karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-24 01:00:29

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 33 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2009-03-18 09:03:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minullakin oli ennen iso soodapurkki kaapissa ja rennietä taskussa närästyksen hoitoon. Marraskuun alusta karpanneena voin sanoa, että olen parantunut. Joskus harvoin pannullisen kahvia juotuani pitää vatsaa rauhoittaa.

ViestiLähetetty: 2009-03-18 10:28:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Joo ei närästä täälläkään enää, itse en tosin ole koskaan pahemmin vaivasta kärsinytkään. Mutta mies, joka ennen kaiveli samariinia kaapista joka välissä, ei ole valitellut närästystä enää kohta pariin vuoteen. Vaikka se edelleen syö lähes joka aamu pari palaa ruisleipääkin. Itse olen saanut karpatessa kaksi aika pahaa närästystä, toinen oli sen jälkeen kun söin runsaasti raakaa punasipulia ja toinen, kun tein suolaisen piirakan, jonka pohjassa oli voita ja ruisjauhoa. Eli ei enää ruisjauhoa meille, mutta voita kyllä. :)

Niin ja parasta, että miehen kuorsauskin loppui karppauksen ansiosta, nykyään se kuorsaa enää vain kun on ottanut alkoholia. Mikä siinä muuten on, että alkoholi aiheuttaa kuorsausta, tietääkö kukaan? Siis se kuorsaus arvatenkin johtuu siitä, että se menee alkoholista ihan tukkoon.

ViestiLähetetty: 2009-03-18 10:33:20 
Poissa
zombikarppi
zombikarppi

piiru kirjoitti:
Niin ja parasta, että miehen kuorsauskin loppui karppauksen ansiosta, nykyään se kuorsaa enää vain kun on ottanut alkoholia.

Tää on huomattu meilläkin. Nyt nukkuu ja tuhisee niin hiljaa ettei häiritse mua. Mutta kuorsaus palaa yhtä nopeasti kuin mun närästykseni jos kuvioihin tulee mukaan olut taikka leipä.

ViestiLähetetty: 2009-03-18 18:03:34 
Poissa
sintti
sintti

Mikähän tässä muuten on? Mie oon kans huomannu, että miehen kuorsaus on - jos nyt ei kokonaan loppunut - niin ainakin vähentynyt. Ja mehän siis alettiin karppaamaan suurimmaks osaks siks, koska mies kävi kuorsaamisen takia yksityislääkärillä ja maksoi 70€ siitä et lääkäri käski pudottaa painoa. =D> Tosiasia on, että kyl ne tutkii siltä uniapnean ja jos sitä ei ole, niin se menee kitarisa leikkaukseen. Mut kuorsaus ja närästys kulkee kai käsi kädessä, vai mitä mieltä olette?

ViestiLähetetty: 2009-03-18 18:10:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ajoittain närästystä
Ei mitään vakavaa, mutta jollain tapaa oliiviöljy on ärsyttänyt mahaa ajoittain. Se on toki yhteydessä kahvin juontiin jota tulee vedettyä joskus toista litraa päivässä. Oliiviöljy, kahvi jatkuva paistosten syönti käy mahaan, jos vaihtelee ruokavaliota ongelmat häviää.

ViestiLähetetty: 2009-03-19 07:41:01 
Poissa
sitkeäsissi
sitkeäsissi

Joo, taas sain eilen muistutuksen kuolevaisuudesta. Olin ravintelissa syömässä oikein hyvän aterian, otin jopa pottujen tilalle kasviksia. Mutta sitten pöljä söin pienen siivun tummaa (saaristolaisleivän näköistä) leipää ja söin makean jälkiruuan! :twisted: MIKSI IHMEESSÄ TEIN NÄIN? :shock: Leipä oli YLIMAKEETA samoin jälkkäri. Ja illalla tuli huono olo ja närästi ja poltteli ruokatorvea ja vatsassa möyri. NEVER AGAIN!

ViestiLähetetty: 2009-03-19 12:26:09 
Poissa
OT-karppi
OT-karppi

Siperia kirjoitti:
Rasvaahan siitä yleensä syytetään, mutta ei minun ruokatorvi tiedä rasvasta mitään. Se mikä minua närästää on VILJA.

Sama.

ViestiLähetetty: 2009-03-19 13:37:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kiti_ kirjoitti:
Siperia kirjoitti:
Rasvaahan siitä yleensä syytetään, mutta ei minun ruokatorvi tiedä rasvasta mitään. Se mikä minua närästää on VILJA.

Sama.

kuinmyös. semmonen sydänkohtaukselta tuntuva närästys on aika epämielekästä..

ViestiLähetetty: 2009-03-19 16:43:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

seurausjasyy kirjoitti:
Kiti_ kirjoitti:
Siperia kirjoitti:

Sama.

kuinmyös. semmonen sydänkohtaukselta tuntuva närästys on aika epämielekästä..

Joo, täällä myös. Refluksitautidiagnoosi on/oli ja Nexiumit. Pikku repsu ei haittaa, mutta olin laiska ja saamaton ja ajattelin että kyllä on näppärää evästä se leipä, ja parissa viikossa oltiin taas Ranixalilla.(tehokkaampaa kuin Rennie, Nexiumreseptit vanheni ajat sitten) Ei enää, mieluummin pidän option satunnaiseen hapankorppuun kun se on sentään hyvää.

ViestiLähetetty: 2009-03-20 23:40:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Miehelläni oli kova närästys kun tapasimme, ja hän painoi 126 kiloa. Hänellä oli aina taskussa rennietä ja napsi sitä kuin pastillia. Aloitimme karppauksen 2007 helmikuussa ja nyt hän painaa siis 88-89 kiloa. Hänellä ei ole ollut yli vuoteen rennietä enää missään, ei ole tarvinnut.
Hänen isänsä kärsii kovasta närästyksestä, syö erittäin paljon viljatuotteita. Lääkäri on puhunut refluksitaudista. Mieheni on sanonut hänelle että kokeilisi jättää kaiken viljan pois mutta isänsä sanoi että tykkää niin paljon leivästä ettei voi. No, sittenpähän edelleen röyhtäilee kesken puheenkin ja näyttää kärsivältä. Kovat on kivut. Mutta kun se leipä on niin hyvää, ja puuro! VOI ELÄMÄN KEVÄT!

ViestiLähetetty: 2009-03-23 16:24:45 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Itse oon kärsinyt pahasta närästyksestä ja lääkäri ei sitten puhunut mitään ruokavaliosta tai siis viljojen poisjättämisestä (paitsi tietysti rasvoista joojoo), olisi todellakin tepsinyt heti. Söin Nexiumia ilman että se auttoi vaikka kuinka kauan, ja kuurikin taisi maksaa jonkun yli satasen. Samoin PepcidDuo:in on uponnut ainakin kymmeniä euroja. :twisted: Diagnoosihan oli joku ruokatorven tulehdus tms ja tähystysleikkaukseen olisi pitänyt seuraavaksi mennä.

Harmittaa, että tollaseenkiin on tuhlannut hirveästi rahaa. Närästys on loppunut sen siliän tien, kun leivän ja muun hiilarimässytyksen on jättänyt pois. Mutta onneksi noita ei tarvitse enää syödä. :) On tää karppaus kyllä niin :resp:

ViestiLähetetty: 2009-03-23 16:42:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Viekää hyvät ihmiset tuliaisina hyvää karppileipää näille "en voi alkaa karpata kun en voi luopua leivästä" -ihmisille! Saattaisi muuttua mielipide kun tajuaa, että jotain leiväntapaista saa sittenkin syödä ja närästysoireet (tai mitä viljasta johtuvia ongelmia onkaan) helpottuisivat :D

Niin ja jos puuroa on ihan pakko saada, niin eikös ainakin hyväkarpin ruokavalioon mahtuisi pieni lautasellinen kauralesepuuroa päivässä? Ainakin minun siskolleni on mahtunut, ja painoa on pudonnut kivasti, olo parantunut kaikin puolin jne. sen jälkeen, kun hän alkoi karpata.

ViestiLähetetty: 2009-03-27 23:27:54 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Luojan kiitos ei enää närästä,ees muista enää kunnolla miltä se tuntuu ku koko ajan karvastelee ja kuohuu kurkussa. Mä oon kärsiny närästyksestä varhais teinivuosista lähtien,aina vaan meni pahemmaksi(toki ku teki 2 duunii,yö ja päivätyötä,ni ehkä silläki oli jotain tekemistä asian kanssa). Rennietä meni levy päivässä jne. kaikki alkoi närästää mm. leipä,tuoremehu,margariini,sitrushedelmät,banaani,paprika,kahvi jne jne...(toivottoman pitkä lista).... Vaikka elämäntilanne helpottui ja ressi loppui niin närästys vaan jatkui. Sit ku yks päivä päätin et vaihan kissanrasvamargariinin voihin ja kevytmaidon punaseen nii alkoi vähän helpottaa. Lopulta se loppui ku lakkasin syömästä leipää. :D

Mut annahan olla jos jossain ruuassa on margariinia tai jotai kasvirasvaa niin het alkaa tuskaamaan.
Eli mitä tästä opimme:margariini ei ole ihmisruokaa. :lol:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 33 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Kaikki ajat ovat UTC+02:00