Täytyy kyllä sanoa oma kommenttini tähän ketjuun.
Vaikka olen karpannut vasta suunnilleen tämän heinäkuun, niin en ole koskaan syönyt näin hyvin kuin nyt. Eikä ole juurikaan nälkä, vaikka syön vain 3kertaa päivässä, en tarvitse välipaloja. Olen innostunut ruoanlaitosta, mikä ennemmin ei kiinnostanut. Kevyesti rasvattomasti syömällä en ole laihtunut. Viime vuonna laihduin 16kg vauhtia kilon viikossa ja suunta silloin oli karppiin päin tietämättäni. Paikkareissakin olin 2kk, enkä laihtunut yhtään, vaikka harrastin liikuntaakin urakalla mm. 3kertaa viikossa salilla, kävelyä yms. Kaikenmaailman kitudieettejäkin tullut kokeiltua, huh ei enää ikinä.
En kaipaa yhtään sokeria, enkä perunaa, en vehnäjauhoista tehtyjä juttuja, en riisiä, enkä pastaa, vähiten jotain valmisteita. Ajatella, vaikka ennen käytännössä elin niillä, ettei vaan tule rasvaa yhtään. En edes leivälle laittanut rasvaa. Kaikki ruoka oli kevyttä ja rasvatonta. Kyttäilin kaloreita. Silloinhan niitä mielitekoja sitten olikin. Nyt vasta tajuan, etteihän niissä kevyttuotteissa ole edes mitään nautintoa syömisessä, mutta en tiennyt paremmastakaan, kun vältin rasvaa kuin ruttoa.

Nyt saan syödä kaikkea ihanaa, mitä olen kaikki nämä vuodet kieltänyt itseltäni, ei ole enää mielitekoja, olen energinen ja mulla on hyvä olo. Ainoastaan yhden kerran oli mieliteko ja senkin syyn huomasin heti, olin taas hairahtunut vanhaan elämään ja syönyt aivan liian kevyesti. Nautin ruoasta täysin siemauksin. Laitan hyvää ruokaa ja tulen kylläiseksi jo pienestä määrästä. Jokainen valitkoon oman tiensä, mutta minä en tästä ruokavaliosta enää luovu, kun tämän vihdoin elämääni löysin

Karppaus on ihanaa
Ninja