karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-04 01:48:00

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2007-10-12 09:20:00 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Miten pitäisi suhtautua erillaisiin marinoituihin broilereihin ja lihoihin joissa EI ole tuoteselosteessa hh-määriä, pitääkö jättää kaupan hyllyyn?
Ne on vaan niinpaljon nopeampia valmistaa kon ei tarvii ripotella sitä ja tätä maustetta. Entäpä mistä löydätte sellaisia pakaste- ja wokkivihanneksia joissa ei olisi joko porkkanaa tai maissia?? :smt100

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-12 09:49:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

http://karppaus.info/forum/viewtopic.ph ... =marinadit
Näistähän on keskusteltu aina ajoittain.
BTW, nykyään olen broileriosastolla siirtynyt Kariniemen maustamattomiin koipireisiin. Hinta ei paha, ja koivet on ju-ma-lat-to-man isoja, n. 500g kappale
:arrow: paljon syötävää suhteessa luuhun. Pelottaa ajatellakin miten broilerirukasta revitään tuollaiset lihat irti :roll:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-12 09:50:38 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Jätän marinoidut lihat hyllyyn niiden sisältämän aromivahventeen ja maun takia. Lihojen marinointi on helppoa kotonakin, edellisenä iltana vaan sekoittelet marinadin, lihat marinadiin ja jääkaappiin. Karpit kokkaavat -osiosta löytyy keskustelua marinoinnista.

Lähikaupan pakastealtaasta olen löytänyt ihan mukavasti vhh-vihanneksia, merkkejä en muista kun tykkään vaihdella. Viikonloppuisin käytän tuoreita vihanneksia ja juureksi mahdollisuuksien mukaan. Viime viikonlopun ihana löytö oli Kitruksen valkosipulilantut :respect:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-12 09:52:09 
Poissa
kermakarppi
kermakarppi

On ihan pakko sanoa tämä - kaikella ystävyydellä. Jos on niin kiire, ettei ehdi ripotella ruokaan mausteita, kannattaa hetkeksi pysähtyä miettimään elämäänsä. Ei se voi olla noin pienestä kiinni. :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-12 10:42:55 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

No onhan niissä marinoiduissakin sellaisia, että hh:t ovat alhaiset ja ilmoitett; pysyttelen niissä.
Käytän paljon kesäkurpitsaa, kukkakaalia ja parsakaalia yms. joskus
haluaisi vaihteeksi ottaa pussi pakasteesta, mutta... syöttekö kaikki porkkanoita ja maisseja???
Olen kovin suvaitsevainen immeinen ja mun mielestä kaikella ystävyydellä en ota kantaa mihkäs aikanne kuluupi, ruoanlaittoon vai jumppaan, hlö kohtaisesti nykyään valitsen mieluummin sen jumpan ja yritän suoriutua ruoanlaitosta nopsaan. Rakastan kyllä hyvää ruokaa! :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-12 13:15:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

kirjuri kirjoitti:
syöttekö kaikki porkkanoita ja maisseja???

Osa syö porkkanaa, kuten minä, mutta taitaa suurin osa karpeista jättää maissin syömättä. Pakastesekoituksissa, joissa on mukana vaikkapa kukkakaalta ja parsakaalta, se porkkanan osuus jää sen verran pieneksi, että luulisi sen mahtuvan päivän hh-rajoihin (paitsi jos syö alle 20 g hh).

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-12 13:26:12 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Sittenpä taidan hyväksyä ne porkkanasekoitukset ja maissit julistan pannaan. Katsotaan kuinka käypi! :roll:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-12 13:46:18 
Poissa
hedonistikarppi
hedonistikarppi

Komppaan Thimaria, enkä malta olla laittamatta lusikkaani soppaan. Mausteiden ripotteluun ei mene sen kauemmin aikaa, siinä ne saa heiteltyä kyytiin lihan kypsyessä pannulla ;) jos pistää lihan uuniin, saattaa tuohon mausteiden päälle heittelyyn mennä jopa 30sekuntia aikaa :lol:

Ja karppiintuneeseen suuhun marinadit alkaa maistumaan teennäiselle ja pahalle :?

Koskakohan ne keksii valmiiksi maustetun tai marinoidun jauhelihan :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-12 21:46:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minä pyrin käyttämään tuoreita kasviksia, mutta aina ei jaksa eikä ehdi pilkkoa, niin sitä varten mulla on aina pakkasessa Finduksen ranskalaiset vihannekset -pakasteita. Hiilarit 3g/100g ja ovat hyviä. Liha tulee kyllä ostettua aina marinoimattomana paitsi jos joskus on jotain marinoitua broileria alennuksella niin saatan ostaa.. harvemmin kuitenkin, kun ei ne oikein maistu. Itse marinoiden tai vain maustaen tulee parhaat lihat :P

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-13 00:18:46 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi

Kuka kieltää tekemästä itse kasvispakasteita? Ei muuta kuin kasviksia pataan, vähän suolaa ja antaa kiehahtaa. Sit vaan sopivankokoisiin rasioihin ja pakkaseen. Siitä saa sit heitettyä pataan omaa sekoitusta.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00