karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-17 14:16:51

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 26 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2004-11-15 22:36:40 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Olen lukenut Heikkilää ja hän kirjoittaa että olisi hyvä olla ilman alkoholia vähintää 2vkoa - 1 kk. Kyselen että kuinka muilla kun tuo pikkujoulukausi painaa päälle ja ei kyllä huvittais kaikkia pikkujouluja missata.

Olen itse ollut viikon ja paino putosi viikossa 2,5 kg tosin mulla on tuota mistä lähteäkin... Jatkuuko vauhti samana alussa vai hidastuuko heti eka viikon jälkeen? Kuinka muilla jos vielä muistatte eka viikon pudotuksia? :wink:

ViestiLähetetty: 2004-11-16 01:36:27 
Poissa
Vastarannan karppi
Vastarannan karppi

Aloittelija kirjoitti:
Olen lukenut Heikkilää ja hän kirjoittaa että olisi hyvä olla ilman alkoholia vähintää 2vkoa - 1 kk. Kyselen että kuinka muilla kun tuo pikkujoulukausi painaa päälle ja ei kyllä huvittais kaikkia pikkujouluja missata.

11.9 jälkeen olen juonut yhden pullon Karhua (keskiolutta), siinä kaikki alkoholijuoma tämän karppauksen aikana. Ja tuo tuli juotua vaimon verstaan pikkujouluissa 23.10. Hiukan siellä kansa katseli ihmeissään, kun meikäläinen joi pelkkää jäävettä vaikka "piikki oli auki" koko illan. No, eipä ollut krapula seuraavana päivänä. :D

Aloittelija kirjoitti:
Olen itse ollut viikon ja paino putosi viikossa 2,5 kg tosin mulla on tuota mistä lähteäkin... Jatkuuko vauhti samana alussa vai hidastuuko heti eka viikon jälkeen? Kuinka muilla jos vielä muistatte eka viikon pudotuksia? :wink:

Neljänä ensimmäisenä viikkona paino putosi 1 kg/viikko, mutta sen jälkeen välillä viikottainen pudotus on vaihdellut välillä 1kg-100g. Ja muistillahan tässä ei ole mitään tekemistä vaan kaikki löytyy Excelistä. :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-16 01:44:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hakua käyttämällä voit varmaan löytää lisää neuvoja, laita hakusanaksi vaikka viini niin eiköhän sieltä muutama linkki löydy :wink:

Oon ite alottanut kaksi kertaa. Kummallakin kerralla meni tuo 2,5-3 kg ekalla viikolla, sitten hidastui n. 0,5-1 kg seuraavilla viikoilla. Hidastuminen riippuu aineenvaihdunnasta, hiilarimäärästä ja liikunnasta.

Eka kerralla en ottanut vinkkua kuukauteen, toka kerralla olin vaan ekan viikon tiukilla. Osaksi pidättäytyminen on suotavaa siksi että on tärkeätä olla tällä valiolla tarpeeksi kauan jotta ymmärtää mistä on kyse ja sisäistää homman. Osaksi taas siksi että ainakin itselläni tuo alkoholin estoja poistava vaikutus ulottuu myös itsemääriteltyihin estoihin ruokien suhteen: liian usein on kostean illan lopuksi tullut syötyä se pizza-vihulainen :twisted:

Jos joka tapauksessa päädyt ottamaan, ota mieluummin viinejä ja kirkkaita kuin olutta, ja varo sokerisia blandiksia.

ViestiLähetetty: 2004-11-16 06:34:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Olin muistaakseni 9 kk ilman alkoholia.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-16 06:35:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mun mielestä ainakin Heikkilän ekassa kirjassa se sanoo, että tämä ei oo mikään nutturapäiden ruokavalio, vaan KOHTUULLISESTI nautittuna esim. viini on terveysjuoma. Niinpä, minä en ole vältellyt muuta kuin olutta, jota en siis ole juonut nyt kohta vuoteen. Mutta punaviiniä ja light-siideriä menee silloin tällöin. Enkä aio niistä ottaa paiseita jatkossakaan.

Kuva
iHerb -koodini on JOK311; saat sillä ensitilaajana 5 $ alennuksen.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-16 07:34:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Karppauksen alusta tähän päivään en ole juonut viunaa, ei ole edes tehnyt mieli. Kumma juttu, koska esim. saunaolut on ollut sellainen tärkeä rituaali ennen. Nyt parin viikon päästä pikkujouluissa ajattelin kyllä nauttia. Humalassa syöminen ei ole ongelma, mutta krapulassa kyllä... Mitähän karppia sitä hankkisi krappis-päivän ratoksi? Pitää olla ehdottoman helppoa ja nopeaa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-16 08:29:33 
Poissa
sintti
sintti

Olipa ihanaa käydä rustaamassa tuota tikkeriä. Ensimmäinen tavoite saavutettu ja 10 kiloa haihdutettu :D :D. Entisenä oluen suurkuluttajana voin riemuissani todeta, että mieliteko kyseisen juoman suhteen on häipynyt joitakin yksittäisiä ja lyhytkestoisia hetkiä lukuunottamatta. Nykyään pari light-siideriä tai lasillinen valkkaria silloin tällöin tuntuu riittävältä. Alkuun kyllä olin kuukauden päivät totaalikieltäytyjä alkoholin suhteen. Aloitin siis karppaamisen 27.9 :D

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-16 08:32:39 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

hhmm... olen ottanut viinaa viimeksi kunnolla 1.3.-03. Karppauksen aloitin 24.5.-04. Lomalla sitten syyskuussa Nykissä tuli "repsahdettua" myös tuon osalta. Puolitoista viikkoa tuli tissuteltua putkeen :oops: . Eli siis maksimissaan otin 5 siideriä illassa. Kun tuo pää ei viinaksia kestä. Kolmannen jälkeen (oli se siis mitä tahansa alkoholia) alkaa kamala migreeni, joka jatkuu jopa pari päivää. Ei kiva, ei :( .

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-16 09:19:20 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Kun en ole keksinyt alkoholin nauttimiselle mitään syytä niin taisin olla ennen alotusta 10-15?v aikana muutaman siiderin tai muodollisen tilaisuuskuohuviinikilistyksen varassa. Alotuksen jälkeen ei sellaista tilaisuutta ole tullut. Naurua ja haaskaa on kyllä biiisannut ja murheitakin tietty. Hik. Mutta maistan heti taas kun keksin siihen jonkun syyn, mikähän se vois olla...50kg tilaisuudessa saattaa mennä yksi siideri tai lasillinen jonkinsortin viiniä, ellei elimistöni juuri silloin satu sitä itse valmistamaan.. 50v tilaisuudessa en kerinnyt.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-16 09:39:14 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Olin vain reilun viikon ilman :oops: Mikä on aika hassua kun ajattelee että juon viinaa muuten ehkä kerran kahdessa kuukaudessa.

Menin bileisiin ja varauduin suolapähkinöillä ja vodkalla. Suolapähkinät unohdin syödä, mutta pullon kaivoin laukustani illan kuluessa. Join 37% vodkaani kaksi viskilasinpohjallista (oli muuten valtava lasi, tuli juotua varmaan melkein 2dl, mikä on kylläkin normaalia minulle. hehtokokoinen kun olen), tyhjään vatsaan.

Ja miten kävi?
- Menin totaalisesti lärvään. Onneksi minulla oli kyyti kotiin enkä tehnyt mitään noloa.
- Aamuyöllä heräsin siihen että krapula oli kamala. Lisäksi silmät turposi, nenä meni tukkoon ja olo oli muutenkn hirveä. Mittasin jopa kuumeen, jota ei kylläkään ollut. Oli pakko juoda nestettä, mutta nieleminen sattui ihan tolkuttomasti.

En vieläkään tiedä mikä ihmeen kohtaus minulle tuli, sainko alkoholimyrkytyksen omituisilla oireilla, allergisen reaktion joko alkoholiin tai bileitten emännän hevoseen, salamana iskeneen flunssan vai mitä ihmettä.

Joka tapauksessa päätin että täst edest jää alkoholi juomatta. Kyllä jutun taso laskee samaa tahtia muiden kanssa ilmankin viinaa :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-16 10:23:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minä olen röpötelly aika surutta, en päivittäin enkä edes viikottain, mutta ajoittain. Viime viikonloppu meni kieltämättä överiksi, mutta en tiedä onko tuommosia viikonloppuja vuodessa kuin kerran tai pari. Kaljat jätän nykyisin kauppaan, sen verran muutosta on tapahtunut. Se ikävä puoli on tullu havaittua, että hyvin pienestä määrästä tulee melkonen humala. Ja krapulat on ihan yhtä hirveitä kuin aiemminkin. Joku kysyi krapularuokaa, mikäs sen parempaa kuin paistettu pekoni ja munat....

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-16 12:55:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tursake kirjoitti:
Se ikävä puoli on tullu havaittua, että hyvin pienestä määrästä tulee melkonen humala.

Ikävä puoli :?: Halvemmaksihan tuo tulee... :wink:

Oikeesti kannattaa olla varovainen, todella paljon pienemmällä määrällä kuin mihin on tottunut voi olla yllättävät vaikutukset.

Pikku esimerkkinä kolme siideriä viime perjantaina sai aikaan paitsi humalan myös hirveän krapulan :( Vertailun vuoksi ennen meni kepeesti pari pulloa punkkua illassa eikä tuntunut missään :oops:

Krappispäiviä varten teen pakastimeen karppipizzaa, mmmmmmmm

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-16 13:33:22 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Emmuzka kirjoitti:
Ja miten kävi?
- Menin totaalisesti lärvään. Onneksi minulla oli kyyti kotiin enkä tehnyt mitään noloa.....

OOoohh... tuosta tuli mieleeni...

Meikäläisen äijä on nyt karppaillu tiukasti kuutisen viikoa. Viime lauantaina se sitten päätti herkutella ja ryypiskellä oikein sallitusti, mutta kuinkas kävikään :)? Normaalisti se juopi lähes puoli koppaa kaljaa ja pullon viskiä. Nyt ei pää kestänytkään (onneksi sentään oltiin kotosalla!).

Ukkeli joi ½ 0,3 l viskipullosta ja ehkäpä kuutisen ½ litran vetoista olutta. Yhdeksältä katkesi muisti, kymmeneltä meni nukkumaan ja yhdeltätoista heitti laattaa :shock: .

Tästä kaikesta se sitten syytti meikää, karppailuinnostusta, syömiään sipsejä ja niitten hiilareita. Viinassa ei tietenkään ollut mitään osaa eikä arpaa asiassa (ei tietenkään...humalaisen mielestä :wink: ).

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-16 14:38:20 
Poissa
Vastarannan karppi
Vastarannan karppi

Miu kirjoitti:
Tästä kaikesta se sitten syytti meikää, karppailuinnostusta, syömiään sipsejä ja niitten hiilareita. Viinassa ei tietenkään ollut mitään osaa eikä arpaa asiassa (ei tietenkään...humalaisen mielestä :wink: ).

Eihän vika voi viinassa ollakaan, kun se tuossa yhtälössä oli ainoa muuttumaton asia. :D Jos siis kyseessä oli samanvahvuiset oluet ja viina kuin ennen karppausta.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-16 15:18:57 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Minä taisin olla viikon, pari ilman alkoholia ja sen jälkeen olen juonut lähinnä viinejä (kuivia). Kesälomalla joka päivä, sen jälkeen silloin tällöin, välillä kuukaudenkin tauko.

Paino tippui eka viikon 2 kg:n jälkeen tasaisesti noin 1 kg/vko kolmen kuukauden ajan, sitten jämähti. Viimeisten kahden KUUKAUDEN aikana on tainnut tippua yhteensä vain 2 kg. Mutta kun paino alkaa olla normaali, on se mielestäni ihan luonnollista.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-16 16:46:25 
Poissa
sintti
sintti

Delfiini kirjoitti:
Karppauksen alusta tähän päivään en ole juonut viunaa, ei ole edes tehnyt mieli. Kumma juttu, koska esim. saunaolut on ollut sellainen tärkeä rituaali ennen. Nyt parin viikon päästä pikkujouluissa ajattelin kyllä nauttia. Humalassa syöminen ei ole ongelma, mutta krapulassa kyllä... Mitähän karppia sitä hankkisi krappis-päivän ratoksi? Pitää olla ehdottoman helppoa ja nopeaa.

Eiköhän se ole ihan vaan kebabbia joka on hyvää...ja salaattia rinnalle.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-16 16:47:15 
Poissa
prinssieversti
prinssieversti

Muistan hyvin sen illan kun Atkinsin aloitin. Kaunis ja leppeä loppukesän -03 erittäin lämmin keskiviikko.

n. 48 tunnin kuluttua aloituksesta taisin olla jo tukka täynnä kyseenalaisissa perjantai-iloitteluissa MUTTA "sallituilla" :roll: :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-16 16:48:51 
Poissa
sintti
sintti

eli kaljaa ei saa koskea mut viinejä saa ja niitä kamalan :mrgreen: makuisia light siidereitä?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-16 17:37:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Aloitin karppauksen ke 29.9 ja jo perjantaina oltiin vonkaamassa viihteelle. Tasan viikko aloittamisesta vetäisin ekat kännit.
Alkoholia menee 1-2 kertaa viikossa, muutama annos/ilta vähemmän kuin ennen. Kokonaiskulutus on tippunut puoleen (30-40->10-20).

Juomista olut jäi lähes täysin (1 juotu pullo aloittamisen jälkeen) ja tilalle tuli kuiva valkkari ja vodka. Joskus light siideriä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-16 20:14:31 
Poissa
karppi
karppi

Nistin kanssa samat harrastukset: lasi punkkua (melkein) joka päivä.

100g/hh/päivä -vaiheeseen sattui yksi juhlailta, joka luisti punaviinin voimalla. Ei mainittavia seuraamuksia ja ruokailukin muutamaa sipsiä lukuunottamatta pysyi kalan puolella (karppi) :roll: .

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 26 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00