Vihtori kirjoitti:
Ja kiva että teitä löytyy! Kuinka pitkään olette karpanneet ja kuinka karppaus on kokonaisuudessaan sujunut? Mitkä ovat olleet ongelmallisimpia juttuja/tilanteita karppauksessa?o ... Oletteko ensin laihduttaneet karppaamalla vai oletteko alun alkaenkin aloittaneet karppauksen normaalipainossa? Ja mitkä mittanne ovat?
Jo viisi vuotta, aloitin Montignacilla ja siitä yhä enemmän alakarppiin suuntaan on näyttänyt menevän. Löysin foorumin vasta tämän vuoden puolella, joten ihan onnellisen tietämätön olen ollut kaikista ongelmista mitä olisi voinut tulla vastaan.
Viljat jätin kokonaan pois hiivaoireiden takia, sillä ei ollut enää merkitystä painonhallinnan kannalta. Kolmessa kuukaudessa sain ne 'ylimääräiset' seitsemän kiloa pois, ja pituus on nyt 170, paino 65 kiloa. Ongelmallisinta on ollut työpaikkaruokailu lastentarhassa, omat eväät on otettava mukaan jos mielii pysyä työkunnossa ja skarppina.
Lainaa:
Mua vähä mietityttää tuo painon nousu, kun kiloja on tullut jo 3lisää aloittamisen jälkeen...toisaalta, viimeiset kolme viikkoa on mennyt vähän vaihtelevalla menestyksellä, kun ollaan lomailtu ja reissattu ja suuhun on mennyt vähän mitä sattuu. Yritän olla kauhistumatta, mutta kieltämättä nuo kilot hirvittää....

muuten olo on ollut mitä mainioin ja kuten sanoin, kilojen syynä voi olla nuo repsutkin eikä suinkaan karppaus. Toivotaan että syksy taas auttaa palaamaan ruotuun.
-Vihtori
Mulla taas päinvastoin, kesäksi hoikistun, kun liikun enemmän ja muutenkin tulee vietettyä paljon aikaa ulkona.

Kesän ongelma on reissussa syöminen. Ulkona syöminen on kallista ja grilliruuat välillä mitä sattuu, salaatiksi kehdataan väittää mitä tahansa väsyneillä tomaatinpaloilla somistettua nahistunutta kiinankaalta.
Jäätelöä mulla menee kesällä päivittäin jälkkärinä, mutta yleensä syön kesäisin vain yhden lämpimän ruuan munakasaamiaisen lisäksi, ja ruokailuväli on helposti ilman näläntunnetta 8 tuntia, eli aamiainen noin yhdeksän pintaan ja päivällinen viiden maissa. Jos taas syön lounaan, me grillataan vasta tuolla seitsemän aikaan illalla. Tässä muuten ehkä salaisuus kesäkilojen kertymättömyyteen. Oppii sitä itsestäänkin uutta kun oikein miettii.