karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 12:18:23

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 59 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2009-02-19 07:29:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-01-20 12:58:54
Viestit: 1841
-m-, on todellakin rajoittunut kokemus belgialaisen ruokakulttuurin nimissa. Oliko tama rajoittunut kenties yhden viikon visiitti suomalaisen keskella Brysselia asuvan kiireisen ihmisen luona?


Ei pida paikkaansa, luin tosin vastaavaa tarinaa toiselta palstalta, jossa naishenkilo ei vuodenkaan maassa olon jalkeen loytanyt kunnon ruokakauppoja tai -toreja. Valitti juuri samasta purkkiruokataloudesta. Kenties olet juuri ko henkilo?


Totta , etta kaupoista saa nakkejakin purkissa ja maissit ja herneeet porkkanoineen loytyvat samasta hyllysta. Mutta kaupoissa on valehtelematta pidemmat hyllyrivit ei vain hyllyt kaikkea mahdollista, joten valinnan varaa on enemman kuin teilla...Valinnan tekee asiakas eika han osto purkkiruokaa ,siita syysta etta on belgialainen. Olitko varma, ettei tama henkilo ollutkaan suomalainen, joka ei loyda oikealle hyllyrivistolle..
Kaikille yleisesti:

Joka maassa on outoja tapoja niille, jotka eivat ole tottunut ko tapoihin tai makuihin..


Ei kannata alkaa paasaamaan (suu vaahdossa) kerran koetusta ja sen jalkeen vahvana faktana kerrotusta asiasta.

Taallakin luullaan tietyn ihmisryhman paassa suomalaisten olevan mielenterveysvammaisia, jotka ryntailevat kouluihin ampumaan kavereitaan tai juoppoja, jotka makaavat kaduilla asunnottomina, tai ihmisia jotka syovat raakaa kalaa tai jopa poronlihaa ja sehan on selvaa etta joulupukki on ihan oikeasti olemassa ja han asuu pohjoisnavalla Suomen Lapissa, jossa ei ole tietenkaan enaa susia, mutta jaakarhuja kannattaa varoa. Ja puhumattakin on selvaa, etta Suomessa on pimeaa ymparitalven ja lumi sulaa vain hetkeksi...

Osa luettelosta 3v esikoulun opettajien suusta lapsille kerrottuna.


No, "ihan samaa" Belgiasta ja belgialaisista kerrotaan ja samat sairaudet, samat hirmuteot , samat outoudet on taallakin.
Uutiskynnys vaihtelee kertojan juttujen todellisuuspohjan perusteella.

Totta tapahtuneena: nolasimme itsemme taysin?

Paiva haittemme jalkeen menimme paikalliseen Italialaiseen ravintolaan pienen suomalaisporukan ja mieheni kanssa. Tilasimme kaupungin hyvin mainostettua kalaa pastan kanssa.Asiakkaat ajavat viikonloppuisin jopa Roomasta asti ko aterioita nauttimaan( 300 km).
Mahtavan pasta-annoksen tultua poytaan , me suomalaiset aloimme etsia juustoraastetta, ja sina vaiheessa ravintolan omistaja ihmeissaan alkoi puhua miehelleni...Heilla ei ole tapana laittaa pasta-kala versioihin juuustoraastetta:

Mietimme hetken oliko meilla sellainen tapa ja totesimme, ettei meilla ollut tapana sekoittaa pastaa ja kalaa samassa maarissa kuin ko kaupungissa, maassa.

Ja tastakin luultavasti lahti kaksi t"otista faktaa" eri kansallisuuksista, toinen se , etta suomalaiset laittavat aina juustoraastetta kalankin paalle ja toinen se , etta italialaiset syovat pastansa ilma juustoraastetta tai etta italialaiset syovat pastansa aina kalan kera...

JA KUMPIKAAN JUORU EI OLE TOTTA.

Mieheni kertoi jollekin tutulleen minun suomalaisen syovat aamupalaksi paikallisen makean sijaan suolaista "vaimo pistelee aamulla suuhunsa esim nakkeja tai lihapullia"...No suolaista kyllakin ,muttei kinkkua ja juustoa kovempaa ainetta. Ja me suomalaiset laitamme kahvimme sekaan aina jotakin kardemummaa tai kanelia...(tarjosin 14v sitten erikoiskahvia vieraille, jotka eivat sietaneet sita)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-02-19 10:01:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-01-20 12:58:54
Viestit: 1841
Viela: itsellani olevat (vaarat ) mielikuvat suomalaisista (siis meista, vaikka en itse asetukaan ruutuun ihan kohdalleen)

suomalainen aikuinen juo maitoa ruokajuomana

jo avioituneet naiset kayvat baareissa ja ravintoloissa naisporukalla jyraamassa

joka perjantai irtiotetaan viikon aikana koetut kurjuudet viinapullon avulla (ja sitten rayhataan ja olistaan ja tapellaan)

ollaan kateellisia naapurin onnesta tai tavarasta (patee kaikkiin tuntemiini kansalaisuuksiin)

positiivista palautetta ei sanota helpolla, kritiikki kyllakin

suomalainen on luotettava ystavana ja samalla pitkaaikainen kymmenia vuosia kestanyt suhde ystavyyden merkeissa totista totta

sauna kuuluu elaman valttaamattomyyksiin

urheiluhullua kansaa (mika on vain positiivista, koska hulluus osuu omaa liikkumiseen ei penkin kuluttamiseen

kasityot ovat lahella sydanta ja muutenkin itse tuotettu ja aito

suomalaiset ja puhdas autio luonto on ehdoton yhdistelma

sisu on etu elamassa


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-02-19 11:46:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-01-03 21:58:59
Viestit: 2062
Paikkakunta: Between Two Worlds
^ Minusta nuo Ritasiskon mielikuvat ovat ihan totta... :roll: :D

En tunne Belgiaa kovin hyvin, mutta lukioaikainen poikakaverini oli belgialainen ja se vähän mitä muistan hänen perheensä ruokailusta kertoneen oli juuri se että paljon tehtiin itse.
Mutta onhan Belgiassa ruokakulttuuri ihan toista kuin pohjolassa, syitäkin on monia. Jos on Ranskasta saanut vähäänkään vaikutteita niin onhan se ihan eri juttu.. Joka maassa on kuitenkin omia kummallisuuksia ja purkkiruokia, valmisruokia, tottakai, niinkuin brittien ihanat erikseen pakatut ranskalaiset :mrgreen:

Mutta kyllähän me jos ketkä tiedämme ettei pidä yleistää. :wink:

Ritasiskon puheista olen saanut niin yltiöidyllisen kuvan, Belgian maaseutu, itsetehtyjä ruokia aidoista raaka-aineista ja omassa päässäni olen luonut sellaiset ihanat rustiikkiset puitteet teille että yllättyisit varmasti itsekin :oops: :mrgreen:
En halua että tämä mielikuva rikkoutuu.. Kuva

_________________
"and the people did feast upon the lambs and sloths and carp and anchovies and orangutans and breakfast cereals and fruit bats"
Räjähdyksiä, Romantiikkaa ja Epäkuolleita


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re:
ViestiLähetetty: 2009-02-19 18:31:17 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-12-05 05:40:13
Viestit: 159
Paikkakunta: Pohjois-Amerikka
Pienetär kirjoitti:
Tuli mieleen noista mansikoista tuossa Asterixin juttu, kun ne olivat roomalaisten vankeina niin niiden piti tehdä taikajuomaa. Tarvittiin kuitenkin mansikoita ja niitä ei talvella ollut Rooman valtakunnassa missään, joten ne piti hakea Afrikasta asti. Sitten kun ne oli haettu Nubiasta, niin Asterix söi ne kaikki, kun oikeasti taikajuomassa ei niitä tarvitakaan.


Ei ku Akvavitix ja Asterix oli vankeina ja ne pakotettiin tekee taikajuomaa. Kun tietäjä sanoi et mansikoita tarvitaan, roomalainen lähti etsimään ja kohtasi tiellä kauppiaan, jolla sattui olemaan mansikoita. Sit Asterix ja Akvavitix söi ne kaikki. :)

_________________
http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wlMs2Ci
Kuva

Vitamiinit, superruoat jne Vitacost.com -kaupasta.
10$:n ale yli 30$:n tilauksesta tällä linkillä: http://www.vitacostrewards.com/jMuwDRE


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-02-19 19:03:10 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-12-05 05:40:13
Viestit: 159
Paikkakunta: Pohjois-Amerikka
Asiakaspalvelu voi Suomessa olla tosi tökeröä joskus. Kun lähdin Suomesta tänne ulkomaille, Hki-Vantaalla check-in-virkailijatyttö jaksoi inttää ja nalkuttaa "kun ei saa olla kuin yksi laukku". No joo, tein toki väärin, mutta mulla oli hauras instrumentti mukana, ja ennenkin olen saanut ottaa sen. Kyllä mä sen vain mukaan, mutta se jaksoi aina vain nalkuttaa ja nalkuttaa vain jotta saisi viimeisen sanan. :roll: Annoin sen nalkuttaa kun en vain jaksanut enää sanoa mitään. Kerran kans keski-ikäinen mies nalkutti mulle baggage-checkissä jotain jonottamisesta, kun en ollut huomannut ekana lattiassa viivaa jonka takana jonotetaan. Ei helevetti! Tervemenoa Suomi!

Ekan Suomen visiitin lopussa kun ostettiin tax-free-juttuja Hki-Vantaalla, kysyin kassalta "eikö tuo ollut 2 kolmen hinnalla" tjms, ja jätkä sanoi "jos oisit katsonut, olisit huomannut että pälä pälä pälä". Ei helvetti! On siinäkin tavat!!! Miekkonen kysyi vieressä että mitä, ja tulkkasin sille englanniksi. Sit kassajätkä ei enää ollut töykeä. Suomeksi osataan siis olla töykeä muttei englanniksi! :lol: Ja jos näin hinnan väärin, sen voi kyllä sanoa ihan nätisti eikä tiuskia.

Hki-Vantaan lentoasema on viihtyisä, mutta tietyt ihmiset voisivat opetella hieman perustapoja. Ens kerralla sanon vaikka etten osaa suomea, ja ne joutuu nalkuttaa englanniksi, mitä suomalaiset ei välttämättä osaa tai halua tehdä.

_________________
http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wlMs2Ci
Kuva

Vitamiinit, superruoat jne Vitacost.com -kaupasta.
10$:n ale yli 30$:n tilauksesta tällä linkillä: http://www.vitacostrewards.com/jMuwDRE


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-02-19 23:45:32 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2005-08-27 00:30:11
Viestit: 370
Paikkakunta: ulkomaa
^ Tosta nalkuttamisesta on mullakin kokemusta. Vasta pari viikkoa sitten olin kavelemassa sellasta todella leveaa mutta lumista kevyen liikenteen vaylaa pitkin vahan tuntemattomammassa kaupunginosassa, enka siis nahnyt oliko maassa joku viiva jakamassa sen vaylan pyorailijoiden ja kavelijoiden puoliksi. Kavelin sit onnellisesti sita oikeaa reunaa niinku tavallisella kavelytiella, niin eikohan joku keski-ikainen besserwisser tullut pyoralla vastaan ja oikein hankalasti sitten lopulta vaisti mua ilman etta mun tarvi menna autotielle.. Ja sanoi siihen peraan, etta "tama puoli on kylla pyorille, sun pitaa kavella tuolla" ja osoitteli rivakasti toista reunaa.. Tuli aika tyhma ja holhottu fiilis, varsinkin kun siella oli ehka 5 kavelijaa ja 2 pyorailijaa kilometrin patkalla.. Oli varmaan hankalaa vaistaa mua siina vaenpaljoudessa.

Toinen juttu on muutenkin semmonen moukkamaisuus (mita on tietysti muuallakin, mutta ehka vahan eri muodoissa). Tanaan bussissa kuski pyysi tiivistamaan kun paljon porukkaa joutui seisomaan kaytavalla ja joka pysakilta ois ollut tulossa lisaa vakea. Ensinnakin se kuskin kehotus oli luokkaa "menkaa nyt sinne peremmalle kun ihan selvasti siella on tilaa!" ja sitten taas joku nelikymppinen mies "laittoi sanaa eteenpain" samaan savyyn toksayttaen: "Voitteko nyt liikkua siita!" ihan ku jollekin elukoille tai kurittomille kakaroille.. Ei ainakaan Etela-Euroopassa sen ikainen mies sanois edessaan oleville pari-kolmekymppisille naisille tollasta.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-02-20 00:01:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-11-01 20:31:02
Viestit: 2761
Tää menee OT'nä mutta joskus mua rassaa kertakaikkiaan asiakaspalvelu täällä! Siis Belgiassa. Ja sitten taas odotan että pääsen Suomeen, jossa vielä saa palvelua... Olin kerran täällä Brysselissä isossa tavaratalossa naisten alusvaateosastolla ja myyjä tuli ihan ystävällisesti kysymään - ranskaksi - että voisiko olla avuksi, no minä sitten että excuse moi, mun ranska on huonoa... - ja ennen kuin olin lopettanut lausetta, tämä myyjä oli kadonnut maan alle, vaikka pyörin ympyrää, en enää häntä sen koommin nähnyt... :roll:

Mutta aiheeseen. Olin kerran Suomi-vieraan kanssa Pariisissa tavaratalossa, hän sovituskopissa ja tarvitsi toista kokoa, no minä sitten hakemaan sitä hänelle - ja kuinka ollakaan, juuri siinä nurkassa, josta piti hakemani toista kokoa, oli kaksi naista (äiti ja tytär, arvelin) jotka puhuivat ... suomea, no koska piti sanoa jotenkin että anteeksi, tarvitsisin juuri siitä heidän kohdaltaan vaatekappaleen, sanoin sanottavani - suomeksi (siis hienossa pariisilaisessa tavaratalossa...). Se katse jonka 'äidiltä' sain oli vertaansa vailla, minut todella mitattiin päästä varpaisiin :lol: .

Suomen kielestä ja sen unohtamisesta. Olen asunut yli viisi vuotta täällä, työkieli pääasiassa englanti, enkä välttämättä puhu suomea päivittäin (kirjoitan kyllä yleensä) ja ajattelen osittain englanniksi. Olin sitten taas Suomi-vieraan kanssa jossain ja piti sanoa hänelle että kulkuvälineemme (raitiovaunu) tulee tuolta - mutta en muistanut millään siinä mitä se on suomeksi, joten sanoin että 'tram' tulee tuolla. Mutta kun Hesassa seison Manskulla pysäkillä, niin tiedän tasan tarkkaan odottavani ratikkaa :D.

_________________
"The biggest risk in life is not taking one."


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-02-20 07:07:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-01-20 12:58:54
Viestit: 1841
Kieli kaantyy, luonnollista, mutta on sanoja joita kaytat vain tietylle kielella ja meilla kotonakin , jossa puhutaan ei suomenkielta paaasiassa, ei tule mieleen kuin vieraskielinen sana.
Tai ei osaa..

Tuttua on myos sekakieliperheissa puhua sekaisin eli puhut yhta kielta, mutta suomea puhuessasi kaytatkin tiettyja eri kielisia sanoja jatkuvasti. (meilla on pantoufle, cartable, sac de gym tai sac de natation (ei aamutossu, koululaukku,tai liikuntakassi, uintikassi) en ole naita sanoja juurikaan kayttanyt omalla kielllani taalla, valitetavasti, sanoja on lisaa, otamme douchen (emme mene suihkuun....


Asiakaspalvelu ei kuulu kauppojen tavaroiden hintaan lahikaupunkimme pikkuliikkeissa, menettavat meidat asiakkaina. Olimme ostamassa (sanahukka taas) sellaisia pieni koriste-esine lahjoja mita jaetaan esim ristiaisissa vieraille, kaupoissa niita on esilla vain yksittaiskapopaleet ja nita siten tilataan isoja maaria, meilla oli tarvetta 50 kappaleeseen erika myyja ollut kiinnostunut palvelemaan ,vaan totesi hanen olevan hieman huonolla paivalla,mies sanoi anteeksi , koska olimme hairinneet rouvan olemusta astumalla ko kaupppaan asiakkaina. Nama pikkulahjat tuovat tulot kaupalle, ilman asiakkaita han ei myy mitaan,silti homma ei kiinnostanut..

Kangaskaupassa odotin vartin ,ainoana asiakkaana ,omistajamyyjan juoruilun loppumista puhelimessa, kuulin todellakin puhelun ja se oli viikonlopun treffeista, valilla sain ikavia katseita , koska hanen kaupassaan hairitsin hanen yksityispuhelua, jota nainen selosti kovaaanisesti.
Lopulta katsoi minua vihaisesti ja sanoi puhelimeen "ala katkaise, odota, taala on joku hairitsemassa, myyn nopeasti kankaan ja taas jatketaan" Nainen oli siis omistaja ja noin 70v.

Olen tottunut asiaan, joten pikkuliikkeisiin ko kaupungissa en mene, sen sijaan tavarataloissa (no, ei meilta sellaisia loydy, mutta esim Carrefour, Delhaize, Match, palvelua loytyy kaikkeen mita kysymme, tilaavat mita kaipaamme ja homma pelaa)

Belgiassa ei taida olla asiakaspalvelukulutusta kuten Suomessa ,ei alueellamme olla kuultu ystavallisesta lauseesta "asiakas on aina oikeassa" , heidan mielestaaan ei ole....Koska eivat ymmarra lauseen todellista merkitysta...Tai pikkuputiikien omistajat eivat ole saaneet alan koulutusta, ovat vain avanneet kaupat itselleen.....Juuri ne omistajien yllapitamat liikkeet ovat nollia asiakaspalvelussa.

Suomessa kenties normaalia, mutta paivittain ruokakaupassa kayvana uusien kassojen edessa lause "avatkaa ostoskassinne, kiitos" harmittaa...Meidan rahoilla liikkeet elaa ja kassi , jota pyytavat avata on ko kaupan oma kassi, pieneksi rypistettyna ostoskarryssa (taas oli tulla caddy sana)...

Ei ole yhta maata, jossa kaikki toimisi kuten jokainen meista haluaisi, oma paratiisimme on kenties sellainen.

Sollyan kuvailema idyllinen elamani on kaiketi sita. Riippuu kuka kertoo asioita, mina , pitkaaikainen kerrostalon lahiokasvatti, nakee asiat hyvinkin idyllisina vanhassa pienessa kunnostetussa , kunnostusta jatkuvasti kaipaavassa kodissa, ilman julkisia kulkuvalineita, ilman palkkaa, tyota tehden 24:24h, kadet mullassa paivittain ulkokaudella aah minulle tama on se juttu...Ei stressia....Ja tama on 10 miljoonan asukkaan maassa, joka on kooltaan yksi kymmenes osa Suomen pinta-alasta. Saan olla siis onnellinen etta loytyy sita tilaa ilman ruuhkaa...

Mutta monilla Suomessa maaseudulla asuvillahan on kaikkea tata elamaa jo syntymastaankin eika se ole heille idyllista...


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-02-20 13:59:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-01-03 21:58:59
Viestit: 2062
Paikkakunta: Between Two Worlds
Ritasisko kirjoitti:
Sollyan kuvailema idyllinen elamani on kaiketi sita. Riippuu kuka kertoo asioita, mina , pitkaaikainen kerrostalon lahiokasvatti, nakee asiat hyvinkin idyllisina vanhassa pienessa kunnostetussa , kunnostusta jatkuvasti kaipaavassa kodissa, ilman julkisia kulkuvalineita, ilman palkkaa, tyota tehden 24:24h, kadet mullassa paivittain ulkokaudella aah minulle tama on se juttu...Ei stressia....Ja tama on 10 miljoonan asukkaan maassa, joka on kooltaan yksi kymmenes osa Suomen pinta-alasta. Saan olla siis onnellinen etta loytyy sita tilaa ilman ruuhkaa....

Ihanaa :smt049 En tiedä miten itse tuollaisessa tilanteessa todellisuudessa ajattelisin, mutta se pääni sisäinen idylli on jotakin tuollaista. Ja kun itse nauttii, se on tärkeintä.

Olen muuten todellakin oppinut arvostamaan Suomen asiakaspalvelua Baltiassa asumisen aikana. :shock:

_________________
"and the people did feast upon the lambs and sloths and carp and anchovies and orangutans and breakfast cereals and fruit bats"
Räjähdyksiä, Romantiikkaa ja Epäkuolleita


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-02-28 10:27:42 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2008-11-06 12:17:53
Viestit: 320
Paikkakunta: Helsinki
Suomalaisten röyhkeät tavat tökkivät!

Briteissä vietettyjen vuosien jälkeen huomaan etteivät suomalaiset osaa jonottaa :D . Suomessa toimitaan viidakon lakien mukaan, "kuka ensin ehtii" kyynärpäätaktiikkaa käyttäen. Tämä pätee niin raitiovaunupysäkillä, baarin ja ravintolan tiskillä, vaatekaupoissa... Usein vaatekaupoissa ärsyttää kun joku muodostaa röyhkeästi oman jononsa uudelle avautuvalle kassalle ja marssii maksamaan ennen minua täysin ottamatta huomioon, että olisin seissyt odottamassa vuoroani jo pitkään. Helsingin bussiliikenteessä olen tosin havainnut positiivisen poikkeuksen: bussipysäkille ensin saapunut pääsee myös ensimmäisenä bussiin. Mutta tämä ei päde kaikilla pysäkeillä...

Toinen todella häiritsevä ja ärsyttävä asia suomalaisissa on tuijotus! Tuijotetaan tuntematonta ihmistä päästä varpaisiin kuin halpaa makkaraa. Minusta se on todella röyhkeää ja sopimatonta. (Tosin saksalaiset tuijottavat myös). Itse en edes kehtaisi tuijottaa sillä tavalla. Helsingissä mulkoillaan pahansuopeasti. Turussa ja Tampereella voi saada jopa hymyn ja Turussa eksyneennäköisille tarjotaan opastusta.

Suomessa vanhempien ja nuorten välinen kunnioitus on surkeaa. Britanniassa minusta oli ihailtavaa miten toisilleen tuntemattomat vanhukset ja nuoret kanssakävivät toisiaan kunnioittaen ja kohteliaasti, esim. kaupungilla asioidessa. (Chavit ovat toki oma lukunsa). Suomessa jotkin mummot saattavat käyttäytyä hyvinkin röyhkeästi ja käyttää räävitöntä kieltä.

Ja sitten se että jalkakäytävillä, kaduilla, kauppojen käytävillä, missä tahansa, ei anneta toiselle tilaa. Kävellään suorastaan päälle, tönitään toisia, ei oteta toisia huomioon. Britanniassa jo vähänkin toisen tiellä ollessa pyydetään anteeksi, tai pyydetään tietä "excuse me", mutta täällä kävellään päälle ja korkeintaan murahdetaan jotain....

Ylipäätään se ettei pyydetä anteeksi tai kiitetä juuri missään. Toki pk-seudun nuorissa on havaittavissa positiivista kehitystä tässä suhteessa, mutta noin yleensä..

Tässä nyt tuli ehkä kärjistyksiä, mutta nämä ovat asioita jotka ovat muo todella nyt rassanneet Suomeen palattuani. :evil:


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-02-28 20:06:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 14:55:36
Viestit: 9034
Paikkakunta: Tampere
Lardy bum kirjoitti:
Ja sitten se että jalkakäytävillä, kaduilla, kauppojen käytävillä, missä tahansa, ei anneta toiselle tilaa. Kävellään suorastaan päälle, tönitään toisia, ei oteta toisia huomioon.


Joo, pyörälläkin tottuu ajamaan jalankulkijajoukosta vain läpi, koska ne täyttävät koko jalkakäytävän eivätkä liikahdakaan jos soittaa kelloja. Jalankulkijat ovat kuurosokeita ja autoilijat ovat jalankulkijoita pyörien päällä.

_________________
2003: 161,8 kg :arrow: 2006: 80kg :arrow: 2020: 171 kg
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-03-03 10:32:58 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2006-08-04 08:23:20
Viestit: 76
Suomalaiset ovat hyviä, ahkeria, tunnollisia, täsmällisiä, ammattitaitoisia jne. listaahan voi jatkaa, mutta
pitäisi myös ottaa huomioon, että kaikkialla työnteko ei "toimi" samoin. Siihen täytyy myös osata sopeutua.

_________________
Karppaus aloitettu 1.2.06.
Kasviskalakarppi.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-06-03 23:52:19 
Poissa
punkkarikarppi
punkkarikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-05-05 09:41:08
Viestit: 1749
Paikkakunta: Kallio Ou Jea
Lardy bum kirjoitti:
Suomalaisten röyhkeät tavat tökkivät!


Toinen todella häiritsevä ja ärsyttävä asia suomalaisissa on tuijotus! Tuijotetaan tuntematonta ihmistä päästä varpaisiin kuin halpaa makkaraa. Minusta se on todella röyhkeää ja sopimatonta. (Tosin saksalaiset tuijottavat myös). Itse en edes kehtaisi tuijottaa sillä tavalla. Helsingissä mulkoillaan pahansuopeasti. Turussa ja Tampereella voi saada jopa hymyn ja Turussa eksyneennäköisille tarjotaan opastusta.



Toi tujotus-juttu on niiin totta!! En ollut koskaan tullut ajatelleeksi sitä, ennekuin muutama viikko pitkästä aikaa Helsingissä, mutta ärsyttää kyllä ja kovin. Sporassa jengi mulkoilee kulmien alta ja kadulla vastaantulijat tuijottaa niin, ettei silmät meinaa päässä pysyä. Eikä mitään huomaamattomia vilkaisuja, vaan ihan oikeeta tuijottamista. Silmiin ei kuitenkaan juuri kukaan katso. :roll:

_________________
Melbourne is a tropical London!


Kun paino ei putoa -> scrollaa sivu alas

iHerb-neitsyille ekasta tilauksesta 5 taalaa pois koodilla KOS418


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-06-05 18:32:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 14:55:36
Viestit: 9034
Paikkakunta: Tampere
Hantsu kirjoitti:
"tama puoli on kylla pyorille, sun pitaa kavella tuolla" ja osoitteli rivakasti toista reunaa.. Tuli aika tyhma ja holhottu fiilis, varsinkin kun siella oli ehka 5 kavelijaa ja 2 pyorailijaa kilometrin patkalla.. Oli varmaan hankalaa vaistaa mua siina vaenpaljoudessa.


Monta kertaa on jalankulkija avautunut minulle, että minä olen pyörällä jalkakäytävällä, vaikka olenkin pyörätiellä. Paras tapaus oli kun tyyppi seisoi valtavan katuun maalatun polkupyörän päällä ja väitti että tämä ei ole pyörätie.

Minusta kyllä säännöt on persiistä, ei minulta kysytty kun niitä laadittiin.

_________________
2003: 161,8 kg :arrow: 2006: 80kg :arrow: 2020: 171 kg
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-03-01 15:09:21 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-01-07 21:37:40
Viestit: 171
Suomalaisten sosiaalinen rajoittuneisuus tökkii ja pahasti. Jos meet juttelemaan jollekin tuntemattomalle pubissa/bileissä/koulussa nii saat pitkiä katseita ja yksisanasia vastauksia. Jos tarviit apua tai jos näät jonkun toisen tarviivan, nii ei kannata tosiaankaan pyytää/mennä tarjoomaan apua. Jokainen pärjää yksin, avun pyytäminen on säälittävää ja avun tarjoominen tuputtamista.

_________________
Tarinoin Mustikkametsässä


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-03-09 12:26:38 
Poissa
Rouva Muna
Rouva Muna

Liittynyt: 2008-07-17 22:10:54
Viestit: 5168
Paikkakunta: Helsinki
Venäjä. Väliin tökkii pahastikin suomalaisten rajoittuneisuus, kun kaikki aina ekana kysyy että "oliko kallista" ja kukaan ei sitten halua tehdä "mitään kallista". Kun anteeks vaan, joku manikyyri tai personal trainer tai kolmen lajin ruoka tai baletti, mikä Suomessa on kallista, ei Venäjällä sitä ole (ellei erityisesti halua ja etsi ja hae).

Minua ärsyttää suomalaiset, jotka käy ostaan stockmannilta rasvatonta aspartaamijugurttia ja nyrpistelee nenäänsä venäläisten 4,5%-maitorahkalle ja raejuustolle, ja suurin piirtein oksentaa aina kun huomaavat, että lihassa on läskiä. En kestä niitä, jotka käy lihakaupan sijasta hakemassa vakuumipakattuja marinoituja lihoja ja muita eineksiä, ja samalla tuo kotiin Vaasan Ruispaloja Prismasta kun täällä nyt olis paikallisia tuoreen leivän leipomoitakin. Siksi Koska Suomi On Lottovoitto Maiden Joukossa. Etenkin ruoassa ja kaikkien kemikaalimössöjen (ns. "kosmetiikka" ja "itsensä hemmotteluun käytetyt tuotteet") käyttämisessä oon ite vaan niin lähtökohtasestiki eri linjalla, että välillä hajottaa pahastikin.

Tällä hetkellä onneksi vaan pilke silmäkulmassa. :P 8)

Mie ite hehkun innosta kun täältä saa lihaisaa makkaraa, läskipitoista meetvurstia ja mummot kauppaa marjoja (eikä tasan missään vakuumeissa/yltiösteriileissä minigrip-pusseissa) kadulla. En nyt niin hirveästi aina voi käyttää näitä mahdollisuuksia, kun oon allerginen ja ehin tosi vähän tekemään ruokaa, mutta käynkin sitten ulkona syömässä.

Tällä hetkellä syyllsityn myös suurimpaan syntiin - siitä kun suomalaiset vaan aina valittaa kaikesta. Mikään ei kelpaa - onko minussa jotain vikaa vai onko kaikki vaan keturallaan?

_________________
Älä pilaa ruusunpunaista laalaa-ländiäni, koska se on asennekysymys.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-03-09 13:02:31 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18409
Paikkakunta: Jämtland
Paras ravintolaruoka minkä koskaan olen syönyt oli tosiaan Pietarissa ja on tullut muutamassa maassa kokeiltua. Silloin olin ruotsalaisen porukan kanssa liikkeellä ja muutama naisihminen oli sairastua kun eihän Pietarissa voinut käydä vessassa. Itsellä ei siinä ollut ongelmaa eikä hotellin aamiasmunistakaan saanut salmonellaa vaikka ne ei ihan kengänpohjakypsiksi paistettuja olleetkaan.Joten Pietariin pitäisi kyllä päästä, jotenkin viisumijutut jarruttaa vaikka halustahan se oikeastaan on kiinni.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-04-15 12:05:20 
Poissa
Rouva Muna
Rouva Muna

Liittynyt: 2008-07-17 22:10:54
Viestit: 5168
Paikkakunta: Helsinki
Siinä, kun Suomalaiset esittelevät, että heidän kotimaan pääkaupunki on Hell Seen-ky (nimien ääntäminen englanninnoksittain) tai että ihan tavalliset suomalaiset nimet sanotaan englantilaisittain, esim. jos on kysessä Maria tai Martta tai Kristiina niin se nimi on se Ma'rii'ah, Martha tai Christine...

Ei meidän kielessä oo mitään vikaa ja jos osaa lausua Helsinki ihan oikein ja omalla nimellä on suomenkielinen ääntämysvastine, niin miks ei niitä voi käyttää? Jos nimeni on Anna niin nimeni ei ole Ä-na. :twisted:

_________________
Älä pilaa ruusunpunaista laalaa-ländiäni, koska se on asennekysymys.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-04-26 21:18:27 
Poissa
korpikarppi
korpikarppi

Liittynyt: 2006-02-09 00:48:42
Viestit: 2822
Silloin kun suomalainen sanoo etta Suomi on taysin paska maa ja han mieluummin kuolis kuin muuttais sinne takaisin - varsinkin kun tama kommentti on lausuttu siina vaiheessa kun koko elaman Suomessa asuttuaan on asunut Englannissa muutaman kuukauden.

_________________
Lean body mass is me, fat is ON me.
(Dr Vince Quas)


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 59 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)