täällä yksi joka juuri vierottautuu mak.aineista...
olen yrittäny aiemminkin, ja jättäny mm sokerittomat juomat...sitten ehkä pikkuhiljaa vähän lipsunut takaisinpäin..mutta tähän asti en ole purkasta luopunut.ja sen mässytys meni ihan överiksi.ja tuntu että syömishimoja saattas aiheuttaa juurikin nää aspartaamit ja kaverit mitä siinä purkanki (ison määrän) mukana tuli varmaan ihan hyvin..
päätin sitten siirtyä täysksyliin, mikä kyllä rajottaa sitä mäyhnäämistä muutenkin koska pitää "tilata" suomesta asti. jossai vaihees piti jatkuvasti jauhaa, ja sehän ei voi olla hyväks aineenvaihdunnalle, vaikka mäyhnäiski keinomakeita. eikä kyllä leuoillekaan...
steviaa käytän sitten teessä, ja raakaruokosokeria hipun jos johki tarvii.
eilen sit loppu xylit ja annoin itelleni luvan purra noita normipurkkia (jauhaminen on ku joku stressilelu ku väännän jotai päätteel...) eikä varmaa 5 enempää tullu illan aikana jauhettua, mut hirvee mahakipu aamul.just semmone kipristely jonka takia olen jättäny unholaan kokonaan polyoli-karkit ja jäätelöt!

kaipa niihin herkistyy kun on hetken kokonaan ilman.mutta saapahan syyn jatkaakin niin...
niin että joo, mulle aiheuttaa epämiellyttäviä tuntemuksia ja makeanhinkua.