karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-28 18:31:01

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Suola-päänsärky
ViestiLähetetty: 2007-09-26 07:09:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-08-13 17:06:48
Viestit: 839
Onkos kellään kokemusta tai tietoa miten paljon suolaa pitää saada? Pitääkö paikkansa että liian vähän suolaa saadessa tulee pää kipeäksi. Itsellä jatkuva päänsärky. En ole koskaan juonut kivennäis tms. vesiä koska maku on niissä niin kamala. Auttaisko niiden juominen päävaivoihin? Ja mikä kivennäisvesi maistuis lähinnä vedeltä?

Jos tästä aiheesta on jo olemassa ketju ohjatkaa, please, mut sinne, en äkkiä löytänyt haku toiminnolla tietoa.

_________________
Läskiäisrieha


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-26 07:19:58 
Poissa
huuhaakarppi
huuhaakarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-07-12 13:31:51
Viestit: 4865
Tässä on yksi esimerkki. Kokeile hakusanoja vissy, vichy jne :wink:

_________________
Ihmettelee vatsansa muotoa, joka pömppö. Vatsa palp pehmeä, rauhallinen kaljamaha.
"Herkkunsa kullakin sanos suutari kun läskiä voilla söi." Kilot-kampanja


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-26 13:20:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-08-13 17:06:48
Viestit: 839
kiitos

Entäpä suola?

_________________
Läskiäisrieha


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-26 16:45:54 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2007-06-09 14:36:02
Viestit: 285
http://www.minaolen.com/frameset.html

Tuolla on aika pitkä artikkeli suolan ja veden tärkeydestä, joten en ala tänne sitä kopsaamaan, vaan voitte lukea tuolta itse :)
Käytän itsekin ruusu / kristallisuolaa - se maistuu vähemmässä määrin enemmän suolalle kun valkaistu natriumkloridimömmö.

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-26 16:51:53 
Poissa
ylläpitokarppi
ylläpitokarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-10-27 10:00:44
Viestit: 5088
Riittävä veden ja suolan saanti on tärkeää. Jos olet juonut vähintään kohtuullisesti, kokeile seuraavaksi suolaa.

Tässä eräs suolan liian vähäisestä saannista johtunut ja onneksi korjattu ongelma:
http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?t=26161


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-26 17:49:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-08-13 17:06:48
Viestit: 839
tänk juu chiman, olipas pitkästi asiaa

lisään siis suolaa ja muistan myös juoda :wink:

_________________
Läskiäisrieha


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-26 17:52:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-08-13 17:06:48
Viestit: 839
Phoenix kirjoitti:
artikkeli suolan ja veden tärkeydestä, joten en ala tänne sitä kopsaamaan,


tiedossa oli tärkeys jo

Hieman liian kaukaa lähti artikkelin perustelut. Enkä saanut kaipaamaani vastausta, mutta oli mielenkiintoista.

_________________
Läskiäisrieha


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-26 18:52:59 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2007-06-09 14:36:02
Viestit: 285
Kuplamaha kirjoitti:
Phoenix kirjoitti:
artikkeli suolan ja veden tärkeydestä, joten en ala tänne sitä kopsaamaan,


tiedossa oli tärkeys jo

Hieman liian kaukaa lähti artikkelin perustelut. Enkä saanut kaipaamaani vastausta, mutta oli mielenkiintoista.


Lainaa:
Koska teollistamisen yhteydessä keksittiin suola, alettiin muita 82 alkuainetta pitää jäänteinä. Ilman näitä alkuaineita suola toimi aggressiivisemmin, ja sitä pystyttiin käyttämään teollisuudessa. 93% suolateollisuuden tuotteista menee muun teollisuuden käyttöön. Sitä käytetään transformaationkykynsä takia useissa teollisissa prosesseissa. Meillä ei olisi esimerkiksi mineraaliöljyä, ei muoveja, eikä myöskään pehmennysaineita ilman teollisuussuolaa. Ruokasuolamme on näin ollen jätetuote. Osa suolasta käytetään elintarvikkeiden säilytysaineena ja loput, 0,3 % ajautuu puhtaana natrium-kloridina keittiöihimme. Munuaisemme voivat erotella noin 5-7 gr natriumkloridia päivittäin. Kuitenkin pelkästään elintarvikkeittemme teollistumisen kautta saamme päivittäin 12–20 g tätä myrkkyä itseemme. Vielä jogurtissakin on natriumkloridia säilytysaineena. Toisin sanoen, määrällisesti saamme automaattisesti enemmän natriumkloridia itseemme kuin kehomme ylipäänsä pystyy erittämään.


Tuossa lienee oleellisin. Tulkitsisin siten, että tuo 5-7g olisi sopiva määrä.

_________________
Kuva


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)