karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-19 08:07:40

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2006-10-06 16:34:30 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

hei, te viisaat ihanat karppaajat! loman aikana meni karppaukseni aivan persiilleen :oops:
loma loppui ja skarppi karppi alkoi. homma toimi. sit tuli repsu ja söin ruisleipää. PALJON. huokaus.
ja sit taas karppaamaan. mut miksi ihmeessä mulla on aina sellainen makea maku suussa??? hampaiden pesun jälkeen maku on aivan ällö (vihreä pepsodent). voiko "makeuden" antaa hammastahna? vai onko mulla joku tauti, diabetes mahdollisesti ... juu, ylipainoa on :evil:

ja pliis, älkää vaan sanoko, että mene lekurille mittauttamaan sokeri, sillä TÄÄLLÄ ei pääse lekurille tuollaisen asian takia. yksityiselle ei ole mahkuja.

pelottaa vietävästi, että josko tämä sittenkin on diabetes :cry: asia painaa mieltäni kaiken aikaa ....

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-06 17:27:17 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tutun kuulosta.
Minulla maistui myös makea suussa, kun aloitin tiukan alle 20g hh/päivä.
Se meni ohi joskus. En tiedä mistä johtui.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-06 18:06:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Todennäköisesti se on ketoosi, joka sinulla aiheuttaa kummia makuaistimuksia :)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-06 19:32:59 
Poissa
gourmetkarppi
gourmetkarppi

Mulperi kirjoitti:
Todennäköisesti se on ketoosi, joka sinulla aiheuttaa kummia makuaistimuksia :)

Kyllä. Se kuuluu asiaan ja siihen tottuu.

Sokerimittarit maksavat noin 15 euroa... ihan vaan vinkkinä. :wink:

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-07 12:08:02 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

entäs sitten kun kermakin maistuu makealle :shock: , siis tavallinen rasvanen vispi. Phyi. Onko tuokin sitä kun hh alle 20? Kerma oli pahaa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-07 12:56:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

uppunen kirjoitti:
entäs sitten kun kermakin maistuu makealle :shock: , siis tavallinen rasvanen vispi. Phyi. Onko tuokin sitä kun hh alle 20? Kerma oli pahaa.

Juu, juuri sitä. Sanoisin, että maistapa nyt Fazerin sinistä, mutta on varmaan parempi ette kumminkaan maista :lol: Ketoosissa kaikki alkaa maistua makeammalta suussa. Täällä puhutaan usein suun karppiintumisesta. Vähemmillä hiilareilla ja etenkin vähemmällä sokerilla sitä alkaa maistaa ruuasta muunkin kuin sokerin ja arominvahventeen. Samalla sokerin, arominvahventeen yms. lisäaineiden maku alkaa häiritä ja "maistua läpi" ruuissa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-07 15:38:07 
Poissa
gourmetkarppi
gourmetkarppi

Siihen tosiaan tottuu ja alkaa diggailla noita uusia makuja.

Maistoin eilen moneen kuukauteen mustaleima Emmentalia (Valio) ja olin pyörtyä: se oli niin makeaa ja suolaista... mutta sopi tilanteeseen. Herkullista aivan uudella tavalla.

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-07 21:32:45 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Juu.. Anoppi tais kuunnella eilen illalla aika ihmeissään, kun maistatti minulla keltaisia tomaatteja.. Totesin tomaatin maistuvat aivan nektariinilta! :lol: Nektariiniin en ole koskenut varmaan pariin vuoteen, mutta se keltainen tomaatti maistui minun suussani yhtä makealta kuin nektariini! :shock:
No tänään sitten, kun on anoppilassa tullut poikkeuksellisesti syötyä yhtä sun toista epäkarppia niin paljon, että vatsa on räjähdyspisteessä, niin tuo keltainen tomaatti ei todellakaan maistu enää nektariinilta.. :roll:
Mulla makuaisti todellakin on karpilla paljon herkempi, mikä on todellakin erittäin positiivinen asia. Söinpä tänään ihan tavallisia karkkejakin.. eivät maistuneet ollenkaan hyvältä.. Siinä mietin, että kuinkakohan olen joskus voinut näistä pitää, kun vihannekset(ja marjat) maistuvat niin paljon paremmalta! :roll:

edit: Tämän päivän jälkeen onkin sitten hyvä siirtyä pätkäpaastolle.. On meinaan niin mahtava hiilaripöhö päällä, että mikäs sen parempi tapa päästä siitä eroon, kuin pätkäpaasto..
Lisäksi olen tänään saanut raapia itseäni kahta kauheammin..(kuinka yllättävää..), jotenka alkaisi pikkuhiljaa riittää meikäläiselle tämä kutina ja rappaaminen. :roll:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-09 13:40:36 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

no hyvä että se sitten johtuu ketoosista ja suu on tottunut pois makeasta. Maistoin tyttäreni annoksesta lusikallisen trio-jäätelöä, huh, oli makeaa ja nielemättä jäi. Mutta kaikenkaikkiaan tämä on hyvä asia.
Tulipa mieleeni että mistäs sitä rasvaa alkais ottaa lisää jos tuo kermakin kuvottaa, käytän sitä aikaajoin runsaastikin...... :oops: Tietysti mukaan kuuluvat oliiviöljyt, voi yms. Pähkinöitä en voi syödä, olen addikti MYÖS niiden suhteen, samoin mantelit...... :oops:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00