Sitten ollaan varmaan lähes tasoissa: minä juon ja pössyttelenkin välillä. Mutta juon punkkua, usein luomu-sellaista, ja sehän on terveysjuomaa. Tupakka nyt kyllä ei vissiin miltään kantilta ole terveyssuosiollinen, mutta on sekin luonnollisempaa kuin laittilitkut. - No jaa, se luonnollisuus taas ei välttämättä myrkyttömyyttä tarkoita
Noita keinojuttuja vaan en mielelläni sisään ahda, paitsi joitakin E-alkuisia säilöntäaineita, kun ne Heikkilän mielestä on pääosin antioksidantteja joten minäkin säilyn sitten paremmin
Sitä paitsi kun on suvussa niin paljon allergioita ja yliherkkyyksiä niin sekin panee vähän varomaan. Yhden siskon poika saa hirmuisen migreenin aspartaamista, toisen siskon tytön vatsa ei kestä xylitolia. Laktoosia ei kestä 3/5 minun sisaruksista, viljoja 2,5 (?) /5, minäkin voin paremmin ilman vaikkei mitään "oikeasti" ole diagnostisoitukaan.
Tupakoimisen lopettaminen on lähellä, minun alitajuntani on ottanut sen tehtäväkseen. Ikävä juttu, oikeastaan olisi ollut kiva poltella kuten nyt, silloin kun haluaa. Tuntuu vain yhä hullummalta, että pyrin syömään terveellisesti ja säästämään kehoani vielä ainakin parikymmentä vuotta, että ehtii lapsenlapset nähdä, ja sitten toisaalta tuhoan kroppaani tietoisesti röökillä.
Tänään tämmöiset moraalitantan mietteet.