karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-04 23:29:53

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Atkins patukoista
ViestiLähetetty: 2009-03-26 11:17:44 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Kävin tuolla sokeriton.fi sivustolla hieman tutustumassa noihin Atkinspatukoihin. =P~ (Kiitos, mappinsin vinkistä "Ihania löytöjä ruokakaupasta" -ketjusta) :smt038

Minulle jäi hieman epäselväksi tuo hiilareitten määrä. Eli kun esimerkiksi SuklaaKinuski & Paahdettu manteli -patukalle ilmoitetaan, että "net Carbs" on 2 g, mutta ravintiarvoissa ilmoitetaan hiilareitten määräksi 19 g (ravintokuitua 9g, sokeria 1g, sokerialkoholeja 0g). Onko tuo 2 g siis se mikä "lasketaan"? Vai mitä kummaa? Ilmeisesti nuo tuotteet siis tulevat Jenkeistä ja eikös siellä ilmoiteta hillareitten määrä erilailla?!

Aattelin vaan, että jos tilaisin maistiaiset, niin olen sitten ymmärtänyt oikein tuon hiilarimäärän, ettei mee tää koko homma kuralle! :lol: Tekis niiiin mieli maistaa, vaikka kallita onkin! Kun en oo kolmeen kuukauteen mitään "oikeeta" karkkia syönyt!

Ensimmäisen vaihe 12.1.2009 - 8.4.2009
Kuva

Ja vielä loputkin ylimääräiset pois 8.4.2009-
Kuva

Viestin otsikko: Re: Atkins patukoista
ViestiLähetetty: 2009-03-26 12:48:12 
Poissa
namukarppi
namukarppi

Mä olen vähän sitä miettinyt myös. Olen kylä niitä tilannut ja hyvää oli.
Voishan sine laittaa kyssärin.
Minä vaikka laitan.

ViestiLähetetty: 2009-03-26 14:34:12 
Poissa
namukarppi
namukarppi

Tässä heidän vastauksensa:

"Kiitos viestistäsi. Mielipiteitä ja koulukuntia on paljon, joten vastaamme kysymykseesi yleisellä tasolla (alla ote asiakastiedotteestamme):

Nettohiilihydraatit (Net Carbs) saadaan laskettua helposti vähentämällä kokonaishiilihydraattien määrästä kuitu ja sokerialkoholit ("hyvät hiilihydraatit"). Jäljelle jäävät nettohiilihydraatit ovat se osuus hiilihydraatteja joilla on merkittävästi verensokeria kohottava vaikutus ("huonot hiilihydraatit").

Nämä tiedot ovat virallisesti Atkins Nutritional:in antamia:

"Atkins Nutritional on erikoistunut erityisen matalien nettohiilihydraattien -tuotteiden suunnitteluun, analysointiin ja valmistamiseen. Atkins tuotteet suunnitellaan ja valmistetaan aina siten, että niissä nettohiilihydraattien (Net Carbs) määrä jää mahdollisimman alhaiseksi. Atkins tuotteiden jäljelle jäävät nettohiilihydraatit lasketaan ja ilmoitetaan huomattavasti tarkemmin kuin mitä tavallisesta ravintoainetaulukosta on laskettavissa. Vakiomuotoisen ravintoainetaulukon tiedot eivät ole laskemiseen tarpeeksi yksityiskohtaisia. Kun noudatat Atkinsia, seuraa Net Carbs merkintöjä. Ainoastaan Net Carbs määrät lasketaan."

Atkins Nutritional tuotteet on suunniteltu Atkinsia noudattavalle mutta soveltuvat loistavasti kaikille vähähiilihydraattisesta ruokavaliosta kiinnostuneille. Valtava määrä ihmisiä tilaa meiltä tätä tuotetta ja pitää sitä "varalla" jos kaipaa jotain sokeritonta ja vähähiilarista extraherkkua".

ViestiLähetetty: 2009-03-27 07:42:19 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Hei, kiitos selvitys työstä, Mamu!! :P Olisin toki itsekin voinut kysellä sieltä, mutta olit kovin ystävällinen!

Okei, ihan kiva, että he sieltä selittivät asiaa, mutta mulle ei silti asia oikein auennut.

mamu kirjoitti:
Nettohiilihydraatit (Net Carbs) saadaan laskettua helposti vähentämällä kokonaishiilihydraattien määrästä kuitu ja sokerialkoholit ("hyvät hiilihydraatit").

Minun saamien oppien mukaan, jos tällä ohjeella lasketaan Net Carbsit vaikka tuolle ekassa viestissäni mainitulle Kinuskisuklaa & Paahdettu manteli -patukalle, tulokseksi tulee 19g (kokonaishiilarit) - 9g (ravintokuitu) - 1g (sokerit) - 0g (sokerialkoholit) = 9g. En tiedä sitten, mistä tuo NetCarbs 2g tulee.. Olen maalta, ehkä se selittää ymmärtämättömyyteni! :wink: Ehkä sitten Amerikan maalla on jo hieman kehittyneempää matematiikkakin, mutta mun helmitaululla Net Carbsin määräksi siis tulee 9g. Ehkä joku viisaampi tän asian ymmärtää. :D

No, ehkä kuitenkin, kun saavutan tavoitteeni (toivottavasti pian!!) ja voi vähän höllätä tätä linjaa, niin tilailen tuolta vähän maistiaisia!!

Ensimmäisen vaihe 12.1.2009 - 8.4.2009
Kuva

Ja vielä loputkin ylimääräiset pois 8.4.2009-
Kuva

ViestiLähetetty: 2009-03-27 09:50:59 
Poissa
namukarppi
namukarppi

Eipä kestä.
Mä vaan tyhmänä kopioin niiden vastauksen tähän. En tuota itsekään ihan ymmärrä. :wink:
Mä itse syön n. 1/3 patukan kerrallan ja tosi harvoin, niin että en ole hirveästi tuohon kiinnittänyt huomiota.
Ehkä tätä viestiä lukee joku, joka näistä enemmän ymmärtää ja valistaa meitä :lol:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00