Vuoden repsuvan alakarpin jälkeen oon nyt tullut siihen pisteeseen, että kaloreita täytyy alkaa tarkkailla. Muuten olen samoilla linjoilla, että kalori ei ole kalori. Mun kulutukseni on luokkaa 1900-2300 kcal (perusaineenvaihdunta nyt 1650 kcal), mutta joulun jälkeen lähti saman tien induktiolla muutama kilo, vaikka söin noin 3000 kcal päivässä. Söin nälkään, mutta rasvan kanssa hurmostellen

Tiukasti alakarpilla tietenkin ja nesteet heilahtivat heti. Pelkkä kalorirajoitus ei mulla samaa saa aikaan. En tiedä, onnistuuko painonpudotus pidemmän päälle kaloreiden paukkuessa; voi tiukoilla hiirillä onnistuakin. Itseltäni kuitenkin, kuten monilta muiltakin ketoosissa hävisi nälkä ja 3000 kilokalorista mentiin viikon sisällä puoleen siitä ja allekin.
Olen myös vuosia ollut yli 1000 kilokalorin vajeella, ihan selvällä kituuttamis-ahmimis-jojoilu-linjalla, välillä liikkuen polttaen yli 1000 kcal päivässä tuplaten vajeen (esimerkiksi lautailu tekee tuon helposti), toisaalta välillä melkein kokonaan liikkumatta. Laihtuminen ei vaan mulla jatku pidemmän päälle kaloreita rajoittamalla, ei edes samanaikaisesti liikuntaa lisäämällä
siinä tapauksessa, että niiden kilokalorien sisältö on vääränlainen. Ja sillä tarkoitan tietenkin hiilihydraatteja.
Kun sitten hieman yli vuosi sitten aloin syömään säännöllisesti samaa, aikaisempaan verrattuna korkean tuntuista kalorimäärää, oli se suuri valaistuminen ja juhlan aihe kun paino lähtikin laskuun! Nyt olen kuitenkin huomannut, että olen syönyt liian vähän kaloreita (100-300 kcal alle perusaineenvaihduntani edelleen) ja sillä pitänyt jojoilua ja ahmimisalttiutta yllä. Syömishäiriöstä ei voi enää puhua, mutta mässypäivä on edelleen kuulunut kuvioon...
Vuoden alusta olen kokeillut monenlaista, hyväkarpimpaa linjaa ym. Rukiista kuitenkin sain hälyyttävän reaktion ärsytysnäppylöineen ja äkillisine lihomisineen (uskon, että olen herkistynyt viljoille karppivuoden aikana, kun en ole jatkuvasti itseäni "siedättänyt" niillä. Aikaisemmin niihin liittyi vain lihomista), joten olen palannut nyt kokeeksi taas alakarpille. Kolmen kuukauden soveltamisen jälkeen olen kypsä pelaamaan sääntöjen mukaan. Olen hävittänyt 5+ kg viime vuodesta, joka tuntuu aika vähältä, mutta vaikuttaa myös pysyvältä saavutukselta mikä on tietysti hyvä

Tämän vuoden tavoitteena olis optimistisemmin -10 kg. Mikäli paino ei Kiloklubin ja alakarppaamisen yhdistelmällä lähde vuoden jojoilun jälkeen uuteen pysyvään laskuun, lupaan hakeutua vaikkapa Heikkilän juttusille henk. koht.

Laihtumiselle ei nimittäin pitäisi olla muuta terveydellistä estettä, kuin vuosikymmenen jojolaihdutus. Mutta kyllä senkin selättämisessä tekemistä riittää. *Haaveilee 25-vuotislahjasta, hoikemmasta vartalosta

*
Niin, mulla siis kalorien laskeminen, tai paremminkin tarkkailu tarkoittaa niiden nostamista 1200-1500 kilokalorista 1850 kilokaloriin. Jotakuinkin samaan olin päätynyt omissa laskelmissani, kiva että KK antoi vahvistuksen. Se tarkoittaa myös liikunnan säännöllistämistä, jotta pääsisin kuuriluonteisesta urheilusta -> syömisten vähentämisestä lopullisesti eroon...