Olen Kutrin kanssa hieman samoilla linjoilla perunasta.
Olen jättänyt perunat vähiin, mutta silloin tällöin otan yhden, kuten esimerkiksi sillin kanssa. Joskin peruna on varsin mauton ravintoaine ja tarvitsee sen sillin tai kylmäsavulohen kaveriksi.
Mutta en pysty millään käsittämään, miksi perunaa PITÄISI syödä päivittäin. Olin aikanaan Paikkareissa, kun peruna "vapautettiin".
Paikkareiden ohjeet ovat vähitellen löystyneet ja löystyneet. Ensimmäisellä kerralla (1998) punnattiin ruuat tarkasti, nykyisin on vain erilaisia "annoksia" ja se peruna tosiaankin samalla aterialla syötynä vain yksi piste tai pointsi tai miksi ne nykyään niitä nimittävätkään.
Kukahan hyötyy, kun laihtuminen hidastuu?
Jos perunan glykeeminen indeksi on kyseenalainen, samaa ei voi sanoa perunamuusista. Kuitenkin korkean glykeemisen indeksin muusia suositellaan diabeetikoille.
http://www.diabetes.fi/diabtiet/hoitsuo ... alio22.htm
Ja sitten Karpaasille.
Minuakin ottaa välillä älyttömästi pattiin, mutta yritetään pysytellä sen yläpuolella tai ainakin jättää pahimmat sadattelut väliin näin julkisesti esitettävässä tekstissä. Vieras provosoi aivan tarkoituksella, mutta ei kannata provosoitua. Hyviä tekstejä ja perusteluja sinulta löytyy muutenkin.