karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-29 12:05:38

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 337 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 113 14 15 16 17 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-01 19:37:51 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Nist,

Mä en kyllä ymmärrä, että miten sä saat tuosta sun esimerkistä 22 pistettä, mä saan ilman irtokarkkeja n.16 pistettä, irtokarkkien kanssa 20 pistettä. Ja en ymmärrä miksi et maininnut kasviksia (jos niitä kerran reilusti söit), koska nehän ovat tärkeä osa niin Painonvartijoiden kuin Karppienkin ruokavaliota. Hyvä, että olet nyt kuitenkin löytänyt itselle sopivan ruokavalion.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-01 20:06:55 
kookos kirjoitti:
Nist,

Mä en kyllä ymmärrä, että miten sä saat tuosta sun esimerkistä 22 pistettä, mä saan ilman irtokarkkeja n.16 pistettä, irtokarkkien kanssa 20 pistettä. Ja en ymmärrä miksi et maininnut kasviksia (jos niitä kerran reilusti söit), koska nehän ovat tärkeä osa niin Painonvartijoiden kuin Karppienkin ruokavaliota. Hyvä, että olet nyt kuitenkin löytänyt itselle sopivan ruokavalion.

Näin: sulatejuusto 2 pistettä, jogurtti 2 pistettä, jauhelihakastike 3, ruisleipä, 2, karjalanpiirakka 3, banaani 1, pasta 2,5, tuoremehu, 1,5, karkki (n.50g) 5. Siinäpä ne. Ja siksi en maininnut kasviksia, koska niistä ei mene pisteitä ja kuka helvetti muistaa tasan tarkkaan mitä rehuja söi kaks vuotta sitten? Minä kyllä söin, koska niillä pitelin nälkää loitolla...tosin se ei niillä kauaa pysynyt. No, jos kattoo tota kalorimäärää: n. 900-1100 per päivä, niin ei mikään ihme. Nykyisellä ruokavaliolla ne on noin 1700 per päivä, joten ilmankos tää on niin helppoa tää karppaamalla laihtuminen.

Ja lisäyksenä vielä: Ehkä se kaikkein suurin pointti tässä on se, kaloreista huolimatta, nyt ei tarvitse kärsiä nälästä! Nyt kun hiilihydraatit keikkuu siinä 20-40 gramman kieppeillä per päivä, niin en kärsi verensokerivuoristoradasta, niinkuin paikkariaikoina. Silloin ihan rehellisesti sanottuna oli lähes joka päivä niin kova nälkä, että olisi voinut tappaa ensimmäisen vastaantulijan. Se on sellainen tärinä-vapina-nälkä, joka tulee minulle silloin, jos edellisessä ateriassa on ollut nopeita hiilareita (esim. perunaa). Sen takia söin aina lounaaksi ruisleipää, koska siitä en saanut vastaavaa olotilaa muutaman tunnin päästä. Ja ruisleipään aion jälleen siirtyä takaisin, kunhan aloitan ylläpitovaiheen.

Kuriositeettina mainitsisin, että tyttäreni on ilmeisesti perinyt minun insuliinineritykseni. Sain tänään jälleen soiton päiväkodista. Tyttäreni valitteli iltapäivällä mahakipua, joka oli niin voimakas, että hänet oli pakko hakea kesken päivää pois. Kun hän tuli kotiin, hän hyökkäsi klementiinien kimppuun ja vetäisi niitä huiviin neljä kappaletta samoin tein. Hetken kuluttua hän sanoi, että mahakipu on poissa. Olen huomannut aikaisemminkin, että hän reagoi näläntunteeseen voimakkaasti, juuri mahakipua, tai huonoa oloa valitellen. Hän kokee verensokerin romahtamisen voimakkaana kipuna. Täytyykin ottaa asia puheeksi päiväkodissa. Ensiavuksi riittäisi joku hiukka hitaammin verensokeria nostava ruoka ja lepo- ettei tarttis aina töistä kiiruhtaa laukaten tytsyä kotio hakemaan, jonkun haiman langerhanssien yli-innokkuuden takia. Ja lisäksi täytyy alkaa siirtämään tytsyäkin karppiruokavaliolle..

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-01 20:51:56 
Pullahiiri kirjoitti:
Joko et malta lukea kovinkaan tarkasti kirjoituksia tai sitten sinulla jostain syystä menee useat vieraat kirjoittajat sekaisin. Älä yleistä. :x

Minäkin kehotin ihmisiä, jotka näkevät _vain ja ainoastaan salaliitoista ym. syistä johtuen_ olevansa ylipainoisia katsomaan peiliin edes joskus. Sulla on kumma tapa kärjistää asiat sellaisiksi, ettei niissä ole enää mitään totuudensiementä. Sellaista sanotaan mustamaalaukseksi tai valehteluksi. Minä aloitin tähän viestiketjuun kirjoitamisen juuri siksi, että sinä ja pienetär täällä vaahtositte siihen tyyliin, että paikkarit ja KTL ovat suurimpia syyllisiä lihomiseenne. ...

Kuule ihan samat sanat sanoisin! Syytän sinua valehtelusta! Vai mistä löydät lauseen, jossa syytän KTL:ää tai paikkareita lihomisestani? KTL:ää nyt en ainakaan syytä, paikkarit taas eivät osaa ottaa huomioon hormonaalisia tekijöitä, mutteivät hekään ole syynä lihomiseeni - sen aiheuttivat hormonit. Mutta paikkareita mollaan juuri siitä, hei eivät myöskään ole "syynä" laihtumiseeni.

Pullahiiri kirjoitti:
Sinulla on osuus omaan lihomiseesi, myös yhteiskunnalla voi olla, mutta suurin taho, mitä voit syyttää (jos jotain haluat syyttää) olet sinä itse. Ikävä kyllä. ...

Jos syön noin 1000 kaloria päivässä ja silti lihon, niin oletko tosiaan sitä mieltä, että itseäni saan syyttää? "Ikävä kyllä"? Sehän on juuri se määrä, mitä painonvartijat minua kehotti syömään. 20 pistettä on noin 1000 kaloria, ja sillä minä lihoin - vaikka se olisi ollut se optimaalisin pistemäärä juuri minulle.

Pullahiiri kirjoitti:

Jos sulla on todellakin ollut tällainen ruokavalio, niin sun glukoosi- ja ahmimisongelmat ovat johtuneet liian pienestä kalorimäärästä,

Mulla ei oikeastaan koskaan ole ollut mitään ahmimishäiriötä, joten diagnoosisi on väärä. Mutta kieltämättä ruokavalio, jota painonvartijat minullekin suositteli, sisälsi aivan liikaa hiilihydraatteja ja aivan liian vähän rasvaa, joten näläntunne oli ikuinen riesa. Sen kanssa opin elämään. Nälkä oli aina läsnä. Kun tuli se tärinä-vapina-nälkä niin vedin ensin kaks litraa vettä, kiukkusin aviomiehelle ja lapsille ja sitten söin ne fakin-pointsini, mitä mulle oli sallittu. Ja todellakin unelmoiden siitä, mitä SITTEN saan syödä, kun olen tavoitteeseeni päässyt...

Enkä edes ollut pahasti ylipainoinen!!!! Surulla voin vain kuvitella, miten he, jotka ovat määärittelyn mukaan sairaalloisen ylipainoisia, ja koettavat toimia kaiken tämän kaavan mukaan, ja taatusti - insuliiniresistenssistään johtuen - kokevat mielettömän paljon kovempaa nälkää kuin minä koin - miten he jaksavat paikkareissa? Heille urhoollisuusmitali masokismista!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-01 21:35:09 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Nist,

Ei minulle tarvitse kirjoilla

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-01 21:43:23 
kookos kirjoitti:
Nist,

Ei minulle tarvitse kirjoilla

En ole kirjoillutkaan. Olen äärettömän huono käsitöissä. Sorvata osaan, varsinkin kynttilänjalkoja, mulla oli veisto valinnaisena.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-01 21:53:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Nist kirjoitti:
Enkä edes ollut pahasti ylipainoinen!!!! Surulla voin vain kuvitella, miten he, jotka ovat määärittelyn mukaan sairaalloisen ylipainoisia, ja koettavat toimia kaiken tämän kaavan mukaan, ja taatusti - insuliiniresistenssistään johtuen - kokevat mielettömän paljon kovempaa nälkää kuin minä koin - miten he jaksavat paikkareissa? Heille urhoollisuusmitali masokismista!

Helkkarin huonosti. Ainut kerta, kun laihdutin PV:ssa oli silloin, kun
olin raskaana enkä tiennyt. Söin minulle suotut pisteet, kaikki 26,
mutta silti paino nousi nousemistaan. Ota huomioon, että samaan aikaan
olin miekkailutreeneissa, jossa juostaan n. tunti/päivässä + miekkailuun
liittyviä harjoituksia + miekkailu. Oli kertoja, kun en yksinkertaisesti
jaksanut treenejä tai päätä huimasi aika lailla.

PV:ssa syytettiin valehtelusta ja vaikka mistä, kun näytin ruokapäiväkirjani ja vaakahoitajan jatkuvat ivat nousevasta painosta
suututti aivan kamalasti. Onneksi itsetunto oli nollan paikeilla tai
hän ois saanut kyllä kuulla kunniansa kaikkien edessä moisesta.

Omalääkärin mielestä voisin jättää Kotijäätelön Maxi Light -puikon
pois ruokavaliosta, että sillä saisin painoni tippumaan :shock:

Seuraavassa viestissä laitan ruokapäiväkirjani, jot tästä viestistä ei tule
liian pitkä.

-yupik

ViestiLähetetty: 2005-02-01 22:10:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

26.5.

aamu:

2 vpl ruispalaa (2), 1,5 rkl Creme Bonjour (2,5), 4 vpl kinkkua (1), kurkkua (0)

luennolla join 0,5 l cokis lightiä, jotta pysyisin hereillä (0)

välipala: 1 pkt Estrella Sour Cream & Cheddar -sipsit (3,5)

lounas:

Mäkkäri: Grilled Chicken Caesar, ei krutonkeja (5, kun on krutonkeja, en tiedä montko ilman)

päivällinen:

Malaysian BBQ pork (jostain PV-kirjasta, oikeasti aika hyvä ;D (6)
2,5 dl viinihapankaalia (0), kukka- ja parsakaali (0)

iltapala:

4 Carr's water crackers (2)
4 vpl kinkkua (1)
4 tl Philadelphia light (1,5)

join sinä päivänä 2,5 l vettä tämän lisäksi.

Liikunta: 1,5 tuntia salsaa, kävelin 16,86 km!! sinä päivänä

yhteensä: 24,5 pistettä (-1,5 salitusta määrästä)

27.5.

aamu:

2 vpl ruispalaa (2), 1,5 rkl Creme Bonjour (2,5), 4 vpl kinkkua (1), kurkkua (0)

lounas: tomaatti, kurpitsasalaattia, kurkkua, kevätsipulia, pikkelsiä (0)
Malaysian BBQ pork (4,5: eri annoskoko)

välipala: 4 Carr's water crackers (2), tomaattia ja basilikkaa (0), 2 juustopalaa (2)

päivällinen: 1 pkt Elovena Hetkiä (2), kesäheilan must. piirt. (mikä tuo lienee? :D 1,5), kukka- ja parsakaali (0), eilisen mäkkärikrutongit (?)

iltapala: 0,5 l cokis light (0), artisokat (0), 8 Carr's water crackers (4)
8 vpl kinkkua (2), 8 tl Philadelphia light (3)

Liikunta: kävelin 14,80 km sinä päivänä

yhteensä: 26,5 pistettä (+0,5 salitusta määrästä)

28.5.

aamu: 1 ciabatta (2), 2 tl margariini (2), 2 vpl kinkkua (0,5), 2 vpl juustoa (2) + kurkkua, tomaattia, salaattia, 0,5 l cokis lightiä (0)

lounas: Cafe Picnicin italialainen ilman kastiketta (6,5) + 0,5 l vichyä (0)

välipala: parsa- ja kukkakaalia (0), teetä (0)

iltapala: sienikeittoa (1,5), teetä (0), 4 Carr's water crackers (2), 4 vpl kinkkua (2: jokin muu kuin meidän normaali kinkku, muttei tässä lue mitä), 4 tl Philadelphia light (1,5).

Liikunta: kävely (ei tässä lue kuinka pitkään, yleensä saman verran joka päivän kuitenkin.)

yhteensä: 21 pistettä (-5 salitusta määrästä)

Viikon loppupäivät menevät samaan rataan, ainut lisäys on usein
paprikoita, joista menee kuitenkin 0 pistettä.

Painokehitykseni tänä viikona?

Painoni nousi 3 kg ja pääsin 119 kg asti.

-yupik

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-01 22:12:27 
yupik kirjoitti:
Ainut kerta, kun laihdutin PV:ssa oli silloin, kun
olin raskaana enkä tiennyt. Söin minulle suotut pisteet, kaikki 26,
mutta silti paino nousi nousemistaan. Ota huomioon, että samaan aikaan
olin miekkailutreeneissa, jossa juostaan n. tunti/päivässä + miekkailuun
liittyviä harjoituksia + miekkailu. Oli kertoja, kun en yksinkertaisesti
jaksanut treenejä tai päätä huimasi aika lailla.

PV:ssa syytettiin valehtelusta ja vaikka mistä, kun näytin ruokapäiväkirjani ja vaakahoitajan jatkuvat ivat nousevasta painosta
suututti aivan kamalasti.

Tässä on just se syy, miksi minä nousin tässä topikissa barrikadeille, vaíkken koskaan mistään hurjasta ylipainosta olekaan kärsinyt! Koin kuitenkin hormonikierukan vaikutuksesta parinkymmenen kilon painonnousun ilman muuta syytä. Sé riitti minulle todistamaan sen, että painonnousu voi varsinkin naisilla johtua aivan muista syistä kuin "heikosta itsekurista ja löysästä mielestä". (mitä kaikki biafralaisiksi syntyneet niin olisivat toivoneet).

Ja siksi juuri koen tärkeänä sen, että nämä tässäkin topikissa bessewissereiksi itsensä ylentäneet miettisivät edes sekunnin sitä, miksi ihminen on "PÄÄSTÄNYT" itsensä niin ylipainoiseksi? Olisiko kuitenkin syynä joku muu, kuin se mikä peilin takaa löytyy? Voipi olla ettei virallisterveellinen puoli ole VIELÄ osannut ottaa heitä huomioon, mutta onko reilua syyttää heitä itseään kiloistansa, varsinkin kun he todellakaan eivät ole nauttineet ruuasta esimerkiksi siinä määrin kuin vaikka minä olen mitättömineni ylikiloineni..

Ja ehkä kaikkein tärkein pointti: Kuinka moni besserwisser tässä topicissa on todella kärsinyt ylipainosta? On hiukkasten sama kuin miespuolinen gynekologi kertoisi miltä synnytyskivut tuntuvat... Jos ei ole omakohtaista kokemusta - ei voi olla asiantuntija.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-01 22:25:37 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Nist kirjoitti:
Ja ehkä kaikkein tärkein pointti: Kuinka moni besserwisser tässä topicissa on todella kärsinyt ylipainosta? On hiukkasten sama kuin miespuolinen gynekologi kertoisi miltä synnytyskivut tuntuvat... Jos ei ole omakohtaista kokemusta - ei voi olla asiantuntija.

Aika harvalla on kyky päässään ajaa sellaisia kokonaisvaltasia tuntemus simulointeja. Vaikka aivoilla voi aika paljon tehdäkin kaikenlaista, mutta joku raja sentään on simulaatioiden ajossa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-01 22:33:22 
Pullahiiri kirjoitti:
. Teillä itsellänne on ollut siihen osuutta, sillä te olette itse tehneet valintanne siitä, mitä olette suustanne sisään kaataneet. Sinulla on osuus omaan lihomiseesi, myös yhteiskunnalla voi olla, mutta suurin taho, mitä voit syyttää (jos jotain haluat syyttää) olet sinä itse. Ikävä kyllä.

Omat kommenttini ovat kohdistuneet sitä vastaan, että jotkut ihmiset täällä syyttävät ongelmastaan vain muita tahoja, jopa mustamaalaten, eivätkä omasta mielestään ole millään lailla vaikuttaneet omaan tilaansa.

Ja Ypikin kertomusko jälleen todistaa sen ,että sinä olet Niin Hyvä Ihminen ja ylipainoiset ovat oikeasti luusereita? Mulla tulee ihan oikesti tippa linssiin teidän läskinatsien mielipiteitä lukiessa! Hävetkää!!!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-02 01:12:04 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Nist kirjoitti:
Pullahiiri kirjoitti:
. Teillä itsellänne on ollut siihen osuutta, sillä te olette itse tehneet valintanne siitä, mitä olette suustanne sisään kaataneet.

Hiukan nyt sivuun mutta ei ehkä kuitenkaan ihan... osaatko arvata ajatuskulkuni ja tämän sanomani takana olevan logiikan. Toisaalta voisi olla hyvä että et. Tiedolla on nimittäin tapana aiheuttaa myös tuskaa.

Oletko muuten osannut vielä ennustaa millä diagnoosilla sinua joskus tulevaisuudessa sairaalassa hoidetaan. Tiedäthän että se voi nolla aika monénlainen, kaikesta huolimatta.

Entäpä oletko ajatellut että silloin voikin käydä ilmi että ravinto on suurin syy kyseiseen ilmenneeseen seikkaan. Oletko ajtellut, mitä sinun mielessä ja tuntemuksissa tulee silloin pyörimään.

Entä jos maailma on silloin sellainen että sinuun suhtaudutaan siten että se on itseaiheutetu. Miten alat perustella että "en minä ..muttakun...luulin...". Osaatko ennustaa omat ajatuskuviosi siinä tilanteessa.

Tiedätkö muuten aivan varmasti että ei voisi olla siten että niukkarasvaisella runsashiilihydraattisella ravinnolla saattaa elimistösi (maksasi) koko ajan toistuvasti lyhyin väliajoin tehdä siitä rasvaa ja samantien kohta elimistösi purkaa sitä energiaksi... ja tukkia ne suonesi siinä samalla ja silti energiataseesi on sellainen ettet liho etkä laihdu. Muistathan että sinua on valistettu ja varoitettu, silti jatkat vain tuota tahalolista tekoasi. Entä miksi virallinen taho ei kerro sinulle tätä. Tiedätkö että he antavat oikeita neuvoja???

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-02 06:17:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Pullahiiri kirjoitti:
Omat kommenttini ovat kohdistuneet sitä vastaan, että jotkut ihmiset täällä syyttävät ongelmastaan vain muita tahoja, jopa mustamaalaten, eivätkä omasta mielestään ole millään lailla vaikuttaneet omaan tilaansa. Pienetär ja nist ovat hyviä esimerkkejä tästä tyylistä

Johtuisikohan se siitä, että minä olen entisenä kilpaurheilijana noudattanut varsin tarkoin nykyisinkin voimassaolevia ravintosuosituksia ja lihonut silti tai pikemminkin siksi?

Johtuisikohan Nistin tyyli siitä että hän istuu siinä talossa jossa nämä suositukset laaditaan?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-02 06:52:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Wi kirjoitti:
Tärkeintä on ehkä kuitenkin se, että aikaisemmin olen kuvitellut, että läskikerroksen lisäksi päässänikin on vikaa, kun en pysty minkäänlaista laihdutuskuuria ylläpitämään riittävän kauan, saati sitten ylläpitoruokavaliota - nyt minulla on aavustus siitä, että ainakin osa ongelmasta liittyy ärhäkästi reagoivaan glukoosiaineenvaihduntaan ja itsekurini onkin itse asiassa ihan normaalia tasoa.

Trollit ovat kommentoineet siihen suuntaan että minua pidettäisiin tällä palstalla jotenkin jalustalle nostettuna. Jos olen siellä jalustalla, niin olen siellä sen itsekurin ansiosta jonka hankin jo urheillessani. Ja minä urheilin vaikka paikat hajosivat ja teki kipeää. Olympiavoittajat kiittelivät minun suoritustani aikoinaan. Itsekuri tarkoittaa sitä että repsahdin viimeksi kesällä. Itsekuri tarkoittaa myös sitä että suurimman osan ajasta noudatan perin askeettista Atkins-tyyppistä ruokavaliota koska nautinnonhalu ei pakota minua syömään mitään herkkuja ja muut saavat puhua minulle hieman järkeä etten söisi kovin yksipuolisesti.
Siitä huolimatta en ole suhteessa palstan nopeimpia laihduttajia. Itsekuri ei ole vastaus. Ystävä, itsekin olympiatason urheilija, sanoi että tämä on taitolaji.

Wi kirjoitti:
Tämän helpotuksen suon erittäin mielelläni jokaiselle läskin kanssa kamppailevalle, karppiruokavalion löytäneelle ylipainoiselle. Ikänsä hoikka ei koskaan joudu kohtaamaan läskirasismia. Sosiaalinen paine on itse asiassa niin suurta, että tuntuu oikeastaan aivan hassulta ajatella, että vaakakupin toisessa päässä olisi vain ja ainoastaan ylipainoisen "heikko itsekuri". Jos asian korjaaminen olisi helppoa, JOKAINEN ylipainoinen olisi tarttunut itseään niskasta kiinni ja pitänyt otteen vaikka hampaat irvessä. Tai sitten eristäytynyt sosiaalisesti (tätähän tapahtuukin).

Läskirasismi tuntuu olevan kasvamaan päin. Minusta tämä on huolestuttava suuntaus: kun ylipainoisten määrä kasvaa sekin, on tuloksena entistä enemmän sosiaalisesti syrjäytyviä. Itseen menemisen paikka on siis paitsi "selkärangattomilla" ylipainoisilla, myös niillä nimettömillä vierailla (valitan, niputan teidät tuon saman nimikkeen alle, vaikka näenkin, että keskustelemassa oli useita vieraita, mukana fiksujakin kommentteja ja selvästikin fiksuja ihmisiä), jotka tulevat tänne huvikseen harjoittamaan läskirasismin alhaisimpia muotoja anonymiteetin suojissa. Sanoisin, että teillä on päässä vikaa.

"Smell, no taste" on kylän nimi Afrikassa ja täytyy sanoa että Wi on hajulla, mutta ei ole vielä maistanut kaikkea.

Otetaan kaksi yksinkertaista esimerkkiä:

HYGIENIA
Ylipainoinen hikoilee paljon ja kaiken lisäksi on usein inkontinenssiongelmia. Vaikka Tena muuta vöäittääkin, vaipat eivät pidä hajua poissa. Keskimäärin ja kokemuksesta voin sanoa että ihmiset tekevät helvetin ison numeron siitä jos satut haisemaan etenkin jos satut haisemaan virtsalta. Heillä on siihen oikeus jos vaikka Sörnäisten metroasemalla tai Malminkartanon täyttömäellä olisi mahdollisuus peseytymiseen mutta kun ei ole. Ainoa todellinen ratkaisu tähän ongelmaan on laihtuminen ja "lähimmöisten" kannustus on niin kovaa, että näkisin nämä ihmiset mieluiten sähkötuolissa.

HORMONIONGELMAT
Nämä aiheuttavat liikalihavuutta tai liikalihavuus aiheuttaa näitä. Eunukithan olivat lihavia kun niiltä oli sukupuolihormonituotanto vähennetty radikaalisti (lisämunuainen toki tuottaa testosteronia). Paitsi että lihot niin kaiken lisäksi saatat maskulinisoitua. Tämä johtaa tilanteisiin, jotka ovat suoraan sanottuna vittumaisia.

Minulta ja samaa sukupuolta olevalta ystävältäni on tultu kyselemään että milloinkas te sitten aiotte niin kuin virallistaa suhteenne kun te olette jo kahdeksan vuotta puuhanneet yhdessä. Tätä kuuli kyllästymiseen asti, tosin viimeksi kun kävin häntä katsomassa sairaalassa olin kuulemma hänen siskonsa. Sitten yksi kertoi yhdelle lesbolle että toi iso muija tuossa on lesbo. No tämä sitten vastasi että ei se ole lesbo, se on mies. Minulta paloi käämit ja mä vedin housut nilkkoihin sen edessä ja sanoin että onks asia nyt järjestyksessä, perkele! Sitten mä sain myöhemmin kuulla toiselta lesbolta ettei tämä ensimmäinen lesbo ollut lesbo lainkaan...

Pari kertaa olen saanut turpiini sen takia että on luultu mieheksi. Ylipäätään saa kokea paskat puolet molemmista sukupuolista, mutta ei hyviä kummastakaan. Jos on skrode, niin saa naisen palkan, mutta odotukset ovat samat kuin miehiltä.

(Oulussa oli tapaus että kaksi miestä oli ruvennut hakkaamaan vasaralla päähän naista, jota he olivat luulleet mieheksi. Taatusti tällä naisella oli ollut hormonitason ongelma tai jotain. Huh huh! En ole lukenut että poliisi olisi saanut näitä miehiä kiinni.)

Tämä siis johtaa siihen että minulla on kroppa joka valehtelee minun puolestani. Se on kuin vieressä kulkeva kaveri joka härnää ja ilkkuu minua koko ajan. Minä olen tuntenut että minulta on otettu ihmisarvo pois kokonaan. Ihmisarvon ottaminen pois tietyltä kansanryhmältä on äärimmäisen vakava rikos (* ja sen valmistelukin on rikollista.

*) Joukkotuhonta (eli siis kansanmurha)

Tässä ei ollut edes kaikkea mitä seuraa liikalihavuudesta. Voisin mainita vaikka uniongelmat, sen että uni maistuisi vaikka kellon ympäri. Se taas johtuu siitä että rasva menee keuhkoihin, kurkkuun ja henkitorveen. Yksinkertaisesti sanottuna se on omiin läskeihinsä hukkumista, hitaasti.

Ehkä se makukin alkaa hahmottumaan.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-02 09:03:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Nist kirjoitti:
sisätautilääkäri löysi vihdoin lopullisen syyn lihomiseeni. Se ei kurkkinut peilistä, vaan johtui hormoneista. Olen täällä aikaisemminkin siitä jo kertonut. Kun siitä hormonialtistuksesta pääsin eroon, niin paino tipahti heti pari kiloa.

Nuorena kun oli hormonit täysin viturallaan, vikaa etsittiin päästä. Vasta kun tapasin Suomen ehkä parhaan endokrinologin aikuisiällä, henkinen kärsimys loppui.

Minä en tiedä, miksi Suomessa on sellainen kulttuuri että kaikkea vikaa lähdetään ensimmäiseksi etsimään päästä. Se on terve sielu terveessä ruumiissa eikä terve ruumis terveessä sielussa!

Tietysti, ajan mittaan vikaa löytyy kyllä sitten sieltä päästäkin kun ihmistä nöyryytetään ja syyllistetään lihavuuden vuoksi tai että ihmistä pidetään mielenterveydeltään epätasapainoisena ja sopeutumattomana sen vuoksi että hormonit ajavat hulluuteen.

ViestiLähetetty: 2005-02-02 09:11:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

yupik kirjoitti:
Painoni nousi 3 kg ja pääsin 119 kg asti.

Aloit selkeästi päästä "eliittiin", joskin täytyy sanoa että kaikki "jäsenedut" kokee vasta sitten kun on painoindeksi yli 50. Siinä on pisteitä kerrakseen!

Se, että ihmisiä marssitetaan ääliömäisellä systeemillä kohti varmaa tuhoa tuo minun mieleeni kaikki muut ääliömäisen systeemin avulla tehdyt marssitukset kohti varmaa tuhoa. Ja niissä minä olen aina rintamakarkuri!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-02 09:39:17 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

* (/&##¤ * kele... mun jäi tuosta kolme pojoa vajaaksi... ai hitto... ;) mutta uskotkos pienetär... että kahdella eri ihmisellä sama BMI voi olla vallan eri juttu. Ja kokemakin on vielä ihan objektiivisesti subjektiivinen.

Joku niuhotäti terkkarissa alkoi jupista... mie hiukan suevvaannuin ja tokasin jotta elä sie huoli... kyllä se ylettyy... eipä sitten jupissut. Toki vielä lähtiessäni alkoi hämmennyksestä (ja pelosta) uudelleen mutta hillitymmin, jopa hivenen hymyten, jupisi "keijurasvan" käytöstä leivän päällä kun sellasta jotain pitäisi käyttää.....hän ei ymmärtänyt tai uskonut etten käytä leivän päällä lainkaan lisärasvaa pääsääntöisesti. Vai yrittiköhän hän uudelleen härnätä toteennäyttöä peliin...sekin jäljestäkatsoen mietitytti. Pakko nimittäin oli oppia antamaan vastinetta. Itsesuojeluakin kai vai itseironiaa, ehkä sitäkin oli havaittavissa jos näki koko viestinnän eikä vain sanoja.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-02 09:52:50 
No niin, ettei tuo alkuperäinen aihe ihan unohtuisi, niin tässä tuoretta keskustelua Paikkareiden sivuilta.

Päästetään Paikkarilaiset itse kommentoimaan rasvojen määrää, laatua ja vähärasvaisen ravinnon hyötyjä...

Hei!
Painonvartioissahan kehoitetaan syömään tietty määrä hyvää rasvaa päivässä. Voiko tämän näkyvän rasvan syömisen korvata Omega 3 rasvahappokapseleilla, esim Möllerin kalanmaksaöljy puristeilla? Vai pitääkö niiden lisäksi syödä vielä ne pakolliset rasva-annokset?

Korvaamisesta en ole aivan varma, mutta itsekin syön kala-öljyä kapseleina koska en syö kalaa kuin ehkä muutaman kerran vuodessa.

Kun lisäksi en alkuun käyttänyt muutenkaan paljon rasvaa (mulla on paistinpannu johon ei tarvi ja jos laitan leivälle päällysiä, en laita margariiniä) niin seurauksena iho alkoi kuivua ihan hemmetisti ja hiuksia lähti.
Onko sulla ollut samoja oireita? Olen yrittänyt tarkistaa että saisin päivän mittaan ne rasvat vaikka sitten siitä margariinista, katsotaan miten iho muuttuu sitten kun elimistö tottuu tähän uuteen "rasvattomaan tilaan.
Laukkasin kauhuissani kampaajan pakeille tuon hiustenlähdön vuoksi, ajattelin että tulen kaljuksi kokonaan. Epäilin ensin jotain vitamiinin puutosta, mutta kampaaja vakuutti että tukka palautuu kyllä ennalleen. Kerroin ruokavaliomuutoksesta ja hän sanoi syyn löytyvän sieltä. Nyt hiukset ovat kuulemma lepovaiheessa, opettelevat ottamaan tarvittavat "kasvu-aineet" uudesta ruokavaliosta, tämä vie kuulemma n.3-5kk, ihmisestä riippuen. Samoin iho totuttelee etsimään rasvaa siitä vähäisemmästä määrästä. Hiuksia alkaa sitten vähitellen kasvaa uusia ja terveempiä. Kuulemma ihan normaali, asiaan kuuluva juttu, kukaan ei ole kaljuuntunut siitä johtuen. jes! =D
Tästä kuulemma johtuu että juuri paljon laihduttaneet näyttävät joskus hiukan kurttuisilta ja kuivilta. ja saavat kulla siitä lähipiiriltään että "kyllä sekin pilasi itsensä LIIALLA laihduttamisella..." mutta hetken päästä elimistö tottuu tähän.(ei siis siihen huomautteluun, vaan ruokavalioon) Muistaakseni nyrkkisääntö oli että 5% painonpudotus vei 5kk aikaa elimistöltä tottua uuteen ja alkaa toimimaan uuden mallin mukaan.
Sorppa, meni taas asian viereen mutta tuli vain noista rasvoista mieleen...
Toivottavasti joku antaa oikeitakin vastauksia!;)

Kiitos vastauksesta!

Kysyit onko mulla ollut samanlaisia oireita, ja nyt vasta tajusin että on! Iho on tullut todella kuivaksi eikä mikään rasva tunnnu auttavan ja hiukset ovat ohentuneet. Ja kun mietin laihdutushistoriaani, niin kaikkein hulluin laihari nuoruudessani, jolloin en syönyt edes piilorasvaa ( vain heldelmiä, kasviksia yms.) sai hiukset lähtemään tukkoina pois. Muistan lähipiirinkin olleen jo huolissaan asiasta. syy siis olikin rasvan puute!
Nyt syön jonkin verran rasvaa, mutten käytä sitä esim. paistamiseen, leivälle tms., joten rasvan lähteet ovat vähissä. Omega 3 kapseleita syön, sillä minulla on laskimotukosaalttius, enkä syö juuri koskaan kalaa. Olen kyllä kuullut että ko. kapseleidenkin pitäisi auttaa myös ihon kuntoon.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-02 09:53:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Pappa kirjoitti:
* (/&##¤ * kele... mun jäi tuosta kolme pojoa vajaaksi... ai hitto... ;) mutta uskotkos pienetär... että kahdella eri ihmisellä sama BMI voi olla vallan eri juttu. Ja kokemakin on vielä ihan objektiivisesti subjektiivinen.

Siksi minua kiinnostaakin tavata Morrigan (* sekä muut painoindeksiltään 40+ naiset että pääsen vertailemaan vartalotyyppejä.

Itse olen voimakasrakenteinen ja atleettityyppinen eli rasvaa on liikaa vähän joka paikassa. Bonuksena myös minun luuni ja niveleni ovat vahvat eli ei nivelkipuja vaikka painoindeksi oli 51. Mutta olen kuullut että joillakin nivelet vinkuu jo 35:ssä. Varmasti sitä rasvaa kannattaa kohtalainen lihaksistokin. Lähinnä ongelma on nyt itselläni henkitorveen, keuhkoihin ja äänielimiin tunkeutuva rasva.

*) Morrigan on erilainen kuin minä vähän joka asiassa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-02 10:00:57 
"minulla on kroppa joka valehtelee minun puolestani. Se on kuin vieressä kulkeva kaveri joka härnää ja ilkkuu minua koko ajan. Minä olen tuntenut että minulta on otettu ihmisarvo pois kokonaan. Ihmisarvon ottaminen pois tietyltä kansanryhmältä on äärimmäisen vakava rikos (* ja sen valmistelukin on rikollista."

Tämä on yksi herättävimmistä ja tärkeimmistä lauseista, mitä tällä foorumilla olen lukenut. Kuulun itse siihen Nistin kaliiberiin, jolla ei ole omakohtaista kokemusta kuin "vain" noin 25 kilon ylipainosta (ja rehellisyyden nimissä, koin läskirasismiakin vain erittäin lievissä muodoissa, toisten naisten vinoiluina), mutta aivan samoin kuin Nist, olen päättänyt nousta barrikadeille, jotta läskirasistit saisivat vihdoin turpiinsa! :twisted:
Mutta selvennyksen vuoksi kuitenkin, en tässä ketjussa kokenut Pullahiiren kommentteja läskirasismiksi, minusta hän vain otti yhden näkökulman asiaan. Siitä näkökulmasta voi olla eri mieltä ja asiasta voi niin halutessaan keskustella... Minusta Pullahiiren sävy oli keskusteleva, joten toivotan hänet tervetulleeksi foorumille, ja miksei Pullahiiri-nikillä, sehän on soma sana?
Läskirasismia ovat juuri nämä ylimielisten laiheliinien (jotka ovat perineet sellaiset geenit tai ovat masokisteja perusolemukseltaan) kommentit, että kaikki läski on itseaiheutettua ja läskit olisi verollepantava. Eiväthän nuo kommentit alkeellisintakaan loogista tarkastelua kestä, mutta kummasti ne ovat tilaa saaneet niin ihmisten puheissa kuin mediassakin...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-02 10:22:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Varpu kirjoitti:
Läskirasismia ovat juuri nämä ylimielisten laiheliinien (jotka ovat perineet sellaiset geenit tai ovat masokisteja perusolemukseltaan) kommentit, että kaikki läski on itseaiheutettua ja läskit olisi verollepantava. Eiväthän nuo kommentit alkeellisintakaan loogista tarkastelua kestä, mutta kummasti ne ovat tilaa saaneet niin ihmisten puheissa kuin mediassakin...

Tämä on saavuttanut uusia ulottuvuuksia jenkeissä tänä viikkona. Teksasissa nimenomaan meinataan antaa arvosanan BMI:n perusteella
koululaisille :o ja kirjoittaa sen heidän virallisiin suoritusotteisiin (vai
mikä se lienee suomeksi tuo paperipalanen, jossa on arvosanat,
kun olet vielä peruskoulussa.).

Kun luin Pienettären komentin, itkin. Samalta olen tuntenut vuosikaupalla ja meillä näyttää olevan myös sama tausta (minäkin lihosin äärettömästi
kilpaurheilua huolimatta, jne.).

Pienetär: olet tavannut minut tapaamisessa, BMIni oli silloin 42,6.

-yupik

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 337 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 113 14 15 16 17 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00