Shemhamforash kirjoitti:
Kannattaa lukea se elämäkertansa, joka palkittiin Finlandialla. Linkolan hampaat aikoinaan nuorena murskaantuivat onnettomuudessa, minkä jälkeen kaiken pureskelua vaativan syönti muuttui hankalaksi. Sokeritaudin muodostumista sitten vauhditti, että mm. aamupalaksi vedettiin puuroja mitä mielikuvituksellisimmilla kokoonpanoilla. Jos Linkola olisi tiennyt, että sokeritaudille komorbidia ovat masennussairaudet, ja sitä olisi hoidettu kunnollisella ruokavaliolla, olisi säästynyt lamaannuttavilta masennusjaksoilta todennäköisesti.
Nyky-yhteiskunta on älyfasistinen: Me kuvittelemme, että kansakuntamme voi elää niin, että suurin osa väestöstä, jota on kertynyt yksinkertaisesti monia kertoja liikaa suhteessa alueen luonnon vuosituottoon, voi elannokseen olla muka muussa toimessa kuin maataloudessa tai käsityöläisyydessä. Eli siis elinkeinoissa, jotka eivät vaadi massiivista kouluttamista. Me kuvittelemme - tai ainakin tätä maata ohjaava eliitti kuvittelee - että voimme elää ad infinitum niin, ettemme itse tuota suurinta osaa tarvitsemistamme asioista ja että sekä tarpeita että väestöä voi kasvattaa mielivaltaisesti suuremmaksi. Älyn distribuutio on edelleen sama kuin vaikka tuhansia vuosia sitten, että suurin osa on täysiä taviksia älyltään. Meillä on sellainen älyfasismi meneillään, että nämä tavikset ja heikommat sekä älykkäämmätkin saa täydellisesti kavaltaa syömään itsensä sairaaksi, lapsettomaksi, työttömäksi syrjäytetyksi (kun "älykkäimmät" talouden palkkamurhaajina koneistamassa ja finansoimassa asioita), sidotuksi hometaloon jättimäisellä asuntolainalla, täysin käytännössä taidottomiksi ja kritiikittömiksi maailman pisimmän koulutusputken jälkeen ja idiootiksi, joka janoaa vain lisää riippuvaisuuksia ja käytännössä elintason huononnuksia itselleen ja kansalleen.
Meillä on nykyään tuo käytännön säätyläisjako olemassa, eli hallintoluokka, insinöörit ja inkompetentit (inkompententit suhteessa muuttumiseen joko hallintoluokan tai insinööriluokan jäseniksi, eli puuttuu sukulaisuussuhteet, takapuolen lipomistaito tai korkeamman matematiikan osaaminen ja parhaat arvosanarivit), jotka joutuvat taistelemaan oikeuksista murusiin. Hallintoluokka saa käytännössä tehdä mitä vaan paitsi tappaa suoraan tai pahoinpidellä, alistetut inkompetentit eivät saa tehdä mitään ja insinööriluokan idealistisiipi funtsii, että kyllä kaikki muuttuu paremmaksi positiivisen ajattelun taikavoimasta. Linkola mietti, että 1930-luvun kulutuksen ja koon tämä maa kestäisi. Tuolloin ei ollut pakko olla mitä moninaisempia kulurakenteita, eli taloudellisen voiton saamisen kehiä. Nyt yhteiskunta on rakennettu toimimaan vain massiivisilla kulurakenteilla, joita ei voi enää uusintaa, koska ostovoima on puhallettu pois kansanvallan tuhoamisella, digitalisaatiolla ja ulkomaille tuotannon siirtämisellä. Jonkun reaalitaloudessa tulisi maksaa se, mitä toiset puhaltavat taskuihinsa viivan alla. Maailman pisin koulutusputki on huono vitsi, koska se on pakollinen ja sekään ei takaa mitään, koska ihmisiä ei haluta työllistää. Mikään koulutus tai sukutaustakaan ei takaa, ettet voittaisi sydänkohtauslotossa, Alzheimer-bingossa tai lapsettomuuspajatsossa.
Eniten tässä tarvitsisi muutosta, että täysin tavikset ja sellaisiksi elämäntyyliltään haluavat, saisivat elää hyväksi todettua ja vuosisatojen saatossa koeteltua elämää ihmisen perinteisissä elinkeinoissa, koska meillä ei ole varaa ylläpitää modernia yhteiskuntaa. Ei, vaikka joillekin yksilöille se on todella hauskaa ja antoisaa. Meitä aivopestään, että nykyään olisi yhteiskuntamme jotenkin solidaarisempi, mutta eihän se sitä ole, kun malli on, että kenet tahansa voi syrjäyttää mistä tahansa syystä. Ennen kaikkien panos oli sentään jotakin ja jokaisen panos aidosti kasvatti yhteistä hyvää. Nyt meillä koulutetaan kalliisti lääkäreitä, jotka tuhoavat kansalaisten terveyttä ja talonrakentajia, jotka rakentavat hometaloja. Erittäin monet ovat olemassa vain ottamassa iskuja vastaan, että joilla kuilla olisi taas omaa tilipussiaan kasvattava tekemistä. Kannibalistinen yhteiskunta, jossa jallitetaan maksu aina seuraavalle.
Fasismia. Fasismista puhuttaessa kannattaa muistaa sen kumpuavan sosialismista. Ovathan kaikki nämä kansantasavallat yleensä olleet fasistisia.
Joo, ei se tosiaan ole yhtään solidaarisempi kuin ennenkään, vaan päinvastoin; sitä mukaa kun ihmiset muuttavat isompiin asutuskeskuksiin, sitä vieraammaksi ihmiset käyvät toisilleen. Solidaarisuutta löytää toki pikkukylistä, mutta käyvät entistä harvemmiksi.
Näkemyksesi ideaalista muistuttaa muuten hyvinkin George Fitzhughin ja Karl Marxin näkemystä. Eihän Marxilaisuus ole ole millään tavalla solidaarisuutta, vaan pikemminkin meritokratiaa, missä hallitseva yhteiskuntaluokka on edelleen muita "kyvykkäämpää". Periaatteessa asia ei muutu mitenkään kapitalismista, missä kyvykkyyden mittarina käytetään yleensä sitä minkä verran rahaa henkilö kykenee tekemään. Sama kaveri kuka nykyään lapioi paskaa paskalla palkalla, lapioisi kommunismissa edelleen paskaa ihan samalla tavalla; lapio olisi vain valtion eikä työnantajan omaisuutta. Tämä meritokratia on syynä siihen miksi se koulutettu kyvytön väki on niitä kommunistisen meritokratian puolestapuhujia; koska tämä väki korvaisi nykyisen talouseliitin valtaapitävänä luokkana.