karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-15 05:03:50

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 77 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-27 22:21:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ei mikään mätä. Karpaasi, dharling, vain se kielteinen suhtautuminen laskuriin. Antaa luonnon lapsen laskeskella niin paljon kuin hyvältä tuntuu.
O:) Elka

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-27 22:25:12 
Poissa
Vastarannan karppi
Vastarannan karppi

karpaasi kirjoitti:
No jos nyt näin alkuun tuntuu grammoilla olevan väliä, niin tässä. 580g kananmunia, 170g amerikan pekonia, 250 g koskenlaskijaa, 2 x 185g tonnikalaa öljyssä, Puolikas jäävuorisalaattia ja puoli kurkkua. Jos on vielä oikein nälkä, niin 500g hiilaritonta alatoopia. Koita välttää kermaa ja smetanaa ihan aluksi.

Oliko tämä ajatelty yhden päivän annokseksi? Voisi ajatella, että kolesterolia tulee kroppaan ainakin hyvin runsaasti tuon kananmunamäärän jälkeen.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-27 22:28:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Einomies kirjoitti:
karpaasi kirjoitti:
No jos nyt näin alkuun tuntuu grammoilla olevan väliä, niin tässä. 580g kananmunia, 170g amerikan pekonia, 250 g koskenlaskijaa, 2 x 185g tonnikalaa öljyssä, Puolikas jäävuorisalaattia ja puoli kurkkua. Jos on vielä oikein nälkä, niin 500g hiilaritonta alatoopia. Koita välttää kermaa ja smetanaa ihan aluksi.

Oliko tämä ajatelty yhden päivän annokseksi? Voisi ajatella, että kolesterolia tulee kroppaan ainakin hyvin runsaasti tuon kananmunamäärän jälkeen.

Hyvä, että riittävästi, sitä tarvitaan.

:twisted: Elka

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-28 00:15:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Einomies kirjoitti:
karpaasi kirjoitti:

*avaa suunsa* ... *sulkee suunsa*

*synkkää mutinaa kuuluu jostain Oulusta päin*

Alankos minä vai alkaakos joku muu? No jos minä alotan.

Korresterrooli: elintärkeä substanssi. Jos sitä et saa, elimistö sitä tekee. Kierrätetään btw sappihappojen muodossa suolistoon ruoka-aineiden imeytymisen helpottamista varten eritettynä takaisin ohutsuolen lopussa noin 95%:sti, tms., jos muisti oikein pelaa. Jos syöt sitä enemmän, tarvii sitä tehdä vähemmän. Nerokasta, eikö? Geneettisen virheen omaava, joka ei moista "vaarallista" materiaalia valmista (ai niin, katos elimistö valmistaa korresterroolia aika paljon iha itte), jos nyt sattuu hengissä pysymään, on pahasti kehitysvammainen ja tarvii korresterroolilisää ravintoonsa (tai sitten jumalattomasti kananmunia) että pysyy etes jotenkin hengissä, ja infektiot yms. kivat rauhoittuvat edes vähänkään.

"Korresterrooli": turhantärkeä verenmittausarvo (kulukeepi myös nimellä HDL-, LDL-, yms.-korresterrooli). Ei ole missään tekemisissä ravinnon korresterroolin (siis sen OIKEAN) kanssa. Eikä kyllä juurikaan elimistönkään, muuta kuin että jokaisessa rasva-aineita kuljettavassa partikkelissa tuppaa olemaan korresterroolia (siis sitä oikeeta) mukanaan. Joku neropatti (lue = idiootti) joskus keksi, että hei, näissä partikkeleissa on korresterroolia, eli jos syö sitä nii näitä varmaa tulee lisää! Mutta kun ei se mene niin! Ei sitten tippaakaan! Ei edes korresterroolinhitusenkaan verran edes olla LÄHELLÄKÄÄN. Isoherra Framinghamin tutkimuksesta tämän parhaiten tutkimuksestaan kiteytti (vapaa käännös): "Kuka söi ennemmä tyydyttynneitä rasvoi ja korresterroolia, ja eniten kaloreita, hällä matalimmat veren "korresterrooliarvot" (kääntäjän lisäämät lainausmerkit kuvaavat nyt sitä ei-korresterroolia)." Oli siin herran lausunnos muutakhin, mutta en minä nyt jaksa kaikkea muistaa/katsoa. Ihan "väärin" ne meni muutkin löydökset tästä tutkimuksesta, jota sitten jostain ihmeen väännöstä johtuen hehkutettiin todisteena korresterroolin vaarallisuudesta...

Toisin kuin uskot(eltu sinulle on), ei tämä(kääääääääääään) homma mene niinkuin "rasva on saatanallista pröystäilyä/irstailua/moraalittomuutta eikä siihen saa koskea saati sitä syödä" irvailijat ovat meitä poloisia "valistaneet".

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-28 00:31:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mä en pysty lopettamaan tätä käkätystä, hitto teidän kanssanne siellä :lol:
Olette te kanssa yksiä jänkkiä, siis sillee hauskassa mielessä =D>

Tekee tenän yksikin muna päivässä saatikaan sitten yli 500g, ennemminkin minä nyt pelkään että vedän liian alakanttia.
Kysyin sen vuoksi ylärajoja et jos tulee pahapäivä ja sorrun ylimääräiseen juustokasaan, niin en sitten syyllisyyden tuskissani pilaa koko juttua.

En minä enää muista edes mitä kysyin, mutta nyt tuntuu kaikki kristallin kirkkaalta jostain kumman syystä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-28 11:18:58 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Lainaa:
ja sorrun ylimääräiseen juustokasaan,

Juustoon ei alakarpatessa sorruta, siitä nautitaan. Se ei siis ole kiellettyä, joskin joillain se saattaa aiheuttaa jumitusta.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-28 13:29:36 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

EINOMIES: Vastako nyt tajusit, että useat tällä foorumilla syövät ihan SYNTISEN paljon kananmunia ja myös kaikkea muuta kivaa, jonka muka pitäisi nostaa kolesterolia.

Minäkin olen yksi sellainen henkilö - eivät kolesteroli- ja varsinkin triglyseridiarvoni ole koskaan olleet niin hyviä kuin alakarpatessa!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-28 13:37:15 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Vähintään kaksi munaa päivässä, ja pekoniakin usein! :twisted:

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-28 15:17:01 
Poissa
Vastarannan karppi
Vastarannan karppi

Mirka kirjoitti:
Vähintään kaksi munaa päivässä...

Kaksi munaa on kuitenkin aika paljon vähemmän kuin tuo 580 g, jos nyt eivät ihan saatanallisia yksilöitä ole. :)

En minäkään tuota kahta munaa päivässä ole koskaan isona määränä pitänyt, mutta yli viittä en ole koskaan päivässä syönyt koska se mielestäni on jo liikaa. Sitä en tiedä onko sillä tai millään vaikutusta mun veriarvoihin, mutta kaikkien tähän asti opittujen seikkojen perusteella olen ajatellut, että suurempi määrä ei enää voi olla terveellistä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-28 15:24:13 
Poissa
Vastarannan karppi
Vastarannan karppi

ilkka kirjoitti:
*avaa suunsa* ... *sulkee suunsa*

*synkkää mutinaa kuuluu jostain Oulusta päin*

Alankos minä vai alkaakos joku muu? No jos minä alotan.

Korresterrooli: elintärkeä substanssi.

[clip]

...meitä poloisia "valistaneet".

Monessako promillessa tuon olit kirjoittanut vai onko tuollainen kirjoitustyyli vaan sinulle tyypillistä (en ole vielä kovin kauaa ehtinyt kirjoituksiasi seurailla, joten en vielä tiedä)?

Jos(kun) joku vetää hernettä nenään mun kirjoituksista ja ulosannistani, niin tuollainen tyyli on omiaan saamaan mun adrenaliinitasot taatusti epäterveellisen korkeiksi. :twisted:

Viestin otsikko: ja taas mennään
ViestiLähetetty: 2004-08-28 16:35:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Siis mulla on nyt varmaan vähän kieroutunut asenne tähän low carb juttuun, kun musta tuntuu nyt ihan syntiseltä asialta käyttää kaalia (170g) sekä porkkanaa (30g) ja sipulia (30g)...teen siis kaalipataa täällä :)
En minä tiedä mistä tämä asenne on tullut, olenhan lukenut Atkinsia.
Kun olin aikaisemmin joskun samalla "kuurilla" (lue elämäntavalla 8) ) vedin noi hiilarit alle 5g ja luulin, että niin kuuluukin tehdä aktiivivaiheessa tai ainakin, että silloin paino putoaa paremmin ja nopeammin.
Varmaan tässä on vaikuttaneet lehtien otsikot ja jutut jossa toitotetaan isolla, että saat syödä lihaa, juustoa ja munia mielin määrin.

Eli siis EIKÖ OLEKKIN TARKOITUS ETTÄ KASVIKSIA SYÖDÄÄN jopa tässä vauhdikkaassa alkuvaiheessa, kunhan pysytään alle 20g hiilari määrissä/ per päivä?

FINELLIN TAULUKKO, eikö siinä tietenkin katsota kohtaa hiilihydraatit imeytyvät eikä hiilihydraatit erotuksena? Ei tarvitse selittää niiden eroavaisuuksia...se lukee siellä, mutta haluan nyt joka asiaan kaksinkertaisen vahvistuksen näin alussa 8-[ , joten KESTÄKÄÄ GURUT...

Sit onko tuo OLVIN KEVYTOLO ihan ok vai olisiko muita parempia vaihtoehtoja, enkä tarkoita nyt makueroja?

p.s kyllä minä tästä vielä rauhoitun näiden kysymyksieni kanssa, hope so!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-28 16:56:06 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Minä onnistuin hyvin n. 40 päivähiilarilla, ja kasviksia nimenomaan runsaasti syöden! Olen pitänyt puolta kiloa kasviksia päivässä miniminä.
Vissyistä runsasnatriumiset imeytyvät parhaiten, eli perus-Olvi tai Hartwall Original.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-28 17:48:51 
Poissa
ylläpitokarppi
ylläpitokarppi

Siis, nimenomaan. Tarkoitus olis kehittää suorastaan kasvishimo, jotta höyrytetty parsa- ja kukkakaali maistuisuvat voinokareen kera taivaalta. Aluksi niitä ei saa Tarpeeksi, ja kun viikko viikolta saaa lisätä lisää hiilareita ja yhä ketoosi kolisee liuskassa... ehkä 100 grammaa lisää marjoja, ehkä pari desiä lisää parsakaalia lounaalla... kasviskset alkaa näytellä uutta, hyvämakuista, himottavaa, ihanaa, täydellistä hurmiota :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-28 19:01:58 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Mirka kirjoitti:
Vissyistä runsasnatriumiset imeytyvät parhaiten, eli perus-Olvi tai Hartwall Original.

Siis tuohon kyllä haluan perustellun selityksen! imeytyy mihin... *naur*

Mitä kautta ajattelit vähänatriumisten kulkevan, entä veden........haloo!!

Viestin otsikko: Re: ja taas mennään
ViestiLähetetty: 2004-08-28 19:11:49 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

naturechild kirjoitti:
Siis mulla on nyt varmaan vähän kieroutunut asenne tähän low carb juttuun, kun musta tuntuu nyt ihan syntiseltä asialta käyttää kaalia (170g) sekä porkkanaa (30g) ja sipulia (30g)...teen siis kaalipataa täällä :)
En minä tiedä mistä tämä asenne on tullut, olenhan lukenut Atkinsia.
Kun olin aikaisemmin joskun samalla "kuurilla" (lue elämäntavalla 8) ) vedin noi hiilarit alle 5g ja luulin, että niin kuuluukin tehdä aktiivivaiheessa tai ainakin, että silloin paino putoaa paremmin ja nopeammin.
Varmaan tässä on vaikuttaneet lehtien otsikot ja jutut jossa toitotetaan isolla, että saat syödä lihaa, juustoa ja munia mielin määrin.

Eli siis EIKÖ OLEKKIN TARKOITUS ETTÄ KASVIKSIA SYÖDÄÄN jopa tässä vauhdikkaassa alkuvaiheessa, kunhan pysytään alle 20g hiilari määrissä/ per päivä?

FINELLIN TAULUKKO, eikö siinä tietenkin katsota kohtaa hiilihydraatit imeytyvät eikä hiilihydraatit erotuksena? Ei tarvitse selittää niiden eroavaisuuksia...se lukee siellä, mutta haluan nyt joka asiaan kaksinkertaisen vahvistuksen näin alussa 8-[ , joten KESTÄKÄÄ GURUT...

Sit onko tuo OLVIN KEVYTOLO ihan ok vai olisiko muita parempia vaihtoehtoja, enkä tarkoita nyt makueroja?

p.s kyllä minä tästä vielä rauhoitun näiden kysymyksieni kanssa, hope so!

Lähes kaikille imisille alle 20-25g hiilareita on ketogeeninen.

ainakin minä luen imeytyvän hiilarimäärän.

Kasviksia niin paljon kuin suinkin siihen hiilarimäärään aina ollaan kuin niukilla hiilareilla tahansa. On paljon kasviksia joiden hiilarit on hyvin alhaset. Joten niitä saa syödä uskomatoman reippaasti ja silti pysyy aineenvaihdunta ketona.. (onkohan muuten niin etä oikeastaan ihmisen aineenvaihdunnalle alunperin sopisikin ketoosi paremmin kuin normaali...noin niinkun esihistoriallisesti vaan tuli mieleen...eli sehän vissiin oikea luomutila ihmiselle...meniköhän nyt överiksi mutta kuitenkin *wirn*)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-28 19:47:10 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Nesteen imeytyminen, perustuu tutkimukseen, nyt en ennätä etsiä lähdeviitettä. Suolan elikä natriumin liikasaanti ei Heikkilän mukaan ole juurikaan ongelma silloin, kun hiilarisaanti on vähäinen.

Ketoosissa useimmat pysyvät kun hiilarit ovat alle 100 g päivä. Mikä on käytännön vaikutus painonpudotukseen, siitä en tiedä että olisi tutkimustietoa. Siis onko eroa, onko hiilareita 25 tai 90. Paras kokeilla kunkin tykönään, minusta.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-28 20:05:02 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Mirka kirjoitti:
Nesteen imeytyminen, perustuu tutkimukseen, nyt en ennätä etsiä lähdeviitettä. Suolan elikä natriumin liikasaanti ei Heikkilän mukaan ole juurikaan ongelma silloin, kun hiilarisaanti on vähäinen.

Juu, heillilä saa ihan vapaasti olla tuota mieltä. Kivennäisvedet on ihan hyvä elektrolyyttien lähde, magn ja kalium osalta....miksei natriuminkin silloin kun siitä pulaa, normaalitilanteissa ei ole. Urheilussa ja helteillä jne erikoistilanteissa eri asia.

En usko että juotu vesi jäisi kellumaan mahaan imeytymättä jos elimistössä on tarve vedestä. onko veden imeytyminen jossain tilanteessa ongelma? Mie ainakin viskaan sen suolan paljon mieluummin pihviin kuin juomaani veteen. No makuasia tietenkin mutta tuo imeytymisjuttu edelleen ihmetyttää ja se että mihin se oikeastaan liittyy... mulle ei ainakaan vesi ole jääny mahaan. Se on siirtynyt elimistöön ja sitten munuaisten ja ihon sekä hengityksen kautta pihalle. *nauraa*

Joissain erikoistilanyteissa asia voi olla merkityksellinen sikäli että jos elimistössä on pula suolasta...ja nesteestä...jos on voimakas pula natriumista... mitenkähän elimistö sillon suhtautuu raakaan veteen...hmm

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-28 20:43:54 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

:lol: Saatat hyvin olla oikeassa...

--------
Mistä minä tietäisin mitä mieltä olen?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-28 20:56:58 
Poissa
prinssieversti
prinssieversti

Mirka kirjoitti:
--------
Mistä minä tietäisin mitä mieltä olen?

Ha! Minä ainakin kysyn vaimokullalta, "when in doubt" :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-28 23:40:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Einomies kirjoitti:
Monessako promillessa tuon olit kirjoittanut vai onko tuollainen kirjoitustyyli vaan sinulle tyypillistä (en ole vielä kovin kauaa ehtinyt kirjoituksiasi seurailla, joten en vielä tiedä)?

Jos(kun) joku vetää hernettä nenään mun kirjoituksista ja ulosannistani, niin tuollainen tyyli on omiaan saamaan mun adrenaliinitasot taatusti epäterveellisen korkeiksi. :twisted:

No kovimpas otit henkilökohtaisesti, koira, kalikka, ulahdus, tms.?

Mutta eipä minua hirveänä "juuri sinä" tai "juuri sinun jutut" mitenkään liikuttaneet, vaan tuo vanha korrrrrresterroollllli-kammo on vain jo niin tylsä tapahtuma vatkata yhä uudelleen ja uudelleen lävitse.

Jos haluat lukia "kiltimpänä" versiona, ei muutakuin Malcolm McKendrick ja thincs.org hakukoneeseen ja menoksi.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 77 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00