karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-27 21:59:02

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 24 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2007-09-25 10:45:09 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2007-09-21 11:07:57
Viestit: 81
Aikaisemmin (normiruualla) syödessäni aamupalaksi pari leipää, teetä ja sokerijugua n. klo 7, mulla oli hirveä nälkä jo 10.30 jälkeen.
Nyt kun vetäisee pari munaa+raejuustoa ja partaäijää päälle, alkaa pikkuhiljaa nälättää vasta tässä 11.30 jälkeen. Tosin vieläkin menee ainakin puoli tuntia kivuttomasti, ei heikota yhtään! :D


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-25 11:09:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-08-05 17:08:09
Viestit: 18132
Totta, mä söin aamulla klo 8 puolukkaa, pellavansiemenrouhetta, auringonkukansiemeniä ja partaäijää + kahvia ( en kyllästy ) . Ja vieläkään ei oo nälkä , yhen kahen aikoihin ehkä seuraava ruoka.
Se on nääs se ihana rasva! Mutta mitä se raejuusto siellä teki? Mä olen unohtanut sellaisen kokonaan :D !

_________________
Paluu Luontoon! Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-25 11:31:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-09-21 14:03:54
Viestit: 1013
Minä olen huomannut saman ilmiön, enää ei tarvitse puputtaa vähän väliä jotain välipaloja. Ennen iltapala oli ihan ehdoton, mutta nykyään harvemmin ehtii tulla nälkä päivällisen jälkeen (jonka siis syön yleensä viiden aikaan).


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-25 12:33:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-07-21 09:27:31
Viestit: 601
Mulla on sellainen ongelma että nälkä ei pysy poissa vaikka söisin miten paljon partaäijää (parhaimmillaan puoli purkkia) ja päälle vielä muutaman lusikallisen öljyä (oliivi/pellavansiemen/kookos) niin nälkä on taas jo tunnin kuluttua aamupalasta. :( Johtuuko se vain siitä että olen alipainoinen vai missä vika?

_________________
hyväkarppi 07/07 > ala/ketokarppi 11/07 > hyväkarppi 09/09 > ala/ketokarppi 02/10 > hyväkarppi 04/12
iHerb - vitamiinit, kookosöljy ja paljon muuta - http://www.iherb.com


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-25 12:35:51 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2007-09-19 07:59:52
Viestit: 17
Sama täällä, ero entiseen on huomattava kun ei ole koko ajan nälkä, vielä kun saisi kärvisteltyä tämän makeanhimon kanssa... Tämä on tuskaa. :smt119

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-25 13:09:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-06-20 11:41:08
Viestit: 540
Tripla kirjoitti:
Mulla on sellainen ongelma että nälkä ei pysy poissa vaikka söisin miten paljon partaäijää (parhaimmillaan puoli purkkia) ja päälle vielä muutaman lusikallisen öljyä (oliivi/pellavansiemen/kookos) niin nälkä on taas jo tunnin kuluttua aamupalasta. :( Johtuuko se vain siitä että olen alipainoinen vai missä vika?


Silloin kun taistelin vakavasta alipainosta ylöspäin, mulla oli sama ilmiö. Vaikka miten söi niin kohta jo nälätti. Söin tuolloin rasvatonta ja lihatonta ja oikeestaan pelkkiä hedelmiä, leipää, ja mysliä, juustoja söin kylläkin myös. Sitten kun vaihdoin karpille, kilot nousivat sopivalle tasolle ilman heikotusta kun verensokeri ei enää käyttäytynytkään kuin vuoristorata. Silti nälkä tuli karpilla nopeammin kuin nyt, normaalipainoisena. Tämä on luonnollista, sillä elimistö yrittää kerätä itseensä tarvittavan määrän varastoenergiaa.
Syötkö aamuisin mitään muuta ikinä kuin partista ja ehkä öljyä, tripla? Koitas paria kananmunaa siihen sivuun ja ehkä juustoa, jos se auttaisi? Tai jos muuten monipuolistaisit aamiaistasi, jos et vaikka tykkää munista, mistäs minä tiedän. Mutta tsemppiä!

_________________
Terve sielu terveessä ruumiissa!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-25 13:17:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-07-08 22:35:22
Viestit: 3370
Mulla on myös aikalailla vakiintunut rytmi siihen, että aamupala on 8 tai 9, lounas 14 tai 15 ja illallinen sitten 18 tai 19.

Ihanaa syödä säännöllisinä ruoka-aikoina kunnolla eikä kokea sitä napostelun tarvetta. Tällä hetkellä, kun istun kotona lähes kaikki päivät koneen äärellä, niin ennen muinoin olisi tässä tilanteessa varmaan suu käynyt koko ajan. Nyt sen syömisen vaan unohtaa sopivasti 5-6 tunniksi. Jää paljon enemmän aikaa muulle elämälle, kun ruoka ei hallitse koko elämää..

Ja jotkut vielä väittää, että karppaus tulisi kalliiksi, musta ainakin tuntuu että ruokalasku vaan pienenee, kun ei tartte ainakaan mitään välipaloja miettiä..

_________________
Pikkukarppi 05/12


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-25 13:33:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-06-02 16:06:24
Viestit: 1197
Tripla kirjoitti:
Mulla on sellainen ongelma että nälkä ei pysy poissa vaikka söisin miten paljon partaäijää (parhaimmillaan puoli purkkia) ja päälle vielä muutaman lusikallisen öljyä (oliivi/pellavansiemen/kookos) niin nälkä on taas jo tunnin kuluttua aamupalasta. :( Johtuuko se vain siitä että olen alipainoinen vai missä vika?


Partaäijä ei ehkä ole paras siihen nälän poissa pitämiseen isoina määrinä syötynä, ei siinä niin hirmuisesti sitä rasvaakaan kuitenkaan ole, vaikka kymmenprosenttista onkin. Kokeile vaikka munakasta tms. kerman (vähemmän hiilihydraatteja ja proteiineja, enemmän rasvaa kuin partiksessa) ja öljyn kera ja lisukkeita. Tai oletko kokeillut vaikkapa sen partaäijän kanssa syödä manteleita tai vaikka saksanpähkinöitä? Kokeile vain rohkeasti erilaisia ruokia, eiköhän sieltä joku semmoinen löydy joka pitää sitä nälkää sinullakin pois vähän pidempään. :)

Itse tuossa sunnuntaina olin koko päivän reissussa enkä halunnut ottaa mitään eväitä mukaan. Tein aamulla seitsemän jälkeen mikrossa isossa kulhossa munakokkelia, pari munaa, voita, kermaa, sipulia, tomaattia ja edamjuustoa. Kaloreita siinä oli toki suurinpiirtein puolet päivän kaloreistani, joten oli ihan tuhti lautasellinen vaikka painollisesti/tilavuudellisesti ei ollut mikään hirmuinen. Päivän aikana lipittelin sitten kivennäisvettä, eikä muuta tarvinnut. Piti nälän hienosti pois koko päivän, illalla söin sitten salaatin kahdeksan maissa. Toimii siis hyvin tuommoisissa erikoistilanteissakin. :)

_________________
Satunnaisesti hyväkarppaava ketokarppi.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-25 13:55:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-07-21 09:27:31
Viestit: 601
Kiitos vastauksista! Paino on onneksi noussut pahimmasta kuopasta jo lähes 10 kiloa ja normaalipainoon en enää viitisen kiloa matkaa. Vielä joutuu syömään viisi ateriaa päivässä (ja silti on nälkä niitten välillä), mutta toivottavasti se sitten vähitellen asettuu.

Ja pidän kyllä paljon munista ja söisin niitä vaikka joka aterialla, mutta kun olen allerginen! Kuva Samoin manteleille ja pähkinöille ja monelle muulle olen allerginen, ja lisäksi suolisto-ongelmien (jotka ovat myös alipainon syy) takia ruokavalio on todella rajallinen.

_________________
hyväkarppi 07/07 > ala/ketokarppi 11/07 > hyväkarppi 09/09 > ala/ketokarppi 02/10 > hyväkarppi 04/12
iHerb - vitamiinit, kookosöljy ja paljon muuta - http://www.iherb.com


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-25 14:08:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-06-20 11:41:08
Viestit: 540
Rasvaista lihaa? pekonia ja avokadoja! nam!

_________________
Terve sielu terveessä ruumiissa!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-25 14:14:17 
Poissa
Karpihko
Karpihko
Avatar

Liittynyt: 2006-01-12 11:58:17
Viestit: 3230
Aamiaisen jälkeen ei oo nälkä ennenkuin iltapäivä on jo pitkällä. Ja kuitenkin mun työkaverit lähtee syömään jo klo 11-12. Ja se on päivän hauskin sosiaalinen "tiimipalis".... Ja roikun siis mukana. Syön nykyään vain pienen aamiaisen (nyyyyyh, aamulla pitäis syödä paljon) ja käyn siis aikaisella lounaalla. Kuitenkin on nälkä (lue mieliteko) saada jotain naamariin, kun pääsee töistä kotiin, joten nyt on yksi "välipala" ilmaantunut päivittäiseen ruokarytmiin :(.
Mites muut, kärsiikö kukaan muu hiilarinsyöjien aikaisista lounaista?


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-25 14:18:49 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-07-31 17:42:38
Viestit: 252
Meillä kanssa töissä lounastetaan jo klo 11, joten aamupalani on sen takia pieni. Nykyään kuittaan aamupalan kookosöljyllä teen seassa. Päivällisen syön töistä tullessani klo 17-18 aikoihin ja sillä pärjäilen loppuillan.

_________________
Karppausta 08/06 alkaen


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-25 14:22:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-07-21 09:27:31
Viestit: 601
Ella F kirjoitti:
Rasvaista lihaa? pekonia ja avokadoja! nam!

En syö sikaa (luomupossua tosin saattaisin kokeilla jos jostakin löytäisin...). Avokadoja söin, mutta kun en vain osaa katsoa koska ne ovat sopivan kypsiä joten ainakin puolet meni pilalle mikä tuli tietysti kovin kalliiksi, joten lopetin senkin.

Lisäys: Vika on siis todennäköisesti alipainossa, koska ongelma ei liity vain aamupalaan ja partaäijään, vaan nälkä tulee joka aterian jälkeen aivan liian pian. Jos sama jatkuu vielä sittenkin kun paino on normaali niin alan tutkia asiaa tarkemmin. Kiitos kaikille vastauksista ja ehdotuksista.

_________________
hyväkarppi 07/07 > ala/ketokarppi 11/07 > hyväkarppi 09/09 > ala/ketokarppi 02/10 > hyväkarppi 04/12
iHerb - vitamiinit, kookosöljy ja paljon muuta - http://www.iherb.com


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-25 14:36:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-02-01 11:13:10
Viestit: 1260
veera45 kirjoitti:
Mutta mitä se raejuusto siellä teki? Mä olen unohtanut sellaisen kokonaan :D !


Ehkäisee osteoporoosia. Ei kannata unohtaa ruokia, jotka sisältävät hyviä ravintoaineita, tässä tapauksessa kalkkia. :wink:

_________________
Kampanjasivuni

"We don´t need dogs for feelings but for psychological growth."

Katsahteluita-blogi
Haukkublogi


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-25 15:11:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-12-12 18:20:29
Viestit: 1652
Minun lounasaikani lankeaa ilman valinnan mahdollisuutta klo 10.05 tai klo11.05.

Jos söisin aamupalan en olisi tuolloin vielä nälkäinen. Olen ratkaissut asian niin, että jätän aamupalan syömättä ja hoidan sen vedellä ja kupillisella kahvia. Pärjään sillä hienosti yhteentoista asti. Seuraavan kerran syön kotona 17-18.

Kertaakaan ei ole vielä iltapäivällä kavereitten pullatarjoilut houkuttaneet nälän vuoksi.

Yleensä iltapala päälle klo 21. Jos tuo iltaruoka menee myöhään, pärjään ilman iltapalaa.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-25 15:48:48 
Poissa
himokarppi
himokarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-03-04 14:53:14
Viestit: 3807
Minä taas useimmiten kouluaamuina syön tuhdin aamupalan, esim. kolmen munan munakas juustolla, tai pari munaa ja pekonia, tai leipäjuustoa marjoilla ja kermavaahdolla, ja pärjään näillä eväin seuraavat 9-10 tuntia. Vettä lipittelen koulussa, joskus kuplivana, ja saatan kahvikermakahvit (eli siis 10% kermanluirua) juoda jossain välissä. Tämä siksi, että koulussa on harvoin soveliasta ruokaa.

Tuosta raejuustosta ja kalsiumista: Raejuustossa on luonnostaan kalsiumia noin 70 mg/100 g, mutta joihinkin (rasvattomiin) raejuustoihin kalsiummäärä on palautettu maidon tasolle (120 mg/100 g). Mielestäni kovat juustot olisivat parempia kalsiumin lähteitä (kalsiumia vaihtelevasti n. 600-1000 mg/100g), tai esim. suosikkini leipäjuusto: kalsiumia sadassa grammassa on likimain 900 mg, eli viralliselta taholta suositellun päiväannoksen verran. :D

Tietysti raejuustoa saa syödä, jos se maistuu. Tuo kalsium ei vaan ole ehkä se paras syy. :)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-25 15:59:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-02-01 11:13:10
Viestit: 1260
Erihanna kirjoitti:
Minä taas useimmiten kouluaamuina syön tuhdin aamupalan, esim. kolmen munan munakas juustolla, tai pari munaa ja pekonia, tai leipäjuustoa marjoilla ja kermavaahdolla, ja pärjään näillä eväin seuraavat 9-10 tuntia. Vettä lipittelen koulussa, joskus kuplivana, ja saatan kahvikermakahvit (eli siis 10% kermanluirua) juoda jossain välissä. Tämä siksi, että koulussa on harvoin soveliasta ruokaa.

Tuosta raejuustosta ja kalsiumista: Raejuustossa on luonnostaan kalsiumia noin 70 mg/100 g, mutta joihinkin (rasvattomiin) raejuustoihin kalsiummäärä on palautettu maidon tasolle (120 mg/100 g). Mielestäni kovat juustot olisivat parempia kalsiumin lähteitä (kalsiumia vaihtelevasti n. 600-1000 mg/100g), tai esim. suosikkini leipäjuusto: kalsiumia sadassa grammassa on likimain 900 mg, eli viralliselta taholta suositellun päiväannoksen verran. :D

Tietysti raejuustoa saa syödä, jos se maistuu. Tuo kalsium ei vaan ole ehkä se paras syy. :)


Pienistä puroista syntyy iso joki! Aina ei voi ateriaansa valita sitä kaikkein suositeltavinta ruoka-ainetta. Eikä makuasioista voi kiistellä. Varsinkin alakarpin ruokalista tuppaa helposti olemaan aika yksipuolinen, siksi vaihtelu virkistää. Itse sekoitan raejuustoa joskus esim. munavoihin sen rakennetta keventämään (ei rasvaisuutta :)) ja makua raikastamaan. :D

_________________
Kampanjasivuni

"We don´t need dogs for feelings but for psychological growth."

Katsahteluita-blogi
Haukkublogi


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-25 17:14:08 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2006-07-30 16:10:17
Viestit: 451
Harjus kirjoitti:
Eikä makuasioista voi kiistellä.


Voi! Ne on sitä varten! Kuva :lol:


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-25 19:00:38 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-09-10 11:19:32
Viestit: 226
Olen nyt ollut Atkinssilla viikon ja syönyt harvasen aamu avokadon+tomaatin tai munakkaan+pekonia tms. ja se on niin taivaallista miten pitkään pystyy pärjäämään moisilla eväillä! Verrattuna vaikka normi aamupalaan; kaurapuuroon, hunajaan, kahviin ja maitoon, niin ei pysynyt nälkä yhtä pitkään poissa. Oon myyty. Kitudieetit on pyllystä.

_________________
Kuntocarbpiina elikkäs fläski sileeks ja maaru pykkilaudaksi!
2007-09 -15kg
2010-11 -20kg
2024...takas ruotuun


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-25 21:40:16 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2007-09-02 18:51:21
Viestit: 32
Mulla on siitä onnellinen asema että teen kotona töitä ja saan itse säädeltyä syömisaikatauluni. Teen yleensä aamulla pari tuntia hommia ja syön aamupalaan yhdentoista maissa, sen jälkeen taas pari tuntia töitä, salille tai luennolle ja iltapäivällä nälkä tulee vasta viiden maissa salitreenistä tai usen kilometrin pyöräilystä huolimatta. Aivan mahtavaa! Ei tarvi miettiä koko ajan seuraavaa ruokailua. Normaali aamiainen mulla on partaäijää + marjoja (mustikoita ja vadelmia) + öljyä.

_________________
Parempaa ihoa metsästämässä - painonpudotuskin suotavaa.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 24 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)