karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-14 01:41:20

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 26 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-22 06:46:02 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Meikäläisellä jumin aiheuttivat nuo himoitut hapankorput. Niitä tuli syötyä sellainen 4-8 palaa päivässä. Jätin ne pois maanantaina ja sen jälkeen on paino pudonnut tuollaisen pari kiloa :D .

Mikä tahansa voi todella aiheuttaa jumitusta. Pahimmillaan painoni on pysynyt muuttumattomana (tai jopa noussut) kolmen viikon ajan. Sen jälkeen olen vain aloittanut Atkinsin induktiovaiheen alusta uudelleen. Eikös yleisten suositusten mukaan mm. nuo hapankorput ole juuri sitä oikeaa ja terveellistä laihdutusruokaa? Ystävänikin sanoi juuri ostaneensa noita kotiin, jotta olisi edes jotain välipalaksi, kun yrittää laihduttaa. En viitsinyt kommentoida mitenkään... :roll: .

Jos olisin harjoittanut esim. paikkareita, olisin varmasti saanut hermoromahduksen, verenpainetta ja tuskin olisin enää millään dietillä. Korkeammille voimille kiitos Atkinsista [-o< .

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-22 07:47:19 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Nyt olen sitten lisännyt rasvaa aika rasvattomaan ruokavaliooni. Mutta nyt jatkokysymys (tosin vastaus ehkä löytyisi tuolta hienolta uudelta aloittelijan opas -sivulta, mutta laiskana en vielä ehtinyt lukea): suuri osa syömästäni rasvasta tulee lihasta, voista, kermasta ja juustoista. Onko oikein huono? Ts. pitäisikö ruokavalio ohjata enemmän tuonne kala- ja kasvirasvojen suuntaan? Ja toinen juttu: koska rakastan juustoja, syön niitä melkoisen paljon... Ihanaa, kun niissä ei ole hiilareita (kovissa juustoissa). Mutta luin jostain keskustelusta, että nekin ovat kovia rasvoja ja saattavat jumiuttaa. Pitäisiköhän vähentäää juustonkin syöntiä?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-22 07:52:09 
Poissa
karkkikapara
karkkikapara

Ei se juusto kaikilla jumita, joillakin vaan. Eli jos ei rupee paino rasvanlisäyksistä huolimatta putoomaan, niin sitten vähentäisin juustoja. Mutta toi rasvan lisäyskin voi jo sellaisenaan auttaa. Katso miten menee.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-22 09:01:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Miu kirjoitti:
Eikös yleisten suositusten mukaan mm. nuo hapankorput ole juuri sitä oikeaa ja terveellistä laihdutusruokaa? Ystävänikin sanoi juuri ostaneensa noita kotiin, jotta olisi edes jotain välipalaksi, kun yrittää laihduttaa. En viitsinyt kommentoida mitenkään... :roll: .

Yleiset suositukset näyttävät kauniilta paperilla ja ne antavat vähän osviittaa siitä mihin suuntaan pitäisi mennä. Sitten voitkin rutistaa ne yleiset suositukset ja heittää paperikoriin ja tehdä niin kuin oma kehosi vaatii.

Yksi opetus minkä olen oppinut on se, että mikä toimii USEIMMILLA ei välttämättä toimi minulla. Joskus uusiokarppina kyselin mistä Atkins on laskenut tuon 20 grammaa ja vastaus oli että se toimii USEIMMILLA. Se ei lohduta minua kun minä en ole niin kuin useimmat. (Minulla toimii pikemminkin alle 20 grammaa kuin yli). Näin on joka asiassa. Oliko Morrigan joka veti neljännesmilligramman kromia kun taas minulle jo 150 mikrogrammaa aiheuttaa pahan olon.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-22 09:21:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No proteiinia saa mm. rahkasta ja raejuustosta, kovista juustoistakin, pähkinöistä ja hei vehnänalkioistakin.....

listasin valmiiksi:
http://www.fineli.fi/topfoods.php?compi ... 0g&lang=fi

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-22 10:34:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Anniina kirjoitti:
Nyt olen sitten lisännyt rasvaa aika rasvattomaan ruokavaliooni. Mutta nyt jatkokysymys (tosin vastaus ehkä löytyisi tuolta hienolta uudelta aloittelijan opas -sivulta, mutta laiskana en vielä ehtinyt lukea): suuri osa syömästäni rasvasta tulee lihasta, voista, kermasta ja juustoista. Onko oikein huono? Ts. pitäisikö ruokavalio ohjata enemmän tuonne kala- ja kasvirasvojen suuntaan? Ja toinen juttu: koska rakastan juustoja, syön niitä melkoisen paljon... Ihanaa, kun niissä ei ole hiilareita (kovissa juustoissa). Mutta luin jostain keskustelusta, että nekin ovat kovia rasvoja ja saattavat jumiuttaa. Pitäisiköhän vähentäää juustonkin syöntiä?

Jos ei mitat pienene ja paino putoa, niin mielestäni vastaus molempiin kysymyksiisi on kyllä. Niitä voi sitten lisätä takaisin myöhemmin.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 26 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Kaikki ajat ovat UTC+02:00