karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-22 11:39:16

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 67 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Xaijan KesäKikolo
ViestiLähetetty: 2009-01-15 21:45:15 
Poissa
Rouva Muna
Rouva Muna

EDIT 28.5.2009

Nimi vaihtui ja riehakin kilokokoksi. Koko koko kokkoko? Koko kokkokoko? Koko koko kokko.

Kiloja on n. 3-4kg vähemmän kuin läskiäiskampanjan alussa, mutta uudenlaista urheilu- ja syömäintoakin on luvassa - ja tiukasti töitä, eli energiaa tulee ja menee. Jospa tässä ois raportoitavana edes kiinteytymistä.

Nimen kampanjani sai Kilokokosta, jonka sujuvasti luin Kikoloksi. Että jospa kesällä sitten leimahtaa liekkeihin ja palaa vaikka kaikki!
:lol:

Ja näkeehän tuolta ruokapäiväkirjastakin, että a) en ole millään maidottomalla b) en ole millään allergiapanttausdieetillä c) en myöskään osaa rajoittaa kahvia/teetä d) alkoholikin maistuu, mutta eipä tuo nyt ole niin justiinsa, näissä lukemissa ollaan oltu jo vuosia... ;)

Helmikuinen alku.
Toivottavasti läski on laskusuunnassa, sekä ruoanlaitossa kurkusta alas mutta myös vyötäröltä sulamaan huliviliv- pois... Syksyn karppailin, väliin alakarpimmin ja väliin hyväkarpimmin, mutta paino ei vain jostain syystä putoa. Olen kuitenkin parantunut ihottumista, laktoosivammasta, ihmeellisistä ruokaan liittyvistä oikuista ja ahmimisista, joten jospa nyt parantuisin myös tuosta laardivaraston ylijäämästäkin.

Takana on jo erilaisia kokeiluja siitä, mikä on oma intoleranssiruokani: se ei ehkä ole suklaa, se ei ehkä ole kahvi tai tee, se ei ehkä ole kananmuna... Kokeilin välillä jättää maitotuotteita pois, mutta mulla oli varmaan muita allergioita siinä päällä ärhäkkänä, ja poisjättö ei tuonut mitään tuloksia. Nyt kuitenkin taas olen kokeillut maidotonta linjaa, ja tuntuu paljon paremmalta! Se on kuitenkin rajaamistani ruokamahdollisuuksista ainoa järkevä, ja maidon ja johdannaisten jo parin päivän puuttumisella on viimeisetkin nokkosrokot kadonneet. Odottelen tässä sitten pari viikkoa, jos muistaisin ostaa puntariin patterit, mutta että näistä viimekesäisistä lukemista toivoisin alkavan pienen pudotuksen. Edes pienen.
[-o<

Viestin otsikko: Re:
ViestiLähetetty: 2009-01-19 18:54:52 
Poissa
Rouva Muna
Rouva Muna

Minä tein siankylkeä tai selkää jotain semmosta missä oli tuumainen läskikerros - kuitenkin ensimmäistä kertaa elämässä ruoaksi viime lauantaina. Ja söin sitä silavaa - ensialkuun näytti lusikannokassa ihan KAMALALTA, mutta kun pisti suuhun, niin sekä koostumus että maku olivat oikeastaan aika miellyttäviä. En kyllä kovin nopeaan tahtiin pystynyt syömään, mutta pikku paloja otin pitkään ja suu tottuu. Liemi oli tosi hyvää, ja jääkaappi kertoikin miksi: kaikki "neste" hyytyi kylmässä, kun possun rasva oli sulanut siihen!

Oon opetellu syömään uusia ruokia, mm. juureksia ja vihanneksia, mutta myös erilaisia ruhonosia karppauksen aikana. Lauantaina mulla oli ihan extremepäivä, kun vuorossa oli rasvainen liha SEKÄ avocado.

Läskiäistä odotellessa olen yrittänyt syödä maidottomasti. Tänään (2pv takana...) tuli pieni poikkeus, kun nukuin yllättäen pommiin ja ruokailin koululla. Tarjolla oli salaattia aurajuustolla... toinen, mitä pyrin tekemään, on kypsentämään kasvikset. No joo, rupan nillittämään taas tästä päivästä. ;)

ViestiLähetetty: 2009-01-20 00:57:47 
Poissa
Rouva Muna
Rouva Muna

Ja sitten kuvasin itseni. No, ainakin tukka on kasvanut! Jälkimmäisessä luulin, ettei itselaukaisin mennytkään päälle, joten siksi olen hassussa asennossa kun lähdin asiaa korjaamaan. Räps! Kuva tuli! Takana on saunan jäljiltä kuivumassa oleva pyyhe. Hox. erityisesti tyylikkäät villasukat.

EDIT: no totuushan oli se, että arvioin lähtöpainon silmämääräisesti, ja jälkimmäisessä kuvassa painoa on itse asiassa 3kg enemmän. Mutta edelleen omistan paremmat housut...? T-paidan printtikin alkaa laskeutua lukukorkeudelle! :lol:

Kuva

Tuo eka kuva muistuttaa minua siitä, että painoa kertyy herkästi etusuuntaan, vaikka kyllä se oikea-vasen-akselikin osansa ottaa.

ViestiLähetetty: 2009-01-20 19:57:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Moi :smt039 , kävin moikkaamassa ! Hienot kuvat olet laittannu näytille.

Vanha ketju

http://www.facebook.com/group.php?gid=131764804564

ViestiLähetetty: 2009-01-21 00:11:28 
Poissa
Rouva Muna
Rouva Muna

Kiitos terkuista!

Tuosta paidasta onkin hyvä ottaa tavotepaita. Teksti kuuluu: "Anna Mariaa ei tarvita." Hankittu aikanaan Mentalweariin yhtyneestä (?) Mielipukineesta, mutta kun tässä haluaisin pienetä, niin toivonkin, että minun pukeutumisessa ei kesällä enää Anna Maria T-paitaa tarvita.

ViestiLähetetty: 2009-01-22 08:40:29 
Poissa
Rouva Muna
Rouva Muna

Nyt teen tunnustuksen väliltä su-ke: arvelin painavani saman verran kuin viimeksi, kun olen puntarilla käynyt. No, tästä on aikaa reilu kuukausi, joten en aatellut minkään muuttuneen, kun olo oli aika "laiha". Sunnuntaina löysin yhden setin pattereita puntariin, ja kun tarkistelin painoa, niin enemmänhän se oli. Kaksi kiloa yli aloituspainoksi ilmoittamani. :cry:

Siksi päivitin tuohon kuvaviestiini myös sen, että paino on oikeasti noussut ihan reilusti, jopa 3kg. :shock: No, laihistelulla se pömppö on ensimmäiseen hankittu, joten jospa tämä lihominen onkin mulle edullisempaa kuin ainainen kituuttelu! ;)

Sitten olen nyt päivittäin arponut, uskallanko päivittää sen kamppikseen vai ei. Otin lukemat su, ti ja to, ja koska suunta on koko ajan ollut alaspäin, niin päivitänpä tuloksen tuonne kamppikseen, vaikka se meidän keskiarvoa vähän nostaakin. Toivottavasti vain hetkeksi. 0,9kg.... ;) Tärkeintä kai on se huhtikuun lukema eikä tammikuun 22. päivän, joten näyttäis ainakin siltä, että tulen tilini teille, Rakkaat Karppiseni, tasoittamaan.

ViestiLähetetty: 2009-01-22 14:37:32 
Poissa
Rouva Muna
Rouva Muna

Tässä on nyt sitten vähän filosofisempaa höpinää. Ylianalysoin mielelläni kaiken, joten kaipa tämän kampanjan linjoja vois yrittää vetää hetkisen...

Syksyllä oli aika yleistä, että mulla oli HH:t tosi alhaalla ja samoin proteiinit (ensimmäistä n. 15-20g, jälkimmäistä 40-70g). Toisinaan tämä aiheutti ns. repsun, kun päätin, että saan sitten syödä jotain epäkarppiakin kun ovat noin alhaiset. Toisinaan taas ei mitään makeannälkää eikä repsuhimoa eikä mitään, koska ei vaan ollut nälkä.

Nyt keväällä yritän sitten nostaa ihan reilusti kasvien määrää, ja pitää sen proden jossain 80 tienoilla (ei varmasti tee yhtään hallaa 100g tai enemmänkin, olen aika lihasherkkää tyyppiä). Se keskimääräinen alakarppi-vähäproteiinisuus ei tehnyt suuria ihmeitä, joten eipä kai tästä haittaakaan oo lähteä nostamaan hiilareita ja prodeja ja kattoon, mitä tapahtuu. Rasvoja en enää ruvennut syöttämään tuohon, koska koen niistä jotenkin typerää syyllisyyttä. Kiitos entisen elämän. Mulle tekee ehkä parempaa olla tietämättä kalorimääriä, sillä sitten rupean rajottamaan niitä ihan liikaa, ja sillä rajottamisella olen lähinnä vain lihonut, tai jumitellut.

Samoin olen nyt rajannut maitotuotteet pois ruokavaliosta ainakin joksikin aikaa. Koskee siis myös juustoja - väliin olen kokeillut enemmillä ja vähemmillä maitotuotteilla, mutta nytpä olen kokonaan ilman. Oon joutunut vähän etsimään välillä niitä elintarvikkeita, mitkä ei sovi... Epäilin ihan kaikkea maidosta ja munista rukiiseen ja muihin röpöihin, mutta ongelmia aiheuttavat ainoastaan ruis (ja pienemmissä määrin muut viljat), ilmeisesti tuo maitoproteiini, mantelit ja siemenet (joita taas olen kyllä syönyt...) sekä kaakao/suklaa. Tietysti pitkän allergialistani lisäksi.

Krappaus on kyllä helpottanut allergikon elämää, sillä niin paljon ruoasta tulee tehtyä itse että esim. mausteita ei tarvi erikseen ruoista kytätä. Allergisoivia aineita käytetään raaka-aineisiini paljon vähemmän entiseen verrattuna, jos jotain valmistakin ostan joskus. Ja kun muutenkin blokkailen epäsopivaa tavaraa ruoastani pois, oli se sitten tomaatti tai perunasalaatti, niin onpahan edes tuo allergiaveruke.

ViestiLähetetty: 2009-01-25 13:04:47 
Poissa
Rouva Muna
Rouva Muna

Ja tänään haluan korkata luistimet naftaliinista ekaa kertaa tälle talvelle!

ViestiLähetetty: 2009-01-25 20:16:12 
Poissa
Rouva Muna
Rouva Muna

Kello on jo kahdeksan tälle samalle päivää, ja luistimet tuijottaa allekirjottanutta nurkastaan... ehkä tuossa puolen tunnin päästä lähdenkin niitä ulkoiluttamaan. Meni vaan taas istuskeluksi, kun pääsin töistä ja laitoin sapuskaa ja tiskasin ja kaikkea. Mutta nyt on hyvä olo! Edit: ja kävin tesmaamassa kaunokit, osasin vielä!

Aamulla en jaksanut nousta riittävän ajoissa tekemään evästä töihin, ja muistinvaraisesti olin aivan väärässä, kun ajattelin että pärjään siellä kahvilatarjonnalla. Höpö höpö, meni ylämaan hiirille tämä päivä että ropisi! Korjasin asian laittamalla oikein hyvää karppia ruokaa nyt illalla, kun pääsin sieltä voileipäpitkäviinerimarjapiirakkasuklaapatukkamaasta pois, uh. (tuossa siis esimerkkejä valikoimasta, en noita kaikkia kokeillut!)

Tonnikalapihvi ja lantturanskikset, vähänkö oli hyvää!!!!! Tonnikalan kilohinta tiskissä oli tähtitieteellinen, mutta minun kolmen euron slaissi oli kyllä koko rahan arvoinen. Mmmmm. Pannulla paistettuna ja sitruunaviipaleen mehu päälle, sitruunamehua myös lanttu- ja porkkanaranskisten päälle, ja eiku syömään! Jälkiruoaksi ihanainen minuuttisämpylä-mudcake (mantelijauholla ja kaakaojauheella).

Karppaus vs. kevennys on siitä kivaa, että vaikka aamulla söiskin jotain epämääräistä, niin se ei tarkota, että illalla pitäs ruveta kurmottamaan tai panttaamaan. OK, sortumiset ja muut nostavat päivittäistä hiilarimäärää, mutta jos se normikin pyörii jossain 20-30g tienoilla, niin eipä sitä illan annoksilla niin vaan saada pilattua noihin aitoihin poikkeamiin verrattuna. Karppauksen voi aloittaa keskellä päivää, kaikki muut dieetit vaativat orjallista noudatusta jo heti "maanantaiaamuna".

ViestiLähetetty: 2009-01-27 09:34:24 
Poissa
Rouva Muna
Rouva Muna

- 0,8 viime viikosta! Päivitin heti, vaikka punnituspäivä on torstai. Kuhan joku viikon lukema on ollut alaspäin, sehän riittää... Rukoillaan, että torstaina saa päivittää vielä pienemmän lukeman. [-o<

ViestiLähetetty: 2009-01-29 19:50:38 
Poissa
Rouva Muna
Rouva Muna

Joo ja torstaina luku oli säilynyt tuossa -0,8! ;) Tosi hyvin on päästy alaspäin, vaikka kampanja tosiaan alkoi siitä että a) olin punninnut itseäni jossain muualla kuin kotona omalla vaa'alla ja b) siitäkin punninnasta on voinut olla aikaa...

Jos joku ehtis tulla toimittamaan mulle gradun tutkimussuunnitelmaa, niin apua kaivattais.

ViestiLähetetty: 2009-01-30 13:13:38 
Poissa
namukarppi
namukarppi

Vasta huomasin, että en ole käynyt sun ketjussa kylässä :smt039
Noi sun kuvat on ihan uskomattomat. Näyttää siltä, että paino olis laskenut kilotolkulla!
oletko varma, että vaaka toimii? :wink: ?

ViestiLähetetty: 2009-02-01 12:05:34 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Heippa, tulin tsemittämään. Sulla näyttäisi olevan tiputustavoite samoja määriä kun mulla (vaikka alkupaino taitaakin olla jo aikaisempien karppailujen ansiosta vähemmän). Kiva huomata että täällä on myös muita kuin "viimeisteen neljä kilon" tiputtajia. :mrgreen:

Nuo sun kuvat on us-ko-mat-toman kannustavia! Mulla ekan viikon jälkeen paino näytti nousseen lähes kilon, vaikka farkuissa tuntui jo pientä löpötystä. Nyt painokin näyttäisi pikkasen tippuneen, mutta meinasin jo masentua kun ei "kunnolla". Mutta tämän päivän to-do-listalla on omien ulottuvuuksien mittailu, jospa niistä senteistä näkisi sitten (toivottovasti jo lähitulevaisuudessa) edistymistä.

Nykyinen ruokapäikky: viewtopic.php?f=11&t=44322
Ensimmäisen vuoden ruokapäikky: viewtopic.php?f=11&t=38433

ViestiLähetetty: 2009-02-01 14:55:35 
Poissa
Rouva Muna
Rouva Muna

Kiitos samm-akko! Itse asiassa kiloja on nyt enemmän pudotettavana kuin viime kesänä, ensimmäiseen puoleen vuoteen en ole painossa laihtunut ollenkaan, liha vain on tiivistynyt ja paino jopa noussut. Minussa on varmasti ollut niin paljon korjattavaa, että paino ei ihan hevin ole lähtenyt alaspäin, mutta olo on parantunut todella kovasti.

Väliin on ollut kyllä semmonen olo, että kaikkeni olen tehnyt paikkareista ja atkinssista ja urheilusta ja meditaatiosta lähtien, että olkoon, olen sitten lihava ja onnellinen siitä. Mutta nyt tuntuu, että pää ja kroppa on siinä kunnossa, että vois ruveta etsimään terveempää painoluokkaa.

Senttejä on lähtenyt enivei muutama, ja eilen ja tänään olen pitänyt farkkuja, jotka viimeksi olivat niin tiukat että soi, nyt melodia on paljon paljon vienompi. ;)

ViestiLähetetty: 2009-02-01 18:55:42 
Poissa
namukarppi
namukarppi

Eikö oo ihana vetää ennen kireät housut jalkaan? =D>

ViestiLähetetty: 2009-02-01 20:42:32 
Poissa
Rouva Muna
Rouva Muna

On ihanaa! Ja ehkä todistaa siitä, että en sittenkään ole raskaana edelleenkään - tuo kuppikoon kasvatus ja painon jumitus tuntuivat välillä todellakin siltä... ;)

Tajusin tänään, että mullahan on ite asiassa olemassa yhet tavotehousut. Ostin nahkahousut lukion viimeisellä luokalla, ja silloisessa painossa pysyin ehkä vuoden, ja parin kilon tultua lisääkin ne housut vielä mahtuivat. Mutta lukiota seuranneen silloisen fuxivuoden jälkeen ei niihin housuihin ole ollut asiaa. Harmittaa, kun nyt kun tarkemmin muistellen pystyin jopa pyöräilemään ja soittaan kitaraa ja kaikkea niiden housujen kanssa. Siellä ne kaapissa odottelevat, en ole raaskinut myydä kun ovat rakkaat, ja toisekseen aion niihin vielä mahtua! Ne olivat tosi hyvän malliset kurvikkaalle, reisissä on jonkun verran tilaa ja vyötärö on korkea.

ViestiLähetetty: 2009-02-03 12:21:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mun mielestä noista kuvista huomaa selvää tiivistymistä, kropan muuttuessa terveeksi sitä laihtuu kyllä siihen itselle sopivaan painoon, siinä menee vaan jonkun aikaa, mutta ne tulokset on pysyviä, toisin kuin jollain nälkäkuureilla.

ViestiLähetetty: 2009-02-03 20:28:33 
Poissa
Rouva Muna
Rouva Muna

Killmister kirjoitti:
Mun mielestä noista kuvista huomaa selvää tiivistymistä, kropan muuttuessa terveeksi sitä laihtuu kyllä siihen itselle sopivaan painoon, siinä menee vaan jonkun aikaa, mutta ne tulokset on pysyviä, toisin kuin jollain nälkäkuureilla.

Kiitos! Toinen, mikä on mulle tuonut paljon apua, on ollut pallokalojen lammikko. Siellä saa olla itselleen lempeä, ja tosiaan mulle on ollut hirveän tärkeää se hyvän olon löytyminen ja henkinen kehitys, mitkä on olennaisesti liittyneet karppaukseen.

Olin koko syksyn melko herkkä ärähtämään kaikille, jotka tyrmäs minun karppauksen, koska olen yhä edelleenkin melko altavastaaja näkemyksineni, ja muutenkin minua ärsyttää toisten päsmäröinti asioissa, joihin he eivät ole edes perehtyneet. Lisäksi oon tosiaan n. 10 vuotta yrittänyt pudottaa painoa jos millä hevoskuurilla, joten kun mikään konsti ei ole vieras ja toisekseen toiminut oikeen millään tavalla, niin kai se jostain metabolisesta häiriöstä kertoo.

Pallokaloissa löysin kuitenkin paljon samantyyppisiä ajatuksia, koska kun tavoite on niin pitkälle ajalle jaoteltava, niin ei pidä vetää hernettä nenään yhden päivän tai vaikka kahden viikonkaan kriittisistä besser-wissereistä. 30 kiloa ei ole yhdessä yössä tullut, eikä se parin-kolmen viikon tiukistelulla vielä älähdä miksikään. Ruumis kaipaa armoa eikä rangaistusta, jotta voisi hyvin ja palkitsisi kantajansa! Lisäksi parempi olla harmoniassa kuin sotatilassa ympäristön kanssa... Zen!

Edelleenkin välillä ottaa päähän toisten kommentit, jos heillä ei ole mitään perspektiiviä siihen miltä tuntuu olla vaikka yli 30kg ylipainoinen ja silti he kuvittelevat, että "pikku tiristely" jotenkin enää siinä tilanteessa auttaa. "Pikkusen enemmän liikuntaa" ja "vähän vähemmän syömistä" - no joo jätetään heidät omaan arvoonsa. Nyt kun yritän ottaa näistä hyttysistä vähän pienemmän ärsytysvastineen, niin ehkäpä kroppakin rentoutuu ja pikku hiljaa purkaa myös silavat pois suojamuurista!

ViestiLähetetty: 2009-02-03 20:29:48 
Poissa
Rouva Muna
Rouva Muna

Joo ja olen kyllä vieläkin räjähdysherkkä, tilanteissa, joissa selkeästi näen ihmisen selittävän jotain tooooodella mustavalkoista asiaa vain yhdeltä kantilta. Yleensä vielä siltä vähemmän pohditulta kantilta.

ViestiLähetetty: 2009-02-04 08:06:50 
Poissa
namukarppi
namukarppi

Samaam mieltä sun kanssa! Lihavana olossa on sama kuin muissakin jutuissa, et ei voi tietää mitä se on , jos ei ole itse kokenut. Pallokalalammikossa on tosiaan hyvä meininki!
On aika eri asia laihduttaa 5kg, kuin 50kg. Ja neuvojahan on aina helppo antaa :wink:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 67 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00