Heikkohermoisten ei kannata lukea, jos jätös-osasto ei kiinnosta
Olen vain tässä viime päivien aikana pohtinut, että voiko hiilaripäivien ulosteista (tai siis sellaisista ulosteista, jotka ovat syntyneet päivinä, jolloin on syönyt ns. roskahiilareita paljon) erittyä jotain "myrkkyä", joka aiheuttaisi kuvottavan olon?
Olen tässä nyt muutamana päivänä testimielessä syönyt pizzaa, pullaa, valkoista riisiä, hamppariaterian, karkkia ja keksejä, ja erityisesti iltaisin on ollut jotenkin kuvottava olo. Ei ihan oksu-olo, eikä se ole tullut heti syömisen jälkeen (en ole siis vetänyt itseäni mitenkään ähkyyn tmv), mutta olen jotenkin analysoinut, että ensin vatsassa on ollut hieman sellainen kaasuuntuva olo (ja taas "yllättäen" ilmavaivat ovat lisääntyneet), ja sitten on iskenyt se kuvotus. Kun olen käynyt vessassa päästelemässä kaasuja tai isolla hädällä, paha olo on lähtenyt pois. Olen syönyt suolaa raakana, kun joskus sama paha olo tuli verenpaineen liiallisesta laskusta/suolatasapainon heittämisestä ja sain tilanteen korjattua vetämällä merisuolaa raakana ja juomalla vettä päälle.
Nyt taas aamulla oli sama kuvotus (ei pitäisi olla aamupahoinvointia...) ja kun kävin ns. isolla tarpeella vessassa, kuvotusolo hävisi.
Kuvotus on vähän samantapaista kuin joskus tuli aamuisin, kun otin vitamiinit ja rautatabletit aamupalan yhteydessä. Nyt kun otan ne iltaisin, ei ole ollut enää mitään ongelmia.
Onko kellään mitään teoriaa tästä?

Siis ihan muutakin teoriaa kuin nämä ulostemyrkyt