karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-23 08:14:42

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 226 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 512 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: slim1 ohkaseksi
ViestiLähetetty: 2009-01-16 08:33:42 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mukana myös slim1. Nyt sitten pitemmän pohdinnan jälkeen aloitan karppauksen uusin voimin ja tavoite on painon pudotus 83 kg normaalipainooni 68 kg. Siispä pudotusta 15 kg. Olen aikaisemminkin karpannut ja erittäin hyvin tuloksin, mutta jostain syystä väsyin, no, ihmekkö tuo, kolme perättäistä raskautta ja kotiäitiys. Nuorimmainen on nyt 1v8kk ja arki on muuttunut niin että äiskäkin on lähtenyt taas työelämään ja arki alkaa olemaan aika tasaista, joka on hyvä juttu. Kahden ensimmäisen raskauden kilot olen saanut todella hyvin pois, vaan tämä viimeinen, ei sitten millään, tai osansa on ollut myös väsymyksellä ja pienellä motivaation puutteella. Nyt sitten otan itseäni niskasta kiinni ja ryhdistäydyn. Toivon saavani tukea täältä yhteisöstä. [-o<

Pölyttyneet "heikkilät" otetaan hyllystä ja perehdytään taas asiaan. Kompastuskiveni on nykyisin se että syön liian yksipuoleisesti, samat eväät liian usein, ja todennäköisemmin liian vähän. Kummallista, kun luulee tietävänsä miten pitäisi syödä, niin sitten ei teekkään niin. Nyt kuitenkin tehdään niinkuin neuvotaan.
Siispä slim1 liittyy myös läskiäisriehaan ja punnituspäiväni on perjantai. Onnea matkaan meille kaikille ja pidetään yhtä! :D

Viestin otsikko: Re: slim1 ohkaseksi
ViestiLähetetty: 2009-01-20 15:49:06 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Heipati taas, slim1 täytyy nyt tohkeissaan tulla kertomaan että hyvin menee! Ei ole tullut repsahduksia ja syönytkin olen hyvin :D , paitsi tämä pvä menee kyllä mullinmallin. Aamiaiseksi söin kananmuna-kinkku-metusiivu-juusto hässäkkää ja kahvia kermalla 2 mottia. Tuo oli klo 6.00 aamulla. Sen jälkeen en ole suuhuni laittanut muuta kuin vettä ja kahvia, ilman kermaa. Ei nälätä vaan syöminkien puolesta päivä on huono, johtuen töistä ja hopusta. Nyt sitten väsään perheelle kiireessä jauhelihakeittoa, enkä tietystikkään ajatellut itseäni että olisin säästänyt lihat...voi voi, nälkä alkaa kurnimaan ja kaapissa ei juuri ole karppia evästä. Josko kaksi kuivunutta :roll: kananketaraa ja jotain vihreää nappais...... vaarana on tietenkin että illalla on kamala mussutustuuli, josko voittaisin senkin. Mulla on vaarana aina se et eväät jää syömättä (hoppu) ja sit illala mussutellaan, tai sitten yleensäkin syö liian liian vähän tai lsit taas liikaa protskua. No, eihän tässä auta kun lähteä taas jatkamaana. Punnituspvä perjantaita odotan innolla. Olen päättänyt et vaakalla en rupee myötäänsä ravaamaan.....Palataan ja tsemppiä toivottelen kaikille kimppaan lähteneille!

ViestiLähetetty: 2009-01-21 17:20:41 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Täällä kuvotuksen kanssa.....höh, vähän on kumma olo, lämpöä hiukan 37,4 kun toi normaalilämpö on 36,8. Onkohan seurausta karppauksen aloittamisesta? Tässä nyt reilu viikko menny karpilla. Muuten menee hyvin vaan tuo hienoinen kuvotus on kaverina ja varsinkin aamulla täytyy niinkuin väkisin vääntää evästä naamariin. Aattelin että on parempi kuitenki syödä aamulla ,kun päivällä niin huonosti ehtii ja olo aamiaisen jälkeen aivan hyvä.
Mitään flunssaa en tän lämpöilyn luulis olevan. Onko muilla vastaavaa kokemusta, et liittyskö se nyt tähän karppailuun??? Olen tossa iltasella lähdössä jumppaan. Tän pvän syömingit on ollu hyvät ja mitään repsahduksia ei ole tullu. Vettä menee aika paljon ja olen mustan kahvin ystävänä mieltynyt erityisesti kahvi reilulla kermalla. Hyväääääää :lol: . Sehän ei kai ole pahasta. Punnituspvä perjantai aamu. Makeeta, siis kutkuttavan jännittävää :lol: . Kommentoikaahan kanssasisaret- ja veljet!

Kyllä nää läsät saa nyt kyytiä tässä riehassa. Hyvään alkuun ainakin. Hyvä meininki muille kanssa!

ViestiLähetetty: 2009-01-23 07:17:15 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

jep jep, punnituspvä, kivat 2,1 kg poissa. Nesteet lähteny liikkeelle. Matkaa tavoitteeseen on vielä liki 13 kg. Se on paljon. Vaan tämä tavoitehan ei ole tarkoitus tapahtua tämän riehan aikana (ellei ihmeitä tapahdu) vaan tässä pikkuhiljaa. Mielenkiintoista taas nähdä miten paino lähtee tästä laskemaan. Aikaisemmin kun olen karpannut niin tuo 15 kg lähti 6-7 kk. Silloin täyskarppi ja liikuntaa mukana. No niin, tästä jatketaan! Tsemppiä toisillekkin!

ViestiLähetetty: 2009-01-23 15:52:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hieno pudotus, slim1 :D =D>

ViestiLähetetty: 2009-01-23 16:04:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Yli kaks kiloa on mahtava aloitus! =D> Sulla on aika korkea tavoite -- niinku mullakin :)
Mut tavoitteet on tavoitteita, eli parhaamme yritetään, toivottavasti onnistutaan ja
jos ihan ei, niin sit homma vaan jatkuu? Ei siinä mitään. Mä luotsaan siihen et kesään
päin mennessä kroppa myös mieluummin luopuu vararasvoistaan :smt023

ViestiLähetetty: 2009-01-23 18:17:43 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Oi vieraita :D ,kiitos orkidea ja hettu 23 tsempityksestä ja vierailusta! Kyllä tässä johonkin aikaan kesästä aika hyvässä kuosissa pitäis olla, toivotaan ja pyritään siihen. Mul on ollu pitkään ajatuksissa ostaa uudet farkut vaan nyt taidan kyllä odottaa että noi entiset löpsöttää ja palkitsen sitten itseni. Katotaas koska toi on :oops: .

Tänään tein kaalilootaa kivikautisen karppikeittokirjan mukaisesti (tosin en keittäny kaalia vaan kuullotin pehmeäksi wokissa ensin). Olipas hyvää. Mukana pekonia ja kermaa ja uunissa n. 3 tuntia. Todella hyvää.

Nyt kyllä tekis mieli jotain hyvää :roll: , tulinkin katselemaan olisko jotain hyvää ohjetta tuolla reseptipuolella......mutakakkukin olis aika hyvä......no, jos jättäisin vielä tuon herkuttelun tuonnemmaksi, tyytyisin partikseen johon sekoitettu lusikallinen tummaa sokeritonta kaakaojauhetta. Eiköhän suklaanhimo sillä lähde.

Jatketaan samaan malliin! :D

ViestiLähetetty: 2009-01-23 18:24:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ai kun kuullostaakin hyvältä tuo kaalilaatikko :) Minulla ei ole kyseistä opusta, mutta täytyypä katsoa, jos täältä löytyis joku vastaava ohje =P~ Koitetaan nyt vaan pysyä erossa herkuista molemmat. Minulla on muuten ihan samanlaiset suunnitelmat uusien farkkujen oston suhteen. Minulla siihen on kyllä vielä matkaa, koska nykyisetkin ovat vielä aavistuksen tiukat, mutta pikkuhiljaa, pikkuhiljaa :P

ViestiLähetetty: 2009-01-24 13:25:13 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

nooh, tänään sitten tuli tehtyä sitä mutakakkua. En ihan tuota ohjetta noudattanut, ei ollut kaupan tummaa suklaata eikä makeutusainetta eikä edes mantelijauhoa. Vaan näin: 200 g voita sulatettuna, 5 kpl kananmunaa hyvänä vaahtona ja 3 rkl tummaa sokeritonta kaakaojauhetta. Voi pikkuhijaa munavaahtoon ja kaakaot perään, vuokaan ja uuniin 10 min. Tuli hyvä. Olisi kyllä vähempikin paistoaika riittänyt, tuo oli sillätavalla tiivis että kävisi hyvin myös piirakan tai kakun pohjaksi. Tämä oli siis karpin makuun joka ei pidä makeutusaineista. Hyvää se kuitenkin! Ei tullut suklaamunakasta. :D

Eilistä kaalilootaa myös vielä tänään ja tein kaveriksi salaattia jossa himppunen aurinkokuivattua tomaattia, kurkkua ja paljon oliiviöljyä.

Palataan :D

ViestiLähetetty: 2009-01-26 07:24:03 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Maanantai ja uusi viiko. Käväsimpä vaakalla, voih :( , näytti 81,4. Siis painoa tullut lisää viikonloppuna perjantain punnituksesta 600g. No, tähän taitaa ehkä vaikuttaa että tuo mutakakku oli niin herkullista ettei sitä voinut jättää yksikseen kovin moneksi päivää :oops: . Viikonloppu on syöty karpisti ja mitään viinejäkään ei ole tullu otettua. Lenkillä olen aika ahkerasti käynyt, sikäli kun se tähän perhe-elämään sopii ja joutaa/jaksaa/viitsii. Eikö se niin ollut että lihas painaa enemmän kuin läsä? :roll: No, hiilaripöhö on kuitenkin poissa ja näkyy erityisesti kasvoissa, ja muutenkin. Eipä tässä muuta kuin jatketaan samaan malliin ja josko tuo perjantain punnitus taas toisi iloa. Mielessäni siintää uudet farkut.... :lol:

Tsemppiä toisillekkin tähän viikkoon!!!

ViestiLähetetty: 2009-01-26 11:29:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ei mitään hätää, slim1, eiköhän tuollaiset heilahtelut ole ihan normaaleja :) Minulla on tällä viikolla se aika kuukaudesta, että turvotuksia on takuuvarmasti tiedossa, joten alkavan viikon tavoitteeksi ajattelin asettaa vain sen, että paino ei pääsisi nousemaan, jos jotain putoaa, niin tietty aina parempi, mutta isompaa stressiä en aio asiasta ottaa... Kokeilin muuten eilen illalla vanhoja lempifarkkujani, jotka ovat olleet viime kuukaudet käyttämättä, koska alkoivat puristaa liikaa... eilen illalla ne kuitenkin sujahtivat jalkaan jo ihan vaivattomasti \:D/ Noi kun vielä vähän löystyvät, niin sitten voin minäkin lähteä uusia farkkuja ostamaan :P

ViestiLähetetty: 2009-01-26 13:34:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kurkistan mikäs se slim1 täällä luuraa. Ja hyvin näyttää sujuvan, joskus ehkä minullakin?

ViestiLähetetty: 2009-01-26 14:43:41 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kiitos vierailusta Orkidea ja Pingviini. Nii, eihän noista heilahteluista kannata hermostua, vaan jotenki se taas oikasee ruotuun ettei ala lusmuileen eväiden kanssa eikä syömään ennakkoon (mutakakku) herkkuja. Köh. No, tämä pvä menny hyvin. Kävin aamulla tunnin rivakan kävelyn, hiki päässä :lol: ja sitte aamiainen Heikkilän tapaan kahden munan munakkaalla lorauksella kermaa, 4 siivua paistettua pekonia, salaattia, paistettu tomaatti, pieni siivu auraa. Kahvia lorauksella kermaa päivän mittaan on menny 3 mottia. Olo on mainio eikä noin tuhdilla aamiaisella ole nälkä. Nyt sitten iltapäiväksi perheelle ruokaa ja siinä samalla itselle. Lihasoosia ja pannulla kuullotettuja kasviksia, kesäkurpitsaa, kaalta ja höyrystettyä kukkista. Nokareella voita tietenki. Iltapalaksi ajattelin juustoa ja puolikas purkki tonnikalaa tomaattikastikkeessa. Oliskohan siinä päivän eväät.

Hiilareita, prot. ja rasvoja en ole laskenu. Koetan pitää silmällä että hiilarit ois matalalla ja välillä kyllä pitää olla tarkkana myös rasvan kanssa. Ettei sitä tuu läträttyä liikaa. Vaan olispa kiva tietää mikä tuo rasvan määrä meikäläiselle olis liikaa ja mikä riittävä :wink: . Onhan tuota täältäkin luettu vaan mun käytäntö on eri juttu. Kertokaa ne joilla enämpi kokemusta ja tietoa. Aikasemmin kun olen karpannut niin mutu on ollu et liian vähän rasvaa sittenkin ajoittain ollu ruuassa. Mut tässähän sitä oppii ja tuki ja muiden tieto on tervetullutta.

Palataan! :D

ViestiLähetetty: 2009-01-27 19:32:26 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

huokaus....hitusen väsyneenä täällä huokailen. Taas kiireinen päivä töissä. Aamu lähti käyntiin 2 motilla kahvia. Aamukahvilla töissä muutama salaatinlehti, kurkkua ja juustoa (työpaikan eväitä :( ) ja kupillinen kahvia kermalla. Lounaaksi kaalisalaattia jossa persikkaa =( vähän sekä hitunen porkkanaraastetta sekaan oliiviöljyä ja jälkiruokana kahvia kermalla. Huonon lounaan takia voi melkein sanoa kermaa kahvilla :shock: . Kahvitauolla kahvia kermalla. Kotona illaksi kukkis-parsa-sosekeittoa höystettynä mustalla koskiksella ja kermalla, hitunen mukaan auraa. Hyvää oli. (Paistetut pekonikuutiot olis antanu kunnon säväyksen).

Nyt on vaan alkanu mietityttämään se että läträänköhän tuon kerman kanssa liikaa? Sitä vaan kun nuo eväät työpäivän aikana on aika kehnonlaiset, toisinaan ainakin, johtuen hiukan hektisestä työstä. Ei siinä kovin jouda omia syömisiä miettimään :( . Karppilinjalla ja tiukasti on kyllä pysytty, paitsi nuo lounaan persikkakuutiot, niitä kuitenkin vähän. Nyt illalla napsin sitten pari ruokalusikallista auringonkukansiemeniä.

No, tämän päivän prodet on kyllä alhaalla, rasvaa on kai tullut kutakuinkin kylliksi. Nii, se on tää työ joka häiritsee kaikenlaista järkevää toimintaa ja vapaa-ajan viettoa :wink:

Palataan.

ViestiLähetetty: 2009-01-27 19:52:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minä olen kanssa huomannut, että työpaikan eväillä ei pärjää, pakko ottaa omat eväät mukaan. Mulla se on sujunut aika helposti, eli illalla kun laitan ruokaa, niin sävellän lähes samoista aineista toisen vähän erilaisen ruoan töihin mukaan. Tulee samalla vaivalla ja eipähän tarvii töissä miettiä mitä voi syödä.

Aika paljon sulla taitaa tuota kermaa kulua. Sehän nostaa helposti hiilareiden määrää, mutta riippuu tietty minkä verran sulla muuten hiilareita tulee päivän aikana. minun on kyllä pakko syödä jotain aamupalaksi, palkkä kahvi ei riitä tai mopo karkaa takuuvarmasti käsistä. Tänään on tosin ollut helppo päivä, työkaverit oikein tyrkytti kaikenlaisia hiilariherkkuja, mutta helposti pystyin kieltäytymään :)

ViestiLähetetty: 2009-01-28 15:39:09 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

No niin, keskiviikkoa mennään. Tuossa laskeskelin tuota kerman kulutusta. Päivän mittaan sitä olis lorahtanu kuppiin kahvin kera n. 1 dl :oops: . No, tänään sitte olen lisännyt kermaa vaqin kerran ja sekin pienesti. Vaikka rasvaa ottaski tuosta kermasta ja määrä on tuo 1dl, äkkiä kääntäen 100 g niin, kaloreita 340, rasvaa 36 g, prot. 2g ja hiilari 2,7g. Ingmannin vispiä. Ei kovin paha 8) . Vai?

Ja tän päivän eväät kaali-kukkis-meloni salaattia iso lautasellinen ja tämä kaikki uitettuna oliiviöljyssä, lisäksi "ryöstetyt" 4 juustosiivua, niitä valmiiksi viipaloituja edameja. Kahvia menny 4 kuppia joista yksi kermalla. Aika niukkaa on mun syömiset. Siis kirjaimellisesti retuperällä. Tohon evääseen tarttis sada jotain lihaa ja kalaa tms. Nämä eväät siis työpaikalla ja tarjolla ei ole muuta kuin pottua, pastaa, ja kaikenlaisia lisäaineilla höystettyjä kastikkeita ja jauhoilla paneroituja einestä jne.......joita en ole syönyt ollenkaan.
Nyt illaksi pitäis vääntää jotain evästä. Suunnitelmissa eilinen sosekeitto ja siihen ne pekonit. Mitäs sitä sitte.....?
Nälkä ei ole ollu koko päivänä ja olo on hyvä. Samoin eilen. Mut mähän näännyn ravinnon puutteeseen ku syön nii niukasti....... :shock: . No katellaan mihin suuntaan tämä tässä menee. Töissä on kertakaikkiaan niin huono syödä omia eväitä että oikeen alkaa ottaa päähän, vaan, täytyyhän mun tässä jotain alkaa keksimään jotta eväisiin tulis muutos.

Olisko jollakin vinkkiä miten toi tapahtus? :roll: Olisko jotain niin kaikenkattavaa nopeaa aamupalaa että se olis mullekki mahdollinen tai jotain mitä vois napsia lounaalla. Pähkinät jne yks hyvä mutta niiden syöminen tahtoo riistäytyä käsistä. No, täytyy alkaa miettiin. Olenhan täällä lukenut että jotkut pärjää tosi pienelläkin syömisellä vaan heidän eväänsä saattavat olla monipuolisempia. ?

Mutta palataan!

ViestiLähetetty: 2009-01-28 16:43:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No eihän toi kermasta saatu hiilareiden määrä pahalta näytä, mutta riippuu tietty mitä muuta laittaa suuhun. Itse olen käytellyt kermaa kahvissa aika säästeliäästi, mutta kivasta kämmistä johtuen niitä hiilareita on silti tullut roppakaupalla :oops: No nyt jo naurattaa, vaikka aamulla meinas oikeesti sauhu nousta päästä, kun asia selvisi :lol:

Jotain proteiinia tuohon kirjoittamaasi olisi varmaan hyvä lisätä, kala on meillä ihan ykkössuosikki, jota tulee syötyä paljon enemmän kuin ne suositellut 2 kertaa viikossa. Lähes päivittäin syödään jotain kalaruokaa, mutta lajikkeita vaihdellen tietysti. Ja voihan ne proteiinit ottaa kasvisruoastakin, jos se maistuu paremmin, meillä syödään papujakin aika usein. Minä syön kyllä ihan reilun kokoisia annoksia, etenkin urheilupäivinä, vaikka ei nälkä olekaan. Osittain se kyllä on opittua, joten minun taas olisi ehkä syytä pienentää annoksiani. Tosin annoksistani on aina ollut suurin osa kasviksia, mutta nehän taas nostaa hiilirimäärää... :-k

Oletko muuten kokeillut aamiaiseksi täältä löytyvää 1 minuutin sämpylää? Olen nyt kokeillut pari eri versiota ja ihan hyvän makuisia ovat olleet ja tosi nopeita tehdä :) Tai esim. partaäijää ja vähän marjoja?

ViestiLähetetty: 2009-01-28 17:35:49 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kiitos vinkistä Orkidea, tuosta minuuttisämpylästä, täytyykin käydä katsoon resepti. Jotain uuttahan tässä kaipailee ja helppoa ja nopeaa. Juu, tuo äijätömppö kuuluu vakihökkeisiin, vaan se on nyt muutamana aamuna "unohtunu" sinne kaappiin. Sehän on tosi hyvää marjoilla tai joku kertoi täällä vadelmakeiton kanssa sitä syöneen. Sekin on tosi hyvää. Mulla vaan tahtoo olla niin ettei aamulla maita, mutta nyt täytyy ryhdistäytyä.

Mul on kanssa reilut annokset kun syön yleensä 3 kertaa päivässä. Täytyy tuohon kiinnittää itsekkin huomiota. Tämä viikko tosiaan on syömisten kanssa hiukan heikonlainen, parannusta tarvitaan. Monesti ruoka on päivässä jäänyt tuohon kahteen syömiskertaan, iltapala on vaan jääny pois kun ei ole nälkä :wink: . Jumpalle tässä lähdössä ... :D

Palataan!

ViestiLähetetty: 2009-01-29 14:15:42 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Haa, huomenna punnituspäivä :roll: . Tämä aamu mennyt paremmin, aamiaiseksi äijää ja vadelmakeittoa, töissä 4 siivua juustoa ja ISO lautasellinen salaattia (kaali, paprika, raastettu punajuuri, vihreää) uitettuna oliiviöljyssä. Päivälliseksi kananrintaa ja höyrystettyä kukkista voi nokareella. Iltapalasta ei tietoa vielä ja onko edes nälkä. Nykyisin ei. Kerman olen rajoittanut töissä lorauksella yhteen kahviin. No, katotaas miten huomenna käy. Toivottavasti paino ei ainakaan ole noussut.

ViestiLähetetty: 2009-01-29 14:48:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No nythän noi ruokailut näyttää hyvältä :) ja eiköhän se vaakakin huomenna näytä suotuisia lukemia! Oletkos muuten mittanauhaa ruvennut käyttämään? Minä olen yrittänyt olla mittaamatta muuten kuin maanantaisin... vielä kun pääsisin eroon siitä joka-aamuisesta vaa'an tuijottelusta :wink:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 226 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 512 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00