karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-10-03 13:49:53

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 48 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2008-10-01 10:33:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Uutta päikkyä kuitenkin...

Joo, kolmatta päivää ilman päikkyä - ja kyllä se vaan olla pitää. :D Eipähän tule höpöteltyä ihan mitä sattuu muitten päiväkirjoissa, kun on oma ketju (johon kaikki on tervetulleita sepustamaan ihan mitä sattuu aiheesta ja sen vierestä, koska se on kivaa! :D )...

Tällä kertaa laitoin päiväkirjotteluni tänne Kaamoskarppauksen puolelle, kun eipä se oikein muuallekaan...
Ei ruokapäikkyyn, kun eihän tässä enää joka päivän syömisiä jaksa kirjata (vaikka ajattelinkin raportoida viikkomakroja)...
Ei painonseurantaan tai sentteihin, koska ei ne tässä vaiheessa tärkein asia ole, ja kirjoittelen ehkä enemmän kokkailuista jne. (vaikka ylläpito joo on tärkeää, ja toki ilmoittelen viikottaisia mittoja sekä painon että senttien suhteen)
Ei kokkailuun, koska tähän nyt tulee paljon kaikkea muutakin, eikä kukaan sit löytäis mitään reseptejä tästä mun sepustuksesta (vaikka joo, aattelin listailla mun vakiopöperöitä ja laskeskella annosmakroja kiinnostuneille).

Mutta selittelyjen jälkeen sitten esittely: Olen 35-vuotias ope Helsingistä, ikuinen sinkku. Pituutta on valtavat 163 cm, ja 10 viikon karppauksen jälkeen paino on piirun verran alle 58 kiloa. Karppailutyylini on iltapainotteista semisoturia: Syön arkipäivisin töissä pari desiä partajuggea, ja joskus kahvimaitoja, mutta isommin syön vasta työpäivän jälkeen. Viikonloput menee yleensä miten sattuu - viihteellä reilusti, viinaksiakin usein hiukan reilummin, ja varsinkin sunnuntait tuppaa menemään syöpöttelyn piikkiin. Vastapainoksi liikun hyvin runsaasti, työmatkat pyörällä (26km/päivä), pieni lihastreeni (5-10min) joka arkiaamu työpaikan kuntosalilla, ja viikottain 1-3 muuta treeniä Bodypumppia, sykkeen nostatusta omalla crossarilla jne. Olen myöskin suuren luokan hifistelijä - punnitsen ruokia, lasken makrot excelillä, arvioin kulutukseni, ja sen avulla lasken energiavajeita (tai oikeastaan tällä hetkellä sitä, että syön ja kulutan saman verran).

Karppailulla aikaansaatuja tuloksia näkyy ruokapäiväkirjoissa
oma ennen/jälkeen kuvasto vikan päikyn 9. sivulla

Aloitustiukistelu liian vähillä syömisillä (21.7.-10.8.) 3 viikossa -2,0 kg
Virheistä oppinut kunnon karppi jatkaa fiksummin (11.8.-31.8.) 3 viikossa -1,7 kg
Villiä menoa viihteellä ja kunnon repsahteluilla (1.9.-28.9.) 4 viikossa -1,2 kg

Mutta kuten allekirjoituksessa - painoa on lähtenyt viisi kiloa, vyötäröltä (ja myös navan kohdalta) 8 senttiä, ja ulkomuotokin - no naamallehan ei mitään voi - on muuttunut täydellisesti.

Tavoitteina kaamokselle on pitää nämä mitat - ja ehkä tiukistella vähän alaspäin. Kampanjasivulla tavoitteeksi on merkitty 56 kiloa, ja olkoon. Mutta ei sitä ole mitenkään pakko saavuttaa. Tavoitteena on saada vaaka näyttämään AINA alle 58 kiloa, myös iltaisin ja syöpöttelyjen jälkeisinä turvokkipäivinä. Tämä siis tarkoittaisi, että se normaali aamupaino vaihtelisi jossain 56 ja 57 kilon välillä. Paino saisi siis vielä hiukan pudota, joka taas tiukistaisi sitä navan kohdalla olevaa makkarantapaista edelleen pienemmäksi (ne vikan päikyn farkut... :wink: ).

ViestiLähetetty: 2008-10-01 19:12:34 
Poissa
Puudelikarppi
Puudelikarppi

No löysinhän mä tännekin! :D Mullakin on ollut pikkuisen sellaista päikkyväsymystä, etten jaksaisi laittaa aina ruokia ylös. En nimittäin millään meinaa muistaa niitä enää illalla. :roll:

Jatketaan sitten täällä sun juttujen seurailuja.. 8)

ViestiLähetetty: 2008-10-01 19:46:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Onneksi löysin sut taas. Olet mun IDOLI! :lol:

ViestiLähetetty: 2008-10-01 19:51:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

:oops: Punastelee ihan hämillään...

ViestiLähetetty: 2008-10-02 19:37:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Oi hitsi nyt mä oon ylpee... Kaveri pyys leffaan, ja se oli joku yritysesittelynäytös. Tietysti siellä oli aulassa tarjolla popcornia ja karkkia ja limsaa. Pysyin kovana!! Vaikka kyllä ne pantterit siinä viereisissä penkeissä hyvältä tuoksu.... Vähäks teki mieli!!! =P~ Olisin voinu pyytää yhden kaverin pussista... Mutta sit olis vaan revenny kuitenki. Parempi näin!! Söin sit kotiin tultua pari pientä pyöreää leipäjuustoa ja marjamaitoa. Namia tääkin. :D

Ja kotiin tullessa tuli markkinointipuhelu PAIKKAREISTA!!!! PERKELE!! Eka tuli mieleen, että mistäs hemmetistä ne on mut saanu päähänsä, mutta sit muistin että joskus 5-6 vuotta sitten olin ostanu niiltä kalorioppaan, kun en Finelistä mitään tienny (enkä karppauksesta). Yritin heti alkuun päästä tyypistä eroon sanomalla etten pääsis tällä painolla jäseneks... Tyyppi jatkoi että sullapa on hyvin sitten asiat, mutta kiinnostaisko lehti...? Siinä vaiheessa totesin vaan, että noudatan vähähiilarista, ja että painonvartijoiden lehdessä on niin paljon väärää tietoa ja virheellistä propagandaa, ettei tulis mieleenkään avata moista roskajulkaisua!! Ja sitten että hyvää illan jatkoa moro! :twisted:

Mä oon välillä vähän tyly puhelinmyyjille... :oops: Tai noh, jos soittaja uskoo kun napakan kohteliaasti sanoo että ei kiitos, nii okei - sit vaan illan jatkot... mutta jos se sit vielä yrittää jatkaa, ni sit sanon kyl ihan mitä sattuu... :wink:

ViestiLähetetty: 2008-10-02 19:56:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

hih, et sitten pystyny olee ilman päikkyä :D ja noille puhelinmyyjille saa todellakin olla tyly jossei ne ymmärrä lopettaa kun on kieltäytynyt, varsinkin jos ne on paikkareiden myyjiä :P ja vinkkinä, soita numeropalveluun ja kerro että haluat puhelinmarkkinointikiellon puhelimeesi, ne yhdistää sinne mistä sen saa, ja parin/kolmen kuukauden päästä ei enää tule soittoja.. mulla toiminu muuten hyvin mutta kun toi puhelin on samalla firman puhelin niin tulee firmalle soittoja että osta osta osta... yksityishenkilönä en oo saanu pariin vuoteen enää soittoja...

http://irc-galleria.net/view.php?nick=Sahhe

ViestiLähetetty: 2008-10-02 20:48:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Moron :smt039

Mulle ei oo vielä ainakaan pakkarit soitellu ...lehtikauppiaista pääsee melki aina nopeesti eroon kun sanon niille, että saan tilata lehtiä töihin ts. työnantaja maksaa. Useimmat antaa periksi samantien. (mun työnantajahan ei siis todellakaan osta mulle mitään lehtiä :lol: :lol: , toivottavasti moni lehtikauppias ei lue tätä palstaa)

**********************************************************************************************

ViestiLähetetty: 2008-10-03 12:05:05 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Moro vaan taas! Sä ootki tullu tänne pälättämään, onneks löysin! En monenkaan päikkyjä tossa oman naputtamisen ohessa seurannu, mutta sun päikkyjä luin sännöllisesti... eli mähän jämähän siis tähänkin vakoilemaan!!!! :D

Mutta tuli tästä sun jutusta muuten sellanen mieleen että täällähän hitto soikoon pitäs olla osasto mihin vois kirjotella vähän blogi-tyyliin fiiliksiä ja mitä nyt mieleen juolahtaa, justiisa sitä mitä säkin tässä varmaankin teet. Pitää jonnekin ylläpidolle sellasesta ruveta toiveita laittelemaan!

Eikä mulla siis mitään asiaa ollu, kuhan tulin sanoon morot ja toivottamaan hyvät viikonloput! :mrgreen:

Toinen rypistys: http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=11&t=38008
Ekan rypistyksen ruokapäikky: http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=11&t=35286

ViestiLähetetty: 2008-10-03 15:17:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No jospa tässä vaiheessa kirjaisi vähän noita alkuviikon syömisiä...

Arkipäiväthän menee sillä linjalla, että aamupalaa en syö, työpaikalla "lounaaksi" yleensä 1/3 purkki partista pelkältään. Ja sitten töistä tullessa ISO ruoka. Teen ruokaa isoina annoksina, niin ettei joka päivä tarvitse kokkailla. Ilta menee sitten kotona enemmän tai vähemmän napostelua vastustellessa - silloin tulee syötyä vähän väliä erilaisia karppiherkkuja. Nykyiset lempparit on kaakao-mantelihalva ja omppuherkku. Ja joka päivä on tapana ottaa vitamiinipommi, eli 50-50-50-marjamaito. Keksin just, että laitan höpöttelystä erilleen noita reseptejä - eli alleviivatut on nyt sit niitä mistä tulee resepti ketjuun ku kerkeen...

Eli ne viikon ISOT ruuat siis:
Maanantai: karppipizza
Tiistai: oksupaistos
Keskiviikko: kukkismuussi ja broilerin koipireisi
Torstai: broileriwokki (paketissa on aina 3 koipireittä...)
Perjantai: purkki tonnikalaa töissä, äsken desi partista, kuudelta kukkismuussi ja metukka+emmental-lärpäkkeet... ei tosiaankaan mikään soturipäivä. Mennään illalla työporukalla tutustumaan Flamingoon, ja siellä ravintolassa on pöytävaraus kasilta. Aattelin vähän säästellä - ja syödä enemmän kotona - kun ei oo varaa joka päivä syödä ravintolassa (huomenna kuitenki syödään sit kunnolla!!! :D ). Syön jotain jo kotona, ja sitten ravintolassa vaan seuraksi joku karppi alkuruoka. Ainakin näkyi listalta löytyvän toi tomaatti-mozzarella-salaatti. Ja sit juodaan!! :D

ViestiLähetetty: 2008-10-03 15:42:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Reseptejä (jälkkäriä =P~ ):

Kaakao-mantelihalva:
1 rkl (vajaa) tahinia (15g)
3-4 tl mantelijauhoa (15g)
1 tl silmäkaakaota (3g)
1 tl hunajaa (3g)
(makeutusainetta tarpeen mukaan)
Lusikalla painellaan sekaisin. Tulee aika tiivis massa!!
E-210 kcal / HH-5,4 / P-8,0 / R-17,4 (niille päiville kun prodea puuttuu)

Omppuherkku:
2 pientä omenaa (100-150g)
2 tl kookosöljyä (10g)
kanelia
loraus kermaa (20g)
Viipaloi omenat mikronkestävään, kannelliseen muovipurkkiin, laita kookosöljy päälle (on jähmeää).
Mikrota vajaa puoli minuuttia (kansi päällä, raollaan), kunnes öljy sulaa. Lisää reilusti kanelia ja sekoita.
Mikrota (kansi kiinni, raollaan) pari-kolme minuuttia - jotta omenat ehtivät kunnolla kypsyä.
Sekoittele ja puhaltele hetki, ja lorauta kerma sekaan.

Makrot tietysti riippuvat omenien koosta, mutta keskimäärin (pienehköt kotimaiset omenat):

E-200 kcal / HH-11 / P-0,7 / R-17,2 (jos on hiilareissa varaa lisätä...)

50-50-50-marjamaito:
50 g karpaloa
50 g mustikkaa
50 g puolukkaa
1,5 dl täysmaitoa
(makeutusainetta tarpeen mukaan)
Tarvinneeko ohjeita... Sulata marjat syvällä lautasella, kaada päälle maitoa!

E-140 kcal / HH-15,7 / P-5,5 / R-6,2 (Ei periaatteessa kamalan karppia - mutta ne vitamiinit!!!)

ViestiLähetetty: 2008-10-04 11:56:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No eihän se eilinen ihan putkeen menny...
Kaikki muut oli ottamassa lämmintä ruokaa, ni pakkohan mun oli sit kans. Päätin kokeilla sitä että pyydän hampurilaisen ilman hampurilais-sänpylää - ja ranskisten tilalla salaatti. No eihän ne vittu mitään tajunnu. Toi kyllä (surkean) jauhelihapihvin ilman sitä pullaa, mutta hirvee kasa raksuja tietysti lautasella. Salaattia oli toki jonkun verran. Ja siinä sit istuessa niitä ranskiksia sit meni kuiteski... :evil: Perkule!!

Pullon viiniä vetäisin palan painikkeeks, ja loppuillasta sit pari olutta. Noh, tarkoituskin oli ottaa muutama. Mutta ne perkuleen ranskikset!!! #-o

Nyt sit menossa Virgin Oiliin :mrgreen: , ja ainakin on sit karppitukea valituksille jos ei tilaus mene niinkuin pitäis!!! Otin tässä vaan aamupalaa, maitokahvia ja partista, ja päivän ruoka sit siellä. Saattaa joutuu ottaa alkupalaakin, kun se on sit vähän niinku päivän ainoo ruoka. Ja näinköhän pelkkä pääruoka ihan riittää...

Jees, nyt suihkuun ja valmistautumaan... :D

ViestiLähetetty: 2008-10-04 13:07:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Heh, pakko vähän leijuu kun on hyvät fiilikset... :smt051

Kävin kampaajalla eilen, ja tää mun tukka on NIIIN IHANA!! 8) En jotenki aatellu värjätä, mutta kampaaja ilmotti että kylläpäs. Ja sit se teki mulle täydelliset hiukset!! AAH!! Just sopivasti karppimiittiin! :D

Ja tossa just tuli mieleen toinenki tosi kiva juttu. Mulla on just menossa passi vanhaks. Nykyään ei kuulemma tosin enää saa 10 vuoden passia, mutta kerranki on niin, että oon oikeesti hoikassa kunnossa, hiukset on hienot jne. Siis passikuvaan... Yleensähän aina käy niin, että se tärkee kuvaa vaativa judanssi menee just sillon vanhaks, kun on ihan turvoksissa, kampaus on epäonnistunu jne. Ja sit on naama norsunvitulla siinä kuvassa ihan senkin takia että pännii jo valmiiks kattoo seuraavat 5-10 vuotta sitä inhottavaa läskikuvaa... :roll: Kyllähän hyvä/huono fiilis naamasta näkyy ihan passikuvassakin! :D

Mut hihhei, mullapa on kerranki ainakin hyvät mahikset onnistua passikuvassa!! :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2008-10-05 14:20:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ihanaa et tli jatkaa päikkyjä. =D>

Third, it becomes self-evident.
— Arthur Schopenhauer

ViestiLähetetty: 2008-10-05 14:42:19 
Poissa
Myy-karppi
Myy-karppi

Päikky bongattu! :D

ViestiLähetetty: 2008-10-06 05:33:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Okei. Sunnuntaina vedin sit klassiseen syömishäiriötyyliin sapuskaa aamusta iltaan...
Tein kookos-mantelipannaria vanhaks menevästä kermasta, muutaman annoksen pikasuklaata, halvaa, söin mä siinä kunnon ruuankin, mutta sit koko ajan vaan lisää... Metukkaa, tonnikalaakin välillä...

Periaatteessa oli kyl karppia syömistä - ja haluisin uskoa ettei se kaikki rasva vaan pysty imeytymään: yhdessä päivässä siis tuli melkein 3 päivän safkat - ja energiankulutus tietysti minimit. Hiilareita "vaan" 130 grammaa, Prodea 155 g, ja rasvaa... (rumpujen pärinää.... kilautus lautasille "klingg") 350 grammaa!! Energiat yhteensä siis messevät 4300 kaloria. Ylimääräistä kulutukseen verrattuna yli 2500 kcal. Jonka kuluttaakseni mun täytyisi juosta normilenkkivauhdilla (10km/h) 260 minuuttia, eli - maratonin ku olis käyny vetäsemässä, ni nou problems!!!

Tänään alkaa tiukistelu ja ihan normaali matemaattisen tarkka ruokapäikky. Jos menis vaikka niin, etten kertakaikkiaan KEHTAIS julkisesti mässäämällä lihottaa itseäni kilolla viikossa!!

ViestiLähetetty: 2008-10-06 09:43:34 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kohtalotoveri ilmottautuu täältä. Lauantain ja sunnuntain lääkitsin armotonta vitutusta syömisellä. Vetelin kyllä pelkkää karppiruokaa, mutta ns. isolla kauhalla. Lauantaina oli niin "mitä välii"-fiilis etten edes laskenut arvoja, eilen fiilis oli yhä sama mutta ruoskin itseäni kuitenkin laskemalla lukemia (ns. kurjuuden maksimointi) ja lopputulos ei paljon hymyilytä. Hiilarit pysyi kyllä alle 50:n mutta kaikkee muuta meni sitten kerralla sen verran mitä normisti syö parissa päivässä.

Ja niin upeesti meni koko viime viikon alku: paino suorastaan jyräsi alaspäin. Nyt on taas reippaasti otettu takapakkia.

Mutta eiks tää oo inhimillistä vaan? Että vähän kompastuu kaidalta polulta välillä?

Toinen rypistys: http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=11&t=38008
Ekan rypistyksen ruokapäikky: http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=11&t=35286

ViestiLähetetty: 2008-10-06 15:29:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Viikkotulokset

Paino: 57,9 kg (käytännössä sama kuin edellinen viikko)
Mitat - samat kuin edellisellä viikolla.

Syömiset: 2370 kcal/päivä - enemmän kuin kulutin!! Näkyy ensi viikolla, ainakin alkuviikosta!! :evil:
Makrot keskimäärin: HH-74; P-107; R-167
Alkoholia yht. 16 annosta
(ei vielä suurkuluttaja, mutta ylärajalla!)

Tiedän, että useilla on tapana laskea syömiset vaan niiltä hyviltä päiviltä... Niin joo - ilman viinoja ma-la syömiset keskimäärin 1850 kcal / päivä. Kaikkine ranskisrepsuineen!! Mutta viinat ja se sunnuntai (4300kcal) nostaa niitä keskimääräisiä energioita JUST noin paljon!! Mitä tästä opimme - älä laske lainkaan, jos et laske joka ikisenä päivänä. On täyttä itsepetosta selitellä elävänsä 1200 kcal päiväenergioilla, jos sitten ei huomioi niitä lauantaipäivän repsahteluja, tai laske niitä perjantai-illan drinksuja.... :roll:

ViestiLähetetty: 2008-10-06 16:32:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

tli kirjoitti:
On täyttä itsepetosta selitellä elävänsä 1200 kcal päiväenergioilla, jos sitten ei huomioi niitä lauantaipäivän repsahteluja, tai laske niitä perjantai-illan drinksuja.... :roll:

Kylläkyllä, näinhän se menee :oops: :oops: Mä oon kans jättänyt selitykset vähemmälle ja irvistelen sit ja kirota jurputan puntarille, enkä niinkään täällä palstalla kitisen päivittäin niitä repsujani :lol: Niitä kun tuntuu riittävän...

**********************************************************************************************

ViestiLähetetty: 2008-10-06 20:11:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Paluu tiukalle linjalle... Mietin, että jos nyt ruokapäikyllä kuitenkin jatkan, pitäiskö siirrellä - tai alottaa uus. Mutta lieneeko sillä niin väliä... :D

Uusi viikko, uusi tiukistelu! Elikkä yritetään palata siihen tehokkaaseen elokuun meininkiin: Viikolla energiat 1500-1600. Hiilarit 50-60. Viikonloppuna sallitaan pieniä repsuja, mutta tahini ja pähkinämössöjen teko on ehdottomassa pannassa!! Niitä tulee AINA tehtyä hirveet kasat. Panostetaan marjoihin partiksen, maidon ja kerman kera. Siis jälkkäreissä.

Tällä viikolla tulee sikäli viikonlopulle hyvä homma, että ollaan kuoron kanssa treenireissulla Tallinnassa. Ja siellä menee perjantaista (duuniin ehtii fillarilla, mutta kotona vaan pikainen pakkaus ja menoks!) sunnuntai-iltaan asti!! Eipä ainakaan pääse viettämään päivää kotona syöpötellen!! Siellä toki ateriat on ravintoloissa, ja varmasti tulee repsuttua jonkin verran, mutta luotan siihen että Tallinnasta löytyy hyviä paikkoja rasvaisen perusruuan ystävälle! :D

Mutta tänään illalla kuiteski söin: Annoksen vanhaa oksupaistosta (unohdin viedä töihin mitään, joten siellä vaan mustaa kahvia ja vettä). 50-50-50-marjamaito, pikasuklaa, reilusti partista mustikan ja puolukan kanssa. Ja puolikas kurkku. Tein tossa ISON annoksen jauheliha-kasvissosekeittoa...
Laitanpa tohon reseptiviestin erikseen!! :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2008-10-06 20:44:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

haukionkala kirjoitti:
Kohtalotoveri ilmottautuu täältä. Lauantain ja sunnuntain lääkitsin armotonta vitutusta syömisellä. Vetelin kyllä pelkkää karppiruokaa, mutta ns. isolla kauhalla.
Juu, minähän söin tosi tiukkaa karppiruokaa koko sunnuntain!! Jos katsoo niitä (jälkkäri)reseptejä mitä mulla tuolla on, sitähän mä koko päivän vedin. Plus se kookos-mantelipannari vanhentuneesta jämäkermasta. Ihan puhdasta karppia kaikki!! Mutta ainoa tapa pitää hiilarit alhaalla tolla syömismäärällä on syödä ihan vaan voita paljaaltaan. Mulla tuli hiilarit lähinnä pähkinästä. Vähän oli kyllä omenaa ja marjoja (karpaloa eniten, jossa hiilareita vähemmän kuin kaalissa), mutta isoimmat hiilarinlähteet oli tosiaan tahini, manteli/kookosjauhot, silmäkaakao, kerma ja maito. Kyllä niistäkin helposti kertyy yli 100 grammaa hiilaria, kun tarpeeks vetää!!

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 48 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00