En tiiä miten repeäisin raivosta niin ettei siitä syntyisi kovin suurta sotkua...

Yksikään 160 kiloiseksi lihonut ei ole terve! Taustalta löytyy pommin varmasti ainakin syömishäiriö ja sen taustalta taas vaikka mitä aineenvaihduntaongelmia tai psyykkisiä häiriöitä jotka ovat laukaisseet tämän syömishäiriön.
Mirka kiteytti asian helvetin hyvin näihin muutamaan riviin:
Niin, siinä vaiheessa kun ihminen päättää itse omista syömisistään, ollaankin jo hyvin pitkällä ongelman ratkaisussa. Minulle se on mahdollista vain lievässä ketoosissa. Muuten kroppa ajaa pakkosyömiseen. Huutava nälkä on semmoinen voima, johon ei itsekurit auta. Kukaan ei jaksa sitä pitkään.
Oma ahmimishäiriöni pysyy aisoissa vain ja ainoastaan ketoosissa ja lipsumisen seuraukset voidaan nyt taas kerran nähdä hyvin selkeästi.
Jokainen on todellakin aivan itse vastuussa siitä mitä suuhunsa laittaa, mutta jos joku olisi minulle kertonut 10 vuotiaana (tai lähinnä äidilleni) että pistä tyttö poskees vaan sitä lihaa ja kasviksia niin paljon kuin sielu sietää, niin en olisi koskaan joutunut tähän tilanteeseen. Mutta ei! ohje oli: syö vähemmän! No minähän söin, mutta sitten pitikin syödä taas enemmin kun oli niin helvetillinen nälkä jne jne. Seuraava ohje oli syö vähemmän rasvaa äläkä muutenkaan syö paljon ja jokainen voi arvata seuraukset. Ja tätä vitun aikaista rumbaa jatkui vuodesta toiseen, kunnes nyt 27 vuotiaana olin taas lähellä painaa sen 160 kiloa, koska virallisten suositusten aiheuttama syömishäiriö sai minusta taas otteen...
Sinä pösilö et ikinä onneksi ole joutunut kokemaan sitä tunnetta, kun hetkeksi löysää ohjaksista ja se vie täysin mopon käsistä! 25 kiloa lähti vuodessa ja puolessa vuodesssa tuli lähes 30 kiloa takaisin, viimeiset 20 kiloa kahdessa kuukaudessa. Käsittämätöntä myös itsestäni, mutta totta kuitenkin.