karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-05 23:38:25

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: päätin tänään
ViestiLähetetty: 2007-09-12 22:23:47 
et alan huomenna karppaamaan

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-12 22:30:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Onnittelut hyvästä päätöksestä. :)

Ja ihan näin aluksi, vaikka olet varmasti perehtynytkin aiheeseen riittävästi ja tiedät nämä jutut, muista sitten syödä riittävästi kasviksia. Itse tykkään sipulista, kurkusta, jäävuorisalaatista, paprikoista, kesäkurpitsasta ja kukkakaalista, lisukkeena valkosipulista. Jos et mitään Atkinsin induktiota heti ansi alkuun aloita (jonka aikana itse söin noin 300-400 grammaa kasviksia ihan siinä alussa), niin puoli kiloa kasviksia päivässä on suositus, johon helposti karpatessakin pystyy, kasvikset valikoiden pystyy pysymään siinä 20 hiilihydraattigrammankin kohdalla. Joten kasviksia ei kannata pelätä.

Mukavaa karppaamisen aloitusta, täältä foorumilta löydät ihan varmasti kaiken tarvitsemasi avun ja tuen. :)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-12 22:33:18 
Poissa
OT-karppi
OT-karppi

Hei, olen Kiti, paha karppikummisi. Ennen kuin intoudut ja kirmaat ympäri karppilammikkoa aloittamassa ihan joka aiheesta uuden ketjun, tutustu uusille tarkoitetun osion FAQ:iin, karppaus.infon wikiin, ateriamatriisiin ja perustietoon koko hommasta. Sen jälkeen avuksi tulee palstan oma haku ja google. Jooko, jooko, joohan, eiks niin?

P.S. Insuliini on hormoni, joka säätelee sokeriaineenvaihduntaa ihmisen kropassa. Googlaamalla voi löytää lisää tietoa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-12 22:51:35 
kiitti mikä se induktio niinku on

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-12 22:54:50 
Poissa
OT-karppi
OT-karppi

Klikkaahan tuosta:

http://karppaus.info/wiki/index.php?title=Induktio

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-12 22:57:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Laurana,
jos olet tullut vain provoilemaan ja haahuilemaan, mene asiaankuuluvaan osioon elitänne.

Jos olet oikeasti kiinnostunut, lue aloittelijoiden osion ekat viestit, ateriamatriisi ja muuta yleistä. Kirjoittele taas, kun on asiaa. Tervetuloa! :smt039

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-12 23:28:14 
joo no sori ei ollu tarkotus hermostuttaa ketää mulla taitaa mennä ny sit koko yö kun luen noi jutut

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-12 23:28:52 
niin ja siis oon tääl siks et laihtua pitäis

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-12 23:31:26 
Poissa
OT-karppi
OT-karppi

Kirjoita ihmeessä itsestäsi esittely tuonne esittelyosioon ja kun alat päästä jyvälle touhusta niin rupea vaan rohkeasti pitämään ruokapäiväkirjaa, johon voit pyytää kommentteja. Kannattaa ehkä perehtyä aiheeseen nyt kunnolla, jos tosiaan huomenna jo aiot aloittaa karppauksen. :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-12 23:37:03 
Poissa
K2Karppi
K2Karppi

Toinen vaihtoehto on etta haahuilet ympariinsa ilman perustietoja, karppaat pari viikkoa vaarin, ja annat periksi kun se ei toimi.

Wiki on hyva paikka aloittaa. Voit myos aloittaa ruokapaikun ja pyytaa sen otsikossa kommentteja niin saat kivasti palautetta.

Karppaustyylin paattaminen kannattaa varmaan tehda sita ennen, muuten palautetta antavat eivat tieda mihin pyrit (siis kuinka paljon hiilareita per paiva, katso ateriamatriisia)

Jos haluat aloittaa nyt just niin voithan karsia kaikki leivan, maissin, perunan, pastan, sokeriset maitotuotteet, leivonnaiset, ja karkit ja korvata ne vahahiilarisilla kasviksilla (katso http://www.fineli.fi eri kasvisten hiilarimaaria), niin paaset jo hyvaan alkuun sen enempaa miettimatta.
Samalla voit pikkuhiljaa tutkia tata sivustoa ja lukea vaikka jonkun perusteoksen.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-13 01:11:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Niin ja ne kirjat, kirjat, kirjat... Kirjastoissa on hyvät valikoimat jos ei omaksi raaski ostaa. Jo ennen wikiäkin olis hyvä et olis edes pari aihetta käsittelevää kirjaa silmäilly läpi. Tervetuloa joukkoon!! :smt006

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-13 01:42:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Myös ateriamatriisista voisi olla hyötyä:
http://karppaus.info/wiki/index.php?tit ... iamatriisi

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-13 07:12:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hei, olen Ferrix. Tervetuloa. Koska nämä yksilahkeiset kollegani jo hieroivat omaa turhautumistaan sinun nenääsi, minä voisin kertoa muutaman positiivisen jutun karppauksen aloittamisesta. Voit ainakin heittää näin alkuun perunan ja riisin mielestäsi. Niitä ei enää tarvitse ajatella. Eikö tullutkin kevyt olo? Noilla kahdella muutoksella tärkkelyskuorma vähenee huomattavasti. Loput muutokset kannattaa lukea joistain lähteistä. Minä pääsin kokeilemalla aika pitkälle, mutta minulla onkin aika empiirinen elämänasenne.

Sitten puhutaan vähän imagojutuista. Sinun pitäisi tässä vaiheessa tietää millaisen unelmakropan haluat ja millainen se on nyt (Vinkki: lihas näyttää litteämmältä). Sitten selvität rasvaprosentista, mittanauhasta ja miksei vaakastakin välitavoitteet itsellesi. Peili on paras mittari. (Vinkki: BMI on suunniteltu väestönlaskentaan, ei yksilölle.)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-13 09:06:05 
Poissa
tustustuskykyinen
tustustuskykyinen

ferrix kirjoitti:
Voit ainakin heittää näin alkuun perunan ja riisin mielestäsi. Niitä ei enää tarvitse ajatella. Eikö tullutkin kevyt olo? Noilla kahdella muutoksella tärkkelyskuorma vähenee huomattavasti.

Ja makaroonin, irtokarkit ja sokerilimut.

"Tätä en olekaan koskaan yrittänyt, joten luulen, että se ihan varmasti onnistuu!" -Peppi Pitkätossu-

Viestin otsikko: Re: päätin tänään
ViestiLähetetty: 2007-09-20 18:28:03 
Poissa
sintti
sintti

laurana kirjoitti:
et alan huomenna karppaamaan

Minä vasta tutkailen tätä touhua uteliaasti. Niin moni ihminen vaikuttaisi olevan tyytyväinen karppaamiseen.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-20 20:02:26 
Poissa
sitkeäsissi
sitkeäsissi

laurana kirjoitti:
joo no sori ei ollu tarkotus hermostuttaa ketää mulla taitaa mennä ny sit koko yö kun luen noi jutut

Sulla menee siis koko loppuelämä, kun roikut täällä karppisivustolla... 8) Mä olen ainakin ihan addikti... Mutta kivaa täällä kyllä on. Äläkä sitten hermostu, jos ne kilot ei koko ajan putoa, elämänlaatu paranee niin älyttömästi, että tälleen topakkanakin on ihan kivaa. Lue, lue ja lue paljon. Sinulla pitää olla paljon tietoa takanasi, sillä vastassasi on ainakin 90 % Suomen kansasta (suomalaisesta virallisterveellisestä). Tervetuloa ihan älyttömästi. Musta sun aloituksesi oli aika hauska (jos niin voi sanoa)...

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00