karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-23 09:44:17

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 115 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-04 22:14:22 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

minä vain sitä mietin että ettekö te jo kauan karpanneet ole sitten aluksi mitään kyselleet?
nyt alkoi ehkä aloittajaa pelottamaan koska pidin kaikkia ihan yltiöystävällisinä ja mietinkin että harvinainen foorumi kun näin hyvin pääsee porukkaan kiinni, täytyy koittaa olla kyselemättä hupsuja.
mutta mistä tietää ettei kysele hupsuja?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-04 22:26:57 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

chiman kirjoitti:
Harmi, ettei foorumisofta mahdollista ketjujen yhdistämistä. Uusia ketjuja olisi kiva joskus liittää vanhoihin keskusteluihin.

Mahtaisiko tästä olla apua?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-04 22:32:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

himmi kirjoitti:
pidin kaikkia ihan yltiöystävällisinä ja mietinkin että harvinainen foorumi kun näin hyvin pääsee porukkaan kiinni, täytyy koittaa olla kyselemättä hupsuja.

Joo samat kokemukset. Ja kysymys ei oo hupsu, kun joku vastaa, eikä pyydä lukemaan taas kirjoja tai menemään hakuun. :smt054

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-04 22:51:33 
Poissa
ylläpitokarppi
ylläpitokarppi

Sunflow kirjoitti:
chiman kirjoitti:
Harmi, ettei foorumisofta mahdollista ketjujen yhdistämistä. Uusia ketjuja olisi kiva joskus liittää vanhoihin keskusteluihin.

Mahtaisiko tästä olla apua?

Kiitos, täytyy tutustua.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-04 23:15:24 
Poissa
vapaakarppi
vapaakarppi

himmi kirjoitti:
minä vain sitä mietin että ettekö te jo kauan karpanneet ole sitten aluksi mitään kyselleet?

Tottakai. Siinä on vaan eroa mitä ja miten kysyy. Karvat nousevat siinä vaiheessa pystyyn kun ilmoitetaan että ketju löytyi mutta ei viitsi lukea sitä läpi tai ettei jaksa käyttää hakua. Jos valmista haluaa niin esimerkiksi painonvartijat neuvovat kädestä pitäen, maksua vastaan tietysti.

Puurot ja vellit menevät alkuun monestikin sekaisin ja kyllä saa kysyä. Kyse on vaan siitä että sellaista kysyjää arvostetaan joka on yrittänyt itse ottaa selvää eikä odota valmista. Esimerkiksi tuo kookosöljy, Elka taitaa olla aiheen guru foorumilla ja jatkuvastiko hänen pitäisi omalla ajallaan kirjoittaa sama asia uudestaan ja uudestaan?

Pointti on siinä että jos itse viitsii yrittää saa paremman vastakaiun.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-04 23:16:39 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

himmi kirjoitti:
nyt alkoi ehkä aloittajaa pelottamaan koska pidin kaikkia ihan yltiöystävällisinä ja mietinkin että harvinainen foorumi kun näin hyvin pääsee porukkaan kiinni, täytyy koittaa olla kyselemättä hupsuja.

siis juuri siitähän on kyse että ne kysymykset on kysytty jo moneen kertaan, ja yritetään rajoittaa jatkuvaa "uutta kierrosta" samoista asioista.. :)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-05 06:05:32 
Poissa
modekarppi
modekarppi

Vertauksen vuoksi tässä samantapainen foorumi, jossa moderaattorit sulkevat ketjun välittömästi, jos jo aiemmin on keskusteltu asiasta. Keskustelu ohjataan aiempaan ketjuun: http://www.pallontallaajat.net/pt2/keskustelu/index.php

Mielestäni tuolta löytää suhteellisen hyvin tietoa juuri tästä syystä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-05 08:01:42 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi

Kiitos Chiman ja Dzinni!

Toivottavasti ymmärrätte, etten ole tässä riitaa haastamassa vaan tahdon ihan todella ymmärtää mistä on kyse. Ja on varmasti huomattavasti helpompaa löytää jokin ketju sadan käyttäjän foorumilla kuin monen tuhannen käyttäjän.

Lainaa:
Ne eivät rasita foorumia, vaan korkeintaan käyttäjiä. Yksittäiseen ketjuun tulleet pitkät ja ansiokkaat vastaukset jäävät helposti löytymättä, kun samasta aiheesta avataan kymmeniä uusia ketjuja. Joskus ne voidaan silti löytää, kun joku laittaa uuteen ketjuun linkin vanhaan, mutta siitäkin välillä ärähdetään, joten motivaatio moiseen vaihtelee.

Tuo Dzinnin linkki olikin mielenkiintoinen. Etenkin säännöissä ollut 9 §
Lainaa:
Kaikki turha provosointi on kiellettyä. Jos joku provosoi, takaisin provosointi on yhtä kiellettyä. Tällaiset tapaukset tulee jättää omaan arvoonsa, eikä kaataa lisää vettä myllyyn.

Linkki suoraan sääntöihin http://www.pallontallaajat.net/pt2/kesk ... php?t=9769[/b]

Nyt ymmärrän paremmin moderaattoreiden kannan ja arvostan todella teidän työtänne tällä foorumilla. Ei varmasti ole helpoin jobi :wink:

Mutta, ymmärrän myös aloittelijoiden tarpeen esittää kysymyksiä. Vaikka itse en osaakaan neuvoa niin minusta linkittäminen johonkin vanhaan ketjuun on ihan yhtä ystävällinen vastaus. Ja jotenkin tuntee itsensä loukatuksi, kun siitä sitten ärähdetään. Hyvää on yrittänyt tehdä ja auttaa.

Kaikkea hyvää tähänkin päivään! :D :smt060

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-05 09:14:08 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Ajatus provosoimattomasta ja provosoitumattomasta palstasta olisi upea.

Mutta luulen ettei se onnistu täällä. Ja näin käy siitä yksinkertaisesta syystä että karppaus ja varsinkin rasvojen ja eläinrasvojen korostus on jo valmiiksi niin väärä ja kerettiläinen mielipide, ettei se voi olla provosoimatta milloin ketäkin?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-05 10:21:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mäkin haluan sotkea tätä puuroa. Mun kokemuksen mukaan pointti on yleensä joko siinä, kuka ehtii vastaamaan ensin tai siinä millainen päivä KonkariKarpilla on. Ja auta armias, jos sulle ekana ehtii vastaamaan joku kettuuntunut konkari, ketjusi on sen jälkeen selvää pässinlihaa :wink: Kolmetoista sivua kehotuksia käyttää hakua, purnaamista siitä kuinka epäystävällistä porukkaa täällä on ja vääntöä tästä samasta aiheesta josta nyt keskustellaan :D

:? Tää ei tainnu kyllä auttaa ketään eikä mitään. Noh, pysyinpähän sentään aiheessa.

edit: vähänkö ootte nopeita :shock:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-05 10:41:21 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi

Noona, tuota juuri tarkoitin "provosoitumis" pykälän lainauksellani. Pitäisiköhän aloittelijoiden osio poistaa kokonaan :-k Sillä päästäisiin "turhista" kysymyksistä - tai ainakin voisi muokata sen nykyistä kuvausta

Lainaa:
Olet aloitteleva karppaaja ja haluat kysyä tai kommentoida jotakin perusasiaa? Tee se täällä. Tänne kuuluu myös keskustelu yksittäisistä ruoka-aineista.

:whistle:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-05 10:52:36 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi

Sirutar kirjoitti:
Pitäisiköhän aloittelijoiden osio poistaa kokonaan :-k Sillä päästäisiin "turhista" kysymyksistä - tai ainakin voisi muokata sen nykyistä kuvausta

Lainaa:
Olet aloitteleva karppaaja ja haluat kysyä tai kommentoida jotakin perusasiaa? Tee se täällä. Tänne kuuluu myös keskustelu yksittäisistä ruoka-aineista.

:whistle:

Ei pitäisi. Sitä pitäisi käyttää enemmän. Aloittelijoiden ja muidenkin. Ainakin aloittelijoiden.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-05 10:57:05 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Sirutar kirjoitti:
- tai ainakin voisi muokata sen nykyistä kuvausta

Lainaa:

:

Pitäskö tuohon lisätä huomautus sitä, että ensin voisi tarkistaa onko joku jo esittänyt aiemmin saman kysymyksen. Kun usein on samasta aiheesta ihan lähekkäin monta kysymystä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-05 11:37:46 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

niin kyllä minulla ainakin tämän keskustelun perusteella nousi kynnys kysellä mitään. eli siis osaan ja olen käyttänyt hakua ja olen lukenut ne kilometrien pituiset jonot.. Mutta.

entä jos en ymmärrä jotain asiaa ja vaikka siitä löytyisikin kymmeniä ketjuja en siltikään löytäisi vastausta joka teille on täysin päivänselvä.

entä jos niissä ketjuissa on sivukaupalla aiheen vierestä ja minulta jääkin se huomaamatta.

vaikka varmasti on raivostuttavaa vastata, mutta ainakin minulle siitä on ollut suuri apu. ja eikös ne ketjut voisi vaikka sitten ihan poistella kokonaan tai lukita jossain vaiheessa etteivät kasvaisi tai no en minä kyllä niistä touhuista mitään ymmärrä.

melko pelottaviksi muutuitte te nyt siellä jotka enemmän tiedätte. tuntee itsensä todella typeräksi jos ei jotain asiaa nyt tajua.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-05 11:43:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

himmi kirjoitti:
niin kyllä minulla ainakin tämän keskustelun perusteella nousi kynnys kysellä mitään. eli siis osaan ja olen käyttänyt hakua ja olen lukenut ne kilometrien pituiset jonot.. Mutta.

entä jos en ymmärrä jotain asiaa ja vaikka siitä löytyisikin kymmeniä ketjuja en siltikään löytäisi vastausta joka teille on täysin päivänselvä.

Tällöinkään ei tarvitse välttämättä aloittaa uutta ketjua, vaan jatkaa jotakin vanhaa. Näin se vanha ketju nousee listan ylimmäiseksi.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-05 11:43:39 
Poissa
ylläpitokarppi
ylläpitokarppi

himmi kirjoitti:

Silloin kysyt rohkeasti. Jos satut löytämään jo olemassa olevan aihetta koskevan ketjun, lisää kysymys siihen. Jos et, niin aloitat uuden ketjun.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-05 11:49:53 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

aaa... jokaisessa meissä asuu pieni blondi.

niin tai siis ei niin kovin pieni mutta kuitenkin:)
tulipa kerrassaan tyhmä olo. no pointti ehkä katosi.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-05 11:52:21 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi

Hui, ei kai vaan kukaan minun kommentistani säikähtänyt :oops:
Ei ollut tarkoitus peloitella, kunhan provosoin ja se oli lähinnä
osoitettu meille konkareille 8)

Aloittelija saa kysyä. Ja pitääkin kysyä, jos jokin asia on epäselvä.
Jos konkaria kyssäri ärsyttää, olkoon vastaamatta. Minä en ole niin varma
osaamisestani, joten mieluusti linkitän viisaampien ketjuihin. Älköön
kukaan siitä pahastuko.

Nyt lopetan tämän jauhamisen Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-05 11:57:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Great Girl kirjoitti:
Tottakai. Siinä on vaan eroa mitä ja miten kysyy. Karvat nousevat siinä vaiheessa pystyyn kun ilmoitetaan että ketju löytyi mutta ei viitsi lukea sitä läpi tai ettei jaksa käyttää hakua. Jos valmista haluaa niin esimerkiksi painonvartijat neuvovat kädestä pitäen, maksua vastaan tietysti.

Puurot ja vellit menevät alkuun monestikin sekaisin ja kyllä saa kysyä. Kyse on vaan siitä että sellaista kysyjää arvostetaan joka on yrittänyt itse ottaa selvää eikä odota valmista. Esimerkiksi tuo kookosöljy, Elka taitaa olla aiheen guru foorumilla ja jatkuvastiko hänen pitäisi omalla ajallaan kirjoittaa sama asia uudestaan ja uudestaan?

Pointti on siinä että jos itse viitsii yrittää saa paremman vastakaiun.

Kenenkään ei ole edellenkään pakko vastailla eikä ylipäänsä seurata aloittelevien palstaa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-05 12:18:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tääkin ketju alkaa kohta taas rönsyilee...
Miksi ei luoda uusia pelisääntöjä, jos kerran foorumi alkaa liikaa pullistelemaan??? Jos tulee niitä uusia ketjuja liikaa, miksei anneta vain sitten modejen luoda niitä? Ja miksi teidän vanhojen täytyy "omalla ajalla" vastata niihin "hupsuihin" kysymyksiin, olkaa vaan vastaamatta :lol: ! Ne ketjut on todellakin kilometrin pituisia, ja sieltä on todellakin vaikea löytää aina jotain vastausta, vaikka tekis mitkä rajaukset.
"Uusia" kysymyksiä täytyy tulla, jotta täällä pysyy mielenkiinto ja keskustelu yllä !!!

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 115 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00