karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-25 08:10:52

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4732 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 167 68 69 70 71237 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2016-04-28 17:09:37 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
"Kannattaa käyttää reilusti tyydyttynyttä eläinrasvaa aloittaen oman vyötärön seudulle kertyneestä". Tuollainen ilmeisen oikea havainto sisältyi Land.se:n juuttuun aikaisemmin tässä ketjussa käsitellystä Newcastlen tutkimuksesta, jossa tyypin 2 diabetes saatiin remissioon ketogeenusella erittäin vähäenergiaisella VLCD-oussidieetillä.

Erik Edlund: Ketogen extrem lågkalorikost ger bättre hälsa hos sockersjuka, diabetiker typ 2

Edlund kirjoitti pari muutakin blogiartikkelia tuosta VLCD-tutkimuksesta ja siitä kuinka sen tulokset tukevat LCHF-ruokavaliota diabetesruokavaliona.

Ketogen extrem lågkalorikost ger bättre hälsa hos sockersjuka, diabetiker typ 2

Kort presentation av vLCD-studien


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-04-30 10:42:48 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
New York Timeskin ihmetteli kuin härkä uutta veräjää sitä, että VLCD-tutkimus tuo muka jotain uutta toivoa tyypin 2 diabeteksen saamisesta remissioon

NYT: Hope for Reversing Type 2 Diabetes

Lainaa:
But new research raises the tantalizing possibility that drastic changes in diet may reverse the disease in some people.

Eihän se nyt lempo soikoon mitään uutta tietoa ole, että hiilareita (ja vähän protkujakin) rajoittamalla T2DM:n saa remissioon. Eikä siihen todellakaan mitään VLCD-pusseja tarvita.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-04-30 12:20:57 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Jatkuvasti verensokeria mittavan vempaimen käyttöön liittyy sellainen vaara, että sen käyttäjät saattavat huomata miten hyvin verensokeri pysyy kurissa hiilareita rajoittamalla ja miten iloisesti se pompsahtaa pyhää kokojyväleipää puraisemalla. Siksi niitä ei Suomessa myydä yksityisille.

Timo Kuusela kirjoitti VHH-terveysravinto-sivustolla:

Lainaa:
Abbottin Suomen myyntipolitiikan vuoksi on syytä esittää kritiikkiä "ei myydä yksityisille". Se ei heijasta nykypäivän eurooppalaista käytäntöä. Päinvastoin se vahvistaa sitä käytäntöä, että Suomi on mitä suuremmassa määrin kontrolliyhteiskunta (miltä taholta se sitten tulleekaan) - menneiden vuosikymmenten tavalla.

Suomen korkeat diabetes-luvut (erik. T2D) kannustavat kehittelemään muita ABBOTT FreeStyle Libre hankintakanavia.

Abbottin nettikaupasta vempaimen kuienkin sai hankituksi, mikä vihjeenä kerrotakoon.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-04-30 16:33:54 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Suomen käypähoitokoplan virallinen oppi kuuluu, että diabetes aiheutuu lihavuudesta. Ei aiheudu, vaan lihavuus ja diabetes korreloivat sen takia, että molempien metaboliseen oireyhtymään kuuluvirn ongelmien takana on sama perussyy: liiallinen hiilarikuormitus. Hiilarimättö voi aiheuttaa diabeteksen ilman lihavuuttakin.

Yhdysvalloissa on havaittu, että nuoret JA HOIKAT aasialaistaustaiset amerikkalaiset sairastuvat yhä useammn diabetekseen.Miksi? He syövät roskaruokaa ja juovat sokerilimuja eivätkä treenanneet .

Los Angeles Times: Doctors' message to Asian Americans: Watch out for diabetes even if you're young and thin

Lainaa:
Sinha studied which patients were usually diagnosed with Type 2 diabetes: they were at least middle-aged, ate too much fast food, drank soda and didn't exercise.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-04-30 16:53:33 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Marioka Sboros: Lääkärit kapinaan uskonkappaletta vastaan

Lainaa:
If you read nothing else today, scroll down to click on the link to a powerful blog by brave British GP Dr Joanne McCormack. In it, she explains why she openly advocates low-carb, high-fat (LCHF) food as medicine for diabetes and other serious disease in defiance of official dietary guidelines.

Saammeko esitellä lääkärin, joka ajattelee omilla aivoillaan ja toivoo sinunkin käyttävän omiasi

Joanne McCormack suosittelee tyypin 2 diabeetikoille
Paljastus: show
rasvakarppausta (LCHF)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-05-01 17:51:50 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Diabetesliitto ja Iltalehti vetävät mutkat suoriksi:

Tutkimus vahvistaa syyn, miksi Venäjällä on vähemmän allergioita ja tyypin 1 diabetesta kuin Suomessa

Tutkija:

Lainaa:
Mikäli havaittujen suolistomikrobiston muutosten yhteys immuunivälitteisten sairauksien syntyyn voidaan vahvistaa tulevissa tutkimuksissa...


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-05-02 17:40:15 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Diabetesläkemedel dubblerar risken för amputation


Annika Dahlqvist kertoo saneensa lääkeyhtiö Janssenilta kirjeen, jossa kerrotaan, että sen Suomessakin käytössä oleva tyypin 2 diabeteksen hoitoon hyväksynnän saanut Invokana-niminen lääke (vaikuttava aine kanagliflotsiini) nostaa amputaatioriskin vaatimattomasti KAKSINKERTAISEKSI. Aikaisemmin on tiedetty, että kyseinen lääke nostaa riskiä sairastua virtsatietulehdukseen. Mainio lääke?

Invokana estää munuaistiehyissä glukoosin imeytymistä takaisin verenkiertoon ja auttaa siten pissaamaan glukoosia pois elimistöstä.

Jos haluaa pitää varpaansai ja välttää jatkuvat virtsatietulehdukset, kannattaa hoitaa tyypin 2 diabetesta mieluummin karppausruokavaliolla kuin glukoosinpoistajalla.

Lääkkeen on kehuttu myös laihduttavan. Kyllähän ruumiin paino putoaa, kun varpaita leikellään.

Miksi pitäisi syödä verensokeria nostavaa ruokaa ja sitten pissata sitä sokeria terveytensä uhalla vesssanpyttyyn? Eikö oli fiksumpaa syödä ruokaa, joka ei liiaksi nosta verensokeria? Ai niin, siitähän eivät lääketehtaat hyötyisi mitään. Ne päinvastoin menettäisivät, kun tuollainen ruokavalio on muutenkin hyväksi terveydelle.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-05-02 18:20:02 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
^Yhtiön verkkosivulla on näkyvä varoitus Invokanan haittavaikutuksista. Amputaatioriskin noususta siinä ei toistaiseksi ole mainintaa.

IMPORTANT SAFETY INFORMATION

Lainaa:
INVOKANA® can cause important side effects, including:

•Dehydration (the loss of body water and salt), which may cause you to feel dizzy, faint, lightheaded, or weak, especially when you stand up (orthostatic hypotension). You may be at higher risk of dehydration if you have low blood pressure, take medicines to lower your blood pressure (including diuretics [water pills]), are on a low sodium (salt) diet, have kidney problems, or are 65 years of age or older

•Vaginal yeast infection. Women who take INVOKANA® may get vaginal yeast infections. Symptoms include: vaginal odor, white or yellowish vaginal discharge (discharge may be lumpy or look like cottage cheese), or vaginal itching

•Yeast infection of the penis (balanitis or balanoposthitis). Men who take INVOKANA® may get a yeast infection of the skin around the penis. Symptoms include: redness, itching, or swelling of the penis; rash of the penis; foul-smelling discharge from the penis; or pain in the skin around penis

Talk to your doctor about what to do if you get symptoms of a yeast infection of the vagina or penis.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-05-03 10:35:14 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
HbA1c on edelleen terveen tasolla. Muutkin laboratorioarvot ovat edelleen erittäin OK. Vaaka näyttää täsmälleen samoja lukemia kuin neljä kuukautta sitten. Aikaisemmin pudonneet kilot ovat pysynet poissa. Päätän olla huolestumatta siitä, että kaunpungilla kerrotaan hiilihydraatti-insuliinihypoteesin kaatuneen ja että ruotsalainen pakkotoistoaddikti Jacon Gudiol kirjoittaa, että ”den ultimata” studien visar att en ketogen kost inte har någon effekt.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-05-03 12:17:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2012-05-23 13:34:12
Viestit: 826
Erittän hiilaripitoinen ruoka saa juurikin ne vääränlaiset hiivat ja bakteerit viihtymään. Vihannekset luovat taas hyvää ympäristöä. Rasva lienee siis melko neutraali tässä suhteessa, joten sitä sietää syödä.

Lienee myös terveellistä olla tekemisissä eläinten kanssa, saa laajan kirjon bakteereja. Koiratkin syövät toistensa kakkaa toisinaan, kai siihenkin on joku luonnollinen syy? Ehkäpä se on sama syy kuin vuorigorilloilla, jotka syövät omaa kakkaansa? Ruuansulatuksellinen syy.

Uskon, että suolistolla on suuri yhteys kaikkeen sairastamiseen! Aivan kaikkeen. Yhden autoimmuunisairauden saaneella onkin suurentunut riski saada myös toinen. Ainakin näin on, jos se ensimmäinen on tulehduksellinen suolistosairaus. Sitä seuraavat erilaiset autoimmuunitulehdukset kilpirauhasta ja reumaa myöten ja mm. 2-tyypin diabetes.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-05-03 12:39:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Leenuliinutiinu kirjoitti:
Lienee myös terveellistä olla tekemisissä eläinten kanssa, saa laajan kirjon bakteereja. Koiratkin syövät toistensa kakkaa toisinaan, kai siihenkin on joku luonnollinen syy? Ehkäpä se on sama syy kuin vuorigorilloilla, jotka syövät omaa kakkaansa? Ruuansulatuksellinen syy.


Koirien syy syödä kakkaa on se, että jos vain kakka vaikuttaa ravinteikkaalta, se kannattaa syödä kun omaa raadonsyöjä-tasoisen maksan joka ei vähästä hätkähdä. Perinteisesti elävät eskimot eivät ole koskaan tarvinneet puuseetä, koska koirat syövät myös ihmisten kakat innolla. :D

Gorillat ja kaniinit puolestaan syövät kakkaansa koska ovat alkeellisia MÄREHTIJÖITÄ. Esimerkiksi kaniinit kakkaavat kahta erilaista kakkaa kahtena eri vuorokaudenaikana: Se 'ensimmäinen' kakka syödään piilossa siellä kolossa maan alla ja pointti on ihan sama kuin pötsillisilläkin märehtijöillä: Ensimmäinen ruuansulatuskierros on rikkonut niitä selluloosaisia soluseiniä, joten toisella syömällä ruuasta saa ravinteitakin irti. Toisen ruuansulatuskierroksen läpikäynyt kakka sitten papanoidaan ulkoilmaan samalla kun hypellään ruokailemassa ulkona.

Märehtijöiden kohdalla todennäköisesti pääasiallinen syy ei ole kivan bakteerikannan saaminen ja koirankin kohdalla kyse on kalorinsaannin halusta, kivat bakteerit lienevät korkeintaan sivutuote.

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-05-03 12:45:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2012-05-23 13:34:12
Viestit: 826
Toisinsyöjä kirjoitti:
Leenuliinutiinu kirjoitti:
Lienee myös terveellistä olla tekemisissä eläinten kanssa, saa laajan kirjon bakteereja. Koiratkin syövät toistensa kakkaa toisinaan, kai siihenkin on joku luonnollinen syy? Ehkäpä se on sama syy kuin vuorigorilloilla, jotka syövät omaa kakkaansa? Ruuansulatuksellinen syy.


Koirien syy syödä kakkaa on se, että jos vain kakka vaikuttaa ravinteikkaalta, se kannattaa syödä kun omaa raadonsyöjä-tasoisen maksan joka ei vähästä hätkähdä. Perinteisesti elävät eskimot eivät ole koskaan tarvinneet puuseetä, koska koirat syövät myös ihmisten kakat innolla. :D

Gorillat ja kaniinit puolestaan syövät kakkaansa koska ovat alkeellisia MÄREHTIJÖITÄ. Esimerkiksi kaniinit kakkaavat kahta erilaista kakkaa kahtena eri vuorokaudenaikana: Se 'ensimmäinen' kakka syödään piilossa siellä kolossa maan alla ja pointti on ihan sama kuin pötsillisilläkin märehtijöillä: Ensimmäinen ruuansulatuskierros on rikkonut niitä selluloosaisia soluseiniä, joten toisella syömällä ruuasta saa ravinteitakin irti. Toisen ruuansulatuskierroksen läpikäynyt kakka sitten papanoidaan ulkoilmaan samalla kun hypellään ruokailemassa ulkona.

Märehtijöiden kohdalla todennäköisesti pääasiallinen syy ei ole kivan bakteerikannan saaminen ja koirankin kohdalla kyse on kalorinsaannin halusta, kivat bakteerit lienevät korkeintaan sivutuote.


Osittain näin! Mutta kukaan koira ei ole tullut kertomaan miksi se kakkaa söi. Meidän koira syö pupun papanat, ei koiran kakkaa. Ei liene nälkäinen?

En siis taaskaan väitä mitään, kun ei näitä asioita ole riittävästi tutkittu vielä. Eläin tuskin "tietää" syövänsä terveellisesti. Ja vaikka syy olisikin yksi, niin silti niitä bakteereja tulee myös mukana.

Bakteereja tulisi saada, mutta siinäkin piilee koko ajan sairastumisvaara. Luonto on tasapainoilua. Aivan kuten ennen sanottiin, että on hyvä saada vesirokko tms. lapsena, sillä immuniteettia pidettiin hyvänä asiana. Asiassa saattoi sittenkin olla perää.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-05-03 12:49:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Koirat syövät jopa tyhjiä pizzalaatikoita. :D
Koira syö ihan mitä tahansa, jonka se nenä kertoo syötäväksi ja mielenkiintoiseksi.
Tästä ja muistakin syistä koirilla tuskin on mitään sellaista ongelmaa bakteeri'vajeiden' kanssa, kuin mitä vaikkapa ylihygieenisesti elävällä ja käsidesillä läträävällä ihmisellä saattaa olla.

Olen itse koulukuntaa "ruoka kannattaa liata ennen syömistä, jotta immuunijärjestelmä saa treeniä" ja olen ihmetellyt joitain tuttuja, joiden on mahdotonta syödä jotain ruokapalaa, joka on vaikka tipahtanut oman kodin lattialle ja sieltä taas poimittu. Itse syön sujuvasti lattian kautta käynyttä ruokaakin, ainakin omassa kodissa. :D

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-05-03 12:57:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2012-05-23 13:34:12
Viestit: 826
Mutta jos koiraa syötetään pelkällä teollisella ruualla tai yksipuolisesti, niin voipi olla, että sen suolistossa hyvätkään bakteerit eivät elä... Eli se ruoka on kaiken elävän alusta ja myös entsyymien määrät riippuvat syödystä ruuasta. Ihan sama ihmisellä. Täytyy saada sekä bakteereja, että kasvatusalusta. Vaikka vahingossa.

Ja niin, meidän koiru syö (suolaista!) voita... :mrgreen:


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-05-03 16:46:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2015-10-14 21:57:51
Viestit: 918
Hmm. Syön, kun luen näitä :shock:

Suolistobakteerit lähettävät kemikaaleja aivoihin. Olenkin puolitosissaan sitä mieltä, että ne ohjaavat meitä enemmän kuin uskommekaan. Jossain dokumentissa verrattiin bakteereiden valtakautta historiassa Eiffeltorniin. Bakteerit hallitsivat kärjen nuppiin asti. Eläimet nupin ja ihminen nupin maalikerroksen verran.

Olisiko niin, että bakteerit olisivat pitkästyneet ja luoneet kaiken jälkeen tulleen elämän omaksi huvikseen? Eihän ihminenkään toimisi ilman bakteereja, joita meissä on noin 10 kertaa enemmän kuin omia soluja. Ikuinen hyvän ja pahan taistelukin on kuin bakteerien ainaista välienselvittelyä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-05-03 19:02:48 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18625
Varmaan sitten ovat suolistobakteerini lähettäneet käskyn pistää diabetes kakkonen remissioon kun eivät ole enää saaneet mellastaa vapaasti hiilareilla eikä edelliseen ruokavalioon kuuluneella runsaiden hedelmien fruktoosilla! P*skaa en kyllä tunnusta syöneeni!

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-05-03 19:15:38 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Timo Kuusela kirjoitti VHH-terveysravinto -sivustolla

Lainaa:
Alkaa kertyä vastauksia kysymykseen MITÄ MUUTA TAPAHTUU käytettäessä uusimpia "biolääkkeitä", joiden vaikutusmekanismi on solukalvon pintarakenteen muuttaminen (reseptorin tuhoaminen). Uusin T2D:n hoitoon kehitetty lääkitys Invocana (Canagliflozin) vaikuttaa sokerin eritystä lisäävästi virtsan kautta. Puhutaan määristä aina 70 gr. glukoosia / vrk. Ylempänä on tietoa ketoasidoosi-vaikutuksesta (ainakin T1D-potilailla). Muualta on tullut tietoa lisääntyvistä amputaatioista. Ylempänä on myös tuore prof. T Stranbergin Lääkärilehdessä esittämä näkemys uudelle lääkitys muodolle asetetuista toiveista.

Uusin haitta kerrottiin tänään:

NKF: Case of Canagliflozin-Linked Falcon Syndrome Patient with T1D presented with slew of problems

http://www.medpagetoday.com/clinical-co ... g436405d0r

Fanconin oireyhtymässä siirtyy munuaisten monimutkaisessa tiehyt-järjestelmässä verestä virtsaan muutakin kuin diabeetikon toivelistan glukoosia (myös aminohappoja, kivennäisiä erik. fosfaattia).
Jutussa mainittua T1D-potilasta hoidettiin aluksi katoasidoosin vuoksi, kunnes asia selvisi. Tubulusvaurio tietenkin on asian takana. Onko syynä sairastettu T1D ja lisätaakkana lääkitys? Ainakin voi spekuloida todennäköisin syin.

Alkaa olla yhteevedon aika:

-hoidossa olevien potilaiden tulee tarkkailla tilaansa huolellisesti ja reagoida epäilyihin.

-mahdolliset haitat on tutkittava epäiltyjen haitta ilmoitusten perusteella heti ja kunnollisesti, jotta vältetään mm statiineihin liittyvät juupas - eipäs -kisat.

-diabeetikkojen hoito-strategioita pitää vihdoin pohtia aidosti. Onko todella tarpeen lääkitä diabeetikkoja nykyisellä aktiivisuudella ja yleensä enemmän ja vähemmän haittoja aiheuttavilla lääkkeillä. Onko aivan välttämätöntä opiskella diabetologiaa HS:n sivuilta (tilan aiheuttajana rasva ja erityisvaarallisena ns kova rasva, mikä pysähdyttää aivotkin)?

-onko aivan mahdotonta vähentää syödyn sokerin määrää oikeilta ihmisiltä ja ihan oikeasti tutkia sen vaikutusta diabetekseen?

-vai olemmeko jo niin tiukasti (pakko)lääkitsemisen pihdeissä, ettei mitään enää voi muuttaa?


On se kumma, ettei Suomeen ole ropissut lääketieteen Nobel-palkintoja, vaikka täällä on sentään THL:n johdolla tehty sellaisia mullistavia tieteellisiä läpimurtoja kuin että

1. kovarasva aiheuttaa diabeteksen
2. kovarasva pysäyttää aivot

Olemme saaneet kiitosta lehdistönvapauden ykkösmaana. Ehkä siksi, että mediamme saa terveys- ja ravitsemusasioissa vapaasti levittää virallisen linjan mukaista hevonpaskaa.

Käänteentekevistä lääketieteellisistä saavutuksistamme huolimatta - vaiko niistä johtuen? - meillä on jo puoli miljoonaa diabeetikkoa, eikä määrän kasvulle loppua näy.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-05-05 21:19:10 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Erik Edlund: vLCD-studien – Utomordentligt goda effekter av kraftig kalorirestriktion?

Lainaa:
Ändå dristar jag mig att på goda grunder att kritisera den. Ibland blir jag förbluffad över hur lite ”nutritionsforskare” tänker igenom sitt ämne innan slutsatserna sätts på pränt, granskas och publiceras.
Tuota minäkin hämmästelen. Tuon tuosta.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-05-06 11:46:03 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
^Näitä alkaa nyt tulla.

Kannattaa sitten suhtautua pikkuisen kyseenalaistavasti, kun media tulee pullistelemaan kansainvälisen tutkimusprojektin (jonka Suomen osuutta tehdään maatalous-metsätieteellisen tiedekunnan professorin Mikael Fogelholmin johdolla) tuottamaa markkinointimateriaalia VLCD- eli ENE- eli pussidieetistä, jolle on härskisti annettu hienon yliopistokaupungin nimi. Sekö muka olisi oiva keino ehkäistä diabetesta? NOT.

viewtopic.php?p=2064116#p2064116


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-05-06 12:48:25 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18625
Minä olen sitä ikäluokkaa että kakkosdiabeetikkoja on ystävissä ja tutuissa aika monta, ehkä puolet heistä ovat LCHF ruokavaliolla ja loput lääkityksellä. Kun katsoo komplikaatioita niin ei ne leikkiä ole, yksi on jo sokeutunut, toinen on menettänyt näön toisesta silmästä ja jalat alkaa olla loppu, nyt ollut viikon sairaalassa kun joku tulehdus siellä, yksi ystävätär syöpähoitojen jälkeen sienitulehduksen vuoksi keuhkoleikkauksessa, yksi naapureista jo pari vuotta hoitokodissa, hänellä oli jalat niin huonossa kunnossa että kun kävin talvella kaatumisen jälkeen nostamassa pystyyn niin olikin kova homma. Ne diabeetikot jotka ovat alkaneet LCHF ruokavaliolle ovat voineet jättää inskat (2 kpl), laihtuneet ja muutama heti diagnoosin jälkeen LCHF ruokavaliolle siirtyneet, kuten minä, ovat saaneet verensokerit kuriin ilman että on tarvinnut edes metformiini lääkitystä aloittaa. Ja paino on normalisoitunut, itsellä ylipainoa vielä on, mutta ne alussa laihdutetut kilot ovat pysyneet pois ja ennenkaikkea on painon nousu pysähtynyt. Minusta ne viralliserheellistä mantraa toistavat saisivat joskus miettiä mitä kärsimyksiä sairaille nuo peloittelut aiheuttavat, vaikka se ns terveellinen ruokavalio on jo moneen kertaan kaadettu esimerkiksi siemenöljyjen ja kurrin osalta niin edelleen niitä pakkosyötetään laitoksissa ja kouluissa. Karppausta yritetään leimata pelkäksi laihdutusjutuksi kun ne terveyshyödyt ovat se käsrsimystä ja rahaakin säästävä suurin voitto.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4732 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 167 68 69 70 71237 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)