Anja, tuo esittämäsi on enemmän akkainlehtilinjaa kuin oikeaa ravitsemustiedettä, valitettavasti vain osa lääkärikuntaa on lähtenyt siihen mukaan. Virallinen suositushan on, että ravinnon energiasta noin 30 % tulee rasvasta, mikä ei ole äärimmäisen vähän, ja tyydyttynyttä siitä saa olla noin 1/3. Kaiken tyydyttyneen korvaamista ei ole esittänyt kukaan. (Eri asia on, että kunnon juustoilla ja edullisemmilla ruhonosilla ei tuohon suositukseen päästä. Rasvaisen kalan ja pähkinöiden suosiminen auttaa kuitenkin kummasti.) -Jo reilu kymmenen vuotta sitten Helsingin rav. tiet. luennolla mainittiin, että tyydyttynyttä rasvaa ei pidä demonisoida vaan pikemminkin huolehtia siitä että
muutakin rasvaa tulee, ja että vähärasvainen ruokavalio
ei ole optimaalinen. Ei nyt anneta väärää todistusta virallisesta linjasta samalla tavalla kuin siellä toisinaan Atkinsista.
Mutta, kuten todettua, tuossa Malmön tutkimuksessa tyydyttynyt näyttäytyi jopa mufaa turvallisempana.
Lähdetäänkö barrikadeille? SAFA IS SAFE!

_________________
Karppaus kannattaa: Kymmenen vuotta virkeyttä ja painonhallintaa, ilman tarpeettomia ruokarajoitteita.
blogi:
http://mirkankysymyksia.blogspot.com/