Hmm.... mitä minä olen seurannut näitä "eläinaktivistien" touhuja, niin niistä on paistanut selvästi tietämättömyys asioista.
Mutta raha on nykyään se, joka sanelee kaiken. Valitettavasti!
Minä allekirjoitan asian, että eläinten, kuten esim. lehmien kuuluisi laiduntaa ULKONA ja syödä RUOHOA, joka on lehmien luonnollinen ravinto, eikä syöttää niille kaikenlaista rehua, johon tungetaan kaikkea mahdollista, mitä halvalla saadaan. Mutta näinhän on ihmistenkin kohdalla. Yritetään väkisin syöttää ruokaa, joka ei kuulu ihmisen luonnolliseen ruokavalioon.
Toisena esimerkkinä tulee mieleen kissat, jotka ovat luonnostaan lihansyöjiä ja tarvitsevat rasvaa, aivan kuten ihmisetkin ja silti tulee jotain "hörhöjä" joiden mielestä kissat TARVITSEVAT kasvisruokaa.
Samoin kuin jossain kala-altaalla kaloille syötetään jotain ihmeellistä rehua, joka ei lainkaan kuulu kalojen luonnolliseen ruokavalioon. Ongelmana on kuitenkin se, että luonnollinen näille eläimille tarkoitettu ruoka MAKSAA ja halutaan maksimoida voitot ja syötetään mitä halvalla satutaan saamaan. Mitä väliä sillä on, kun itse ei niitä kuitenkaan syödä? Kunhan saadaan rahat kerättyä pois.
Minun puolestani saa kasvissyöjiäkin olla, kunhan eivät tule minulle selvittämään, että minunkin on alettava kasvissyöjäksi. Olen nimittäin kokeillut sen ja todennut, ettei se ole minun laji. Jos joku tulee sillä tavoin toimeen, niin antaa palaa vain!
RistoH
Jii kirjoitti:
Enpä muuten yhtään ihmettele, miksi "hörhöille" voi vähähiilihydraattista ruokavaliota noudattavista tulla ihan pikkasen negatiivinen mielikuva... Uskomatonta tekstiä.
Kyllä kuulkaa "eläinaktivistit" ovat varmasti perehtyneet asiaansa, ihan jopa käyneet maatalossa ja nähneet eläimiä muutenkin kuin kuvista. Ettekö ollenkaan viitsi miettiä, mitkä ajatukset oikeasti ovat kasvissyönnin taustalla, ennen kuin möläyttelette moisia typeryyksiä? Monikin lihansyönnin lopettanut söisi kyllä lihaa jos tuotantotavat olisivat edes jokseenkin eettisiä. Kaikki eivät siis ajattele asioista samalla tavalla, vaan kasvissyöjilläkin voi olla erilaisia perusteita tavoilleen, ylläri?
Mä en voi ymmärtää, miten typerästi ihmiset tässä topicissa niputtavat "eläinaktivistit" joksikin yhdeksi oudoksi ryhmäksi, luulisi että tällä foorumilla nimenomaan on ihmisiä, joilla on ymmärrystä tutkia asiaa ennen kuin menee siitä heittelemään omia mielipiteitään totuuksina. Vaan ei - kaikkea sitä saa lukea.
"Jos lehmää ei käytettäisi, kuten sitä nykyään käytetään, niin se olisi aivan turha eläin. Kuolisi sukupuuttoon. Mutta tämähän ei mene niiden aktivistien päähän."
Lehmä siis kuolisi sukupuuttoon, jos pääsisi elämään normaalia lehmän elämää pois parsista ja laitosmaisista navetoista? Okei... Mielenkiintoinen näkökulma. Jännä juttu, että ennen tehomaataloustuotannon aikoja lehmät voivat ihan hyvin, vaikka tilaa olikin riittävästi teloa itsensä, vai mihin tuo väite perustuu?