karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-22 20:18:39

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Sokeriaddikti kyselee
ViestiLähetetty: 2005-04-18 21:27:08 
Poissa
sintti
sintti

Kuinka nopeasti se sokerinhimo katoaa? Moet monituiset kerrat oma alakarppailu on kaatunut siihen, että se herkkuhimo saa voiton. Eikä siihen auta mikään hedelmä, vaan retkahdan oikein kunnolla. Eli kuinka kauan pitäisi kärsiä että se menee oikeasti ohi???

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-04-18 21:42:54 
Poissa
punttisikakarppi
punttisikakarppi

Jos vedän tiukan linjan, 20 g hiilareita päivässä 2 viikon ajan niin pitäis helpottaa. Se vähäinen himotus mitä mulla oli niin kyllä lähti pois.

Mahdotonta sanoa kohtuullisen varmasti muuta kuin sen, että mitä enemmän syöt hiilareita, sen hankalampaa siitä himosta on päästä eroon. Ja sitä pidempään se kestää.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-04-18 21:56:02 
Poissa
sintti
sintti

*repii hiuksia päästä* KAKSI KOKONAISTA VIIKKOA???!?! *aarrgh* :wink: Noh, kai sen sitten kestää kun tuloksen kuitenkin tietää olevan vain itselle hyödyksi. Kiitoksia vastauksesta, nyt iltapalalle. Tästä se lähtee....

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-04-18 22:01:59 
Poissa
heikoinlenkkikarppi
heikoinlenkkikarppi

Jos pysyttelet irti kaikesta mikä maistuu makealle 3pv niin jo helpottaa! Mutta tarkoittaa myös sitä että ei hedelmää, ei mehuja ei mitään makeaa!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-04-19 08:10:50 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Minä myös hirmuinen hh-hiiri vielä kolme viikkoa sitten.
Aloitin tuolla tiukalla kaksiviikkoisella ja melkein samalla linjalla jatkan vieläkin -ja hyvältä tuntuu!
Tällä (neljännellä) viikolla olen sitten jo sallinut itselleni porkkanat, lantut ym mukaan ja makeutettua rahkaakin olen muutaman kerran syönyt.
Aloitusvaiheessa (pääsiäisenä vielä) oli oikeesti tosi vaikeeta, mutta onneksi mies kannusti lujaa ja sain pidettyä itseni kurissa, vaikka välillä tuntuikin siltä, että menen kaivamaan lapsen suusta suklaat, että saisin herkkua. Mutta, mutta. Kun neljä paivää kituutti, niin sitten helpotti kuin taikaiskusta ja koko ajan menee parempaan suuntaan tuo itsensä hillitseminen!
Minulla on kyllä noita mascarpone-suklaapalleroita pakkasessa, mutta ei niitä tarvitse syödä.. Pari-kolme x viikossa saatan yhden tai kaksi nitä maiskutella ja se piisaa! Tieto niiden olemassaolosta helpottaa repsahtelemasta muualla, jos rupee koulussa/kaupassa tekeen mieli suklaata, niin on hyvä tietää, että mulla on kotona herkkua ja voin syödä Heti kotiin mennessä, jos silloin vielä siltä tuntuu..
Mutta nuokin oli ekan viikon pannassa..

Mutta, alku tekee tiukkaa, mutta mulla ainakin helpotti tosi lujaa tuo sokerihimo, kun vaan jaksoi sen kovan alun.
Tsemiä sulle!!! =D>

unohdus vai...
Rasvainen tiistai!...."

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-04-19 08:28:04 
Hei, olen Nist ja olen karkkiholisti.

Usko pois: mitä vähemmän hiilareita syöt, sitä vaimeampi makeanhimo. Minä keikun edelleenkin siinä 20-40 gramman hiilarimäärissä, sillä heti jos nostan ylemmäs, niin himot tulee takaisin. Minä olin todellinen sokerihiiri. Lukion jälken laihdutin 1200 kalorin kitudieetillä 20 kiloa, ja ainuttakaan laihdutuspäivää ei tuolloin ollut, ettenkö olisi karkkia syönyt. Mielummin nipistin oikeasta ruuasta, jotta saisin säästettyä kaloreita sitä karkkipussia varten. Niinpä se taisi mennä lopulta siihen, että söin 800 kalorin edestä "oikeaa" ruokaa (loufättiä ofcourse) ja 400 kalorin edestä karkkia. Joka ikinen päivä. Laihduin joo. BMI:ni oli alimmillaan 18. Mutta hohhoijaa, mitä hullua puuhaa!?! Nyt en karkkia ole syönyt, koska sitä ei tee mieli. Ja sitä ei tee mieli, koska en syö sellasia hiilareita, jotka sen uinuvan makeanhimon herättäisi. Alku oli vaikeaa, myönnän. Ja joulun tienoilla tuli koettua sitä aidan toisenpuolista elämää konvehtien merkeissä. Huh. Siitä irtipääsy otti koville.

Tsemppiä!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-04-19 09:00:23 
Poissa
paleokatti
paleokatti

Minäkin olen entinen karkkiaddikti. Saatoin syödä useamman päivän putkeen pelkkää karkkia, sen lisäksi ehkä vähän jugurttia ja leipää.

Atkinsin aloitusdieetillä fyysinen karkinhimo ainakin mulla katosi jo kolmantena tai neljäntenä päivänä, kun ketoosi tuli kehiin. Mutta vaikeaa se oli silti. Ja sitten kun pääsee varsinaisesta fyysisestä riippuvuudesta, on vielä hommaa psyykkisen kanssa.

Vielä nykyäänkin joskus kun on ollut huono päivä tai olen pahalla päällä, ensimmäinen ajatus on ostaa karkkia, koska siitä tuli joskus parempi mieli. Enää se valitettavasti ei vaan toimi niin.

Nykyisin ostan karkkia enää satunnaisesti, kerran parissa kuukaudessa, vain todetakseni, että pahaa se on edelleen :)

Nykyään olen voinut jo vähän lisätä hiilareitakin, ilman että karkinhimot palaavat. Mutta onhan tässä jo kohta 2 vuotta karppailtukin. Silti saa vieläkin olla varovainen, että eksy karkkimaahan... Jokainen karkkipussi, kokeilunakin on riski ja seuraavana päivänä houkutus on suuri.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-04-19 13:14:41 
Poissa
sintti
sintti

No, kolme viikkoa takana ja vaivaiset kolme kiloa myöskin. Karkintuskaa ei ole ollut kokoaikana, vaikka ennen meni omat ja lastenkin karkit. Laskeskelin tuossa, että varmaan 500-1000kcal pelkistä karkeista joka päivä.
Käytän ja tulen käyttämään Hermesetasta kahvissa, mutta aika jännä juttu siinäkin on tapahtunut: ennen käytin 3 kpl, nyt riittää 1/kuppi.

Olen luvannut itselleni, että saan ostaa "lauantai-karkkia" jos oikein mieli tekee. Tää on varmaan sellaista itsensä psyykkausta kun ei ole tullut ostettua. Sen verran itseäni tunnen ettei niitä kantsi varastoon ostaa...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-04-19 20:56:30 
Poissa
sintti
sintti

Minä kiitän ja kumarran, taidan sittenkin selvitä tästä alusta. Tänään on ollut hyvä päivä, ei yhtään namua, eikä ihme kyllä namujen himoakaan. Hermesetasta olen kaffeeni käyttänyt jo iät ajat, yhdellä pärjään mainiosti - joskus unehtuu sekin. Nyt vielä iltapalaa!

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-04-20 05:54:33 
Poissa
landekarppi
landekarppi

Joo, mieki olen sokerihiiri...En vielä entinen, mut on kyl vähentyny huomattavasti....Irtsarit ne miunki tuho on... :oops: Suklaata en pysty syömää, lakt-int. takia... :wink: En sit tiä, mite tiukka sitä pitäs olla, ettei tulis himoja!? :cry: Pitäskö miunki sit kokeilla sitä ihan tiukkaa linjaa, jos vaik auttas!? :shock:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-04-20 06:54:13 
Poissa
sintti
sintti

Minulla kesti paljon pidempään kuin kaksi viikkoa tuo makeanhimo. Parin kuukaudenkin jälkeen tuli huonona päivänä 'pakko' ostaa pussi makeaa. Mutta sitten ei auta kuin pysyä tiukkana itselleen ja olla ostamatta. Korvaavaksi on pari kertaa joutunut käydä ostamassa pippurista meetwurstia naposteltavaksi.

Tuore leipä on paha. Todella paha.

Kolme kuukautta on nyt takana, käytännössä hiilarit 10-30 päivässä. Tippuisi vielä naposteluhimo pois.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00