karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-03 18:45:37

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 52 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-13 18:39:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hyvähyvä!!! kyllä niitä miehiä riittä ja yksi on tossa sohvalla ihan omasta takaa :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-13 19:04:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vihtori kirjoitti:
Ja kiva että teitä löytyy! Kuinka pitkään olette karpanneet ja kuinka karppaus on kokonaisuudessaan sujunut? Mitkä ovat olleet ongelmallisimpia juttuja/tilanteita karppauksessa?o ... Oletteko ensin laihduttaneet karppaamalla vai oletteko alun alkaenkin aloittaneet karppauksen normaalipainossa? Ja mitkä mittanne ovat?

Jo viisi vuotta, aloitin Montignacilla ja siitä yhä enemmän alakarppiin suuntaan on näyttänyt menevän. Löysin foorumin vasta tämän vuoden puolella, joten ihan onnellisen tietämätön olen ollut kaikista ongelmista mitä olisi voinut tulla vastaan. :wink:
Viljat jätin kokonaan pois hiivaoireiden takia, sillä ei ollut enää merkitystä painonhallinnan kannalta. Kolmessa kuukaudessa sain ne 'ylimääräiset' seitsemän kiloa pois, ja pituus on nyt 170, paino 65 kiloa. Ongelmallisinta on ollut työpaikkaruokailu lastentarhassa, omat eväät on otettava mukaan jos mielii pysyä työkunnossa ja skarppina.

Lainaa:
Mua vähä mietityttää tuo painon nousu, kun kiloja on tullut jo 3lisää aloittamisen jälkeen...toisaalta, viimeiset kolme viikkoa on mennyt vähän vaihtelevalla menestyksellä, kun ollaan lomailtu ja reissattu ja suuhun on mennyt vähän mitä sattuu. Yritän olla kauhistumatta, mutta kieltämättä nuo kilot hirvittää.... :roll: muuten olo on ollut mitä mainioin ja kuten sanoin, kilojen syynä voi olla nuo repsutkin eikä suinkaan karppaus. Toivotaan että syksy taas auttaa palaamaan ruotuun.
-Vihtori

Mulla taas päinvastoin, kesäksi hoikistun, kun liikun enemmän ja muutenkin tulee vietettyä paljon aikaa ulkona. :wink: Kesän ongelma on reissussa syöminen. Ulkona syöminen on kallista ja grilliruuat välillä mitä sattuu, salaatiksi kehdataan väittää mitä tahansa väsyneillä tomaatinpaloilla somistettua nahistunutta kiinankaalta. :roll:
Jäätelöä mulla menee kesällä päivittäin jälkkärinä, mutta yleensä syön kesäisin vain yhden lämpimän ruuan munakasaamiaisen lisäksi, ja ruokailuväli on helposti ilman näläntunnetta 8 tuntia, eli aamiainen noin yhdeksän pintaan ja päivällinen viiden maissa. Jos taas syön lounaan, me grillataan vasta tuolla seitsemän aikaan illalla. Tässä muuten ehkä salaisuus kesäkilojen kertymättömyyteen. Oppii sitä itsestäänkin uutta kun oikein miettii. :D

Viestin otsikko: rasva mietityttää..
ViestiLähetetty: 2007-08-14 13:28:57 
Poissa
sintti
sintti

moi!
Oon lueskellut tässä foorumia ja rasvan käyttö on mietityttänyt. Eli siis, olen south beachilla (huomenna 2vk:a)ja edelleen syön aamulla ruisleipää, joista tulee se 40g hiilaria. Tosin ajattelin tai päätän sen nyt jättää pois, kun on niin huijausolo muuten.
Puistattaa ajatus alkaa vetämään aamulla pekonia tai joka pvä partaäijää, joka on kyllä ihan sikahyvää:). Siis voiko todellakin hyvällä omallatunnolla noin rasvaisia ruokia syödä, kun koko elämän on suunnilleen iskostettu päähän, että rasva lihottaa?ja kun aina on syönyt vähärasvaisia juguja tms.
Ja juu, joitain kirjoituksia luin, joissa oli käynyt niin että paino olikin alkanut nousta, tullut turvotusta yms. rasvansyönnin myötä.
Että mitenköhän paljon sitä rasvaa uskaltaa vetää per päivä? ja onko sitten vaarallista, jos ei saakkaan tarpeeksi niitä?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-14 17:40:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mun mielestä rasvaa ei oo pakko syödä yhtään enempää kuin on pakko. (No joo, olipa hieno lause :roll: :lol: .) Tarkoitan siis, että ei sun oo pakko syödä pekonia aamulla, jos et halua. Keitetyt munat on joskus hyvää vaihtelua ja munakkaastahan saa vaikka mitä sovelluksia. Siihen kylkipojaksi voi ottaa vaikka palvikinkkua, tai eilisestä yli jäänyttä broiskua ja sitten tietty paprikat yms.
Mun käsityksen mukaan rasvaa kannattaa lisätä vasta silloin kuin nälänhallinta (tai sokerihimo) alkaa mättää, ja ruokaväli lyhenee 2-3 tuntiin. 4,5, jopa kahdeksan tunnin ruokailuväli onnistuu, jos rasvaa on ruuassa riittävästi. Mikä on riittävästi, no, oma olo kertoo sen. :)
Mulla tulee rasvasta noin 60-75% energiasta, se tarkoittaa kuitenkin vain muutamaa (3-7) lisättyä ruokalusikallista voita tai oliiviöljyä per päivä. Hiilareita mullakin n. 40g päivässä, muuta kuin tärkkelystä. Partis (maitotuotteet) lihottaa joitakuita, minä pystyn syömään desin tai korkeintaan kaksi.
Eipä se taida selvitä kuin kokeilemalla. :wink: Tsemppiä!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-14 21:45:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Sini77: Minua rasva on kauhistuttanut myös ja olen pitkään ollut kevyt-tuotteiden uhri...MUTTA ajattelin antaa rasvalle mahdollisuuden, koska rasvan syönti käy kyllä järkeeni enkä varsinaisesti usko kevyt-tuotteiden terveellisyyteen (siihen kylläkin, että painon voi pitää niillä kurissa, mikä sekin tietysti on terveellistä...mutta, se nyt on toinen juttu). Minä olen kirjoitellut lihomisesta ja/tai turvotuksesta ja pyytänyt apua asiaan. Vaikka eilen oli jo luovuttamisen meininki, niin aion yrittää vielä. Niin kauan kun ei tarvitse alkaa ostamaan isompia vaatteita, niin aion yrittää kestää myös tuota vatsaani. Luulen, että "lihomiseni" syy on a) elimistön sopeutumattomuus uuteen tilanteeseen (7 leipäviipaletta vaihtunut isoon kasaan tuoreita kasviksia) tai b) että syön määrällisesti liikaa proteiineja tai yleensäkin kaikkea tai c) että minulle sopii isompi hiilarimääärä (esim. yksi ruisleipä/vrk tai sitten d) että syön jotakin sellaista ruoka-ainetta joka turvottaa.

Tämä on nyt sitten melkoista salapoliisityötä... 8) Ai niin, syynä voi yksinkertaisesti olla myös se, että imetyksen loputtua kilot vain palaavat takaisin (eli olisivat palanneet karppaamattakin) tai että kesäherkut on jumineet mahaan..vaikka se nyt vähän ihmetyttää, koska aiemmin en ole kyllä NÄIN lihonut ja nyt vielä vähemmillä hiilariherkuilla :shock:

Uskoisin kuitenkin, että voit kokeilla rasvan käyttöä ihan turvallisin mielin...enemmän tälläkin foorumilla on kuitenkin niitä, jotka eivät ole lihoneet :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-15 12:10:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minä ajattelen syöväni rasvaa ravinnokseni. Jos ei syö hiilareita, on energia saatava rasvasta, koska proteiinia ei kannata kovin paljoa syödä. Rasva tekee ruuasta hyvää, verensokeri pysyy nätisti aisoissa (pystyn siis työskentelemään) ja ateriaväli on 5-6 h. Niin, ja laihtunutkin olen vähän...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-17 12:01:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Moi!

mitäs meidän ketjulaisille kuuluu? Mulla on tänään hyvä päivä! :lol: Olen syönyt hyvin ja voinut hyvin, enkä ole repsunutkaan... :D Jos muita ketjuja ootte lukenut,. on tässä ollut kaikkea hankaluutta, mut nyt tuntuu menevän tällä haavaa ihan kivasti. Turvotukset hellittää ja vaaàn lukemat miellyttää. Ahmimiskohtauksia ei ole ollut. Olen aloittanut myös oman ruokapäikyn.

Tietääkö muuten kukaan, mitä vissyjä kannattaa juoda, onko sillä väliä? Mietin, et onkohan noissa makuvissyissä kaikki kaliumit ja muut yhtä hyvin mukana ku naturelleissa?

Entä onko teillä muilla karppaamisen myötä kuukautisissa tapahtunut mitään muutosta...Mulla on jo monta päivää myöhässä menkat, enkä tiedä miksi. Raskaana en siis voi olla, ja muita muutoksia ei ole tullut kuin tämä ruokavalio. Ja hormonaalista ehkäisyä ei ole.

Ois kiva kuulla kuulumisianne!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-17 14:20:01 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Hyvää kuuluu. Mullakin menkat menee joskus sekaisin vähemmillä hiilareilla, mikä lie taika siinäkin. Syön pillereitä mut ainaki alkuvaiheessa karpatessa ovat myöhässä ja muutenkin kummat. Varmaan tasoittuu ajan myötä. Ennen olivat melkein samalla kellonlyömällä aina.

Vaakalukemat ei näytä kovin kivoilta, liekö lähenevät menkat syynä. Ensi viikolla Espanjaan... Se siitä bikinikunnosta.

Mut hyvää viikonloppua vain kaikille!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-17 14:30:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Joo.. karppauksen myötä menkat ovat runsastuneet ja tulleet kivuliaimmiksi... ja samaa pilleriä olen käyttänyt ennen karppia ja sen aikana. plääh.

ja alkoholin sieto on romahtanut kuin lehmän häntä. pääseepähän halvemmalla :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-17 14:31:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Grimy kirjoitti:
Minä ajattelen syöväni rasvaa ravinnokseni. Jos ei syö hiilareita, on energia saatava rasvasta, koska proteiinia ei kannata kovin paljoa syödä. Rasva tekee ruuasta hyvää, verensokeri pysyy nätisti aisoissa (pystyn siis työskentelemään) ja ateriaväli on 5-6 h. Niin, ja laihtunutkin olen vähän...

juuri näin täälläkin.
pois kevyt-haihattelut. niitä tuotteita kun ostaa maksaa itsensä kipeäksi-tyhjästä!!!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-18 08:33:44 
Poissa
sintti
sintti

moi!
täällä totutellaan kolmatta päivää ilman leipää. Yllättävän helppoa, vaikka koko elämän mättänyt sitä.
Tavoitepainoon olisi kilo ja sata g jäljellä.
Ensi viikolla aattelin ottaa jotain hedelmiä mukaan ruokavalioon. Välillä huomaan itessäni sellasen piirteen, että kun alkaa ajatella ettei koskaan enää saa syödä sipsejä tai valkosipulipatonkia tai jotain muuta herkkua niin tulee sellanen ei-apua-mä -en -halua-olo..Mutta sitten ku asiaa aattelee aina vaan päivä kerrallaan niin tää onkin yllättävän helpppoa, ei siis tee mieli mitää herkkuja.
Nyt alkaa varmaan jollain tasolla jonku näköinen ketoosi olla päällä, kun jätti ton leivän pois. Ainakin välillä sen tyyppisiä oireita vähän, mutta muuten olo on hyvä.
Pitäis käydä tuolla lueskelemassa aamupalareseptejä, kun ei jaksa joka aamu munakasta.
Mies oli käyny ottamassa verikokeet veriarvojen tsekkausta varten ja lekuri oli ainakin ollut sitä mieltä, että tosi hyvä juttu tämä karppaus. Kunhan ei siis mene liiallisuuksiin siis.
Jos olisin tajunnut, että tää on näin tehokasta niin olisin jo vuosia sitten alannut karppaan. Toisaalta nyt oli vasta valmis muuttaan kunolla ja sitoumuksella ruokavalioonsa.
jep, viipottaja tuolla viipottaa täytyy mennä!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-20 13:44:48 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Hyvää kuuluu tällä saralla mullekin. Huomasin, että paino vaihtelee aiempaa enemmän menkkojen aikaan, joten en ollutkaan alkanut lihoa vaan kaikki kilot lähti myös heti kun menkat loppui. Enpä tiedä miksi näin on, mutta ainakin tämän poisti vainoharhani sen suhteen, että karpilla lihoisi. Ei liho.

Ja olo on vain parempi ja parempi koko ajan. Mennyt elämä ei houkuttele yhtään.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-24 12:34:58 
Poissa
sintti
sintti

Vihtori, kyselit vichystä, suosittelen lämpimästi Lidel´n "sinistä", onko se nyt sitten Classic vai mikä... Se on vähäsuolaista, mutta muut mineraalit kohdallaan. -Sain vinkin hierojaltani, joka harrastaa kestävyyslajeja kuten minäkin ja epäili, että osa lihaskivuistani johtuu neste- ja suolavajauksesta. Ko. Lidelin sininen on sitä paitsi edullista ja hyvää, sitä juo meillä nyt koko perhe ja mieheni pääsi yöllisistä jalkakrampeistaan eroon, ilmeisesti magnesiumin ansiosta. - Ei ollut tarkoitus mainostaa, mutta kun kysyit...

Itse olen ehkä lievästi alipainoinen ja karppailen mm. siksi, että epäilen kärsiväni aliravitsemuksesta ja sen myötä kaikenlaisista oireista. Olen henkinen anorektikko, syyllistyn kaikesta syömisestä. Joten joudun kamppailemaan, että tulee syötyä kunnon ruokaa. Aiemmin olen kuitannut syömisen salaatilla ja leivällä.

Niin, karpista ruokavaliosta huolimatta paino pysyy vakiona, 57 kg (pituus 172); hyvä näin, pahimmillaan se oli 54 kg.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-28 22:21:57 
Poissa
sintti
sintti

Tervehdys.

Kolmatta viikkoa karppiruokaa reissun jälkeen ja ihanalta tuntuu :). Eilen oli karppiystäviä kylässä ja ruoka oli parhautta. Härän ulkofileepihvejä, itse tehty laktoositon maustevoi (voi, suola, mustapippuri, valkosipuli), kevyesti höyrytettyä kukkakaalia ja sipulia sekä peston kanssa paistettua kesäkurpitsaa. Ah!

Reissunpaluupäivänä tunsin itseni norsuksi (12.8.) ja otin mitat ylös. Mitoista on melkein kaikista kadonnut 2 senttiä ja paino on 3-4 kiloa vähemmän, eilinen viinin juominen ja karppiherkuttelu sai elopainon hetkellisesti isommaksi. Oon hyvä syömään pihviä.

Pitäisi kai karsia rasvasta ja muistaa pitää kasvisten määrä todella korkeana.

Pitäisi suunnitella kolmen yön vaellukselle ruuat. Oon ruokaryhmässä keliaakikon kanssa, se helpottaa elämää :).. Vinkkejä otetaan vastaan, pitäisi saada kuivauspuuhat käyntiin.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-29 09:08:04 
Poissa
Höylä Voi
Höylä Voi

^Olisiko tässä ketjussa ideoita?
http://karppaus.info/forum/viewtopic.ph ... vaellus%2A

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-29 11:34:57 
Poissa
sintti
sintti

moi!
Tännekin kuuluu hyvää :) Välillä tosin oon aika väsynyt, vaikka pikkunen herää vasta aamukasin jälkeen niin viime aikoina oon ollut ihan tööt. Yhtenä päivänä söin fetasalaattia lounaaksi ja olin koko päivän ihan naatti, olisin suunnilleen voinu nukahtaa seisaalleen.. Kai se sitten oli liian vähällä kitkuttelua.
Paino on nyt tippunut kuukaudessa 5kg ihan hyvä homma. Nyt meni viikko, ettei varsinaisesti laskenut, junttasi vaan samassa mutta nyt oli jo tänään vajaan kilon pudotus.
Mites muut, ootteko napostelleet pähkinöitä ja auringonkukansiemeniä? oon ihan koukussa noihin siemeniin. Miten paljon niitä uskaltaa syödä päivittäin? vai voiko tai kandeko ees syödä päivittäin?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-29 12:36:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Moi.

Mulle ei sitten kuulukaan niin hyvää. En saa jotenkin syömisiäni kuriin millään. Olen selvästi joko-tai -ihminen, eli pitäisi pysyä kokonaan erossa leivästä ja muusta, ettei jumisi taas hiilareihin. Ja sitten taas kun pääsisi pari päivää karpisti, olisi helppo jatkaa hommaa, mutta nyt se "pari päivääkin" tuntuu olevan liikaa. Turhautus :(

SalliX: En oo löytäny tuota mainitsemaasi vichyä mistään... :? mistä ostat sitä?

Sini77: Sulla on lähteny kyllä tosi hyvin painoa pois. Muista, ettet pidä liika kovaa vauhtia kun vauvaakin hoitelet vielä...ettet väsy liioin. Minkä ikäinen sun pienokainen olikaan ja olithan kuitenkin imetyksen jo lopettanut? (Taisi siitä olla aiemmin juttua, muistelisin...)
Mäkin tykkään pähkinöistä ja siemenistä ja syön niitä varmasti liikaa... :oops: Onhan niissä paljon kaloreita, ettei ylenmäärin kannate popsia, mutta toisaalta jos paino tippuu, niin mikäs siinä. Parhaiten mulla pysyy homma käsissä, kun laitan niitä ruokaan/salaattiin. Jos napostelen paljaaltaan, syön hirveitä määriä.

Voi, voi. Ompa kurja olo, pitäs jaksaa taas tsempata itsensä ylös täältä itsesäälin syövereistä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-30 13:03:05 
Poissa
sintti
sintti

moi!
Vihtori: mun pikkuinen on 1v 5kk pian. eli ei niin pieni enää, mutta ihan tajuton viipottaja! Todellakin tarvii voimia..Minkäs ikäinen sulle?
Juu, täytyy kattoo, ettei liian alas lähe paino, kun olisi mukava myös pystyä pitämään se saavutettu paino. 53-55kg olis ihan hyvä. Jos menee alle 53 niin tiedän, että on vaikeeta pitää se siinä.
Vihtorille tsemppiä! Eikös se niin oo, että kunhan syö karpisti niin voi kuitenkin syödä ijhan hyvin eikä tarvii nälässä kitua. Joo, huomaan kyllä itellä olevan addiktio partikseen ja auringonkukansiemeniin..Niitä pitää koittaa napostaa kohtuudella.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-30 13:31:27 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

meillä sinin kanssa sama addiktio, partis.oon ihastunut liiaksi :oops:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-01 07:36:48 
Poissa
sintti
sintti

Vihtori, mitä jos leipoisit itsellesi karppileipää. Paljon hyvää kuitua ja jopa maku on mainio ja toimii paahtimenkin kanssa :)..

http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?t=16098&highlight=

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 52 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00