karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-07 10:25:13

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Miksei paino pienene?
ViestiLähetetty: 2007-09-17 12:30:07 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Olen ollut ruodussa nyt jo hyvän aikaa, mutta puntari ei vaan värähdä alaspäin, ei sitten millään. Mittanauhan mukaan ja sormituntumalla se alue, missä toisilla on vyötärö, on pienempi ja vähemmän pehmeä - ihmettelen miksei painoni putoa ollenkaan? :?

Olen ymmärtänyt, että useimmilla paino putoaa ensimmäisten viikkojen aikana reilustikin :?: :!:

Viestin otsikko: Re: Miksei paino pienene?
ViestiLähetetty: 2007-09-17 13:06:55 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Diana D kirjoitti:
Olen ollut ruodussa nyt jo hyvän aikaa, mutta puntari ei vaan värähdä alaspäin, ei sitten millään. Mittanauhan mukaan ja sormituntumalla se alue, missä toisilla on vyötärö, on pienempi ja vähemmän pehmeä - ihmettelen miksei painoni putoa ollenkaan? :?

Olen ymmärtänyt, että useimmilla paino putoaa ensimmäisten viikkojen aikana reilustikin :?: :!:

Olisiko kuitenkin mahdollista että kehon rasvan määrä olisi hiukan vähentynyt.

Nyt mahdollisesti on myös historiassasi voinut tapahtua proteiinikudosten vähenemistä ja entäpä jos nyt se hiukan korjaantuisi

Paino on lyhyellä aikavälillä yksilötasolla hyvin huono mittari. Aiotkos punnitustarra otsassa kulkea. Eikös ne muut muutokset ole merkittävämpiä kuin kokonaismassan muutokset?

Keksi vaakalle vaikka jotain uusiokäyttöä tai anna nuorisolle purettavaksi.

Joillakin putöaa äkisti, joillakin ei ja kuitenkin molemmilla voi rasvan osuudessa elimistössä tapahtua suotuisaa kehitystä. Vielä suotuisampaa se on jos pystyy varjelemaan proteiinikudoksiaan kadolta tai jopa korjaamaan niitäkin. Siis joskus jopa(!) painon nousu ja rasvamäärän pienenimen saattaa olla parasta mitä tapahtuu noin niinkuin jatkoja ajatellen.

Vaaka näyttää vain ja ainoastaan kokonaispainoa. Vesineen luineen kaikkineen.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-17 13:37:57 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Annan itselleni luvan tuudittautua ajatukseen, että vyötärön paikkani on kaventunut vaikkei paino putoakaan.... Jospa se rasvan määrä on kuin onkin hieman pienentynyt!!? :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-17 13:43:09 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Onkos ulkoa annetun insuliinin tarve olennaisesti alentunut ruokavalion myötä? Se lienee yksi avain tuloksiin.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-17 13:46:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mä en ole tähän päivään mennessä (aloitin karppauksen v. 2005 mutta repsahdin viime vuonna, uudestaan aloitin toukokuussa) hävittänyt oikeastaan kiloja mutta senttejä on lähtenyt vyötäröltä sekä lantiosta jo yli 10 kummastakin. Ei tod kannata pelkkää vaakaa katsella. Mulla on oikeastaan paino ollut min. viis kiloa pienempi kun sillon kun olin vielä tursakas. Lykkyä sulle mittanauhan kanssa. Se on sun kaveri, vaaka ei niinkään. :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-17 15:52:55 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Pistän pitkävaikutteisen normaalisti ja yhtä paljon kuin ennenkin. Aiemmin tosin pähkäilin pitääkö annosta vielä nostaa, mutta nyt paastoarvot ovat olleet hyviä. Pikaa en pistä ollenkaan jos aterian hh on max 10g. Isommille annoksille on pistettävä.

Eihän sillä painolla loppujen lopuksi ole merkitystä, kun vaan näyttäisin paremmalta ja mahtuisin pienempiin vaatteisiin! :lol:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00