Ronja-Aliisa kirjoitti:
Olenko ymmärtänyt jotain väärin, kun itse olen käsittänyt, että aina kun syö, olisi hyvä olla mukana proteiinia.
Ihan vain siksi että jo maksa tarvii verenpuhdistamiseen aminohappoja.
Normaalitilanteessa tuo proteiinin nauttiminen on näin suositeltu tehtäväksi, paitsi paastojen suosituksissa.
Paasto on monissa kultuureissa perinne. Olisiko havaitut terveyshyödyt alkujaan sen takana, tuskin kuitenkaan laihtuminen?
Minulla ei ole esittää yhtään näyttöä tästä, mutta esitän kuitenkin ajatuksen:
Syöpäaihioita syntyy tavan takaa kropassa. Paastossa elimistö joutuu turvautumaan vararavintoon, rasvaan ja proteiiniin. Jos elimistö käyttäytyy tässäkin fiksuimmalla tavallaan, kuten uskon, niin se käyttää hyödykseen ensisijaisesti tarpeettomia kudososia. Tässä taitaa nuo syöpäaihiot saada kyytiä?
Jos näin on, niin paastossa kannattaisi olla joku jakso ilman proteiiniakin?
Vaikka tämä olisi täyttä potaskaa, niin itse siihen uskon kunnes muuta todistetaan. Tällöin saan ainakin lumehyödyn, jos sellainen toimii tässä(kin).
Lisäksi kuntoilija pystyisi tekemään minipaastoja alustaen tapahtumasarjan hiilarivarastojen tyhjennyksellä. Halutessaan voi rasituksella pakottaa elimistön myös radikaalimpiin elimistön putsauksiin. Olen tätä varovaisesti kokeillut.