Minun kokemukseni noin kuukausi sitten päättyneestä PV- laihdutus sessiosta (kesti 6 kk) oli taas (olen käynyt PV-ryhmissä ainakin 5 kertaa laihduttamassa, tai yrittämässä...) ihan per...stä.
Minua ei lohduttanut että pisteitä oli 23 per päivä. Tai että liikkumalla sai lisäpisteitä. 23 p ei minulle riittänyt, ellen sitten syönyt sellaista määrää kasviksia että ilmavaivat tulivat kiusoikseni. Voitte uskoa etten ollut ainoa joka kärsi tilanteesta...

Lisäksi liikunnalla oli hyvin pieni merkitys minun pisteissäni, koska en kykene tällä hetkellä liikkumaan tehokkaasti, nilkat, polvet kipeytyvät ja olo on kurja. Tottakai olen sitä mieltä että liikunta on hyväksi ja terveellistä, mutta vasta sitten kun olen niissä painoissa, että se on mukavaa. Helppo se on hoikan ihmisen sanoa että hophop ota itseäs niskasta kii ja lähde lenkille, vaikka kävelisit! Mä sanon sille että heti lähden kun sinä puet etu ja takapuolelles kaksi reppua joissa on sellaiset 40-50 kiloo painoa. Helppo se keijukaisena on kirmailla pisin mantuja...
Ruisleipää rajattomasti ruoan kanssa? Kuka helvetti sitä haluaa kuivana syödä? Ja yksi teelusikallinen 40 % rasvaa on yhtä tyhjän kanssa. Ja jos pistät kaksi teelusikallista niin se leipä onkin jo pisteen arvoinen. Syö siinä sitten paketti reissaria, 6 pistettä menee ja pe..e raikaa vielä kauheemmin.
Perunaa rajattomasti lounaalla 2 pistettä? Sama kuin edellä, ei niitä perunoita syö mikään pelkästään. Suolaakaan ei voi mauksi lisätä kun sekin on kielletty.
Jopa aamulla nautitusta kalaöljy+helokkiöljykapseleista meni 2 pistettä.
Virallisterveelliseen ruokavalioon kuuluu iloton eläminen. Kaikki maukas ruoka on karsittu pois tai harvinaista herkkua ja liikkua pitää vaikka sattuiski. Mä vähän nyt karrikoiden tätä kirjoitan mut ku vaan nyppii niin vitusti taas.
Mä elän ensimmäistä kertaa elämässäni niin ettei ruoka pyöritä mun elämääni. Voin joskus jopa unohtaa syömisen, ja se on niin upea fiilis ruokariippuvaiselle kuin olla saattaa. Aiemmin mietin vaan et koska saa syödä taas ja mitä sitä söis.
Tämä ruokavalio etenee niin kuin etenee, onnistuu jos on onnistuakseen, pysyy samana jos tuntuu hyvälle. Ja perkele tais tulla väärään ketjuunkin vielä mutten jaksa nyt välittää kun pännii taas kaikki. Toisaalta eikö tämäkin ketju ollut sellaisessa osiossa että täällä on pikkainen purskahtelu sallittua. Sorry.