Justiinpa justiin...
Kävin taas lukemassa noita ruokailu juttuja ja olen enemmän ja enemmän pyörällä päästäni... Pitäisköhän mun oikeesti hankkia ruoka vaaka ja aloittaa noudattaa kaikkia saantisuosituksia pilkun tarkasti että tästä olis hyötyä... Hetken ainakin yritän vaan tällä oman pään käytöllä vielä.
Eilinen meni aikataulujen suhteen aika hirvittäväksi. Äiteelle jäi kaikki siivoaminen ja minä vaan painoin töitä, tein ruokaa ja sitten yritin kaunistautua jä lähdin illan rientoihin. Herranen aika että saa muuten ihminen paljon iloa irti mennessää hyvin ei omanlaiseensa juttuun mukaan... Tuli meinaan käytyä Sedulan Iskelmäillassa... Huh huh mitä porukkaa!! No, ehkä se johtui pääosin siitä että oli joku kutsuvieras ilta...
No joo, mutta eilisen ruoat meni pääsääntöisesti tuon aamupupeltamisen jälkeen niin, että lounaaksi löydin jääkaapista jonkun päivän ylijääneitä kananpaloja ehkä puolitoista sataa grammaa ja se meni sillä. Sitten valmistin karjalanpaistia (lihat uunissa sipulin ja mausteiden kanssa vedessä muhii kauan) ja tarjoilin äidille ja lapsilleni perunoita lisukkeeksi ja itse söin aimo annoksen parsaa ja kukkakaalia + sitten sitä lihaa. Ja jokavälissä tuli juotua sitä kahvia osin kuohukermalla osin mustana. Ja napsin ehkä sitä valkohomejuustoakin muutaman suupalan.
Iltasella sitten painelin sinne baariin - tuli litkittyä 3 * 12cl valkoviiniä, 3* juomalasi soodavettä ja pikkulasi scumppaa. Ja neljä nachoa ja pari oliivia. Kotiini kun pääsin (melkein junalta juoksin kun oli jo niiin nälkä!) niin söin kinkkuun käärittynä valkohomejuustoa ja rucolaa ja olisko ollut yksi avocadokin? En ole ihan varma...
Aikaisin aamulla heräsin janoon ja join pienen lasin grape mehua ja toisen lasin vettä ja menin takaisin nukkumaan. Sitten kun oikeasti heräsin joskus 8:30 tuli jo niin kiire etten enää syönyt kuin pari siivua voileipäkinkkua suoraan jääkaapista suuhun ja yhden babybel juuston. Katajanokan terminaalissa sitten join kahvin kermalla. Laivalla se noutopöytä oli oikea karppaajan taivas. Kaikkea ihanaa (lohta sushi style, katkarapuja, salaatteja, ihania marinoituja kasviksia, ja jälkkäriksi juustoa), join ruoan kanssa light kolaa ja pienen lasin punkkua juustojen kanssa.
Tallinnassakin meni kokoaika yhdellä lattella ja lasilla kuplavettä, mutta sitten takaisintulomatkalla ei ollut enää noutopöytää, eli alkoi olla vähän ongelmia. Mentiin nuorison kanssa leffahuoneeseen ja ostin itselleni suolapahkinöitä ja tummaa suklaata ja pullon vettä sekä Zero kolaa leffan kanssa. En tosin syönyt kun ehkä kourallisen niitä pähkinöitä ja puolitoista riviä siitä Karl Fazer exclusive Thin Dark 70% suklaasta niin alkoi riittää...
Kotia taas päästiin siinä klo 22 aikoihin, niin vetäisin vielä yhden avocadon ja loput (lähes puolet) President Brie 200g juustosta. Saa nähdä maanantaina kun se vaaka-aika koitaa että mihin suuntaan tässä mennään? Vai mennäänkö minnekään... Nyt taidan kuiteskin mennä nukkumaan ja miettiä syömistä taas huomenna lisää. Pitäis tehdä karppipitsaa, jos vaan frendi miehineen ja lapsineen tulee käymään. Kyseinen frendi on se jolta sain idean ja siis itsekin karppaa.