Oikeastihan kaamokseen pitäisi varautua keräämällä rasvaa, ei hävittämällä sitä. Jospa mulla olis sitten tavoitteena ravinteiden kerääminen talven varalle.
Tavoitteena tässä kaamoskarppaus-kampanjassa mulla on -5 kg. Käyn salilla, joten en kuitenkaan ole mitenkään fanaattinen painon suhteen. Tärkeämpää on hyvä olo ja jos jotain pitää seurata niin mittoja ehkä ennemmin kun painoa. Painotavoitteen lisäksi on terveystavoitteita, yritän torjua flunssaa ja pitää olon virkeänä, kaamoksesta huolimatta. Ja tällä kertaa yritän oikeasti pysyä mukana kampanjan loppuun saakka, aikaisemmin on aina tullut tiputtua pulkasta matkan varrella.
Karppaushistoriani on alkanut 2005 keväällä, ja 2005 kesäkuussa olen rekkautunut tänne foorumille. Ensimmäiset painonpudotusyritykset olivat ihan järjettömiä (lievää syömishäiriötä), olin normaalipainon alarajalla, enkä oikeasti mitään painonpudotusta edes tarvinnut. Onnekseni karppaus ei mulle ollutkaan mikään pikakuuri alipainoon, vaan oikeasti löysin "sen ainoan oikean" tavan syödä. Karppauksesta on tullut mulle pelkkää ruokavaliotakin laajempi elämäntapa, olen alkanut miettiä ihmisen vieraantumista luonnosta ja arvostaa erilaisia asioita kun ennen. Aikaisemmin olin "kerskakuluttaja", luomu oli huijausta ja kaikki roskat menivät samaan pussiin. En miettinyt koskaan tekojeni ympäristövaikutuksia, karppauksen kautta olen tähänkin asiaan kiinnittänyt huomiota.
Ja mitä terveysvaikutuksiin tulee, migreeni on näiden reilun kolmen vuoden aikana kadonnut täysin, viimeinen kohtaus taitaa olla nyt vuodelta 2006 ja silloinkin (edellisillan) alkoholilla oli osuutta asiaan. Atooppinen iho on parantunut huimasti, ihottumia ei juurikaan enää tule, paitsi ihan kylmimpään aikaan talvella. Selittämättömät mahakivut ovat talttuneet ja elämänlaatu parantunut huikeasti. Mahakipujen syitä on selvitetty erikoislääkäreillä ja gastroskopiassa (

) eikä mitään rakenteellista refluksia kummempaa löytynyt. Refluksikin on hallinnassa tällä hetkellä. Lisäksi poskiontelotulehdukset, joita saattoi olla 8 kpl vuodessa, ovat poistuneet. Erikoislääkäri oli kyllä sitä mieltä että nekin saattoivat jotenkin liittyä mahahappoihin.
Ens keväänä, toukokuussa, koittaa häät ja silloin olisi tietysti tavoitteena olla kauneimmillaan.

Karppausta aion jatkaa, ja toivon että karppauksen ja liikunnan yhteisvaikutuksesta vyötärönympärys hiukan kapenisi.
Erityinen intohimoni on ruoka, tykkään laittaa ruokaa ja syödä sitä!

Lisäksi harrastan vapaa-aikanani kuntosalilla käyntiä ja ratsastusta.
Tähän ketjuun kerään sekä mietteitä karppauksesta ja kampanjasta että ruokapäikynomaisesti esimerkkipäiviä. Saa kommentoida vapaasti.