karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-27 23:36:32

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 320 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 … 16 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2009-02-04 10:28:21 
Poissa
namukarppi
namukarppi

Upeasti menee! :lol: :lol: =D>

ViestiLähetetty: 2009-02-04 12:29:30 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

^ kiitti :D

Kävin ruokiksella kaupungilla ja eksyin kirja-aleen.. ostin yhden jäätelökirjan ja kaksi suklaakirjaa 8). Jäätelökirjaa selailin ja siinä oli helposti karpinnettavia reseptejä! Jäätelökoneita on nimittäin kaapissa kaksin kappalein, jäätelöaddikti kun olen :roll:. MUTTA en ole vielä kertaakaan kampanjan aikana tehnyt jätskiä, joten ehkä mulla on toivoa :D

Suklaakirjoissakin oli muutamia lupaavia ohjeita, mutta pääasiassahan ne ovat vain katselua varten. Nimimerkillä kaapit täynnä keittokirjoja :whistle:

ViestiLähetetty: 2009-02-05 09:31:56 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Niin ne keskiviikon syömiset: aamupalaksi partista, sekaan 1/2 rkl kuivattua karpaloa ja rkl kookoshiutaleita. Päivällä vähän lihapataa ja feta-oliivisalaattia. Salaatin mukana tuli pala patonkia. Ajattelin ensin että vien sen työpaikan keittiöön ja lapun että saa ottaa.. mutta jotenkin tuli haukattua siitä. Heitin kiireesti roskiin ettei tule syötyä koko palaa :oops:.

Töiden jälkeen käsitöiden pariin ja seitsemältä kokeilemaan giryaa. Puoli yhdeksältä olin kotona ja söin lohisalaattia, johon laitoin sunnuntaina paistetun lohen rippeet, puolikkaan avokadon, pätkän kurkkua, vajaan desin vihreitä papuja sekä vajaan puoli desiä maissia. Ja päälle puristin limeä. Syömisen ja saunan jälkeen oli edelleen kaamea nälkä, millaista ei ole kolmeen viikkoon karppauksen aikana ollut, joten tein mansikoista, kermasta ja partiksesta tehosekoittimella mössöä. Sillä nujersin nälän ja kaaduin sänkyyn, en kirjaimellisesti :wink: :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2009-02-05 09:50:33 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Torstai 5.2., painoa vajaa kilo lisää, mutta en huolestu koska eilisiltainen treeni oli aika rankka ja luultavasti lihaksissa on paljon nestettä.

:koki: Tänään ei aamupalaksi mitään, koska ei ollut yhtään nälkä. Otin töihin mukaan leipäjuustoa, minkä voin syödä sitten kun nälkä iskee. Töissä olisi myös kanasalaattia, ehkä menen syömään lisäksi sen.

Töiden jälkeen kokkauskurssille :smt105 .. Ilmoittauduin syksyllä kerran kuussa pidettävälle ruokakurssille missä tehdään kaikenlaisia juttuja. Kuitenkin enemmän virallisterveellistä. On siellä tullut karpille sopivia ohjeitakin, esimerkiksi aivan ihana punajuurikeitto. Ja oikeaa aurajuustoa on käytetty, mutta tietysti myös perunaa ja viljoja. Viime vuoden puolella ohjaaja kyseli toiveita tämän vuoden kurssi-illoille ja minä tietysti toivoin viljattomia ohjeita. Saa nähdä mitä tänään on. Illan aikana kokataan useita ruokalajeja ja sitten syödään yhdessä. Ilmoittauduin sinne kaverin kanssa ja siellä on ollut ihan kivaa, joten en halua jättää menemättä. Selitin "viljattomasta ruokavaliostani" (heti ehdotettiin keliakiaa, mutta kerroin että ei mitään viljoja), että olen itse kokeilemalla todennut mitkä ruoka-aineet aiheuttavat minulle vatsaongelmia ja pyrin välttämään niitä, viljojen lisäksi perunaa ja sokeriakaan en syö "normaalielämässä". Kukaan ei ihmetellyt selitystä. Viime vuoden puolella en ollut niin tarkka ja kurssilla söin kaikkea vähän muiden kanssa, mutta nyt kun olen pitänyt tiukempaa linjaa, voi olla vähän hankalampaa.

Tässä vaiheessa en vielä ole uskottavan näköinen kertomaan vhh:sta, mutta maltan tuskin odottaa että keväämmällä pääsen kertomaan millä hoikistunut olemus on saatu aikaan. Joo aloin syömään rasvaa ja harvensin ruokailukertoja 2-3 :twisted:

ViestiLähetetty: 2009-02-05 12:19:47 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mä laitoin tickerin kun löysin tuollaisen söpön, pääsiäistä kohtihan tässä mennään :D. Jospa se auttaisi vielä hahmottamaan jo saavutettua ja matkaa tavoitteeseen.

ViestiLähetetty: 2009-02-05 12:39:06 
Poissa
namukarppi
namukarppi

UU, miten söpö tickeri! :lol:

ViestiLähetetty: 2009-02-05 13:26:16 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

^ eikös olekkin :D

Tämän päivän :koki: lisää: Lounaalla kanasalaatti, jossa kanaa oli tositosi vähän :x. Saa nähdä milloin tulee nälkä.. Kai mun pitää lopettaa työpaikan ruokalassa käyminen kun tuntuu että samalla rahalla saa lähikaupasta salaatin joka pitää nälkää vähintään tupla-ajan. Tai sitten mun pitää ottaa mukaan omat oliiviöljyt :cry:

ViestiLähetetty: 2009-02-06 12:23:38 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

:smt076 :smt076 :smt076

Eilisiltaa voisi jo sanoa repsahtamiseksi. No, ei siinä mitään, niitä sattuu, mutta on aika vaikea olla itselleen armollinen jos vatsaa vääntää niin että on kylmä hiki otsalla ja tekee mieli istua kaksinkerroin. Ja pitää olla töissä. Tyhmä minä :x

Eilen tehtiin ruokakurssilla intialaisia ruokia ja minä rakastan intialaista mausteisuutta. Ajattelin että otan enemmän karppeja osia ja jätän ottamatta riisit ja sellaiset. Arvaatte varmaan miten kävi. Tottakai kaikkea pitää maistaa. Mutta olisi voinut maistaa vähemmän. Ja otin vielä lisääkin, tosin siitä lautasellisesta jätin riisin pois.

Illalla oli täysi olo ja aamulla maha vähän löysänä, mutta ei pahasti. Ja minä jo mietin että hienoa että selvisin niin vähällä ja 700g painonnousulla. Iloitsin liian aikaisin... varpustaa ja mahaa kouristaa kolmatta tuntia :smt091. En edes muistanut että siitä voi tulla näin kurja olo.

ViestiLähetetty: 2009-02-06 12:31:44 
Poissa
namukarppi
namukarppi

#-o Toivottavasti menee pian ohi. Kurjaa kukn on systeemi sekaisin ja sattuu!
Muuten ton repsun voit varmasti antaa itsellesi anteeksi! :lol:

ViestiLähetetty: 2009-02-08 17:36:43 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Perjantain :koki::
Aamulla kaksi keitettyä munaa. Päivällä huono olo, joten ei lounasta. Illalla pippuripihvi, muutamia perunapalleroita, aurajuustokastike ja kasviksia. Jälkkäriksi pari palaa tummaa suklaata.

Lauantai 7.2.
:koki: Aamulla leipäjuustoa uunissa. Päivällä mökkireissu, tuli ulkoiltua jäällä ja käristettyä nuotiolla kabanossia. Illalla tonnikalapihvi, lisukkeena pekonipapuja ja kirsikkatomaatti-avokadosalsaa (karpin keittokirjasta). Jälkkäriksi lime-mascarponejäätelöä (mun uudesta jäätelökirjasta :smt049). Lauantain liikunnat siis jäällä tarpomista ja illalla joogaa.

Sunnuntai 8.2. (melkein kilo hävinnyt, mutta ei uskalla vielä päivittää..)
:koki: Aamupala vasta iltapäivällä: leipäjuustoa. Ennen koiran kanssa jäällä tarpomista muutama meetwursti ja sinihomejuustoa :oops:. Illalla mies laittaa kalaa, Norjan reissun pakasteista. Turska on vielä kohmeessa, saa nähdä millaista tulee..

ViestiLähetetty: 2009-02-08 22:55:38 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

.. turskasta tuli hyvää vaikka en olekkaan ennen syönyt tuorekurkkua lämpimänä :mrgreen:. Paistoksessa oli kalaa, porkkanaa, sipulia, valkosipulia, kurkkua, chiliä ja runsaasti voita. Olen siis kouluttanut miehestä karppikokin 8).. melko innovatiivisen karppikokin, pakko lisätä. Päätellen kurkun käytöstä.

ViestiLähetetty: 2009-02-09 12:52:44 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Maanantai 9.2.

Aamulla kaksi keitettyä munaa ja vähän voita. Lounaseväänä ei ollut mitään koska aamu meni Madonnan lippuja jonottaessa. Työpaikan ruokalassakaan ei ole mitään tälle karpille syötäväksi kelpaavaa. Onneksi työpaikalla oli kaapissa hätävarana purkki öljytonnaria ja manteleita, eiköhän niillä selviä neljään saakka.. Illalla voisi tehdä täytettyjä paprikoita :smt110

ViestiLähetetty: 2009-02-10 08:13:11 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Sinullakin hieno pudotus käynnissä! =D> Oletko tiukentanut ruokavaliota? Tsemppiä!

ViestiLähetetty: 2009-02-10 08:59:54 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

^ Kiitti :D. Siirryin on-off-karppailusta pelkkään on-karppailuun :mrgreen:. Eli vaikka olen ollut karppi jo monta vuotta, oli ruokavalio lipsunut liikaa muuhun. Nyt otin tiukan linjan, koska sinnepäin hommassa se mulla taas lipsuisi hiilarimaahan.

Tällä viikolla ei ole pudotusta odotettavissa, sillä jokanaisen suosikkipäivät ovat täällä ja sen huomaa puntaristakin :roll:

Ai niin, eilen illalla täytettyjä paprikoita: paprikat halki ja vuokaan. Paistinpannulle jauhelihaa ja tomaattisalsaa sekä aurajuustoa ja vähän kermaa. Täyte paprikoille, päälle juustoraastetta ja uuniin puoleksi tunniksi =P~

Edittiä vielä, maanantai-iltana puolen tunnin jumppa.

ViestiLähetetty: 2009-02-10 21:13:16 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kiinalaisessa kävin ennen karppausta ruokiksella syömässä kaverin kaa kerran viikossa. Nyt karppauksen aikana oon käynyt kaks kertaa.

En ottanut alkukeittoa, en riisiä, munakasta otin (se sitte on siellä hyvää), en rasvapalleroita (päällä se jauhokuori), en nuudelia, sianlihaa otin, naudanlihaa joo, kasviksia otin ja kanan lihaa. Tais tulla ihan oikeessa järjestyksessäkii pöyvän antimet ..ku oon nii monta kertaa sen kiertäny...se hapanimeläkastike on ihanaa mut nyt en ottanu sitäkään...nii, ja mulla oli huono omatunto sen jälkee, ku aattelin et niissä lihan kastikkeissa on kuiteskii sokeria...

Muuta tuttua ei siun ketjussa ollut....sitä työpaikkaa mietin, kuntosalilta kerros ylöspäin...tuli mieleen joku koulu Kalevankankaalla...

Mut eipä sen nii väliä, hineetä ku on mikkeliläinen täällä, sehän on jo melkei puoltuttu juttu... :roll:

[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wr290X9/][img]

ViestiLähetetty: 2009-02-11 07:40:49 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Samoin minä olen nyt siirtynyt tieukemmalle linjalle. Repsuilu on helppoa ja se tapahtuu niin salakavalasti :wink: . Tsemppiä!!!

ViestiLähetetty: 2009-02-11 09:26:57 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

^ kiitos, tsemppiä myös sinulle! Tällä viikolla tiukka linja ei tehonnut, kuten aavistelinkin eilen, mutta ei se mitään sillä 200g:n pudotuskin on sentään pudotus :D. Lisäksi mun seitsemän päivän keskiarvo painosta on pysynyt -5kg:ssa, joten siihen voi olla tyytyväinen (wellness diaryssa).

Anu7 kirjoitti:
Kiinalaisessa kävin ennen karppausta ruokiksella syömässä kaverin kaa kerran viikossa. Nyt karppauksen aikana oon käynyt kaks kertaa.

Mä tykkään kiinalaisesta mutta tämän kampanjan aikana olen käynyt vain kerran. Voisi kyllä mennä ja pyytää tuplakasvikset ja tuplalihan ja sanoisi etteivät edes turhaan tuo riisiä.

ViestiLähetetty: 2009-02-11 09:52:43 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Jaahas, mä olen unohtanut kokonaan eilisen..

Tiistai 10.2.
Aamulla pari keitettyä munaa, päivällä manteleita ehkä parikymmentä.. luulin että syön töissä, mutta salaatti oli pilattu pastalla :?. Illalla kanasalaattia: paistinpannulle kanasuikaleita, paprika ja vähän maissia (vihdoin sain pakastepussin loppuun). Lautasella oli lisäksi tomaattilohkoja ja paprika-pippuri-partista. Jälkkäriksi partista, kermaa ja pakastemansikoita tehosekoittimeen ja sieltä ääntä kohti. Oli vähän rankka päivä, en jaksanut edes kauppaan mennä.

Keskiviikko 11.2.
Aamulla ei mitään, koska kotona ei ollut mitään nopeaa. Eilen tuli käytettyä loppu partis ja mies käytti aamulla viimeiset 3 kananmunaa. Lounaalla olisi tarkoitus syödä työpaikalla katkarapusalaattia, mutta arvaan jo että se on melko vähärasvainen juttu.. Nappasin kotoa lähtiessä mukaan yhden öljytonnarin, joten jossain vaiheessa päivää se ja manteleita. Töiden jälkeen suoraan harrastuksiin, ensin muutama tunti käsitöitä ja sitten kahvakuulailua. Illalla mies laittaa taas Norjan reissun peruja olevaa kalaa..

Edittiä sen verran että keskiviikkona päivällä katkarapusalaatti, paljon rehuja. Töiden jälkeen ei aikaa syödä. Illalla kalaa ja jälkkäriksi pikasuklaa. Niin ja illalla tunnin kahvakuulatreeni.

ViestiLähetetty: 2009-02-12 13:28:00 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Torstai 12.2., turvotus näyttäisi olevan poistumassa [-o<

Aamulla ei mitään, koska en eilenkään ehtinyt kauppaan. Lounaalla työpaikan parsakaaligratiinia ja rehuja. Todennäköisesti gratiinissa oli jonkin verran vehnäjauhoja, mutta olkoon koska ei ollut eväitä eikä aikaa kauppaan. Illaksi otin pakkasesta kanafileitä, täytyy katsoa mitä niistä kehittelisi.

Kanafileistä tuli kermaista kastiketta kasviksille. En yleensä osta mitään kermakkeita, mutta nyt lähti kaupasta mukaan savujuuston makuinen purkki. Kanafileet neljään osaan eli reiluiksi paloiksi, ruskistus pannulla, sekaan kermake ja haudutetaan kypsäksi. Haju (kermakkeessa) oli.. melko erikoinen.. mutta ruoan maku oli loistava! Hyvä kokeilu, mutta ei nuo lisäainesotkut tule olemaan meidän keittiön vakiokamaa. Jälkkäriksi pala tummaa suklaata.

ViestiLähetetty: 2009-02-13 10:08:20 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Perjantai 13.2... vihdoin perjantai!
Aamulla partista, sekaan kuivattua karpaloa, kookoshiutaleita ja vähän hasselpähkinärouhetta. Tosin hasseli oli vähän vanhaa, oli pahan makuista. Pitänee heittää loppupussi roskiin :?. Päivällä purkki öljytonnaria ja manteleita. Illalla uunissa leipäjuustoa ja vähän mansikoita. Vatut loppu pakkasesta :cry:

Illalla harrastin vesiliikuntaa ensimmäistä kertaa vuosiin :D

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 320 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 … 16 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00