karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-10 00:41:50

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 25 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-16 12:40:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kiti_ kirjoitti:
Hah, yhden jäätelökerran perusteella ei aleta huutelemaan puun takaa! :D Minä en ole sissi, minä en nauttinut siitä, minä kärsin kaikki ne 24 tuntia, kun jouduin itseäni kiduttamaan! (ja kidutusta jäätelöllä helpottamaan, mutta muistanet mun verensokeriarvot, nehän oli LOISTAVAT!) ;)

Sinä sanoit sillon syönees kaks jäätelöä. Oli kyllä hauska kattoa, että verensokeri oli tunti hampparista 6,2 ja tunti karppiruuasta jotain 4,7. Voisko olla hyvä ruokavalio :)

Mietin kyllä tässä, että pitäskö vanhemmille tehä mutakakku nyt.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-16 12:46:19 
Poissa
OT-karppi
OT-karppi

Söin kyllä varmaan useammankin kuin kaksi :D Mutis on tosi helppo tehdä, voisit yllättää ne :)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-16 13:05:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vai että mudcake on korvikekakku? Kyllä se on ihan oikea kakku jota on tullu syötyä jo ennen karppaustakin.

Mutta jokainen syököön mitä itse haluaa. Omasta puolestani voin sanoa, että sain ihan tarpeekseni mauttomasta ruuasta peruskoulussa ja lukiossa, joten nyt kaikki maistuva on tervetullutta. :wink:

Mindin taisto; work-in-progress

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-16 18:57:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kovalaks kirjoitti:
ellin00ra kirjoitti:
traanitapiiri kirjoitti:
(Jaa, siellä näkyy olevan vaan joku "tumma" suklaa. Eiköhän 70% suklaassa ole n. 30% sokeria...?)[/size]

70% suklaata, 25-27% rasvaa, joten sokerille jää aika vähän prosentteja.....

Kyllä se rasva lasketaan siihen suklaaseen. Suklaa = kaakaomassa+ kaakaovoi, joten 70%-suklaassa loput 30% jää lähinnä sokerille (ja mahdollisille muille mömmöille kuten emulgointiaineelle ja aromeille).

No kyllä minun suklaassani lukee, että vähintään 66% kaakaota....
Merkki on Michel Cluizel. Ainesosat:cacao, sucre de canne,beurre de cacao, vanille, bourbon en gousse.
Käsittääkseni ja nimenomaan % sulksaissa se on tuo kaakaon osuus, mikä ilmoitetaan...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-16 19:18:45 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

ellin00ra kirjoitti:
Kovalaks kirjoitti:
ellin00ra kirjoitti:
traanitapiiri kirjoitti:
(Jaa, siellä näkyy olevan vaan joku "tumma" suklaa. Eiköhän 70% suklaassa ole n. 30% sokeria...?)[/size]

70% suklaata, 25-27% rasvaa, joten sokerille jää aika vähän prosentteja.....

Kyllä se rasva lasketaan siihen suklaaseen. Suklaa = kaakaomassa+ kaakaovoi, joten 70%-suklaassa loput 30% jää lähinnä sokerille (ja mahdollisille muille mömmöille kuten emulgointiaineelle ja aromeille).

No kyllä minun suklaassani lukee, että vähintään 66% kaakaota....
Merkki on Michel Cluizel. Ainesosat:cacao, sucre de canne,beurre de cacao, vanille, bourbon en gousse.
Käsittääkseni ja nimenomaan % sulksaissa se on tuo kaakaon osuus, mikä ilmoitetaan...

Aivan, ja se 66% sisältää kaakaomassan ja kaakaovoin. Sokeria on tuossa aineksista kaakaon jälkeen toiseksi eniten, koska se on mainittu toisena ainesluettelossa. Kolmanneksi eniten on kaakaovoita. Myös Wikipedia tietää kertoa: "Kaakaoprosentilla tarkoitetaan kaakaomassan ja kaakaovoin osuutta suklaassa."

Omasta kaapista löytyy tällä hetkellä Espanjasta tuliaisiksi saatua peräti 100% suklaatia. Massan ja rasvan osuutta ei ole eritelty, sanoo vain että "ingredientes: cacao natural 100%", eli eiköhän tuossa 100%:ssa ole niin massat kuin rasvatkin. Aika julman makuista, kahvin kanssa menee pari palaa :)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 25 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Kaikki ajat ovat UTC+02:00