karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-25 22:39:56

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4732 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 140 41 42 43 44237 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2015-01-06 15:43:28 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Lääketieteen palkinto diabetes-tutkija Matti Uusituvalle

Voi hyvää päivää. HUOH


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-01-06 17:00:15 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Tuija Brax siirtämään tietoa "Puskan tekemistä maailmalaajuisista ihmeistä" tuleville sukupolville.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-01-07 21:21:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2012-01-12 14:24:15
Viestit: 3152
Vanha mutta ehdottomasti parhaimistoa ja mikä parasta, niin suomitekstein! Oli ihan piristävää katsoa uudestaan ja myös muillekin asiasta tietämättömille puhuva ohjelma!

_________________
Nature doesn't jump.

Praise the lard!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-01-07 23:20:52 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
^Oikein hyvä ohjelma!

Osa 2/3:



Ja TÄÄLLÄ vielä osa 3/3

Suomenkielisen tekstityksen saa näkyviin klikkaamalla CC-nappulaa videon oikeassa alakulmassa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-01-07 23:42:10 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Timo Kuusela kirjoitti VHH-terveysravinto-sivustolla:
Lainaa:
Tälläkin palstalla on kerrottu, että parikymmentä prosenttia lihavista voi olla ihan terveitä, iloisia ja huumorintajuisia. Kaksi viimeistä piirrettä liittyykin monesti lihavuuteen ainakin niin pitkään, kun nivelet pettävät ja alkavat kolottamaan viivästynyttä proteesioperaatiota odoteltaessa.
Äkkiseltään laskien ne 80% metaboliasairasta kuitenkin jää. Ihan Turussa tutkitusti nuorilla ja vähän varttuneemmilla keski-ikäisillä metabolinen oireyhtymä (MetS) vähintäin pilkisti verenpaineen, keskivartalon ja paastosokerin lisääntyessä. Tästä onkin sitten kukonaskel vedet saastuttavaan diabeteksen lääkehoitoon.
Voimme olla onnistumisesta hyvin tyytyväisiä, kun ei sentään kaikki (100%) sairastu!

Että sellainen kansa kuin johto.


Tällaisesta onnistumisesta ansaitseekin apostoli-nimityksen. Ja patsaan.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-01-08 20:25:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2012-05-23 13:34:12
Viestit: 826
Hikikomori kirjoitti:

Olin pitänyt Braxia suhteellisen täyspäisenä ja oikeudenmukaisena poliitikkona. Saas nähdä onko hänellä aikaa perehtyä todella niihin uusimpiin tutkimuksiin ja päivittääkö hän tietonsa uuden työn aloittaessaan vai ryhtyykö päätä pahkaa vanhan toistoon! Näytön paikka hänellä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-01-08 23:39:43 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
William Davis: How NOT to have diabetes

Kuva

Lainaa:
Jos haluat sairastua tyypin 2 diabetekseen, noudata konventionaalista ohjetta vähentää rasvan syöntiä ja syödä enemmän "terveellistä kokojyvää".

Jos et halua, niin älä syö vlljaa tai sokeria, älä rajoita rasvan syöntiä, korjaa D-vitamiinivaje, korjaa suolistofloorasi, huolehdi omega-3-rasvahappojen saannista, huolehdi magnesiumin saannista, pätkäpaastoile, nuku riittävästi ja liiku.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-01-13 00:16:57 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Annika Dahlqvist: Statiinit kaikille yli 40-vuotiaille diabeetikoille?

Lainaa:
Dagens Medicin ja Netdoktor.se.

Nyt on statiiniteollisuus keksinyt, että jos se saa myydyksi statiinit kaille yli 40-vuotiaille diabeetikoille, eikä vain niille joilla on korkea kolesteroli, se voi tienata paljon enemmän rahaa. Professorit ovat kuuliaisesti mukana teollisuuden voitonmaksimointiprojektissa.


Sven Nordin muistuttaa, että muutama vuosi sitten Lundin yliopistossa tehdyn tutkimuksen mukaan kemiallinen kolesterolin alentaminen puolitti beetasolujen kyvyn vapauttaa insuliinia. Hiiritutkimus, mutta kuitenkin.

Jos Lundin tutkimuksen tulos on siirrettävissä ihmisiin, statiinien syöttäminen diabeetikoille on lääketeollisuuden kannalta oikein oivallinen idea. Bonuksena tulee insuliiinin menekin roima kasvu.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-01-13 12:57:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2013-08-28 16:29:05
Viestit: 6049
Tää on just tätä!
Mun tuttu tältä kylältä oli käväissyt labroissa. Kolesterolit olivat hyvät, aika alhaiset ja hän on 2 diabeetikko. Pärjää yhdellä tabletilla ja sokeriarvotkin melko hyvät.
Ihmetteli minulle, miksiköhän hänelle lähes väkisin tungettiin statiinilääke resepti kouraan? Kuulemma ennaltaehkäiseväksi hoidoksi.
Hoidoksi???
Tuttavani ei karppaa, mutta ei oo koskaan välittänyt makeasta eikä pahemmin leivästä. Ihmetteli kovasti ja kehoitinkin häntä heittämään Saimaaseen sen reseptin. Hän päätti nyt kuitenkin kokeilla niiden syömistä.
Sitä en vaan tiedä, miksi kokeilee. Aika järkyttävää, ja tosiaan huolestuttavaa hänen kannalta.
Eli niitä statiineja työnnetään väkisin, ja ne jotka uskollisesti luulee lääkärin olevan oikeessa, tekee niin kuin käsketään :(

_________________
Santikka murisee ja rähisee, mutta usein myös hymyilee :smt006


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-01-13 13:06:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Jos tuttusi osaa englantia ja on kiinnostunut, niin annapa hänelle tämä linkki:
http://healthydietsandscience.blogspot. ... 0Mortality

Tuon erinomaisen blogin kirjoituksista - joista jokaikisessä on linkki tutkimusabstraktiin tms. - on tähän suodatettu vain 'statins and mortality' eli 'statiinit ja kuolleisuus' aiheiset. Suuri määrä lisää statiiniaiheista tavaraa löytyy oikean laidan akkosellisesta sanahakemistosta. Tässä siis 'vain' ne 19 kpl tuolla sanasuodatuksella.

(Joka sivulla näkyy vain pari-kolme blogikirjoitusta, sitten pitää alalaidasta painaa 'older' jotta saa taas seuraavan satsin)

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-01-14 14:55:43 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Timo Kuusela kirjoitti VHH-terveysravinto -sivustolla:

Lainaa:
Diabeteksen hoito on ollut vuosikymmeniä erilaisten ratkaisujen hakua, hapuilua.

Diabeteshoidon vallitseva asenne on ollut korkeaksi päätetyn (diagnosikriteeriot) verensokerin alentaminen. Suosituksena on ollut liikunnan lisääminen, sitä kautta painon alentaminen ja heti kohta on päädytty lääkitykseen. Uutena tulokkaana on yli nelikymppisten diabeetikkojen kolesterolilääkitys, statinointi.

Diabeetikon ravitsemukseksi suositetaan rasvan vähentämistä (erikoisesti "kovan eläinrasvan"). Väitetään edelleen rasvan syömisen olevan diabeteksen puhkeamisen syy. Rasvaa lukuun ottamatta diabeetikolle suositetaan samaa ravitsemusta kuin terveille henkilöille "eriarvoisuuden välttämiseksi". Aika harva potilas tiedostaa (sen paremmin kuin hoitohenkilökunta), että diabeteksen syy ja ydin on kehon kyvyttömyydessä selvitä ylettömäksi suositetusta hiilihydraattitaakasta.

Vuosia on tiedetty suurien tutkimusten opettamana (mm Accord), että diabeteksen tiukka lääkitys, tavoitteena "melkein normaalit" veren sokeriarvot, on johtanut kuolemiin. Liian matala verensokeri (lääkityksestä johtuva hypoglykemia) on hengenvaarallinen tila varsinkin vanhuusväestön keskuudessa.

Toisaalta on tuoreesti opittu sekin, että lähellä "normaalia" olevat verensokeriarvot, jos hoito kestetään, parantaa ns pitkässä juoksussa diabetespotilaan ennustetta (mm Accord, jälkiseuranta).

Diabeteksen hoito-strategioissa ollaan tänä päivänä pahoin eksyksissä. Insuliinin keksiminen oli yksi myönteinen kohokohta. Vielä 1960-luvulle saakka osattiin diabeteksen ravitsemushoito. Kvasi-osaamisen lisääntymisen myötä ollaan ajauduttu lääkeriippuvuuteen. Koko lääke-repertuaarin ainoa kohtuullisen turvallinen lääke on metformiini - siis edelleen se vanha. Sitäkin saisi käyttää vain hiilihydraatteja rajoittavan (VHH) ravitsemuksen täydentäjänä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-01-14 16:22:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2012-01-12 14:24:15
Viestit: 3152
Tänään televisiossa, olet mitä syöt: 25kg perunasakissä ei ole mitään vikaa, mutta rasvan kanssa ne ovat myrkkyä. :evil:

Jos läskiä opetetaan vähentämään viimeisetkin rasvat syömällä puhdasta ruokaa, niin seurava etaappi taitaa olla diabetes.

Mutta hyvin on ihmisten aivopesu onnistunut. :(

_________________
Nature doesn't jump.

Praise the lard!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-01-14 19:15:34 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Timo Kuusela kirjoitti VHH-terveysravinto -sivustolla:

Lainaa:
Eduskuntatyöstään luopuvan Tuija Braxin henkilöpalvonta Pekka Puskan saavutusten vuoksi ei lupaa hyvää Sydänliitto r.y.:n pääsihteerin tehtävissä. T.B.:n kannattaisi todella kiinnittää huomita myös siihen, että "fat but fit" koskee vain noin 20% kaltaistensa joukkoa. Viisikymppinen ei vielä tiedä, mikä tilanne voi olla seitsenkymppisenä. Joko silloin lääkitys on kymmenen (10) nappia päivässä erilaisiin vaivoihin, parhaimmilla erheellisesti useampi nappi samaan vaivaan eri nimillä?

Suositeltavinta olisi perusteellinen, rehellinen ilman silmälaseja ja palvovia asenteita tapahtuva paneutuminen kansakunnan (ja miksei kansainväliseenkin) kansansairauksien eridemiologiaan. Samalla pitäisi ottaa huomioon se, paljonko ennenaikaisia kuolemia on vältetty mm. operatiivisten hoitojen avulla sepelvaltimoiden hoidossa.

Ehkä sekin kannattaisi noteerata, että kuluneen puolen vuosisadan aikana kehitetyistä diabeteslääkkeistä mikään ei paranna tautia ja kaiklla siis KAIKILLA on haittavaikutuksia.

Diabeetikon kannattaa karpata.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-01-17 14:46:06 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Lääketeollisuuden kanssa yhteistyössä oleva Suomen Diabeteslitto suosittelee diabeetikoille samanlaista ruokavaliota kuin mitä terveillekin virallisesti suositellaan - ruokavaliota, jonka sisältämistä runsaista hiilihydraateista diabeetikon elimistö ei ilman lääkkeitä selviydy.

Diabetesiitto kuitenkin "sallii" hiilihydraattien vähentämisen, kunhan ei mennä alle 130 gramman per päivä. Liiton "turvallisesta hiilihydraattien vähentämisestä" keskustellaan perkuulaudalla. Turvallista, mutta kenen kannalta?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-01-17 17:40:17 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
^^ Se on turvallista vain lääkeyhtiöiden talouden (ja osakkaiden) kannalta.
Mutta se kai tässä on kaikkein tärkeintä muutenkin?

Alla linkki kirjoitukseen, jossa diabeetikkotutkimuksista ennen insuliinihoitoja.
Siitä ei ole edes kovin pitkää aikaa. Eikä ihmisen fysiologiassa ole mikään muuttunut siitä.

Lopputulema:
"Tiukka rasvakarppaus ei ole sekään optimaalisin diabeetikoille,
mutta se on valovuosia parempi kuin kaikki muut hoitotavat."

Linkki: http://hopefulgeranium.blogspot.fi/2015 ... stion.html

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-01-17 18:54:13 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
David Unwin: Low carbohydrate diet to achieve weight loss and
improve HbA1c in type 2 diabetes and pre-diabetes:
experience from one general practice


Lainaa:
Kuva

George Henderson: Some Answers to that Question
Lainaa:
Vähähiilihydraattisista ja runsasrasvaisista ruokavalioista tulee luultavasti uudelleen normi pikemmin kuin luulemmekaan.

Jopa Daily Mail jätti pois tavanomaiset "asiantuntijoiden varoitukset rasvalla läträämisestä" kirjoittaessaan rasvakarppauksesta (LCHF) hoitomuotona.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-01-18 13:46:03 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Amerikkalaistutkimuksessa lääkityksen tarve pieneni tai eliminoitui kokonaan 95,2 prosentilla ketogeenisella karppausruokavaliolla (LCKD) olleista diabeetikoista.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-01-18 17:19:38 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Petro Dobromylskyj: Palmitic acid and hyperglycaemia in diabetic heart failure (1)

Lainaa:
But here we have it. Hyperglycaemia is bad. Palmitic acid rescues hyperglycaemia induced dysfunction. A paradigm shift in glucose vs FFAs!


Jepjep. Paha poika on glukoosi. Eivät vapaat rasvahapot. Paradigma on pantava uusiksi.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-01-18 19:53:33 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Kuva

Australialainen 1-tyypin diabeetikoiden yhdistys kysyi Fb-sivullaan jäsentensä kokemuksista karppauksesta ja sai suuren joukon vastauksia joissa kerrottiin merkittävistä verensokeritasapainon ja yleisterveyden paranemisista sekä lääkitystarpeen vähenemisistä.

Andreas Eenfeldt: Typ 1-diabetesorganisation nyfikna på LCHF – och får massor av svar!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-01-22 23:47:08 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Berberiinille myönteinen kanadalainen tutkimus:

Berberine as a therapy for type 2 diabetes and its complications: From mechanism of action to clinical studies


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4732 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 140 41 42 43 44237 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)