Nyt jälkikäteen ajateltuna (aina on helpompaa olla
jälkiviisas 
) minä söin leipää vain sen täytteiden takia: juustoa, kylmäsavustettua hirven- tai poronlihaa (suolaista tosin

), pippurimaustettua sianlihaa, keitettyä kananmunaa tms. Nam

Eikä 1-2 leipää tavallisesti riittänyt, vaan syötyä tuli ainakin 3-4 ja massunihan siitä turposi (vielä kun olen aina suosinut täysjyväisiä leipiä). Vaaleista leivistä, vaaleasta riisistä (lukuunottamatta Jasmiini-riisiä) ja pastasta en pidä, sillä olen jo aikaa sitten todennut, että nälkäni vain kasvaa niitä syödessäni eivätkä ne mielestäni edes maistu miltään

Lisäksi yhdeksän vuoden semikasvissyönnin aikoihin opin tarkkailemaan (yleisestä kiinnostuneisuudesta ravitsemukseen), että saisin joka aterialla proteiinia (kaikenmoiset pavut, soija, kananmuna, maitotuotteet, kala), enkä pitänyt esim. pelkkää leipää, pastaa tomaattikastikkeessa, nuudeleita, kasvissosekeittoa tms.
oikeana ruokana, sillä 'oikean ruoan' mielestäni
tuli sisältää jonkin
kunnon proteiinin lähteen. Ja järkytyin

suuresti taannoin nähdessäni, mitä ranskalainen poikaystäväni syö välipalakseen: patonkia, jonka välissä on suklaata (jos ei Nutellaa ole tarjolla). Hänelle on joka kerta huvituksen aihe kun tosissani jaksan kerta toisensa jälkeen "luennoida" hänelle riittävän proteiinin saannista ja terveellisestä ruokavaliosta. Jaan hänelle myös ohjeita painonhallintaan yms. ja hänen mukaansa olen fundamentalisti mitä tulee syömiseen ja ravintosisältöihin
Hups, meni vähän OT:ksi

Eli alkuperäiseen aiheeseen: en syö leipää, mutta kivahan tietysti joskus olisi tehdä kunnon kerrosvoileipä välipalaksi juustoineen, leikkeleineen, yms. Mutta vielä olen pintani pitänyt, sillä olen todennut sen aiheuttavan vain "massuni (so. suolistoni) jumitusta"