karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-10-02 02:58:21

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2008-09-01 13:22:37 
Poissa
sintti
sintti

mitäs nyt?pari viikkoa olen alakarpannut,heikkilän metodilla.viljat,sokerit,potut yms. tyystin poissa.pompin iloisena vaa`alle ja mitä vielä!paino on noussut 2,5kg!!!!!!!
eihän sen näin pidä mennä!painoa on muutenkin reilusti,ei ole varaa enää lihoa!
olin/olen aivan hullaantunut heikkilän oppeihin,mutta evätkö ne sitten toimikaan?
pitäiskö palata painonvartijoiden menetelmään vai kannattaako yrittää vielä?

apuja olisi kiva saada,haluan niin kovasti muutosta kehoon ja terveyteen.mutta mikä on se oikea tie?

(hiton heikkilä,jos se onkin väärässä :? )

ViestiLähetetty: 2008-09-01 14:14:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Laitappa vähä tietoja syömisistäs, niin voi ottaa jotakin kantaa asiaan.

ViestiLähetetty: 2008-09-01 14:23:56 
Poissa
sintti
sintti

munaa,kermaa,juustoo,sikaa,kanaa,nautaa,piimää.ja kaikenlaista kaalia,milloin mitenkin.

eli esim.
aamu:
1rkl kookosrasvaa+kuumaa vettä
1tl tyrnijauhoa
1,5 dl turkinjogurttia

päivällinen:
1 bratwursti
2dl kukkakaaligratiinia

lounas:
4dl kaali-jauhelihapataa (on kermaa)
2dl piimää

iltasella:
n.30g kotisuklaata

siinä oli yksi päivä.joskus iltasella menee suklaan asemasta juustoa (esim.valkohomari) ja myönnän ,metukkaakin ja se on aikas paljon suolasta mulle.

ja mä juon hirviästi.anopin tekemää sokeritonta marjamehua,aikas laihana.eli suurin osa onpi vettä.

ViestiLähetetty: 2008-09-01 14:26:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No jos olet kovastikin kituuttanut painonvartijoissa, niin pitäähän elimistön paikata ensin aiheutuneet vauriot. Mittanauhalla huomaisit ehkä tuloksia nopeammin kuin vaa'alla. Oletko jo kovin lähellä normaalipainoa?

Syömiset näyttävät ihan hyvältä. Kyllä tuolla pitäisi pudota jos on pudotettavaa.

ViestiLähetetty: 2008-09-01 14:26:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kai terveys on sentään tärkeämpää kuin laihuus, eli ei todellakaan kannata palata mihinkään paikkareihin vaan syödä kunnolla ja terveellisesti! On tietty vaikee sanoa mitään ennen kuin laitat syömisiäsi tarkemmin, mutta jos olet kauan kituuttanut jollain paikkarityylisellä hommalla, niin se voi osaltaan selittää tuota... Jos elimistö ottaa tarvitsemiaan takaisin tai aineenvaihdunta on hiukan niinku miettivällä kannalla.... Eli ei kannata missään nimessä luovuttaa parin viikon jälkeen ja täältä saa hyviä neuvoja kunhan vaan kertoo, mitä on tehnyt tai siis lähinnä syönyt niin varmasti tulee vinkkejä ja vertaiskokemuksia!

muoks: no nii, nyt ehtikin jo tulla vastauksia ja mä hiukka liian nopeesti kuittailin ilmoitukset... :oops:

Ihan hyvältähän toi näyttää, tosin kauheen vähältä kuulostaa IMO? 500g kasviksia ois hyvä kyl syödä päivittäin ja toisaalta sitä rasvaakin saa alussa tulla kyllä reippaasti, jotta kroppa tajuaa, että nyt voipi luovuttaa kaikki varastot pois....

ViestiLähetetty: 2008-09-01 14:38:30 
Poissa
sintti
sintti

tänks,teille!ylipainoa todellakin on reippaasti ja 15 vuotta olen laihduttanut ties millä konsteilla.

mä olen oikea välineurheilija tässä.mun jäätelökone tuli juuri,stevia on tilauksessa ja hankinnassa on neitsytkookosöljy ja sitten kaakaomassa ja kaakaovoi! jep,en tiedä sopiiko ne karpille,mutta noita herkkujuttuja kehittelen lähinnä tenaville,etteivät saa niin paljon lisäaineita pikku kehoihinsa.

mä en ole hirveä herkkuperse,nyt kaikki ihan normikin maistuu makealle.kuten heikkilän suklaa ilman makeutusta,mustaviinimarjat,maito.

onks täällä tapana että voi kirjoitella tällasta kuulumisketjua?että kirjottelen meiningistäni jatkossa vaikka tähän ketjuun?

hitsi että olette kivoja kun vastaatte.

ViestiLähetetty: 2008-09-01 14:40:37 
Poissa
mittanauhakarppi
mittanauhakarppi

(Vastaan nyt vielä minäkin, vaikka muutkin sen jo sanoivat.. ;) )

Vaaka ei todellakaan ole laihtumiseen paras mittari. Painonnousu ei ole yhtä kuin lihominen ihan kuin myös painonlasku ei ole yhtä kuin laihtuminen!!! Itsellänikin näytti tänään vaaka tasan saman verran kuin kuukausi sitten, mutta kas kummaa, lantiolta ja vyötäröltä oli molemmista samassa ajassa hävinnyt 3 cm ja tavoitehousut sujahtivat jalkaan ylös asti, siinä missä kuukausi sitten jäivät persuuksen puoliväliin.

Siksi toisekseen, minä ainakin haluan nimenomaan kaventua enkä välttämättä keventyä (vaikka polvien takia kyllä sitäkin). Painonvartijoissa lähtee lihakset, ja paino pienenee siksi tasaisen nopeasti. Kun rupeaa syömään kunnolla, voi painoa tulla lisää, koska menetetyt lihakset kasvaa takaisin.

Vaa'an lukemia ei paljon kannata Paikkariaikaisiin verrata. Jos kuukauden parin karppailun jälkeen ei näy muutoksia tähän punnitukseen, sitten voi ruveta viilailemaan.

Mutta sitä ennen: MITTANAUHAA KEHIIN!!! Sillä se Laihtuminen todennetaan.

ViestiLähetetty: 2008-09-01 14:46:12 
Poissa
mittanauhakarppi
mittanauhakarppi

onnetar kirjoitti:
onks täällä tapana että voi kirjoitella tällasta kuulumisketjua?että kirjottelen meiningistäni jatkossa vaikka tähän ketjuun?

Perusta ihmeessä oma päiväkirja tuonne Ruokapäiväkirjaosioon. Käsittääkseni sinne voi kirjoitella muitakin kuulumisia. :D

ViestiLähetetty: 2008-09-16 20:25:05 
Poissa
sintti
sintti

ei putoa paino,ei.mutta ei se nousekaan!
olo on loistava,virtaa on kuin pienessä kylässä.ei tulisi mieleenkään lopettaa!

ViestiLähetetty: 2008-09-17 14:06:37 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Mulla on vasta reilut kaksi viikkoa takana, mutta tällä "kahdenviikon syvällä rintaäänellä" neuvoisin kiinnittämään huomiota riittävään rasvan saantiin. Ja myös noihin jo mainittuihin kasviksiin. Ekalla viikolla tuntui oudolta tuo rasvan suuri määrä, enkä syönyt sitä tarpeeksi. Samaten kasvikset tuppasivat unohtumaan, enkä oikein osannut lisätä niitä syömisiini. Painoa tippui 700g. Tokalla viikolla lisäsin runsaasti rasvan määrää ja aloin syömään enemmän kasviksia (salaattia jne), tietysti hiilareita seuraten ja nyt tulos olikin jo -1,1kg viikossa! Tuli vielä mieleen tuo mehun juominen... vaikka se onkin laimeaa, jos sitä juo hiiiiiiiiirvittävästi, kannattaa tutkia siitä saatavat hiilarit... itse en juo mehua, joten en osaa arvioida niitä hiilareita... :smt017

Älä ihmeessä luovuta :!:

Tsemppiä sulle :smt023

ViestiLähetetty: 2008-09-17 20:34:42 
Poissa
sintti
sintti

joo,olen itsekin ruvennut tota mehujuttua miettimään..mulla on tosiaan melkoinen jano ja vesi ei oikein maistu (ikävähkön makuinen kaivovesi meillä),mutta jos yrittäisi totutella siihen.

ViestiLähetetty: 2008-09-17 20:44:55 
Poissa
mittanauhakarppi
mittanauhakarppi

onnetar kirjoitti:
(ikävähkön makuinen kaivovesi meillä),

Meillä oli sama ongelma. Vesi oli todella vastenmielisen makuista, koska siinä on kovasti ruostetta. Join hirveät määrät vissyä, mutta sitten kypsäännyin siihen iänikuiseen pullojen kantamiseen ja siihen, kun en voinut vaan avata hanaa ja ottaa juotavaa. Ratkaisuksi löytyi hanaan laitettava suodatin Prisman putkiosastolta, hintaa noin 40 €. Jopa rupesi vesi maistumaan! :mrgreen:

P.S. Omatekoisessa marjamehussa on Finelin mukaan 48 g/hh/100 g (laimentamattomana).

muoks. linkin korjaus

ViestiLähetetty: 2008-09-18 22:23:19 
Poissa
Rouva Muna
Rouva Muna

Millainen vaaka sulla on? Mulla paino "heitteli" +-3kg joka suuntaan enkä halunnut päivittää tikkeriä, ja nyt vaaka kertoikin, että patterit on loppu. Vaihdoin ihan vasta patterit, mutta ilmeisesti olivat huonolaatuiset itänaapurin patterit ja pitäis kunnon alkalit laittaa.

Ja itekkin olen aika varma, että paino kävi alkuun lähtölukemia ylempänä. En mitannut tarkkaan, mutta olo oli "painava" - lihakset maitohapoilla ja suoli täynnä, ja silleen...

ViestiLähetetty: 2008-09-21 16:40:51 
Poissa
sintti
sintti

toi suodatinhan olis hyvä idea!tarttee sijoittaa sellaseen.
mulla on nyt jotenkin paksu ja pöhöttynyt olo..tää on just sellanen olo,että lähipäivinä varmaan laukee karmeena kusemisentarpeena eli olo ei ole läski vaan pöhöttynyt.

ViestiLähetetty: 2008-10-19 10:06:45 
Poissa
sintti
sintti

taas on paino lähtenyt nopeasti nelisen kiloa ylöspäin :evil: .ei juman vitura..ostin muuten luomusianpuoliskan pakkaseen ja rupesin käyttämään neitsytkookosöljyä.paljon uutta on tapahtunut.mutta sois kyllä ton painonkin tippuvan,paljon tähän on panostettu..

ViestiLähetetty: 2008-10-19 10:13:36 
Poissa
himokarppi
himokarppi

Siperia kirjoitti:
Ratkaisuksi löytyi hanaan laitettava suodatin Prisman putkiosastolta, hintaa noin 40 €.

Kannattaa muistaa vaihtaa suodatin tarpeeksi tiheästi, nuo kuuleman mukaan kerää kovasti mikrobeja.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00