Kutri kirjoitti:
Markkinoille tungetaan siellä lukemattomia eri tuotteita vähähiilihydraattisuuden nimissä: pastaa, keksejä, leipää, muffinsseja, suklaata, karkkeja, jäätelöä, limsaa, olutta, pitsaa jne. Uusin läppä oli "lowcarb-peruna", joka sisälsi kolmasosan vähemmän hiilareita kuin tavallinen peruna! Tavallaan entinen "low-fat"-tuotevalikoima vaihdetaan vain "low carb":iksi.
En taida ymmärtää pointtiasi - kyllä mä ainakin mieluummin vaikka lapsilleni ostaisin sokerittomia keksejä kuin sokerillisia, jos mulla lapsia olisi ja ne haluaisivat keksejä. Sama pätee myos noihin muihin mainitsemiisi tuotteisiisi. Itse pyrin syomään vain hyvähiilarisesti (en siis vähä-, tai riippuu siitä, missä virallinen grammaraja kulkee), joten ostan leipäni, jääteloni ja limsani sokerittomina (aka Diet Coke). Mainostinkin jo yhdessä toisessa ketjussa, että täältä saa Carb Solutions -merkkistä jääteloä, joka on makeutettu Splendalla ja jossa on reilusti proteiinia, ja joka on sata kertaa paremmanmankuista kuin yksikään maistamani lowfat-jäätelo

! Mutta kuten sanottua, en olekaan "täysalakarppi". Musta on vain ihanaa, että vihdoin "non-high fructose corn syrup" -tuotteiden valikoima kasvaa!
Tollaisesta perunasta en ole kyllä kuullutkaan, ei niitä ainakaan meidän kaupoissa ole.
Kutri kirjoitti:
Tämä keksustelu oli lähinnä tarkoitettu pohdinnaksi siitä, että 1) suomalaisia on turha verrata Jenkkeihin ja päinvastoin ja 2) vähähiilaristen dieettien "buuumin" katkeaminen jossain vaiheessa ei johdu terveysjärjestöjen vastustuksesta vaan ihan ihmisluonnosta.
Ja olkoonkin, vaikka dieetit tulisivat ja menisivät, sillä ainahan niillä joku edes pieni prosentti onnistuu, vaikka enemmisto palaisikin takaisin vanhoihin, epäterveellisiin ruokatottumuksiinsa. Seuraavaksi koko USA on todennäkoisesti äidinmaitodieetillä ja eikohän siitäkin aallosta pari prosenttia jää nauttimaan äidinmaitoa loppuiäkseen

.