karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-23 12:33:59

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4732 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 143 44 45 46 47237 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2015-02-25 23:55:01 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Matti Tolonen: D-vitamiinivaje ja tyypin 2 diabetes

Lainaa:
D-vitamiinin piilevä puute on yleistä, ja se altistaa tyypin 2 diabetekselle jopa Espanjan Aurinkorannikolla, ilmenee Málagan yliopiston uudesta tutkimuksesta. Se vahvistaa Espanjassa ja Yhdysvalloissa jo aikaisemmin julkaistuja raportteja, joiden tulokset olivat samankaltaiset. Suomen "johtava D-vitamiiniasiantuntija" professori Christel Lamberg-Allardt paljasti tietämättömyytensä sanomalla MTV3:n haastattelussa, ettei D-vitamiinilla ole mitään tekemistä diabeteksen kanssa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-02-26 10:41:09 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
SVT:n Fråra doktorn-ohjelmassa 23.2 lääkäri Gunilla Hasselgren neuvoi diabeetikoita syömään tummaa pastaa ja kokojyvää. Diabeteslääkäri Björn Hammarskjöld lähetti tämän johdosta ohjelmasta vastaaville kirjeen.

Lainaa:
...Om man har sockersjuka och därmed inte tål socker varför ska man då äta socker i form av "brun pasta" och "fullkorn"?
...
Nu finns det tiotusentals fallbeskrivningar som visar utomordentliga resultat med normala HbA1c- och fasteglukosvärden och som slipper alla sina läkemedel och dessutom går ned i vikt och mår bra. Men de kallas felaktigt för ”anekdoter”.
Nu finns det stora mängder med artiklar som visar att en lågkolhydratkost, även kallad CFHL (eftersom beteckningen LCHF inte får användas för Livsmedelsverket), ser till att även personer med sockersjuka slipper både symtom och läkemedel.
Så jag undrar hur de kan komma sig att dr Gunilla Hasselgren kan rekommendera en extrem högkolhydratkost som är i strid med Patientsäkerhetslagens 6 kapitel 1 §.
Socialstyrelsen har redan 2008-01-16 beslutat att en lågkolhydratkost är i enlighet med vetenskap och beprövad erfarenhet.
Så jag rekommenderar att Fråga doktorn gör en pudel eller som det kallas i det militära:
GÖR OM!
GÖR RÄTT!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-02-26 11:14:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-03-17 14:39:14
Viestit: 1874
Hikikomori kirjoitti:
On kysyttävä, onko diabetesepidemian synnyttämisestä viime kädessä vastuussa oleva ja diabeteksen tehokasta ravitsemushoitoa keinoja kaihtamatta vastustanut Pekka Puska oikea henkilö ratkaisemaan diabetesongelmaamme?

Diabetesepidemianhan synnyttivät Amerikasta kopioidut hiilihydraatteja suosivat ja täysin väärää puuta eli tyydyttynytä rasvaa aiheettomasti demonisoivat ravitsemusohjeet, joita Puskan kaudella asemansa saavuttanut nykyinen kansanterveysjohto ja "asiantuntijat" itsepäisesti ja kieltäytyvät korjaamasta tieteen nykyistä kantaa vastaaviksi. Diabeteksen hoitotuloksia heikentää ja kustannuksia kasvattaa Puskan kaudella järjettömät mittasuhteet saavuttanut vihamielinen kampanjointi diabeteksen ruokavaliohoitoa vastaan.

...esiteltävä ja markkinoitava "lääke" on eläkeläinen Pekka Puska

"Kansalaisfoorumiksi" naamioidun lääketeollisuuden ja Pekka Puskan kampanjatilaisuuden 24.2. 2015 esiintyjiä....

Timo Kuusela kirjoitti:
Vallan kahvaa tavoiteltaessa kaikki keinot näyttävät mahdollisilta. Otan esimerkiksi täysin palvelleen virkamiehen, tutkijan ja poliitikon Pekka Puskan.
Tällä kertaa yksi aineenvaihduntasairauksien ilmenemä, päätetapahtuma, tyypin 2 diabetes tarjoaa ikuiselle pyrkyrille sekä tartuntakohdan että vipuvarren valtaan. Kun uran aikana näytöt jo on annettu ilman tuloksia, olisiko valta nyt hyvä keino jälkien peittämiselle?
Eräs käytännön esimerkki tapahtuneista löytyy tämänkin palstan historiasta:
Aika monta vuotta sitten sain tiedon luotettavasta lähteestä, että Pohjois-Karjala-hankkeen alueella tyypin 2 diabetes oli n. 30% yleisempää kuin tutkimuksen vertailualueilla. Nyt tieto myönnetään.

Silloin Lääkärilehti ystävällisesti julkaisi positiiviseksi keskustelualoitteeksi kirjoittamani artikkelin. Lehden seuraavassa nimerossa juuri uuden THL:n pääjohtajaksi nimitetty Pekka Puska kielsi ja ns. runttasi koko auktoriteetillaan aloittamani keskustelun. Yritin jatkaa keskustelua hiukan terävöitetyillä näkemyksillä ja edelleen asiallisesti, jos ei kohteliaastikin. Lehden päätoimittaja ei enää julkaissut keskusteluvastinetta.

Nyt siis Pekka Puska ilmoittautuu kansantauti T2D:n ylivertaiseksi asiantuntijaksi kansanedustajana ja mahdollisesti ministerinä itse aiheuttamansa tautiepidemian takuumiehenä. Vaalikoneisto on viritetty niin asiantevasti, että valinta on todennäköistä.

Kansa ratkaisee. Itse näen vissin eron pyrkyryyden ja lääkärin eetoksen välillä

NÄHTYÄ JA KUULTUA

_________________
Kaikenlaista pohdintaa terveys/sairausriskeistä....

SANIN LUUPPI


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-03-04 21:25:06 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Matti Tolonen:
Lainaa:
Suomen Diabetesliitto on lääketeollisuuden “yhteistyökumppani”. Se tarkoittaa suomeksi sitä, että lääketeollisuus sponsoroi Diabetesliittoa ja kouluttaa sen lukuun toimivat diabeteshoitajat. Muutama vuosi sitten kuuntelimme Timo Kuuselan kanssa pääkaupunkiseudun diabetesyhdistyksen diabeteshoitajan esitelmän, jossa ei puhuttu sanaakaan ruokavaliosta eikä ravintolisistä. Lääkkeistä sitäkin enemmän, tyypin 2 diabeetikoille suositeltiin insuliinipistoksia. Esitelmöitsijän jokaisen kalvon alanurkassa oli logo Sanofi-Aventis. Se oli siis tehnyt esitelmän valmiiksi diabeteshoitajille. Suomen ja muidenkin maiden diabetesliitot on perustettu lääketeollisuuden käsikassaroiksi, joiden tarkoitus on edistää lääkkeiden myyntiä, ei parantaa diabeetikon ennustetta.

Tyypin 2 diabeteksen lääkehoito on hataralla pohjalla, suorastaan skandaali. Pelkkä verensokerin hallinta ei ehkäise sydänkohtauksia, aivohalvauksia, silmä-, hermo- ja munuaisvaurioita, vaikka lääkärit ja potilaat on saatu niin uskomaan. Tyypin 2 diabeteksen tulee ehkäistä ja vaimentaa hapetusstressiä ja kroonista matala-asteista tulehdusta. Siinä auttavat vhh-ruokavalio ja monet ravintolisät.


Sanoisin, että pelkkä lääkehoito ei ehkäise sydänkohtauksia, aivohalvauksia, silmä-, hermo- ja munuaisvaurioita. Ruokavaliohoidolla eli riittävän tiukalla karppauksella verensokerin taspaino on mahdollista saada terveen tasolle, jolloin glykaation aiheuttamia elinmuutoksia ei tapahdu. Insuliinihoidolla karppaajan verensokeritasapainosta voi korkeintaan nähdä unta.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-03-05 12:15:45 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Tuomari Christer Sundqvistin blogissa:

Lainaa:
Diabetes mellitus, tyyppi 2 (harvemmin diabetes insipidus tai diabetes mellitus tyyppi 1), on mahtava rahastuskohde siinä missä monet muutkin ”sairaudet”. Mikäli glukoosihomeostaasi on pettänyt, tai pettämässä, niin tottakai lääkettä pitää syödä, eikä ruokavalioo korjata! Mitä siitä tulisi jos kepulaiset (eli Pekka Puskan puolue) joutuisivat myöntämään GMO:lla tuotetuilla entsyymeillä blendattujen viljojen ja sokerin olevan ihmiselle liiaksi käytettynä pahasta?

Insuliini muuttaa (auttaa muuttamaan) sokerit rasvaksi. Insuliini kasvattaa myös lihasta. Kun insuliinitasot ovat koko ajan koholla, niin eikö tuolloin olisi viisasta bodata? Mömmöjä vetävät bodarit piikittää insuliinia vaikka ovat täysin terveitä (paitsi ehkä päästään). Lihaksethan toimivat glykogeenivarastoina ja enemmän mitokondrioita polttamaan energiaa on varmasti tervetulleita lisiä kelle tahansa ihmiselle.

On surkuhupaisaa lueskelle virallisia ohjeita diabetes kakkosen hoidossa:

Virallisten ohjeiden mukaan ”Liikamäärä rasvakudosta vatsaontelon sisällä ja maksassa on tärkein tyypin 2 diabeteksen aiheuttaja. Vastaavasti tärkein toimenpide diabeteksen hoitamiseksi on laihduttaminen.”

Missään ei kerrota, että laihakin voi saada diabeteksen jos sisuskalut ovat rasvassa (ja NAFLD lähellä). Miten laiha voi laihduttaa? Entäs sitten, kun insuliini auttaa kasvattamaan lihaksia, niin eikös liikunta nosta vain painoa (kun lihaksia tulee lisää)? Eli mitä tekemistä laihduttamisella on koko asiassa jos laihduttamisella tarkoitetaan pelkkää puntariin tuijottamista?

Virallinen ohje sanoo ”Tärkein ruokamuutosten tavoite on ruoan päivittäisen energiamäärän vähentäminen.”

Missään ei puhuta hiilihydraateista eikä ajatella, että mitä pahaa tekee kitudieeteillä treenaaminen keholle – tai kilpirauhaselle. Mikäli energiamäärän vähentäminen olisi ratkaisu, miksi potilaita ei laiteta vesipaastolle kuukausiksi?

Virallinen ohje ”Täysin sokerittomiin tuotteisiin ei tarvitse siirtyä” .. no ei tietenkään, koska eihän sokeri voi insuliinitasoja nostaa :)

Tällaiset ohjeet pitäisi tallentaa tulevaisuutta ajatellen. Saisivat tulevaisuudessa joko itkeä tai nauraa typeryyksille, joilla pilattiin kokonaisten kansakuntien terveys.

Virallisen ohjeen lähde: http://www.terveyskirjasto.fi/terveyski ... i=dlk00775


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-03-10 13:55:05 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Uuden tutkimuksen mukaan monilla tyypin 1 diabeetikolla voi olla omaa insuliinin tuotantoa jäljellä vielä 40 vuotta diagnoosin saamisen jälkeen.

He voisivat Andreas Eenfeldtin mukaan suuresti hyötyä tiukasta LCHF-ruokavaliosta yhdistettynä siihen sovitettuun insuliinihoitoon. He voisivat parhaassa tapauksessa selviytyä pelkällä sopivasti mitoitetulla päiväannoksella pitkäaikaisinsuliinia ilman että heidän tarvitsisi olla koko ajan mittaamassa verensokeriaan ja laskemassa ateriainsuliinin tarvettaan ja pistämässä sitä.

Andreas Eenfeldt: Ny studie: Typ 1-diabetiker fortsätter ofta producera insulin


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-03-10 14:20:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2013-11-24 01:38:52
Viestit: 1595
Mites toi insuliini tuotanto mitataan sata varmasti tai melkein ainnakin?

_________________
Just eat a goddamn steak


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-03-10 14:27:27 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18625
Kun haima tuottaa insuliinia niin se samalla tuottaa c-peptidiä jonka pystyy mittaamaan. Pistetty inskahan ei sitä tuota. Toisaalta pitää saada se oma tuotanto käyntiin eli vaikkapa http://www.fimlab.fi/lake/ohjekirja/nayta.tmpl?sivu_id=194;setid=6064;id=8708 näin. En tiedä miten satavarma tuo on, mutta kaipa se jotain kertoo.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-03-10 14:32:52 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
mlv jo ehtikin vastata.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-03-10 22:50:12 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2014-02-06 15:41:11
Viestit: 185
Kyllä 1-tyypeillä, oli ruokavalio mitä vain, säännöllinen verensokerin mittaus on hoidon a ja o. Että en lähtisi sillä mainostelemaan.

LCHF:llä joudutaan pistämään pikaa/bolustamaan(*) proteiinille. Vaihtoehtoisesti sen kai voisi hoitaa tuolla, että pistäisi pitkävaikutteista insuliinia niin, että se kattaa päivän proteiinin aiheuttaman verensokerin nousun. Silloin katoaa yksi LCHF:n eduista: ei ole pakko syödä. Liian suuret insuliini määrät pakottavat 1-tyypin syömään "insuliinille" jotta sokerit pysyisivät riittävällä tasolla.

Facebookissa on nyt Typeonegrit-yhteisösivu joka promoaa LCHF-tyyliä 1-tyypin diabeetikoiden elämäntavaksi ja keinoksi saavuttaa hypoitta jopa alle 5% HbA1c-arvoja.

(*) Bolus on insuliinipumppuilijoiden termi, joka tarkoittaa lisäinsuliini annosta. Insuliinipumpuissa käytettävä insuliini on yksinomaa pikainsuliinia. Basaali on pumpun syöttämä perusinsuliinitaso, joka "vastaa" pitkän insuliinin toimintaa. Insuliinipumpun etu suhteessa monipistoshoitoon onkin, että basaalitasoissa voidaan paremmin ottaa huomioon vuorokauden vaihteluista johtuvat erilaiset tarpeet (mm. aamunkoittoilmiö) ja vaikka proteiinin aiheuttaman viivästetyn ja pitkitetyn boluksen tarpeen (proteiini nostaa sokereita viiveellä ja pitkään, noin 2 tunnin ajan 2-4 tuntia ruokailusta). Lisäksi monet tekevät urheilusuoritusten aikaisien sokereiden nousujen taltuttamisesta mikrobolustamisilla suoranaista taidetta. ^^


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-03-11 15:09:02 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
^Eenfeldt ei mainostanut ettei verensokeria tarvitsi tiukalla LCHF:llä plus perusinskoilla mitata säännöllisesti, vaan sitä, ettei tarvitsisi yhtä usein mitata ja pistää kuin myös ateriainsuliinit vaativalla runsashiilihydraattisella normiruokavaliolla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-03-12 00:00:23 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2014-02-06 15:41:11
Viestit: 185
Meillä ei tiukka LCHF-syöminen vähentänyt mittausten määrää yhtään, enkä tiedä miksi kenenkään 1-tyypin pitäisi mitata tai haluta mitata vähempää kuin 5-8 kertaa päivässä. (Mutta se olenkin ehkä vain minä.) Toki, jos seilaavien sokereiden takia on mittailtava vielä useammin, niin... Mutta kokemuksesta sanoisin, että niillä joilla seilaa niin mittauksiakin on harvemmin (esim. yksi päivässä).

Inskan pistämisiä ruokavalio vähensi kyllä, mutta pojalla on selkeästi omaa tuotantoa jäljellä. Mutta niin kuin sanottu, jos proteiineille pitää syödessä pistää kuitenkin, niin eihän se silloin vähennä edes pistosten tarvetta. Monipistoshoidolla saattaa jopa lisätä, sillä proteiinin pitkittyneelle sokerin nostolle on laitettava pikaa useammassa erässä...

Tuo on jotenkin niin ei-1-tyypin-diabeetikkomaista ajattelua minusta, että pistosten määrällä olisi suurta merkitystä. Bernsteininkin 30gHH/päivä syömistä mainostetaan pienillä numeroilla (law of small numbers) = vähän hiilareita, vähän inskaa, pienempi virhemarginaali. Tavoitteena ei ole vähäiset pistot, vaan vähäinen määrä insuliinia. Ja matalien hiilareitten (ja runsaan rasvan) parhauttahan on se, että ei ole hypoja eikä hypereitä.

Heikkilän kirjassakin oli juttua näistä kauan sairastaneiden omasta tuotannosta. Ilmeisesti asia siis saa lisää vahvistusta? Oliko juuri Heikkilän kirjan lähteissä vai seurasinko niistä eteenpäin, mutta rotta kokeissa oli havaittu, että kun 90% betasoluista oli tuhoutunut alfasolut pystyi spontaanisti muuttumaan betasoluiksi. Vanhuksilla käsittääkseni hypopeloissa pidetään korkeampia verensokereita kuin nuoremmilla koska reaktiiviseen nousuun ei voi enää luottaa. Reaktiivisessa nousussa hypoglykemia laukaisee glukagonin tuotannon (vai vapauttamisen?) ja nostaa verensokeria vapauttamalla maksan varastot. Liekö vanhuksilla sitten alfasolujen määrä vähentynyt betasolujen hyväksi?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-03-17 17:13:23 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Timo Kuusela kirjoitti VHH-terveysravinto -sivustolla:

Lainaa:
Miten sokerit on onnistuttu piilottamaan keskeisimpinä kansantautien aiheuttajina? Tietenkin taitavasti lobbaillen.
Huippu-urheilua lähentelevä liikuntasuositus, eläinrasvoilla pelottelu ja täysin ylimittainen yhden makroravinteen (hiilihydraatit, elimistön kannalta loppupeleissä sokerit) suositus on sitten johtanut mahtavaan ja hallitsemattomaan kansantautien epidemiaan. Niitä ei hallita edes lääkkeillä vahvasta uskosta huolimatta.
Tilastojen kertoma ei ole riittänyt suunnan muutokseen. Vähäinen lobbareiden määrä on hallinnut koko tiedottamisen kenttää kestämättömillä opeillaan. Nössö poliitikkojen / kansaa edustavien kantti ei ole riitänyt lobbareiden hyllyttämiseen / aikaansaadun tilanteen kriittisen tarkasteluun.
Syyllisten joukkoon lisäisin vielä munattomat toimittajat.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-03-17 18:00:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-02-19 14:44:02
Viestit: 4912
Ja kuten Chrisu blogissaan toteaa
Lainaa:
Näppärä lukija tajuaa viimeistään tässä vaiheessa mikä KELA-korvauksen omavastuussa siis on lopullisena ideana. Kun tilastoista poistuu halpojen lääkkeiden kuten kilpirauhashormonien käyttäjät, kukaan ei enää tiedäkään kuinka moni ihminen lääkkeitä Suomessa popsii. Oheisen YLE-uutisen kaltaiset artikkelit tulevat oikein lakiteitse mahdottomiksi kirjoittaa ja tutkiva journalismi kuihtuu entisestään. Putin-tyyppinen kapula tungetaan tiedotusvälineiden suuhun ja länsimaiset arvot pakenevat kovaa vauhtia takavasemmalle.

Jatkossa ei näppärä DI:kään enää voi laskeskella statiinien tai muiden lääkkeiden vaikuttavuutta ja kustannustehokkuutta.
http://blogit.iltalehti.fi/christer-sun ... kuohuttaa/

_________________
You Eat What You Are


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-03-19 18:52:26 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
-Vakavan kansanterveydellisen ongelman ratkaisemista ei edesauta asiantuntijoiden valehteleminen. Ei sitten ollenkaan.
Sami Uusitalo
Dipl. ins. Espoo


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-03-23 12:27:37 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Insuliinihoidon lihomishaittaa voidaan ennakoida (Iltalehti 23.3. 2015)

Sepä hyvä, että yhtä insuliinihoidon giganttista haittaa voidaan ennakoida. Vaan DM2:n ruokavaliohoitopa ei lihota, se laihduttaa. Niin, ja tuottaa paremmat verensokerit. Niin, ja on tutkitusti parempi sydänterveyden kannalta.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-03-24 19:11:42 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Kuva

Tieto vhh-ruokavaliosta tyypin 2 diabeteksen hoitomuotona leviää ammattilaisten keskuuteen, kertoo Erik Edlund Matfrisk -blogissaan. Sitä levittää diabeteksen hoitohenkilöstölle suunnattu uutiskirje Diabetes in Control.

LCHF sprider sig inom professionen

Uutiskirjeen vakio-osioihin kuuluu lista lukijoiden eniten jakamista jutuista. Kärjessä on tämä:

Why a Low-Carb Diet Should Be the First Approach in Diabetes Treatment


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-03-26 11:06:35 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Asiakirjoitus diabeteksesta:
Sami Raja-Halli: Saatanan sokeritauti – suomalainen kansantauti!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-03-26 11:14:52 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2011-01-26 17:04:23
Viestit: 272
Hikikomori kirjoitti:


Alkoi eräs kohta naurattamaan ko. blogissa, naurattamaan vaikka kyseessä on vakava tragedia. Alla lainauksena ko. kohta:

"Eniten suomalaista kansantautia esiintyy Kiinassa ja Intiassa, mutta väestön lukumäärään suhteutettuna
Meksiko ja USA ovat omaa luokkaansa. Jos diabetes on suomalainen kansantauti, on se ylivoimaisesti kaikkien aikojen
menestynein suomalainen vientituote.
"


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-03-26 16:18:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2012-01-12 14:24:15
Viestit: 3152
^^ Hyvä kirjoitus!

Lainaa:
Mikä vittu tätä maata vaivaa?

:lol: Anteeksi, oli ihan pakko.

Toinen hyvä poiminta.
Lainaa:
Suomessa ei esiinny korruptiota. Suomi on maailman vähiten korruptoitunut maa. Suomessa voi esiintyä hyväveliverkostoja, lehmänkauppoja ja ansaittuja teollisuuden tutkijoille ja viranomaisille maksamia apurahoja, jotka eivät mitenkään vaikuta kyseisten tutkijoiden ja viranomaisten objektiivisuuteen. Kuinka ne voisivatkaan vaikuttaa, koska meillä ei ole korruptiota ja suomalaiset ovat tunnetusti paitsi maailman viisain ja kaunein, myös ylivoimaisesti rehellisin ja sisukkain kansa? Tosin suomalaiset ovat myös auktoriteetti- ja herrauskovaisin ja itsepäisin idioottiporukka, jota maa päällään kantaa. Anteeksi, jos tämä loukkaa, mutta täällä jaksetaan yhä palvoa ihanan 1950-luvun teorioita ravitsemuksesta ja terveydestä, vaikka kuluneiden 65 vuoden aikana on tapahtunut valtavasti kehitystä ja vanhat paradigmat on moneen kertaan kumottu. Suomalainen ravitsemus- ja terveyspolitiikka on vanha kuin Havannan autokanta. Se on sitä, että meille hehkutetaan suomalaista laatua, muotoilua ja kaiken ylittävää erinomaisuutta etenkin Itä-Suomen yliopiston ylivoimaisia tutkimuksia (joiden rinnalla Harvardin ja Cambridgen tieteelliset näytöt ovat vähintäänkin riittämättömiä pseudotutkimuksia). Se on toki helppo selittää. Suomalaisten aineenvaihdunta ja biologia eroavat kaikista muista maailman ihmisistä; niin erinomaisia ja ainutlaatuisia me olemme – siis jos luemme näitä ”asiantuntijoiden” kommentteja. Tämä suomalaisten ainutlaatuinen perimä on myös se perustava syy, miksi meitä tulee hyvin tarkasti valvoa ja holhota.

_________________
Nature doesn't jump.

Praise the lard!


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4732 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 143 44 45 46 47237 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)