karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-24 16:56:23

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4732 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 148 49 50 51 52237 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2015-05-04 17:58:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Molemmat ovat varastossa säilyviä viikkotolkulla päin vastoin kun tuore maito tai kerma. Sopii paremmin teollisuustuotantoon.

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-05-07 09:12:49 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Tämä sopisi moneen ketjuun, mutta pannaan nyt tänne koska oikeasti terveelliset rasvat ovat osa metabolisen syndrooman päätetapahtumien, joihin diabeteskin kuuluu, hoitoa.

Timo Kuusela kirjoitti VHH-terveysravinto -sivustolla:

Lainaa:
Mitenkä mahtaa sopia tällainen havainto suomalaiseen "terveellinen rasva"-ajatteluun?

Conclusions: The present study provides evidence that increased dietary ω-3 polyunsaturated fatty acids and extra virgin olive oil have beneficial synergistic effects on lipid metabolism and oxidative stress in patients with MetS.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25933490

No, kalarasvat on kelpuutettu, suositettukin Suomessa. Neitsytoliiviöljy ei tunnu olevan mitään rypsiöljyyn verrattuna.
Onpahan tullut neitsytoliiviöljyä suositetuksi ja käytetyksi piiitkään luonnollisten eläinrasvojen ohella JA rypsiöljyä vältellyksi.
Näyttää myös MetS päätetapahtumineen (T2D, sepelvaltimotauti, kihti ja mitä niitä on kohdalle sattunutkaan) rasvautuneen siedettäviksi ja elämää kestäviksi. Kuuluu siihen hiilihydraattien (sokereiden) varsin tiukka välttelykin.
Näin helppoa se on!


Heleppua ku heinänteko helteellä!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-05-07 19:49:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2012-05-23 13:34:12
Viestit: 826
http://www.laakarilehti.fi/uutinen.html ... 793/type=1

"NEJM -lehdessä julkaistussa tutkimuksessa selvitettiin tiukan verensokerikontrollin vaikutusta tyypin 1 diabetesta sairastavien silmäoireisiin. Tutkimuksessa todettiin, että tiukka verensokerikontrolli vähentää diabetekseen liittyvien silmäoireiden riskiä."

"Tutkijat toteavat, että DCCT-tutkimuksen aloittamisen jälkeen tyypin 1 diabeteksen hoito onkin muuttunut niin, että nyt ensisijainen tavoite on veren glukoosipitoisuuden niin lähellä normaalia kuin turvallisesti on mahdollista."


Ja miten se saavutetaankaan?

Silmäläääkärin mukaan diabeetikkopotilaan silmistä näkee syökö hän vhh vai ei.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-05-07 21:52:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2012-01-12 14:24:15
Viestit: 3152
^^ Ikävää sinäänsä että ainakin diabetesliiton mielestä diabetesta kuuluu hoitaa lääkkeillä, ei ruokavaliolla.

_________________
Nature doesn't jump.

Praise the lard!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-05-08 06:27:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-02-19 14:44:02
Viestit: 4912
Avainsanat tuossa edellä lainatussa uutisessa olivat "intensiivinen hoito". Se ei tarkoittane VHH:ta.

_________________
You Eat What You Are


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-05-08 10:16:02 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
Leenuliinutiinu kirjoitti:
Silmäläääkärin mukaan diabeetikkopotilaan silmistä näkee syökö hän vhh vai ei.

Totta. Mutta sääli, ettei kukaan heistä sano (tai kirjoita) siitä julkisesti ääneen.

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-05-20 16:36:12 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
THERE'S A LOT OF MONEY TO BE MADE KEEPING YOU SICK, sanoo tri. Sarah Hallberg TEDx -luennossaan Reversing Type 2 Diabetes Starts with Ignoring the Guidelines.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-05-20 16:59:20 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Diabeteslääkkeiden haittavaikutuksista tulee jatkuvasti uutta tietoa. Timo Kuusela päivittää tietomme natriumin- ja glukoosinkuljettajaproteiinin estäjien haittavaikutusten suhteen: Harmillinen takaisku.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-05-20 18:35:35 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Tuoreen tutkimuksen mukaan kalaöljystä voi olla apua diabeettisessa neuropatiassa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-05-21 08:28:37 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Tuoreen japanilaisen raportin mukaan mukaan ei löydy ainoatakaan kokeellista tutkimusta, joka puoltaisi tyypin 2 diabeetikoiden statinointia sydäntaudin ennaltaehkäisemiseksi.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-05-21 13:39:56 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Amerikan tulevissa ravitsemussuosituksissa tullaan todennäköisesti lopettamaan ravinnon kolesterolin sekä rasvan, tyydyttyneenkin, demonisointi.

Kun muuri murtuu Amerikassa, katoaa myös se tekosyy, jonka nojalla lääketeollisuuden asialla ollut virallinen taho on suhtautunut nuivasti diabeteksen ruokavaliohoitoon.

Saatamme olla suuren muutoksen edessä. Vaviskaa kansanterveyshoneckerit ja -ceaușescut! Totuus voittaa lopulta, ennemmin tai myöhemmin.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-05-21 15:19:21 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
^^ Otetaan tuota sen verran takaisinpäin, että uusissa suosituksissa on synninpäästön saamassa vasta kolesteroli.
Tyydyttynyttä rasvaa ja suolaa vasta ehdotellaan, jos kohta yllättävältä taholta :)

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-05-21 16:47:52 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
^Tosi on, että uusia suosituksia valmisteleva asiantuntijatoimikunta DGAC ehdotti synninpäästöä vain syödylle kolesterolille, ja sekin on toistaiseksi vasta esitys.

Esimerkiksi Petro Dobromylskyj, joka on viisas mies, näyttää kuitenkin uskovan, että Amerikan ravitsemusasiantuntijoiden yhdistyksen A.N.D.:n yllättävä lausunto DGAC:n esityksestä tulee johtamaan myös tyydyttyneen rasvan päästämiseen pannasta. Nähtäväksi jää.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-05-22 14:36:05 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Itä-Suomen yliopiston lehtori ehdottaaa HS:n yleisönosastossa laillistettujen ravitsemusterapeuttien panemista vahtimaan, etteivät diabeetikot vahingossakaan pääsisi karppaamaan tautiaan remissioon. Noin hän ei asiaa ilmaise, mutta sitä hänen ehdotuksensa toteutuminen merkitsisi.

Ei, ei ja vielä kerran EI! Ei ennenkuin Kuopiossa aivopestyt rypsiöljyllä tahratun ruisleivän kaupustelijat on koulutettu uudelleen.

On melkoista pilkantekoa nimittää diabeteksen ravitsemushoidoksi ravitsemusterapeuttien harjoittamaa diabeetikoiden pitämistä lääkkeissä ja sairaina ja heidän hidasta tappamistaan heidän elimistöilleen sopimattomalla hiilaripainotteisella ruualla.

Vain vhh on diabeteksen ruokavaliohoitoa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-05-22 18:20:52 
Poissa
voipallo
voipallo

Liittynyt: 2006-01-03 14:37:31
Viestit: 13162
Tänään hengailin hetken kolmen THL:n tohtorin kanssa jotka keskustelivat diabeteslääkkeistä ja niiden korkeasta hinnasta sekä hyödyistä potilaille.
Seurueen kuopiolainen tohtori otti puheeksi uudet amerikkalaiset ravitsemussuositukset joissa todetaan että ainut välteltävä ravinnossa on sokeri, tyydyttynyttä rasvaa ei tarvitse pelätä eikä välttää. Porukka ihmetteli että yhdistyksen joka suositukset antoi päätukija on Coca Cola ja hetken joku mietti olisiko siellä joku piilosponsori kuten vaikka KFC.

_________________
“To be is to do - Socrates
To do is to be - Sartre
Do Be Do Be Do - Sinatra”

― Kurt Vonnegut


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-05-24 12:54:49 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Ketogeeninen ruokavalio ehkäisee ketoasidoosia, mutta diabeteslääkkeinä käytetyt SLG-2-estäjät saattavat AIHEUTTAA sitä:

FDA Warns that Use of SGLT-2 Inhibitors Could Lead to Ketoacidosis in Some Patients

Käypähoitonäkemys SLG-2-estäjästä


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-05-24 13:37:52 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Sunnuntaisuomlainen: Yhä useampi synnyttäjä sairastuu raskausdiabetekseen (Savon Sanomat 24.5. 2015)
Lainaa:
Suomalaissynnyttäjistä jo joka kolmas on ylipainoinen. Raskausdiabetes on lisääntynyt samaa tahtia ylipainon kanssa. Sairaudesta kärsii jo lähes 15 prosenttia odottavista äideistä. Taudin yleistymiseen vaikuttaa myös synnyttäjien noussut keski-ikä. Yli 35-vuotiaista synnyttäjistä jo 41 prosenttia on ylipainoisia ja heistä 15 prosenttia lihavia. Lihavan painoindeksi on vähintään 30.
Joillakin alueilla luvut ovat vielä synkempiä. Esimerkiksi Pohjois-Karjalassa ylipainoisia on reilut 44 prosenttia synnyttäjistä ja myös raskausdiabetesta esiintyy keskimääräistä useammalla. Ylipainoisten joukosta lihavien osuus on kasvanut.
– Lihavien osuus synnyttäjistä on meillä jo yli 18 prosenttia, naistentautien ja synnytysten erikoislääkäri Virva Nyyssönen Pohjois-Karjalan keskussairaalasta kertoo.
Nyyssönen painottaa, että ylipainoon pitää uskaltaa puuttua.
– Tästä asiasta ei voi vaieta. Odottajaa on tietysti hyvä lähestyä niin, että hänessä syttyisi kipinä elintapamuutoksiin. Monet ovatkin hyvin motivoituneita, kun raskaus on alkanut.
UKK-instituutissa toivotaan jo kansallista ohjelmaa raskausdiabeteksen torjuntaan.
– Suunnitelmaa tällaisesta ei vielä ole, mutta tarvetta on, tutkimusjohtaja Riitta Luoto toteaa.
Terhi Säynäjärvi

Kalakukko VHH-terveysravinto-sivustolla:
Lainaa:
Kyllä PK-projektilla on voimaa: Pohjois-Karjalassa raskausdiabetesta 44% synnyttäjistä ja diabeteksen esiintymistä 33% enemmän kuin muualla Suomessa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-05-24 14:00:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-07-05 17:28:44
Viestit: 1986
Tuskin edes sodan asemasotavaihe tappoi yhtä paljon ihmisiä kuin tämä maailmankuulu PK-projekti. Tämä vaan tapahtuu hitaammassa tempossa. Ja ihmiset asettelee kiviä herrojen polun varteen ymmärtämättä miksi. Pääesikunnassa on huonot housuissa kun ei ole kuulunut viikkosaarnoja pitkään aikaan.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-05-24 14:01:47 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Tutkimus: Joka kolmannella neuropatiaa jo ennen diabetesdiagnoosia.

Tältäkin murheelta välttyy noudattamalla ruokavaliota, joka pitää verensokerikäyrän flättinä (tasaisen matalana kuin kuolleen statiininiilon EEG). LCHF on sellainen ruokavalio.

Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-05-26 13:27:43 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Kuva

Onko ketogeenisesta ruokavaliosta apua myös ykköstyypin diabeteksessa, Mats Lindgren kysyy.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4732 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 148 49 50 51 52237 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)