karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-25 19:14:38

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 24 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2005-05-10 14:00:51 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Ihan aluksi haluan osoittaa kiitokseni teille kaikille jotka ylläpidätte tätä loistavaa forumia, Kiitos!

Muutama sananen sitten omasta laihdutushistoriastani:

Olen juuri 30 täyttänyt nainen. Painoni on pysytellyt vuosikausia samoissa lukemissa, n. 90kg ja pituutta 173cm.

Huhtikuun alussa vedin kidutuskaalikeittodieetin ja sain painoni laskemaan 86kg. Tarkkaa lähtölukemaa en tiedä koska hankin vaa'an vasta kaalikuurin neljäntenä päivänä.

Sen jälkeen kokeilin muutaman viikon hyvin vähärasvaista ravintoa painon pysytellessä paikallaan.

Erehdyksen kautta päädyin karppisivustoille ja innostuin. Lopullisen niitin sain kun katsoin maikkarin Atkins-ohjelman viime viikolla. Perjantaina 6.5. sitten aloitin uuden elämän :wink:

Nyt on neljä kokonaista päivää takana ja viideskin jo hyvällä mallilla. En osaa sanoa olenko jo päässyt siihen paljonpuhuttuun ketoosiin mutta suussa on kokoajaan tosi paha maku ja omasta mielestä hengityksessäkin havaittavissa jotain epämiellyttävää.. Eilen huomasin jotain muutoksia olossani, välillä huimasi ja oksetti. Mitä lie..? Meni kuitenkin nopeasti ohi ja tänään on paljon parempi olo. Ei ole oikeastaan näläntunnetta.

Kilot pysyttelee edelleen melko samoissa lukemissa mutta katsotaan nyt ensin kokonainen viikko. Painoni nyt 84.7kg

Liikun työni puolesta melko paljon. Lisäksi kävelen reippaasti ainakin tunnin päivässä(työmatkat). Yritän jaksaa myös iltaisin vielä pari kertaa viikossa lenkille.

Päänvaivaa minulle aiheuttaakin nyt tämä ruokapuoli. On niin vaikea itse määritellä hiilaripitoisuuksia ja muutenkin...
Aina kun löydän kirjoituksen johon voin yhtyä täydellisesti, luen seuraavan joka kumoaa kaiken!

Jos vaikka kertoisin vähän ruokiani niin viisaammat voisi sitten kommentoida ja auttaa kenties..

Eilinen päivä:

Klo 8.00
2 kuppia kahvia maidolla
itsetehty "leipä" (kananmunaa, soijajauhoa, pellavansiemenrouhetta)
vähän salsakastiketta
4 viipaletta meetvurstia
juustoraastetta

Klo 12.30
Salaattia(jäävuori,suolakurkku,kananmuna,avokado,kurkku,sipuli,broilerin suikale,feta, majoneesi)
vähän raejuustoa

Klo 18.30
4 nakkia (hiilarit 0.5)
4 viipaletta pekonia
3 palaa koskenlaskijajuustoa
ruusukaalia+voita
salaattia(jäävuori,kurkut,avokado,sipuli,vähän majoneesia)

Klo 21.00

Vähän mustikkakeittoa
pellavansiemenrouhetta

Lisäksi vettä ainakin 2 litraa.

Tänään olen syönyt aamulla kahvia, 2 kananmunaa,meetvurstia,koskenlaskijaa,suolakurkkua,salaatinlehtiä.

Lounaalla jäävuorisalaattia,jotain muuta salaattia, 1 kirsikkatomaatti,mozzarellaa, pestoa, viinietikkakastike.

Juonut lisäksi puoli litraa Bon Aquaa ja vajaa litra vettä.

Aioin tehdä päivälliseksi lihapullia ja keittää parsaa ja ruusukaaleja.

Mitä mieltä olette? Saa kommentoida ja opastaa vapaasti.

Kiitokset vielä kerran!

Tavoitteena vähintään -10kg!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-05-10 14:46:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mun mielestä näyttää aloittelijaksi oikein hyvältä tuo lista. Tsemppiä peliin ja tervetuloa :D !

ViestiLähetetty: 2005-05-10 14:47:27 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Ulriika kirjoitti:

Päänvaivaa minulle aiheuttaakin nyt tämä ruokapuoli. On niin vaikea itse määritellä hiilaripitoisuuksia ja muutenkin...
Aina kun löydän kirjoituksen johon voin yhtyä täydellisesti, luen seuraavan joka kumoaa kaiken!

Kannattaa muistaa että täällä on kaikkea laidasta laitaan ja ristiinsovellus ei aina lainkaan toimi eri tylien välillä suotraan.

On ylläpidolla olevia so niitä jotka eivät lisää tai pudota painoa.
On tiukinta linjaa vetävää ketosikarppausta eri tyylein ja sovelluksin. Kaikkea siis hyväkarpista hyvin alakarppiin.
On ihmisiä joilla on rajoituksia esim allergioiden johdosta tmv.
On erilaisilla tiedoilla olevia ihmisiä ja lisähöysteenä tiedon sijasta uskomuksiakin. Jotkut sanovat asioita ilman että asian pitävyys varmistetaan edes vähänkään faktoja selvittämällä. Ravitsemukseen liityy niin paljon... kaikkea... ja sitten kaiken kukkuraksi olemme yksilöitä jotka yksityiskohdissa ja hienosäätöjen osalta reagoimme toisistamme poikkeavalla tavalla. On myös aineenvaihdunnan tosiasioita joiden luonne on ymmärrettävä sen suhteen miten se on sovellettava tiedoksi yksilötasolla.

Eli, tarkkana saat olla. :)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-05-10 19:54:53 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Soijan suhteen kannattaa olla varuillaan. Katso http://www.soyonlineservice.co.nz/

Ne jotka paremmin tietävät sanovat että kutakuinkin ainoat soijatuotteet jotka eivät ole vahingollisia ovat hapatetut tuotteet (miso, tempeh, jne.).

H M Granbacka

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-05-10 22:04:48 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Soijaa pidettiin hyvänä lihankorvikkeena sen erinomaisen aminohappoprofiilin vuoksi. Silloin kun arvovalinnassa on tuo lähtökohta, soijahan on hyvä asia. Mutta..... siihen se stten loppuikin.... jne...

Täysvegen on tietenkin tehtävä arvovalintoja... "vaakakupeissa" voi käyttää eri asioita mitä haluaakin puntaroida jne.... jos ei tarvitse monipuolista kasvisperäistä aminohappolähdettä ja vain silla arvotettuna niin turhaa moskaa se silloin lienee. Mihinkäs eläinkappi tarvisi..

Viestin otsikko: reilu viikko takana
ViestiLähetetty: 2005-05-15 11:27:19 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Näin reilun viikon karppaamisen jälkeen olo on loistava!

Paino ei kuitenkaan ole ihan laskenut niin paljon kuin odotin. Tänä aamuna rasahti 84.1 kg. Eli vajaa kilo vaan viikossa :cry:

Kahtena päivänä ollut ihan mahdoton ripuli. Energiaa riittää vaikka muille jakaa.

Jatkan näin....tietenkin!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-05-15 11:31:38 
Poissa
karppi
karppi

Kyllä se siitä iloksi muuttuu! Itse tajusin, että pudotusvauhdilla ei ole niinkään paljon väliä, tätä touhua kun jaksan jatkaa vaikka maailman tappiin saakka. Samaa en voi sanoa aikaisemmista vähärasvakiristelyistä :twisted: .

Ja sitä paitsi, paino saattaa käyttäytyä yllättävällä tavalla! Joskus menee isoin hyppäyksin alaspäin, toisinaan hiljalleen...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-05-15 15:30:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Wi kirjoitti:
Kyllä se siitä iloksi muuttuu! Itse tajusin, että pudotusvauhdilla ei ole niinkään paljon väliä, tätä touhua kun jaksan jatkaa vaikka maailman tappiin saakka. Samaa en voi sanoa aikaisemmista vähärasvakiristelyistä :twisted: .

Ja sitä paitsi, paino saattaa käyttäytyä yllättävällä tavalla! Joskus menee isoin hyppäyksin alaspäin, toisinaan hiljalleen...

Allekirjoitan täysin tämän Win puheenvuoron.

Viestin otsikko: Re: reilu viikko takana
ViestiLähetetty: 2005-05-15 16:00:00 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Ulriika kirjoitti:
Paino ei kuitenkaan ole ihan laskenut niin paljon kuin odotin. Tänä aamuna rasahti 84.1 kg. Eli vajaa kilo vaan viikossa :cry:

2-3 kg kuussa on normaali ja terveellinen tahti painonputoamiselle. Alussa tietenkin voi lähteä enemmänkin mutta se on pääasiassa nestettä. Eli esim. 1 kg per viikko on jopa yläkantissa oleva saavutus. Olet ihan normaalilla tahdilla hoikentumassa!

Viestin otsikko: Painosta
ViestiLähetetty: 2005-05-15 17:39:03 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kiitokset kannustuksesta :)

Kuten jo tuolla muualla viesteissäni olen maininnut, vedin huhtikuussa viikon kaalikeittodieetin jolla sain n. 6kg pois. Ei kai enää kannata odottaa noin nopeaa tulosta, taisi olla pelkkää nestettä tuokin..

Mutta positiivista silti että paino ei sentään nouse eikä pysy samana vaan laskee kuitenkin.

Siippa ei uskonut että pystyisin pitämään painoni saati sitten laskemaan sitä tällaisella ruokavaliolla mutta väärässä oli :^o

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-05-15 17:48:40 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Hei, hienostihan sinulla on lähtenyt käyntiin. :D

Minunkin siippani vähän naureskelee ruokavaliolleni tyyliin "kuinkakohan kauan tätäkin sitten kestää", mutta ei se mitään. Ehkä se hymy vielä hyytyy... :wink:

Viestin otsikko: Kuulumisia
ViestiLähetetty: 2005-05-18 07:28:28 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Heips taas!

Kohta tulee jo kaksi viikkoa siitä ku aloitin tämän elämäntyylin. Olen jo muutaman kaverinkin saanut käännytettyä :wink:

Olen huomannut että kiinnitän enemmän huomiota kaloreihin kuin alussa. Majoneesin olen jättänyt pois ja paistamiseenkin käytän mielellään öljyä ennemmin kuin voita. En tiedä, voi olla vikatikki mutta minkäs teet.. Tuntuu myös että mielummin valitsen salaatin ja kananmunaa kuin rasvaista pekonia. Ehkä tää on vaan joku hetken häiriö :roll:

Nälkä vaivaa, ihan heikottaa, mutta mieli ei tee mitään. Pitää oikein pakottaa itsensä syömään ja muistelemaan ruoan nautintoja.

Vedestä olen tullut jo ihan riippuvaiseksi. Yksi aamu olin unohtanut vesipullon kotiin ja luulin kuivuvani kasaan bussissa :lol:

Tänäkin aamuna imaisin puoli litraa mehua bussissa ja silti suu tuntuu ihan hiekkapaperilta.

Painon kanssa pähkäilen yhä vaan. Miten se voikin pysyä neljättä päivää ihan samoissa lukemissa?? Tulee vähän uskonpuutetta kun toisilla lähtee jopa kilo päivässä...
Tiedän kyllä ettei pidä vertailla muihin mutta silti... kannustaishan se aika paljon jos joskus jotain edistystä tapahtuisi.
Okei, kyllä kropasta huomaa että jotain on tapahtunut. Vaatteet meinaa olla jopa löysiä...Minulla, jolla yleensä mahamakkarat kulkee ensimmäisinä! hahhhh!!

Jostain luin muuten naisesta joka ei pystynyt näkemään häpykumpuaan ison vatsamakkaran takia. Itsellä oli sama ongelma mutta nyt mä nään sen, jeee!!!!
Toi alimmainen vatsakerrostuma on mulle ainakin ongelmainen kohta. Vyötärönkohdalta olen aika sutjakka :shock: , mutta taitaa ne kaksi raskauttakin olla vaikuttaneet tuohon alaosaan..

Jos vielä pari sanaa juttelisin noista mielihaluista. Eilen keitin perheelle makaroonia ja ai hitsi että se tuoksui hyvälle.

Syömisen jälkeen kuitenkin kaikki hiilari-hiiret oli ihan naamat punaisina ja ähkyssä. Meitsi kirmas heti pihalle ihan tikkana tonkimaan rikkaruohoja toisten maatessa koomassa sohvalla...hihhh!

Mieli tekee myös salmiakkia mutten ole vielä suonut itselleni mitään armahduksia. Ajattelin että 2 viikkoa vedän tiukasti ja sitten voin joskus syödä vaikka vähän namiakin.

Mulla on ollut pakkasessa säästössä yksi jäätelö minkä olin ajatellut syödä ehkä perjantaina. Äijänkutale veti sen eilen naamariin mikä aiheutti mulle aika kohtuuttoman raivokohtauksen :x

Ihmetellen jatkan tätä linjaa, karppia kehiin siis vaan. Ihmetyksen aiheita ovat mm. tämä jatkuva hyvä olo, pirteys ja energisyys, positiivinen asenne :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-05-18 07:49:54 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Kai tuo painonlasku tosiaan on kiinni monesta :roll: Kolmas päivä lähdössä ja 1,2kg pois ma aamusta. Jos nyt saan kilonkin viikossa, ni hyvä on :P

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-05-18 08:06:23 
Poissa
metukkakarppi
metukkakarppi

Painonlasku on mullakin tasaantunut, mitään ei ole enää pudonnut...

mutta mä sain päälleni koon 36 farkut joita en ole varmaan vuoteen saanut (jääneet tyyliin jo puoli reiteen :mrgreen: ). Ne nyt on kohtuu isot 36:set ja vielä tiukat mutta meni nappi ja vetskari kiinni. Että mä olen ylpeä. Muita vanhoja housuja en vielä uskalla kokeilla.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-05-18 08:40:25 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tosi hyvinhän sulla on lähtenyt kiloja, onneks olkoon =D>

Luulisin että sulla voi tehdä tiukkaa noi viimeiset 5 kg koska ne pitää varmaan repiä ihan oikeesta ihrasta eikä mistään nesteistä. Mut kyllä se siitä!

Eiks oo upea tunne kun saa jonkun vaatteen mahtumaan? Itse huomaan myös duunivaatteista että kavennusta on tapahtunut.

Tsemppiä sulle tosi paljon! Mä tiedän että sä onnistut!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-05-18 10:45:39 
Poissa
landekarppi
landekarppi

Mieki käyn välil "ostoxil" miun vaatekaapil tai vintil... :roll:
Ja mikä riemu ku ain "saa" uusia vaatteita!!!!Koko tönö tärisee ku hillun yksikseni riemusta.... :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-05-18 11:29:16 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Ulriika, syö jotakin niin että nälkä lähtee. Kenelläkään ei sula rasva kiloa päivässä. Alussa voi poistua nesteitä, mutta rasva palaa korkeintaan kilon viikossa, useimmilla naisilla pikemminkin puoli kiloa. Eikä kukaan myöskään liho yhtenä päivänä kiloa, vaikka vaaka sellaista esim. jonkin hiilariaterian jälkeen väittäisikin. Kärsivällisyyttä peliin siis!

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-05-18 12:24:51 
Poissa
metukkakarppi
metukkakarppi

Ulriika kirjoitti:
Tosi hyvinhän sulla on lähtenyt kiloja, onneks olkoon =D>

Luulisin että sulla voi tehdä tiukkaa noi viimeiset 5 kg koska ne pitää varmaan repiä ihan oikeesta ihrasta eikä mistään nesteistä. Mut kyllä se siitä!

Eiks oo upea tunne kun saa jonkun vaatteen mahtumaan? Itse huomaan myös duunivaatteista että kavennusta on tapahtunut.

Tsemppiä sulle tosi paljon! Mä tiedän että sä onnistut!

Joo, on mulla ilmeisesti ollut aika paljon ihan nestettä.

Tsempityset sulle myös :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-05-18 13:17:57 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mulla on painoa lähtenyt kahdessa viikossa kilo, mutta nesteet ehdin poistaa ennen karppausta jo muutenkin. Tosin nyt tänään taas paino oli noussut eilisestä 700g.. Silmät oli turvoksissa kuin mitkäkin, joten jostain sitä turvotusta taas oli tullut, vaikka vettä juon ainakin kolme litraa päivässä.

Eli kyllä se paino sieltä varmasti tipahtaa, vaikka sitten hitaamminkin. Itsekään en ole vielä huolissani koska tiedän etten ole syönyt yli enkä hiilareita mussutellut. Joillain kilot lähtee nopsaan ja joillain hitaammin. Mutta oikein syömällä taatusti ennemmin tai myöhemmin joten nou hätä :D.

Edit: niin ja vaatteet on kovasti kasvaneet, vaikkei tuo kilomäärä juuri vähenekään. Sehän se pääasia, eiks niin :)

Viestin otsikko: Jiii-haaaa!
ViestiLähetetty: 2005-05-19 07:15:46 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Nyt pitää tuuletella :D Paino oli laskenut!! Alkoi jo ihan uudella kilomäärällä!!

Ihmetys on suuri varsinkin ku eilinen meni vähän niin ja näin syömisten kanssa. Oli siis hillittömän pitkä tauko safkojen välissä (7h) ja sitten illalla aloin mässäilemään ihan kunnolla, kts. ruokapäiväkirja. Ihan ok ruokiahan ne varmaan on mutta kun syö noin paljon kerralla ja vielä illalla...hmm

Eilen ostin paketin Kavlin lehtileipiä. Kun illalla tein leivät valmiiksi jääkaappiin, ne oli ihanasti pehmentyneet siellä, vähän niinkuin rieskoja, nam!
Laskin muuten että yksi leipä sisältää vain vähän yli 1g hiilareita. Kaks aattelin syödä aamuisin kun toisinaan jää toi hiilaritaso muutenkin alle 20.

Viikonloppuna aattelin palkita itseäni jollain pienellä herkulla, jätskipuikolla tai parilla salmiakilla. Kyllä pitää olla tyytyväinen kun ei ole kertaakaan suoranaisesti repsahtanut mihinkään turhaan. No joo, itseasiassa eilen nuolaisin vähän hilloa tyttären munkista :oops: maistui muuten ihan ällöttävän makealta.

Mites teillä muilla menee?

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 24 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00