musti kirjoitti:
Kolmosen puolustukseksi:
Minulla on hänen ja poikansa kirjoittama kirja "Maakuntien kalaruoat", ihan hyviä reseptejä ja vinkkejä löytyy, on säilynyt minun keittokirjahyllyssäni karppauksesta huolimatta (tai sen vuoksi). Kirjassa on nimittäin ihan karppisopivia reseptejä runsaasti, voita unohtamatta!

Hehhehee... Täällä kohtalotoveri. Oletko jo kokeillut pääpälliä, kuva sivulla 62?

Tietämättömille infoksi, että siinä herkullisen näköisen taikinakuoren alla tönöttää pystyssä seitsemän lahnan päätä - ja siinä koko ruoka
No on siinä kyllä ihan hyviäkin juttuja joo, ja perusraaka-aineita kolmonen hyödyntää kyllä hienosti.
Minulla on muistissa edellisten huisien patakakkos-juttujen lisäksi poron vasan mahalaukussa ulkona laakealla kuumitetulla kivellä haudutettu joku liha- tai sisäelinruoka
Ja eräillä messuilla hän kertoi, ettei ole pessyt hampaita sen jälkeen kun vaarinsa oli häntä valistanut, että jos ihmisen olisi tarkoitettu hampaitaan pesevän, hammasharja roikkuisi jokaisella korvasta. Mutta eipä roiku, joten ei tartte pestä. Jättää vaan karkit syömättä ja vetelee pari päivää kovettunutta ruisleipää, siinä se.