karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-10 10:00:30

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: ketostikit
ViestiLähetetty: 2004-11-11 18:43:19 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Nyt kyllä jo ottaa pattiin, kun ei vieläkään tikku näytä vähääkään punasta. Ehkä sitä ei niin usein tarttis käydä vahtaamassa, mutta kun tuntuu kivalta tai TUNTUIS kivalta nähdä , että kroppa polttaa läskejä !!!
Kohta on jo viikko mennyt, hiilarit noin 20 - 50. Tosin olen juonut paljon. Voisikohan se jotenkin "laimentaa" ...niitä ketoaineita. En tiedä, kun ei ole kokemusta... Kuitenkin se on mulle niin oikeastaan vähän lapsellisen tärkeää nähdä se tikku punasena, Se on niinkuin palkinto... että teen kaiken oikein :( :shock: :oops:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-11 18:51:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Sama juttu oli eka kerralla aloittaessani. Jos siis on ihan pakko nähdä se punanen tikku, tee näin:

Vedä tarkkaan 2 päiväksi hiilarit 15 grammaan. Juo vain 1,5 litraa vettä per päivä vaikka janottaisi. Älä juo kevytlimppareita. Tee mittaus 2. päivän iltana n. pari tuntia ilta-aterian jälkeen. Tikku on 90 % todennäköisyydellä ainakin pinkki jopa liila.

Sen jälkeen voit vaikka heittää tikut mäkeen.

Siihen väriin vaikuttaa niin monta eri asiaa ettei sitä tikkua kannata käyttää kuin ihan harvoissa tilanteissa eikä turhaan tuskailla sen väriä.

Kun siihen tottuu, ketoosissa olemisen tuntee. Ja monet monet monet ihmiset ovat tällä systeemillä laihtuneet ja pysyneet kunnossa vaikka tikku ei koskaan olis muuttunu beessistä mihinkään. Mulla ainakin väri on ollu suorassa suhteessa juomani veden määrään (keskim. 3,5 litraa päivässä), ja mulle on tärkeempää että kroppa saa haluamansa nesteen kuin että tikku punastelee :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-11 19:02:02 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kun sanot , että ketoosissa olemisen tuntee, niin mitä tarkoitat?
Mulle tulee vähän öglö olo ja ehkä päänsärkyä, isoin asia on se, että näläntunne onneks lähtee... Nämä olen tuntenut , kun tikku joskus , onneksi edes joskus näyttää vähän punasta! Mutta olo on tosi hyvä ja askel on kevyempi...ehkä pissaan ilman tikkuja toistaiseksi :wink: :lol: :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-11 19:12:38 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Meitsi tahtois kans tietää miten ketoosin tuntee? :?: ? Mul ei ole minkäänlaisia erikoisia tuntemuksia mitä olen muista viesteistä lukenut, kuten kylmää, päänsärkyä, suun/hengityksen haisemista. Ainut minkä olen huomannut on ruokahalun muutokset. Eli nälkä ei ole juuri koskaan. Ketostikseillä mitattuna mul on kohtalainen/korkea ketoosi. pidän hiilarit todellakin alhaalla ja juon aina kun on jano. Joten ketoosissa olen mut en kyl huomaa sitä muuten kuin mittaamalla.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-11 19:18:06 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Mutta toihan on jo hieno tunne ettei ole NÄLKÄ. Oliko ennen kun aloitit tän , en sano että dieetin, vaan elämäntavan... :?:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-11 19:20:15 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Minä puolestani tykkään niistä tikuista! En niinkään katso sitä tummuusastetta, vaan sitä näyttääkö se punaista ja beessiä. Tikkujen käyttäminen on motivoivaa: siitä näkee konkreettisesti että jotain tapahtuu! Tai että jotain pitäisi tapahtua... Jos paino jumittaa niin näkee tikusta todisteen siitä että dieetti toimii edes jotenkin, niin viitsii jatkaa.

Ja kerran vielä se kuuluisa pirkkaniksivinkkini: leikkaa ketostix pituussuuntaan kahtia, puolikaskin riittää näyttämään missä mennään! :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-11 19:29:13 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

KIITOS . Mielettömän hyvä idea... Alan heti leikkaamaan. Johan sanoin jossain, etten toivo sun poistuvan joukostamme :wink: :wink: :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-11 19:53:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No eka merkki itelleni on ketoosista aina tuo hiukka äklö olo. Eli ei oo niin nälkä, tai on harvemmin nälkä kuin tavallisesti. Menee viis-kuus tuntia ennen kuin tarvii syödä (mielitekoja ei lasketa) ja pärjää paljon pienemmillä annoksilla. Ihan ykkönen on se, että ruoka ei koko ajan pyöri aatoksissa.

Normaalidieetin "mitä voisin seuraavaks syödä? Koska saa taas syödä? Kauhee nälkä vaikka vasta söin" ajatukset muuttuu tyylille "jaahas taitaapa olla kaheksan tuntia kun jotain viimeks söin...mitäköhän sitä ottais kun ei oikeen maistu....ohhoh tulinpa täyteen tonnikalapurkista".

Sitten on suussa hienoinen metallinen maku. Ja tietenkin energinen olo eikä väsytä niin paljon kuin ennen.

Tavallaan jos seuraa mitä syö melko tarkkaan niin alle 30g hiilareilla on melkis pakko olla ketoosissa.

Sekin hämärtää että jos vetäset hiilariaterian, niin tikku voi olla vielä päivänkin päästä pinkki kun ketoaineiden rippeet tulee pihalle....

Ite en käytä tikkua kuin kerran pari kuussa just ton jumituksen tsekkaamiseksi ja vain laihdutusvaiheessa, osaks koska ne on kalliita eikä opiskelijalla ole varaa...joten kiitos vinkistä Ketoozi!!! :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-11 21:34:16 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

leidi_ kirjoitti:
Mutta toihan on jo hieno tunne ettei ole NÄLKÄ. Oliko ennen kun aloitit tän , en sano että dieetin, vaan elämäntavan... :?:

Mul oli ainainen nälkä ja kaikki mieliteot päälle, joita en todellakaan pystynyt vastustamaan vaan aina retkahdin. Mun ruokamääräni oli valtavia naiseksi. Esimerkkejä... saatoin vetää kotipitsa perhepitsan ja vielä oli vähän nälkä et ois voinu ottaa lisää. Tai sit kotiruuasta, 7-8 perunaa siihen kastikkeet (reilusti) ja vielä kasvikset ja salaatit päälle. ELi tästä voit päätellä miten ihanalta tuntuu kun ei ole nälkä eikä tarvi koko ajan hypätä kaapille katsastamaan et mitäs sit söis?!?!

Mut kun tääl oli jumituksesta puhetta, niin meitsi on nyt jumahtanut 75 kg 2 vk ja alkaa epätoivo iskemään et mitä pitäisi tehdä??? :?: En syö paljon juustoa enkä juo kuin 2 kkp kahvia päivässä (luin täältä et ne saattaisi olla syynä jumitukseen). Hiilarit olen pitänyt tiukasti mahdollisimman vähässä. En laske mut tiedän mututuntumalla et ne pysyy 20g hujakoilla. Mut siitä huolimatta paino ei ole pudonnut 2 vk YHTÄÄN :cry: :cry: Voisko jopa olla niin päin et syön liian vähän? Jotta edes vähän saisitte vinkkiä ni täs tää päivä:
päivällinen: 300g paistettua marinoituja possunsuikaleita+paistettu sipuli
lounas: 4lehteä salaattia+n12 siivua metvursia+samanverran oltermannisiivuja ja kurkkusiivuja, rullalle ja napaan. Maukasta
iltapala: Rahka vadelmista. eli purkki kermaa+purkki rahkaa+1,5 vattuja. Tosin tästä annoksesta söin vajaan puolet, loput huomiseksi aamuksi. JELPATKAAAAA Missä menee vikaan?????

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-11 21:56:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ehdotuksia:

1) Käytä mittanauhaa ennemmin kuin vaakaa. Paino voi pysyy samana mut mitat silti kaveta

2) Juotko tarpeeksi vettä?

3) Rasvan osuutta proteiiniin nähden voisit yrittää lisätä, rasvan ja proteiinin suhde ei oo ehkä ihanteellinen painonpudotuksen kannalta

4) Liikutko paljon? Lihakset kasvaa tällä dieetillä mikä tarkottaa sitä et paino ei vättämättä putoo niin nopeesti

5) Toimiiko maha? Niitä kiloja voi olla vaikka suolenmutkassa :wink:

6) Aika isoja määriä noi on...mä painan tällä hetkellä saman verran kuin sinä ja syön aika lailla samalla tavalla paitsi että jo 150g noita suikaleita riittää. Ennen mäkin vedin vanhasta tottumuksesta tosi isoja annoksia, mutta oon vähitellen vähentäny ja huomaan et pienempikin riittää. Koita vaikka puolittaa noita määriä ja lisää rasvaa.

7) Varmuuden vuoksi laske kumminkin hiilarit vaikka vaan parina päivänä. Eikös esim. yhestä rahkapurkistakin tule jo 7g, kermasta 5 ja vatuista ainaki 5. Ja sipulikin on aika makeeta tavaraa etenkin paistettuna.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-11 22:09:36 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

TMC kirjoitti:
Ehdotuksia:

1) Käytä mittanauhaa ennemmin kuin vaakaa. Paino voi pysyy samana mut mitat silti kaveta

2) Juotko tarpeeksi vettä?

3) Rasvan osuutta proteiiniin nähden voisit yrittää lisätä, rasvan ja proteiinin suhde ei oo ehkä ihanteellinen painonpudotuksen kannalta

4) Liikutko paljon? Lihakset kasvaa tällä dieetillä mikä tarkottaa sitä et paino ei vättämättä putoo niin nopeesti

5) Toimiiko maha? Niitä kiloja voi olla vaikka suolenmutkassa :wink:

6) Aika isoja määriä noi on...mä painan tällä hetkellä saman verran kuin sinä ja syön aika lailla samalla tavalla paitsi että jo 150g noita suikaleita riittää. Ennen mäkin vedin vanhasta tottumuksesta tosi isoja annoksia, mutta oon vähitellen vähentäny ja huomaan et pienempikin riittää. Koita vaikka puolittaa noita määriä ja lisää rasvaa.

7) Varmuuden vuoksi laske kumminkin hiilarit vaikka vaan parina päivänä. Eikös esim. yhestä rahkapurkistakin tule jo 7g, kermasta 5 ja vatuista ainaki 5. Ja sipulikin on aika makeeta tavaraa etenkin paistettuna.

Miten mun pitäisi vielä entuudestaan lisätä rasvaa? paistan nykyisin kaiken voissa, kasviksiin lisään voita, lihan valitsen sen mukaan et siin ois rasvaa, pähkinöitäkin olen muutamana iltana syöny about 50-70g Joten kerros miten lisään rasvan määrää? Vai pitäiskö vedellä voita suoraan paketista? :lol:

Viestin otsikko: Esimerkki
ViestiLähetetty: 2004-11-11 22:14:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ai niin voisinhan vaik antaa sulle esimerkin siitä mikä toimii mulla, tällä hetkellä tällä putoo keskim. 1,5 kg viikossa. Oon vikoja päiviä Atkinsin induktiovaiheessa.

Tänään vetäsin:

Aamulla:
purkki tonnikalaa oliiviöljyssä
pari siivua oltermannia ja salaattia
Kuppi kahvia ja loraus kermaa
kalanmaksaöljyä, monivitamiini&kalkki

Lounaaksi: vain muutama siivu oltsia, ei tehny mieli muuta mut tarttin sitä rasvaa ja pitihän sitä nyt jotain syödä

Illalla:
250g broiskujauhista, paistettuna runsaassa voissa
mukaan pari ruokalusikallista punaista paprikaa pilkottuna, 3 valkosipulinkynttä, hyppysellinen kuivattua sipulia, kourallinen pakastettuja herkkusieniä, purkki smetanaa.
Puolet käärin kaalinlehtiin ja söin wrappeinä, puolet jääkaappiin huomisen lounaaksi.

Hiilareita tästä satsista laskin 12g.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-11 22:22:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

[quote="seilenos"]
Miten mun pitäisi vielä entuudestaan lisätä rasvaa? paistan nykyisin kaiken voissa, kasviksiin lisään voita, lihan valitsen sen mukaan et siin ois rasvaa, pähkinöitäkin olen muutamana iltana syöny about 50-70g Joten kerros miten lisään rasvan määrää? Vai pitäiskö vedellä voita suoraan paketista? :lol:

Voit myös lisätä rasvaa vähentämällä proteiinin määrää, niin että rasvan osuus on suurempi :wink:

Pähkinät taas aiheuttaa monilla jumitusta, niissä on myös jonkun verran hiilareita. Macadamiat toimii päinvastoin, ne on jotain 90% rasvaa ja siks parhaita estämään jumitusta.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-11 22:27:19 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Hieno ehdotus tuo sinun "kanawrappisi" En olekaan ajatellut et kaalin lehtiä vois käyttää ns leivän korvikkeena. Pitääkin kokeilla tota samaa joku päivä. Mä tosin en osaa aamusella syödä mitään vaan aloitan päivän syömiset vasta n klo 13-15 välissä. Ja vastaavasti lopettelen sit hieman myöhemmin eli joskus 20-22 välissä. Luuletkos et tällä ois jotain vaiutusta asiaan?? Mä aloin jo tässä välissä epäileen et oon jollain säätöliekillä kun syön hirmu vähän (ei tänään!) ja paino ei laske. Mut ilmeisesti kyse on rasvan määrästä eikä niinkään kokonaimäärästä? :?: Vai olenkos ymmärtänyt väärin? Kiitos hyvistä vinkeistä!!! :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-11 22:41:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

seilenos kirjoitti:
Hieno ehdotus tuo sinun "kanawrappisi" En olekaan ajatellut et kaalin lehtiä vois käyttää ns leivän korvikkeena. Pitääkin kokeilla tota samaa joku päivä. Mä tosin en osaa aamusella syödä mitään vaan aloitan päivän syömiset vasta n klo 13-15 välissä. Ja vastaavasti lopettelen sit hieman myöhemmin eli joskus 20-22 välissä. Luuletkos et tällä ois jotain vaiutusta asiaan?? Mä aloin jo tässä välissä epäileen et oon jollain säätöliekillä kun syön hirmu vähän (ei tänään!) ja paino ei laske. Mut ilmeisesti kyse on rasvan määrästä eikä niinkään kokonaimäärästä? :?: Vai olenkos ymmärtänyt väärin? Kiitos hyvistä vinkeistä!!! :wink:

Samoihin aikoihin mäkin syön, kun oon opiskelija ja freelanceri eikä tartte ennen puoltapäivää raahautua sängystä \:D/
Vanhasta tottumuksesta vaan kirjotan aamupala/lounas/illallinen.

Joo, mun käsitykseni ja kokemukseni mukaan laihdutusvaiheessa on tärkeetä syödä vain niin paljon kuin oikeesti tarvitsee, eli ei isoja määriä mutta niin paljon et tulee täyteen. Proteiinii tarpeeks ja loput rasvaa, hiilarit pelkistä kasviksista. Muutaman päivän kun on tällai niin makeenhimo häipyy. Rahkat yms. herkut tulee mulla mukaan kuvioihin sit kun toi viimenen ysi on sulanu :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-12 14:39:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Aiheeseen palatakseni, mulla menee pissa vihreäksi kun olen ketoosissa. :oops:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00