karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 10:27:30

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Pohjoismaitten karpeille
ViestiLähetetty: 2009-09-05 23:48:49 
Poissa
modekarppi
modekarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-22 12:24:33
Viestit: 7042
Paikkakunta: Jatkuvasti maailmalla
Tässä siis uusi osio heille, jotka ko. maissa asuvat, ja miksei muillekin.

_________________
What happened to the butcher who backed into his meat grinder? He got a little behind in his work.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pohjoismaitten karpeille
ViestiLähetetty: 2009-09-06 00:26:00 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-08-31 20:26:46
Viestit: 334
Paikkakunta: Naapurimaa
Kiitoksia uudesta omasta topikista, toivottavasti joku muukin kirjoittelee, ettei mene monologiksi :) Täällä Ruotsissahan LCHF taitaa olla jo aika suosittua ja suomalaisia on paljon, joten luulisi, että muitakin ruotsinsuomalaiskarppeja olisi lammikossa.

Ainakin ensivaikutelma on, että sopivaa ruokaa on tarjolla paljon ja edullisesti, esim. maitotuotteet ja vihannekset ovat aika halpoja täällä. Ja tumman suklaan makuvalikoima on hulppea ja siinäkin sarjassa on paljon Suomea halvempia tuotteita :D Varsinaista opiskelijaruokailua ei ole, joten omilla eväillä mennään, mutta niin tein Suomessakin useimmiten. Täytyypä katsoa, jos tulisi joskus tilaisuus kuunnella Annika Dahlqvistin luentoa tms. Tukholmassahan on 3.10. LCHF-konferenssi, mutta silloin olen sattumoisin juuri Suomessa, joten en pääse osallistumaan.

Yksi juttu mitä olen yrittänyt metsästää on silikoninen höyrytyssiivilä, jonka voi laittaa kattilaan, ettei vihannekset lillu vedessä. Åhlénsilla oli, mutta maksoi jotain 210 kruunua :shock: Clas Ohlsonilta en löytänyt, enkä lähimarketista. Metallista en viitsisi ostaa, kun ainoa kattilani on teflonia. Onkohan ne Suomessakin niin kalliita vai kannattaiskohan ostaa sieltä, kun menen seuraavan kerran käymään? Muistelisin ainakin Prismassa joskus nähneeni sellaisen, mutta en muista hintaa.

Onko joku ostanut Tukholmassa kookosöljyä? Onko täällä ylipäätään jotain Ruohonjuuren tyyppistä kauppaa? Nettikauppakin toki käy. Itse löysin googlettamalla vain jonkun, missä puolen litran purkki oli 170 kruunua eli kallista...


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pohjoismaitten karpeille
ViestiLähetetty: 2009-09-06 00:43:30 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2007-01-06 16:47:44
Viestit: 42
Paikkakunta: Ulkomailla!
Loistavaa, tämä tuli aivan kuin tilauksesta, ja ainakin Kaneelin viestistä päätellen tulee varmasti monia kiinnostavia kauppareissuja eteen muutaman viikon päästä :mrgreen:
Voisin itseasiassa pitää silmät ja korvat auki ja raportoida mikäli silikonisia höyrystyssiivilöitä osuu kohdalle - olivat ne sitten suomessa tai ruotsissa. En millään keksi mikä se on ruotsiksi, hakusana "ångsil" ei tuo montaa osumaa googlessa :( yhdellä "ånga grönsaker" haulla tuli osuma jossa oli kommentti että Ikeasta saa hyvän setin hintaan 39 SEK - tosin ei mitään tietoa tuotteen yksityiskohdista.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pohjoismaitten karpeille
ViestiLähetetty: 2009-09-22 17:16:20 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Minä olen asunut Ruotsissa jo 21 vuotta, asun Jämtlanissa sellaisen ison erämaan reunassa tosi pienessä kylässä. Olen maalta kotoisin ja tuntui että pitäisi taas päästä luontoa lähemmäksi, tosin kaverit Helsingissä ennustivat että vuoden jälkeen palaan taas niille kulmille, mutta niin on vain aika täällä mennyt ja nyt kun olen eläkkeellä niin veroteknisestikin se Suomeen muutto olisi melko huono vaihtoehto. Joten tänne varmaan jääkin, tällä seudulla on aika vähän suomalaisia joten yritän jo kielen ylläpidon kannalta pitää enemmän yhteyksiä sinne vanhaan kotimaahan kuin työssäoloaikana.
Karpannut olen puolitoista vuotta, terveyshyötyjä on monta.
Tuossa kävin juuri metsässä hakemassa pari litraa puolukoita ja leppärouskuja ja suppilovahveroita muhennokseksi.
Täällä näkyy LCHF aika paljon keskusteluissa, mutta kyllä se virallisterveellinen terveyskeskuksissa edelleen pätee, Annika Dahlkvist on välillä melko riepoteltavana ja sitä uskovaiskorttia heilutellaan.
Mutta kyllä se karppaus leviää, monta tuttua aloittanut tänä kesänä ja heillä menee hyvin.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pohjoismaitten karpeille
ViestiLähetetty: 2009-09-22 18:13:22 
Poissa
modekarppi
modekarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-22 12:24:33
Viestit: 7042
Paikkakunta: Jatkuvasti maailmalla
Kaneel kirjoitti:
Yksi juttu mitä olen yrittänyt metsästää on silikoninen höyrytyssiivilä, jonka voi laittaa kattilaan, ettei vihannekset lillu vedessä. Åhlénsilla oli, mutta maksoi jotain 210 kruunua :shock: Clas Ohlsonilta en löytänyt, enkä lähimarketista. Metallista en viitsisi ostaa, kun ainoa kattilani on teflonia. Onkohan ne Suomessakin niin kalliita vai kannattaiskohan ostaa sieltä, kun menen seuraavan kerran käymään? Muistelisin ainakin Prismassa joskus nähneeni sellaisen, mutta en muista hintaa.


Mulla on Sagaformin kokoontaittuva silikonilävikkö. Täältä voisi löytyö jälleenmyyjiä Ruotsissa: http://www.sagaform.se/index.php?id=52

Täällä näyttää olevan ihan kohtuuhintaisia silikoniläviköitä: http://www.heirol.fi/www/page.php?id=187 Ehkä joku tuttu voi avittaa sellaisen hankkimisessa, tai ehkäpä voisivat toimittaa postitse?

Täältä saa tilaamalla postitse: http://www.ultimathule.fi/product_catal ... =42&page=2

Silikonihöyrytin tilaamalla: http://www.lumenex.fi/tuotteet/KEITTIOV ... eet?page=2

Yleisesti ottaen nuo silikoniset keittiöjutskat eivät mielestäni ole niinkään halpoja, mutta yksi mukava puoli on se, että esim. kulhot voi taittaa esim. haitarille säilytystä varten.

_________________
What happened to the butcher who backed into his meat grinder? He got a little behind in his work.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pohjoismaitten karpeille
ViestiLähetetty: 2009-09-22 23:46:04 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-08-31 20:26:46
Viestit: 334
Paikkakunta: Naapurimaa
Oi kiitos, Dzinni! Sleekstor on juuri sellainen, minkä haluaisin. Tuo firma näyttää olevan Turussa, minne olen menossa ensi viikolla, joten jos en löydä jostain marketista tuohon hintaan, niin soittelenpa tuonne ja käyn hakemassa. On kuitenkin n. 5 € halvempi kuin Åhlénsilla. Ultimathulessa oli pari euroa halvemmalla, mutta enpä taida Sodankylään mennä hakemaan, postikulut huomioon ottaen saan Turusta samaan hintaan :)

Tuon Heirolin sivuilta en kyllä löytänyt mitään hintoja, mutta siinä luki, että tuotteita myydään Prismoissa, joten katsastan sitten sieltä. Tuollainen lävikkökin varmaan sopii höyrytykseen, se on kai samanlaista materiaalia kuin muutkin silikonituotteet?! Jee, ehkä pian tulee taas syödyksi enemmän lämpimiä kasviksia ja varsinkin juureksia, kun keittäminen ja paistaminen ei ole oikein innostanut. Oon sitten vaan rouskinut raakoja kasviksia ja punajuuret nököttää jääkaapin perukoilla...

_________________
Syksy 2010: 66kg --> 60 kg, napa 85,5 cm --> 80 cm
Kaneel humpuukilla hotiksi!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pohjoismaitten karpeille
ViestiLähetetty: 2009-09-23 07:29:11 
Poissa
modekarppi
modekarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-22 12:24:33
Viestit: 7042
Paikkakunta: Jatkuvasti maailmalla
Kaneel kirjoitti:
Oi kiitos, Dzinni! Sleekstor on juuri sellainen, minkä haluaisin. Tuo firma näyttää olevan Turussa, minne olen menossa ensi viikolla, joten jos en löydä jostain marketista tuohon hintaan, niin soittelenpa tuonne ja käyn hakemassa.


Varmaan on sopivin malli höyrytykseen.

Huomasithan lukea toimituksista...

Minimitilaus 15 Euroa ja "Myös nouto on mahdollinen erikseen sovittavana ajankohtana. Muista silloin merkitä puhelinnumero tilauslomakkeeseen, että voimme ottaa yhteyttä." Toimitukset 1-4 vkoa.

Sinuna tilaisin nyt ja kävisin ensi viikolla Turussa ollessasi vaan noutamassa sen. Helpointa.

_________________
What happened to the butcher who backed into his meat grinder? He got a little behind in his work.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pohjoismaitten karpeille
ViestiLähetetty: 2011-03-01 21:00:10 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-08-31 20:26:46
Viestit: 334
Paikkakunta: Naapurimaa
Ajattelin vaan hihkaista, että olen taas Ruotsissa :) Olin syksyn poissa, mutta olen palannut ja aion olla tämän vuoden loppuun asti ainakin. Onkos täällä Tukholman seudulla muita?

Aijoo, sen Sleekstorin ostin kauan sitten Helsingin Sokokselta ;)

_________________
Syksy 2010: 66kg --> 60 kg, napa 85,5 cm --> 80 cm
Kaneel humpuukilla hotiksi!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pohjoismaitten karpeille
ViestiLähetetty: 2011-03-20 13:49:06 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2011-02-14 16:09:28
Viestit: 110
Heip!

Täällä ilmottautuu yksi Tukholman alueen aloittelija karppi :). Missäpä päin asustat Kaneel?

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pohjoismaitten karpeille
ViestiLähetetty: 2011-03-20 18:40:07 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-08-31 20:26:46
Viestit: 334
Paikkakunta: Naapurimaa
Hei Carboholic! Lidingössä majailen tällä hetkellä. Entäs sinä?

_________________
Syksy 2010: 66kg --> 60 kg, napa 85,5 cm --> 80 cm
Kaneel humpuukilla hotiksi!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pohjoismaitten karpeille
ViestiLähetetty: 2011-03-20 19:11:32 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2011-02-14 16:09:28
Viestit: 110
Farstassa on tullu asuttua 5 vuotta :). Onkohan täällä muita Tukholman asukkeja?

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pohjoismaitten karpeille
ViestiLähetetty: 2011-10-20 06:44:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-09-11 13:26:15
Viestit: 1268
Onkohan tämä ketju jo kuollut? :roll:

Itse asustelen Huddingessa.

Muita langoilla vielä?


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pohjoismaitten karpeille
ViestiLähetetty: 2012-02-05 22:07:20 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2012-01-17 00:26:21
Viestit: 1
Paikkakunta: Tukholma
Tääl yks karppi äiti Tukholmasta 8)

_________________
When friends tell you how awesome you look, drop the "I still have more to go" crap. You worked hard and you deserve the compliment!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pohjoismaitten karpeille
ViestiLähetetty: 2012-06-01 09:03:16 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-10-10 07:35:11
Viestit: 55
Hejssan kaikille! Kuinka moni asuu Tukholmassa? Oon 19 vuotias naisenalku muuttamassa parin viikon päästä työskentelemään Tukholman lähettyville ja olisi mahtavaa saada kontakteja karppimielisistä ihmisistä :D Tukholmalaiset siis pistäkää viestiä!


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)