Kirrimirri kirjoitti:
Tuota voisin kokeilla mutta ilman herajauhetta kun on mulle turhaa. Nyt oon surauttanut marjoja sekaan mutta avokado kuulostaa hyvältä kans seassa.
Itse olen kokenut herajauheen näppäräksi tavaksi saada lisäprodea juurikin noihin pirtelöihin, kun niitä välillä tykkään tehdä. Tuollainen avokado-marjasetti heralla pitää ihan eri tavalla nälkää poissa kuin ilman heraa. Jostain syystä viime aikoina ei ole aamuisin oikein kananmunat maistuneet, niin tuo on varsin hyvä ratkaisu. Mut juuh, jos ei koe heraa tarpeellisena, niin turha sitä on kaapin nurkkaan lojumaan hankkia.
Siis en kässää Möykkyä. Toimii ihan supertehokkaasti.

Jo alle vuorokaudessa tulee kefiiristä sellaista paksua, josta erottuu herat. Kasvuvauhti on myös huimaa.
Pakko tännekin hehkuttaa, kefiirillä on ollut ihan huimia terveysvaikutuksia, näinkin lyhyessä ajassa. Kefiirin tultua mukaan, refluksi on vaivanut ihan huomattavasti vähemmän. Siitä huolimatta, että en ole kahvia ihan kauheasti rajoittanut (köhköh, tammikuun kofeiinilakko...

), suklaatakin on mennyt, samoin sitruksia, happamia marjoja ja jopa pieniä määriä raakaa sipulia(!!!!!!!). Tämän perusteella voin suositella kefiiriä kyllä jokaiselle ruoansulatushäikistä kärsiville. Jotain kivaa se noille sisuskalujen bakuille näyttää tekevän.