karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-31 10:16:51

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Viestien poistamisesta
ViestiLähetetty: 2007-02-27 15:20:21 
Miksi, hyvät ihmiset, poistatte viestejänne foorumilta heti jos kanssanne ollaan eri mieltä tai joku keskustelun lomassa vähän näpäyttää.
Nyt ollaan intter netissä, jossa ei tartte vetää hernettä nenään jokaisesta pienestä tölväisystä.

Ulkopuolinen lukija kuitenkin saa suurinpiirtein oikean kuvan (joskus poistettu viesit on jopa lainattu kokonaisuudessaan) siitä, mitä kirjoittaja on kirjoittanut, joten ainoa asia jonka poistaja saa aikaan on se, että vaikuttaa itse tökeröltä ja kykenemättömältä seisomaan omien sanojensa takana.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-27 15:34:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Modet täällä vaan voi viestejä poistaa. Joko omasta päätöksestä tai tekstin postaajan pyynnöstä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-27 15:43:03 
Poissa
Turska
Turska

Mässi kirjoitti:
Modet täällä vaan voi viestejä poistaa.

Kyllä jokainen voi omia viestejään muokata miten vaan. Vaikka tyhjiksi.

Sisäsyntyistä kannibalismia jo vuodesta 2004

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-27 15:43:50 
Poissa
ylläpitokarppi
ylläpitokarppi

Mutta itse kukin voi editoida viestinsä tyhjäksi, mitä tapaa jotkut harrastavat. Mielestäni tuo muokkausmahdollisuus on hyvä säilyttää, jos tulee joskus äkkipikaistuksissaan liian nopeasti jotain möläyttäneeksi ja haluaakin sen pois foorumilta.

Totta on kuitenkin myös se, että jos jotain nettiin kirjoitat, et välttämättä saa sitä ikinä sieltä kokonaan pois. Se kannattaa aina muistaa. Googlen välimuistista esimerkiksi voi kaivautua jo iät ajat sitten "poistettuja" asioita. Ja olen kyllä vieraan kanssa samoilla linjoilla siinä, että viestien kokonaan tyhjentely antaa omanlaisensa kuvan keskustelijasta. En sano tätä mitenkään sinänsä negatiivisessa enkä positiivisessa mielessä - mutta kyllä se keskustelijan luonteesta ehkä vähän jotain kertoo ;).

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-27 16:42:27 
Olen pitemmän aikaa seurannut tätäkin forumia ja mielestäni viimeisen vuoden aikana täältä on kadonnut hyviä kirjoittajia ja tilalle tullut sellaisia jotka "nyppivät" toisia ja purkavat ehkä omaa pahoinvointiaan palstalla.
Se ei mielestäni ole hyvää kehitystä. Ymmärrän oikein hyvin jos joku haluaa poistaa viestinsä ja kai se lienee myös helpompaa jos ao. henkilö poistaa itse viestinsä jolloin ei tarvitse modea huutaa apuun. Eikä viestien poistaminen liene mikään luonneanalyysin testaus. :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-27 17:55:45 
Poissa
huuhaakarppi
huuhaakarppi

minä oon yhden viestini poistanu kun olin kovin tuskastunut miehiin ja tulin yleistäneeksi asioita.

"tee ittelles kivoja asioita!"
"Where is human nature so weak as in the bookstore?" - Henry Ward Beecher

Viestin otsikko: Re: Viestien poistamisesta
ViestiLähetetty: 2007-02-27 19:17:46 
Poissa
karppipakara
karppipakara

Anonymous kirjoitti:
Miksi, hyvät ihmiset, poistatte viestejänne foorumilta heti jos kanssanne ollaan eri mieltä tai joku keskustelun lomassa vähän näpäyttää.
Nyt ollaan intter netissä, jossa ei tartte vetää hernettä nenään jokaisesta pienestä tölväisystä.

Ulkopuolinen lukija kuitenkin saa suurinpiirtein oikean kuvan (joskus poistettu viesit on jopa lainattu kokonaisuudessaan) siitä, mitä kirjoittaja on kirjoittanut, joten ainoa asia jonka poistaja saa aikaan on se, että vaikuttaa itse tökeröltä ja kykenemättömältä seisomaan omien sanojensa takana.

Juu olen kiinnittänyt huomiota samaan, että täällä on osa kirjottajista poistanut viestinsä. Ei sitä nyt tarvitse hernettä nenukkaan heti vetää jos joku on erimieltä kanssasi ja se taas ei tarkoita sitä että henkilökohtaisesti olisi mitään kaunaa toista kohtaan. Tuskin täällä nyt kellään on mitään ajojahtia toisia kirjoittajia kohtaan.

Taitaa olla vain aika herkkähipiäisiä kirjoittajia jotka lukevat asioita rivien välistä vaikka siellä ei olekkaan mitään. Mielestäni kannattaa jättää omaan arvoonsa sellaiset asiat mitkä kenties loukkaavat itseään. Mitä turhaan jonkun yhden jutun takia pilaa koko oleilunsa täällä tai jollakin muulla palstalla.

Eli vähän lisää itseluottamusta ja omaa sensurointikykyä jos jonkin kirjoittajan jutut tuntuvat koskettavan itseään henkilökohtaisesti vaikka niin ei olisikaan :D

Turha täällä on mitään herneitä vedellä nenään, sillä itsehän me voimme sen määritellä mitä luemme ja minkä annamme itseemme vaikuttaa.

Kyllä sitä itsekkin joskus on tullut loukkaannuttua jonkun kärkevästä (omasta mielestäni) viestistä, mutta turha siitä on mitään yöunia menettää.

The angels are gone
The end will surely catch us all

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-27 21:16:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

stellatarum kirjoitti:
Mässi kirjoitti:
Modet täällä vaan voi viestejä poistaa.

Kyllä jokainen voi omia viestejään muokata miten vaan. Vaikka tyhjiksi.

Haa, tulipa tämäkin selväksi. Ei tarvikaan enää asetella sanojaan niin tarkkaan... :wink:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00