karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-02 07:40:26

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Tämä viestiketju on lukittu. Et voi vastata tai muokata viestejäsi  [ 276 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 110 11 12 13 14
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-12 14:25:41 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

juuri tuo luopumis-asenne täällä foorumilla ketuttaa.
miksi kaikesta hiilariruuasta on luovuttava.

tästä tuli paljon kommenttia kun mainitsin edellisesstä ketjussani että pidän karkkipäivä (joskus syön kyllä satunnaisesti ilman niitä tiettyjä päiviä tai sitten en ollenkaan)
ja kaikki huutaa kuorossa: miksi sitten aloit karppaamaan."!!!!

tarkoittaako siis karppaaminen luopumista karkista (joka minulla edelleen se suklaa) tai muista herkuista (esim. silloin tällöin syötävästä pizzasta tms)

ei todellakaan. jollain muulla taitaa olla periaatteet hakusessa

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-12 14:29:34 
Poissa
valtamerikarppi
valtamerikarppi

jokainen tyylillään.

sinulla taitaa olla huono päivä tänään. tai paha mieli. tai jotakin, kun jaksat noin purkaantua. noh, tekee hyvää päästää agressiot ulos.

jatka vaan omalla tyylilläsi. ei kuulu kellekkään, mitä joku toinen syö tai on syömättä, kunhan vaan on tyytyväinen oloonsa ja elämäänsä.

tsemppiä koko porukalle elämässään!

http://es.youtube.com/watch?v=Xz-UvQYAmbg

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-12 14:35:35 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

joo huono päivä todellakin.
lueskelin vanhaa ketjua minkä aloitin ja sieltä näitä patoutumia taas sain.
kun en karppaillut niin tosissani enää viime vuonna-tänä vuonna paitsi nyt taas koitan ottaa niitä huomiolle ja sillon kun lopetin niin pisti hermoon nää asenteet täällä kun tarkoituksena oli kertoa miten itselleni kävi.

poistun taas foorumin sivuilta ja jos joskus tulen intoilemaan niin paljon että tänne pitää päästä jutteleen niin kirjaudun uudella nimellä-.

hyvää kesänjatkoa!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-12 14:40:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

marsupilami kirjoitti:
kyllä mä ihan karpaamisen perusjutut ymmärrän vaikka sanoinkin isosta suustani että valitsisin TERVEYDELLISISTÄ syistä silti ruisleivän ennemmin kuin suklaan. mielihyvästä valitsen suklaan.
valintakysymys.

Ei kun se oikea tumma suklaa on juuri terveellisempää. Tätä tarkoitin kun sanoin, että et näytä olevan perehtynyt karppaukseen kovin syvällisesti.

marsupilami kirjoitti:
ja luulen että aika moni karppaaja syö ruisleipää ja täsyjyväriisiä/murojakin joskus.

Totta kai, ei se ole mitenkään kiellettyä. Kyse on siitä kuinka paljon oma kroppa niitä kestää. Toisilla se on paljon, toisilla hyvin vähän.

marsupilami kirjoitti:
en tiedä paljon tutkimuksia suklaan terveellisyydestä on tehty, mutta luulen että sen varaan ei kannata paljoa laskea.

Tässä on toinen ongelma: kannattaa ottaa asioista selvää, luuleminen ei riitä, kyllä niitä tummaa suklaata puoltavia tutkimuksia on useita. Ja tuskin kukaan väittää suklaan olevan kaiken parantava ihmelääke tmv. vaan se antaa oman lisänsä terveelliseen ruokavalioon. Ja kyllä suklaassa on paljon kuitua!

Summa summarum: syö ihan niinkuin haluat, se ei ole keltään muulta pois. Karpata voi juuri niin väljästi kuin itse haluaa tai sitten voi olla karppaamatta kokonaan. Mutta jos karppaa, kannattaa selvittää itselleen perusasiat kunnolla, eikä väittää foorumilla mitä sattuu.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-12 15:07:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mun tapauksessa kaikki karkin ja pullan syöntirajoitukset ovat tulleet vähän toista kautta, kuin omasta jyrkästä kieltäytymisestä ja itsekurista. En vieläkään oikein voi ymmärtää, miten tässä näin kävi, mutta kun ei vaan tee mieli.

Ennen karppausta ei ollut mikään ongelma kiskasta koko Fazerin sinistä levyä illalla telkkarin ääressä. Nyt ei mene kuin pari palaa, vaikka levy nököttäisi avattuna ja valmiiksi paloiteltuna vieressä. Ei maistu. Samoin kävi, kun töissä oli viinerit kahvin kanssa. Otin viinerin vanhasta tottumuksesta ja odotin uskomatonta makuelämystä upottaessani hampaani hillosilmään asti. Eipä ollut kaksista.

Olen ollut lukevinani samanlaisista kokemuksista muiltakin. Ennen karppausta olisin hiljaa mielessäni kyynisesti todennut teeskentelyksi ja itsepetokseksi. :D Kaikilla ei varmaan mielihalut katoa samalla tavalla, mutta omasta puolestani olen tyytyväinen, että näin on käynyt. Se tekee ruokavalion noudattamisesta paljon helpompaa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-12 15:17:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Makarios kirjoitti:
mantelitar kirjoitti:
Mitäs kumman vikaa on siemenleivissä?

Ei niin mitään vikaa, kelle ne maistuvat. Tarkoitin vain, että ne kuuluvat keinotekoisiin korvikkeisiin eli väsäkkeisiin. Aito asia on aina aito.

Manteleissa, pähkinöissä ja siemenissä ei taatusti ole mitään keinotekoista, aito siemenleipä on aito siemenleipä :twisted:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-12 15:27:37 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Mutta miksi ne pitäisi jauhaa ja kuumentaa? Herkille rasvahapoille tulee pipi!

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-12 15:33:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

tsili kirjoitti:
...aito siemenleipä on aito siemenleipä :twisted:

Ei, ei, ei. Tuo on eksytystä ja leipä-sanan väärinkäyttöä. Suoranaista häpäisyä! Leipätiedotukselta saamani vielä salaisen tiedon mukaan on anottu EU:lta direktiiviä, jonka mukaan vain suomalainen rukiista leivottu leipä on leipää. Kaikki muu on väsäkettä ja eksytettä. Lisäksi tätä ainoaa oikeaa direktiivileipää saa kutsua leiväksi vain, kun sitä nautitaan yhdeksän viipaletta päivässä. Mieluiten pullomargariinisipaisun kera.

Carpe diem, carp in dies

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-12 15:36:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ja kohta on transtukipisteen edessä hirmuiset jonot, kun kaikki rasvat pyrkivät sinne purkamaan energiaansa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-12 15:37:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

ferrix kirjoitti:
Ja kohta on transtukipisteen edessä hirmuiset jonot, kun kaikki rasvat pyrkivät sinne purkamaan energiaansa.

Kaulassa kravatit, joissa lukee 100 % seta.

Vielä paremmin: seta pura.

Carpe diem, carp in dies

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-12 19:02:37 
marsupilami kirjoitti:
juuri tuo luopumis-asenne täällä foorumilla ketuttaa.
miksi kaikesta hiilariruuasta on luovuttava.

tästä tuli paljon kommenttia kun mainitsin edellisesstä ketjussani että pidän karkkipäivä (joskus syön kyllä satunnaisesti ilman niitä tiettyjä päiviä tai sitten en ollenkaan)
ja kaikki huutaa kuorossa: miksi sitten aloit karppaamaan."!!!!

tarkoittaako siis karppaaminen luopumista karkista (joka minulla edelleen se suklaa) tai muista herkuista (esim. silloin tällöin syötävästä pizzasta tms)

ei todellakaan. jollain muulla taitaa olla periaatteet hakusessa

Suurimmalle osalle tuo "luopuminen" EI OLE HUONO ASIA, vaan helpotus kun pääsee hiilarikierteestä. Olen onnellinen, kun EI TEE MIELI enää tolkuttomia määriä makeaa tai ruisleipää. :lol:

Ja aika monella karppaus auttaa mahavaivoihin ja verensokerin vaihteluihin. Nämä ovat pääsyyt, miksi itse jätän nopeat hiilarit vähemmälle.

EN TODELLAKAAN KOE LUOPUVANI JOSTAKIN!! Vaan olen saanut tilalle ihanan elämän. :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-12 20:03:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mirka kirjoitti:
Mutta miksi ne pitäisi jauhaa ja kuumentaa? Herkille rasvahapoille tulee pipi!

No ihan vaihtelun vuoksi :D tai vaikka koska perinteiseen kiinalaiseen lääketieteeseen perehtyneet tahot kehottavat aina liottamaan tai kypsentämään siemenet ja pähkinät.

No joo, minä teen näitä pähkinä-siemenvirityksiä kun en voi viljaa syödä yhtään ja joskus on kiva syödä mustikkapiirakkaa tai lohileipä.

Mitä leipätiedotukseen tulee niin auktoriteettien kunnioitusta ei minulla ole koskaan ollutkaan :mrgreen:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-13 07:32:02 
no joo. eipä muakaan paljoa kiinnosta mitä kukakin syö.
inhoan tummaa suklaata joten syön vaikka mielummin sitten sitä ruisleipää muutaman kerran viikossa.

ja noi suklaatutkimukset taidan jättää edelleen väliin,. eipä elämääni ne niin hetkauta.
on paljon tärkeämpiäkin aiheita joista lukee.

ruoka on kuitenkin vain ruokaa.

marsupilami

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-13 07:37:28 
no mulla ei ole ongelmaa mistään hiilarikierteestä.
karppaan tyylilläni, joskus enenmmän ja joskus vähemmän. katson laatuun ja ne herkut joita rakastan, pidän elämässäni niin kauan ja usein kun tykkään.
verensokeri ei paljoa notku tai se ei ainakaan vaikuta elämääni millään tavalla.

vaikka söisin hiilariruokaa, ei nälkä tule nopeammin kuin karppiruokaa syödessäni. jos syön karkkia, ei siihen tule mitään sairasta himoa jota en pystyisi hallitsemaan.
jos tulee niin voi voi. sitten salille ja terveellisempi päivä taas huomenna.

mutta erilaisiahan me kaikki ollaan.
kaikille ei käy hiilarit, ja joillekin ne ovat yhdentekeviä.
minä karppaan sen takia että esim. valkoiset jauhot, pasta, peruna ym ei ole välttämätöntä tai terveellistä ravintoa.
vaikka ei ole karkkikaan niin eipä voi mitään-

samaa voisi sanoa tupakasta, alkoholista, liian vähänisestä liikunnasta tai muusta sellaisesta. jokainen varmasti tekee/syö jotakin epäterveellistä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-13 14:51:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

marsupilami kirjoitti:
edelleen puhuin ruisleivästä ja puurosta tai vaikkapa 40% kuitua sisältävistä muroista,. EN PERUNAMUUSISTA!

Mitä jos tunkisit siihen PERUNAMUUSIIN niitä Fibrex-leseitä, tulisi TERVEELLISTÄ!

Oletko muuten kokeillut SUKLAAPERUNAMUUSIA? Se on ihan HULLUN hyvää!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-13 15:20:47 
Poissa
ylläpitokarppi
ylläpitokarppi

19 sivua tätä luuserivänkäämistä riitti.
Lukkoon.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Tämä viestiketju on lukittu. Et voi vastata tai muokata viestejäsi  [ 276 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 110 11 12 13 14

Kaikki ajat ovat UTC+02:00