Killmister kirjoitti:
Mun mielestä noista kuvista huomaa selvää tiivistymistä, kropan muuttuessa terveeksi sitä laihtuu kyllä siihen itselle sopivaan painoon, siinä menee vaan jonkun aikaa, mutta ne tulokset on pysyviä, toisin kuin jollain nälkäkuureilla.
Kiitos! Toinen, mikä on mulle tuonut paljon apua, on ollut pallokalojen lammikko. Siellä saa olla itselleen lempeä, ja tosiaan mulle on ollut hirveän tärkeää se hyvän olon löytyminen ja henkinen kehitys, mitkä on olennaisesti liittyneet karppaukseen.
Olin koko syksyn melko herkkä ärähtämään kaikille, jotka tyrmäs minun karppauksen, koska olen yhä edelleenkin melko altavastaaja näkemyksineni, ja muutenkin minua ärsyttää toisten päsmäröinti asioissa, joihin he eivät ole edes perehtyneet. Lisäksi oon tosiaan n. 10 vuotta yrittänyt pudottaa painoa jos millä hevoskuurilla, joten kun mikään konsti ei ole vieras ja toisekseen toiminut oikeen millään tavalla, niin kai se jostain metabolisesta häiriöstä kertoo.
Pallokaloissa löysin kuitenkin paljon samantyyppisiä ajatuksia, koska kun tavoite on niin pitkälle ajalle jaoteltava, niin ei pidä vetää hernettä nenään yhden päivän tai vaikka kahden viikonkaan kriittisistä besser-wissereistä. 30 kiloa ei ole yhdessä yössä tullut, eikä se parin-kolmen viikon tiukistelulla vielä älähdä miksikään. Ruumis kaipaa armoa eikä rangaistusta, jotta voisi hyvin ja palkitsisi kantajansa! Lisäksi parempi olla harmoniassa kuin sotatilassa ympäristön kanssa... Zen!
Edelleenkin välillä ottaa päähän toisten kommentit, jos heillä ei ole mitään perspektiiviä siihen miltä tuntuu olla vaikka yli 30kg ylipainoinen ja silti he kuvittelevat, että "pikku tiristely" jotenkin enää siinä tilanteessa auttaa. "Pikkusen enemmän liikuntaa" ja "vähän vähemmän syömistä" - no joo jätetään heidät omaan arvoonsa. Nyt kun yritän ottaa näistä hyttysistä vähän pienemmän ärsytysvastineen, niin ehkäpä kroppakin rentoutuu ja pikku hiljaa purkaa myös silavat pois suojamuurista!